Ustawienie zawieszenia KTM EXC 200 - model 2013
-
Autor tematuVVito
- Mistrz prostej
- Posty: 52
- Rejestracja: śr, 16 lis 2011, 12:38
- Motocykl: KTM XC-F 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Ustawienie zawieszenia KTM EXC 200 - model 2013
Cześć,
Nie mogę dogadać się z zawieszeniem, po wylądowaniu na płaskie, moje moto "wybija się ponownie". Co kilka lądowań, zwłaszcza z większej wysokości, motocykl po ugięciu amorów chce mnie wysadzić za kierownicy. Czy może ktoś doradzić co powinienem podkręcić lub odjąć ? Spowolniłem odbicie w tyle i przodzie, przód na pełnym gazie łapał shimę, teraz moto trzyma się lini jazdy. Podkręciłem również dobicie na + czyli utwardziłem, czy jeśli dokręcam dobicie na + to czy amory rzadziej będą dobijać po wylądowaniu ? czy może jestem w wielkim błędzie ?
Jeżeli w tylnym amorze dokręcę high speed wkręcając śrubę to jaki efekt uzyskam ? kiedy i po co tym powinienem kręcić ?
Tor - twardy
Moja waga - 82kg
Dzięki za wszelkie sugestie jak ustawić zawieszenie aby lądowanie było bardziej pod kontrolą.
Pozdrawiam
Nie mogę dogadać się z zawieszeniem, po wylądowaniu na płaskie, moje moto "wybija się ponownie". Co kilka lądowań, zwłaszcza z większej wysokości, motocykl po ugięciu amorów chce mnie wysadzić za kierownicy. Czy może ktoś doradzić co powinienem podkręcić lub odjąć ? Spowolniłem odbicie w tyle i przodzie, przód na pełnym gazie łapał shimę, teraz moto trzyma się lini jazdy. Podkręciłem również dobicie na + czyli utwardziłem, czy jeśli dokręcam dobicie na + to czy amory rzadziej będą dobijać po wylądowaniu ? czy może jestem w wielkim błędzie ?
Jeżeli w tylnym amorze dokręcę high speed wkręcając śrubę to jaki efekt uzyskam ? kiedy i po co tym powinienem kręcić ?
Tor - twardy
Moja waga - 82kg
Dzięki za wszelkie sugestie jak ustawić zawieszenie aby lądowanie było bardziej pod kontrolą.
Pozdrawiam
-
- Rekord toru!
- Posty: 1914
- Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
- Motocykl: gram w zielone
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Ustawienie zawieszenia KTM EXC 200 - model 2013
Z tego co pamiętam to shimę łapie gdy odbicie z przodu jest za wolne.
Jak kleisz na płasko to zwolnij dobicie.
Jak cię wykopuje z siodła to zwolnij odbicie na tyle.
Najlepiej ustaw wszystko na środek i baw się od nowa.
Sprawdź ciśnienie w kołach.
Jak kleisz na płasko to zwolnij dobicie.
Jak cię wykopuje z siodła to zwolnij odbicie na tyle.
Najlepiej ustaw wszystko na środek i baw się od nowa.
Sprawdź ciśnienie w kołach.
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM
-
- Mistrz prostej
- Posty: 134
- Rejestracja: śr, 20 paź 2010, 16:14
- Motocykl: Yz250f
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ustawienie zawieszenia KTM EXC 200 - model 2013
Może moja uwaga nie jest zbyt cenna. Ale to jest hard enduro to te zawieszenie jest trochę miększe, więc też będzie trochę inaczej.;p
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 304
- Rejestracja: wt, 17 mar 2009, 19:39
- Motocykl: HUSKY
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ustawienie zawieszenia KTM EXC 200 - model 2013
Otwórz książkę serwisową i pod koniec masz opisane nastawy zawieszeń. KTM podaję 3 możliwe opcje: soft, standard i sport. Potestuj na tych nastawach a jeśli dalej nie będzie ci odpowiadać to trzeba już konkretnie zawias wystroić pod ciebie. Też mam 2013 model i latam na standardzie od początku, zawieszenie w tym modelu jest naprawdę bardzo dobre. Ile masz godzin nalatane?
-
Autor tematuVVito
- Mistrz prostej
- Posty: 52
- Rejestracja: śr, 16 lis 2011, 12:38
- Motocykl: KTM XC-F 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ustawienie zawieszenia KTM EXC 200 - model 2013
Dziś wybiła 70 mth. Na standardzie, lub połowa pomiędzy standard a sport dobrze mi się jeździ po lesie.
Gorzej z twardym torem, oczywiście rozumiem, że EXC nie jest stworzony pod motocross.
Czym więcej pytam, czytam o regulacji zawieszenia tym bardziej gubię się w samej zasadzie jego regulacji np:
1. Czy wkręcając dobicie na + utwardzam zawieszenie ale tylko powiedzmy w zakresie kiedy wybiera niewielkie nierówności np. kamienie, korzenie itd, czy również dokręcenie dobicia na + spowoduje, że amory po lądowaniu nie dobiją do końca ?
2. Jak wpływa dokręcenie lub odkręcenie regulacji high speed w tylnym amorze? Na co ma wpływ ta regulacja i kiedy tym kręcić ?
Wydaje mi się, że motocykl po lądowaniu próbuje wysadzić mnie z siodła ponieważ, amory nie radzą sobie z wytłumieniem lądowania, dobijają do końca i nie amortyzują lądowania.
Dlatego pytam o regulacje dobicia czy dokręcając na plus coś pomoże czy jestem w błędzie i tak naprawdę pozostaje modyfikacja zawieszenia choćby przez wymianę sprężyn lub oleju.
Gorzej z twardym torem, oczywiście rozumiem, że EXC nie jest stworzony pod motocross.
Czym więcej pytam, czytam o regulacji zawieszenia tym bardziej gubię się w samej zasadzie jego regulacji np:
1. Czy wkręcając dobicie na + utwardzam zawieszenie ale tylko powiedzmy w zakresie kiedy wybiera niewielkie nierówności np. kamienie, korzenie itd, czy również dokręcenie dobicia na + spowoduje, że amory po lądowaniu nie dobiją do końca ?
2. Jak wpływa dokręcenie lub odkręcenie regulacji high speed w tylnym amorze? Na co ma wpływ ta regulacja i kiedy tym kręcić ?
Wydaje mi się, że motocykl po lądowaniu próbuje wysadzić mnie z siodła ponieważ, amory nie radzą sobie z wytłumieniem lądowania, dobijają do końca i nie amortyzują lądowania.
Dlatego pytam o regulacje dobicia czy dokręcając na plus coś pomoże czy jestem w błędzie i tak naprawdę pozostaje modyfikacja zawieszenia choćby przez wymianę sprężyn lub oleju.