Rzeczy niezbędne przy przeglądzie
-
Autor tematukris514
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Rzeczy niezbędne przy przeglądzie
Tym razem ja potrzebuje pomocy : D mój sx jest zarejestrowany w Polsce i chciałbym go przygotować w 100% do przeglądu. Może podpowiecie bez czego motocykl nie przejdzie przeglądu?
Mam już światła, klakson pytanie czy potrzebuje stopki bocznej i czego jeszcze?
Mam już światła, klakson pytanie czy potrzebuje stopki bocznej i czego jeszcze?
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 18
- Rejestracja: pn, 25 wrz 2017, 23:39
- Styl jazdy: Cross Country
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Rzeczy niezbędne przy przeglądzie
Światła kierunki stop przedni tylni musi działać,klakson, lewe lusterko ( teoretycznie jeżeli motocykl jedzie ponad sto to oba ) no i zależy jak patrzą na opony w SKP bo na każdej kostce jest napisane Not for highway use czyli na dzień przegladu przydało by sie założyć jakieś SM'y ale u nas podbijają kostki
-
- Moderator
- Posty: 762
- Rejestracja: wt, 25 lip 2006, 14:56
- Motocykl: KTM XC 300 2016r.
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Wisła
- Podziękował: 10 razy
- Podziękowania: 4 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Rzeczy niezbędne przy przeglądzie
Jak pojadę z WRką na przegląd to na pewno założę klakson, kierunki, lusterka, tablicę i jej podświetlenie, lamp nie ściągałem więc zostaną (pozycyjne, mijania, długie i oczywiście światło stopu na oba hamulce), podpórka boczna też chyba jest potrzebna. Licznika też nie ściągałem i nie wiem czy jest konieczny. Dla mnie to też jest świeży temat więc nijako się podpinam.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 131
- Rejestracja: pn, 2 lis 2015, 22:48
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Rzeczy niezbędne przy przeglądzie
Jeżeli motor zostal wyprodukowany bez kierunków to nie musisz ich mieć i tak samo z hamulcem oryginalnie masz podłączony tył i tak powinno zostać. A jak chodzi dokładnie o twój sprzęt to mogę się kolesia zapytać bo pracuje na SKP
-
- Mistrz prostej
- Posty: 83
- Rejestracja: pn, 25 wrz 2017, 21:24
- Motocykl: Honda CR 125
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Rzeczy niezbędne przy przeglądzie
A nie lepiej gdzieś komuś tam jakoś ten zna tego tamten tego i nawet nie jechać na przegląd? Jaki jest sens zakładac to wszystko wyłącznie na badanie techniczne?
-
- Moderator
- Posty: 762
- Rejestracja: wt, 25 lip 2006, 14:56
- Motocykl: KTM XC 300 2016r.
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Wisła
- Podziękował: 10 razy
- Podziękowania: 4 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
-
Autor tematukris514
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Rzeczy niezbędne przy przeglądzie
Klakson kierunki światła mam, brakuje mi czujnika do stopu z przedniego hamulca, lusterko gdzieś się znajdzie i tej stopki. Licznik za niedługo będzie rowerowy, myślę że wystarczy.
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 211
- Rejestracja: pt, 10 lip 2015, 19:22
- Motocykl: EXC 300
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Garwolin (Mazowieckie)
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Rzeczy niezbędne przy przeglądzie
Niebyłym taki pewien tego, jak dobrze trafisz to się przyczepią że nie masz tych kierunków tym bardziej że przepisy się zaostrzyły (nie wiem czy moto to dotyczy czy tylko aut).
Znam tez przypadek że tablica nie była prostopadle do ziemi i motocykl nie przeszedł przeglądu.
EXC 200 -> EXC 300
przym000@gmail.com
Jutube -> https://www.youtube.com/user/PrzYm
https://www.instagram.com/przym_enduro/
przym000@gmail.com
Jutube -> https://www.youtube.com/user/PrzYm
https://www.instagram.com/przym_enduro/
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 18
- Rejestracja: pn, 25 wrz 2017, 23:39
- Styl jazdy: Cross Country
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Rzeczy niezbędne przy przeglądzie
W Polsce kierunki są obowiązkowe wiec motor musi je posiadać bez względu na to jak był wyprodukowany wyjątek stanowią pojazdy powyżej 25lat zarejestrowane na tzw. Żółte tablice czyli zabytkowe gdzie musi być powyżej iluś tam procent oryginalnych części zachowane
Edit:kierunki - nie dotyczy motocykla zarejesrtowanego po raz pierwszy przed 1 stycznia 1986r.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 131
- Rejestracja: pn, 2 lis 2015, 22:48
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Rzeczy niezbędne przy przeglądzie
Nie ma obowiązku z kierunkami i można mieć pojazd który ma 25 lat lub mniej na białych tablicach już kilka znajomych tak robiło i nic nie mówili... np masz wsk na białych tablicach i myślisz że musisz założyć kierunki i zrobic przedni stop? Jak tak myslisz to jesteś w błędzie!!!!! Temat przerabiany jak trafisz na jakiegoś czubka to zrobi z niczego problem!
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 4
- Rejestracja: czw, 27 mar 2014, 16:44
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Rzeczy niezbędne przy przeglądzie
A te WSK-i to kupili teraz jako nowe czy były już wcześniej zarejestrowane? Bo liczy się data pierwszej rejestracji. Czemu końcem roku dilerzy rejestrowali motocykle na siebie? Bo z nowym rokiem nowe normy euro wchodziły. Z kierunkami jest tak jak kolega wyżej napisał. To, że na jakiejś (Twojej) SKP się nie przypierdzielają to tylko się ciesz z tego powodu.
Wesołych Świąt!
Wesołych Świąt!
-
- Moderator
- Posty: 770
- Rejestracja: ndz, 23 gru 2007, 01:41
- Motocykl: Husqa TE450 06/ FZ6S Fazer
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Rzeczy niezbędne przy przeglądzie
Panowie czysto teoretycznie wygląda to tak, ale każdy wie że nie jest tak strasznie jak w teorii
Lista czynności badania motocykla:
Sprawdzenie danych identyfikacyjnych w dowodzie ze stanem faktycznym, czyli numery ramy – uwaga, jeżeli stwierdzi niezgodność, przekazuje dowód do Wydziału Komunikacji!
Sprawdzenie stanu i danych na tablicy rejestracyjnej.
Sprawdzenie stanu opon motocykla.
Stan, ustawienie i działanie świateł mijania i drogowych (w tym światłość świateł, czyli ile jest światła w światłach!).
Światła kierunkowskazów (stan i działanie).
Światła hamowania – stan, działanie i rozmieszczenie.
Światła pozycyjne – stan i działanie.
Światła dodatkowe – np. oświetlenie tablicy rejestracyjnej.
Światła odblaskowe.
Światła awaryjne.
Hamulec – działanie, skok, oględziny tarcz i klocków (maks. nacisk na dźwignię hamulca ręcznego i nożnego do zablokowania koła nie może przekraczać 40 daN).
Układ kierowniczy – stan, działanie, luzy na łożyskach.
Układ amortyzatorów – dobicie, odbicie, luzy.
Rama – krzywizna, uszkodzenia.
Nadwozie – lusterka.
Prędkościomierz – stan, działanie.
Układ wydechowy – oględziny, pomiar hałasu.
Sygnał dźwiękowy – działanie.
Pamiętajcie też, że motocykle dwumiejscowe muszą posiadać podnóżki dla pasażera!
Światła stop i kierunkowskazy muszą mieć wszystkie motocykle dopuszczone do ruchu i wyprodukowane po 1980 roku.
Lista czynności badania motocykla:
Sprawdzenie danych identyfikacyjnych w dowodzie ze stanem faktycznym, czyli numery ramy – uwaga, jeżeli stwierdzi niezgodność, przekazuje dowód do Wydziału Komunikacji!
Sprawdzenie stanu i danych na tablicy rejestracyjnej.
Sprawdzenie stanu opon motocykla.
Stan, ustawienie i działanie świateł mijania i drogowych (w tym światłość świateł, czyli ile jest światła w światłach!).
Światła kierunkowskazów (stan i działanie).
Światła hamowania – stan, działanie i rozmieszczenie.
Światła pozycyjne – stan i działanie.
Światła dodatkowe – np. oświetlenie tablicy rejestracyjnej.
Światła odblaskowe.
Światła awaryjne.
Hamulec – działanie, skok, oględziny tarcz i klocków (maks. nacisk na dźwignię hamulca ręcznego i nożnego do zablokowania koła nie może przekraczać 40 daN).
Układ kierowniczy – stan, działanie, luzy na łożyskach.
Układ amortyzatorów – dobicie, odbicie, luzy.
Rama – krzywizna, uszkodzenia.
Nadwozie – lusterka.
Prędkościomierz – stan, działanie.
Układ wydechowy – oględziny, pomiar hałasu.
Sygnał dźwiękowy – działanie.
Pamiętajcie też, że motocykle dwumiejscowe muszą posiadać podnóżki dla pasażera!
Światła stop i kierunkowskazy muszą mieć wszystkie motocykle dopuszczone do ruchu i wyprodukowane po 1980 roku.
ADV/Adventure