Co się stało z 2T?

Jeśli nie znalazłeś kategorii dla Twojego tematu pisz tu.
Awatar użytkownika
Autor tematu
Seba7
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 102
Rejestracja: sob, 27 cze 2015, 07:30
Motocykl: KTM SX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Łódzkie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Co się stało z 2T?

Post autor: Seba7 » pt, 31 mar 2017, 19:22

Cześć. Tak sobie buszuję po aukcjach na OLX, szukam jakiegoś nowszego dwu suwa, a tam pustki. Znaczna większość aukcji 2T(oczywiście mowa o crossach) to padliny z poniżej 2005r. Kiedyś, jak szukałem dwu suwa to pełno było aukcji a teraz świeci pustkami. Natomiast 4T nie dosyć, że bardzo potaniało, to jest tego na pęczki. Jakby nie było jest wiosna, dobry czas na handel moto.

Czy to jakaś nowa moda, nowy przepis prawny, czy chodzi tutaj o to, że zawodnicy MX jeżdżą tylko 4T?

Dziwi mnie to, bo wygląda to tak, jakby 2T sobie po prostu poznikały. Czy to już czas, aby przejść z 250 w 2T na 450 w 4T? Zapraszam do dyskusji.
KTM SX 250 01r.

Awatar użytkownika
KaLi
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 455
Rejestracja: wt, 1 cze 2010, 19:09
Motocykl: sxf 250, TXT 300
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Gielniów
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 6 razy
Status : Offline

Re: Co się stało z 2T?

Post autor: KaLi » pt, 31 mar 2017, 20:50

Setek jest dosyć sporo ale 250 2t crossy to nie dość że małoto drożyzna, Na większe 2t zrobiła się moda i dlatego tak, sam ostatnio szukałem i wkońcu znów wybrałem 250 4t.
360

FB: PatRyk
IG: pkali360

Serwis Motocykli:
Zapraszam do polubienia mojego FanPage na FB:
MOTOFUN
796 280 122

Awatar użytkownika
Autor tematu
Seba7
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 102
Rejestracja: sob, 27 cze 2015, 07:30
Motocykl: KTM SX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Łódzkie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Co się stało z 2T?

Post autor: Seba7 » pt, 31 mar 2017, 21:03

No właśnie, zapomniałem dopisać, że chodzi o 250 2t cross.

Zrobiła się moda na 250 w 2T? Kogokolwiek widzę na cross/enduro to jest to 4T. Skąd ta moda?
KTM SX 250 01r.

Konrad96
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 156
Rejestracja: pt, 27 gru 2013, 17:52
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Co się stało z 2T?

Post autor: Konrad96 » pt, 31 mar 2017, 21:24

Stąd że 250 2t były produkowane tak do okolic 2005r więc mają po 12+ lat co jest jednoznaczne z tym że silnik był tam rozbierany 20 razy
Za 8-9 tys kupisz 20 razy rozbierane 250 2t z 2005 albo 5 razy rozbierane 450 z 08/09 roku z lepszymi osiągami, zawiasem, alu ramą.
Więc to nie moda tylko raczej zdrowy rozsądek

Awatar użytkownika
Autor tematu
Seba7
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 102
Rejestracja: sob, 27 cze 2015, 07:30
Motocykl: KTM SX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Łódzkie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Co się stało z 2T?

Post autor: Seba7 » pt, 31 mar 2017, 21:37

Ahh, Kondrad nie o to mi chodziło. Skąd moda na 2T, tak, jak to sugerował KaLi. Mi chodziło o to, że skąd moda na to 2T niby.

A 250 2T nie były produkowane tylko do 2005r., bo nadal są(zapraszam na strony producentów), z resztą każdy pamięta YZ 250 z 2006r. gdzie wskoczyła alu rama. Kwestia jest tylko taka, że ciężko znaleźć coś dobrego, dosyć młodego i w NORMALNEJ cenie.

To, że ma 12+ lat też nie oznacza, że silnik był w ogóle rozbierany. Niektórzy mieli ktm sx 250 z 2004r. i jak robili remont to wyjmowali oryginalne fabryczne części, z góry silnika! Z resztą, mamy na forum temat i facet tam remontuje sobie yamahę yzf 250 z 2016r. Wyremontuje ją tak, jak mało kto i co? Też to zaliczysz do rozbierania silnika? Liczy się jakość wykonania i wbrew pozorom, to że silnik był rozbierany dużo razy nie oznacza, że to grat. Ktoś po prostu bardzo o maszynę dbał i wymieniał wszystko na czas. Nie wiem, czy ty w ogóle zapoznałeś się z zaleceniami producentów crossów z manuala. Tam tłok każą co 15mth wymieniać...
KTM SX 250 01r.

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Co się stało z 2T?

Post autor: kris514 » pt, 31 mar 2017, 22:59

Zrobiła się moda na 2t i po prostu ludzie cenią wszystkie + 2 tysiące. Cr 125 z 1997r kiedyś kosztowała 3500-4000zl teraz trzeba jej szukać w przedziale 5-6 tysięcy. Tutaj raczej stało się to że ludzie boją się starego 4t.
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

Awatar użytkownika
Przym
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 211
Rejestracja: pt, 10 lip 2015, 19:22
Motocykl: EXC 300
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Garwolin (Mazowieckie)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Co się stało z 2T?

Post autor: Przym » pt, 31 mar 2017, 23:25

Ale np. stare ktmy w 4t z silnikami rfs też mocno trzymają ceny.

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Co się stało z 2T?

Post autor: kris514 » sob, 1 kwie 2017, 09:45

I o silnikach rfs krążą legendy że są pancerne i że potrafia strzelić 1000 godzin bez zakładania. Straszna moda na motocykle się robi. Setki enduro też ciężko znaleźć, przepisy o jeździe na kat B...
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na kazdy temat”