Ustawienie zawieszenia KTM EXC 200 - model 2013

Jeśli nie znalazłeś kategorii dla Twojego tematu pisz tu.
Autor tematu
VVito
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 52
Rejestracja: śr, 16 lis 2011, 12:38
Motocykl: KTM XC-F 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Ustawienie zawieszenia KTM EXC 200 - model 2013

Post autor: VVito » wt, 27 sie 2013, 11:41

Cześć,
Nie mogę dogadać się z zawieszeniem, po wylądowaniu na płaskie, moje moto "wybija się ponownie". Co kilka lądowań, zwłaszcza z większej wysokości, motocykl po ugięciu amorów chce mnie wysadzić za kierownicy. Czy może ktoś doradzić co powinienem podkręcić lub odjąć ? Spowolniłem odbicie w tyle i przodzie, przód na pełnym gazie łapał shimę, teraz moto trzyma się lini jazdy. Podkręciłem również dobicie na + czyli utwardziłem, czy jeśli dokręcam dobicie na + to czy amory rzadziej będą dobijać po wylądowaniu ? czy może jestem w wielkim błędzie ?

Jeżeli w tylnym amorze dokręcę high speed wkręcając śrubę to jaki efekt uzyskam ? kiedy i po co tym powinienem kręcić ?

Tor - twardy
Moja waga - 82kg

Dzięki za wszelkie sugestie jak ustawić zawieszenie aby lądowanie było bardziej pod kontrolą.

Pozdrawiam

sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Ustawienie zawieszenia KTM EXC 200 - model 2013

Post autor: sebek1516 » wt, 27 sie 2013, 13:28

Z tego co pamiętam to shimę łapie gdy odbicie z przodu jest za wolne.
Jak kleisz na płasko to zwolnij dobicie.
Jak cię wykopuje z siodła to zwolnij odbicie na tyle.
Najlepiej ustaw wszystko na środek i baw się od nowa.
Sprawdź ciśnienie w kołach.
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

mikozniak
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 134
Rejestracja: śr, 20 paź 2010, 16:14
Motocykl: Yz250f
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ustawienie zawieszenia KTM EXC 200 - model 2013

Post autor: mikozniak » wt, 27 sie 2013, 14:05

Może moja uwaga nie jest zbyt cenna. Ale to jest hard enduro to te zawieszenie jest trochę miększe, więc też będzie trochę inaczej.;p

major000
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 304
Rejestracja: wt, 17 mar 2009, 19:39
Motocykl: HUSKY
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ustawienie zawieszenia KTM EXC 200 - model 2013

Post autor: major000 » wt, 27 sie 2013, 18:17

Otwórz książkę serwisową i pod koniec masz opisane nastawy zawieszeń. KTM podaję 3 możliwe opcje: soft, standard i sport. Potestuj na tych nastawach a jeśli dalej nie będzie ci odpowiadać to trzeba już konkretnie zawias wystroić pod ciebie. Też mam 2013 model i latam na standardzie od początku, zawieszenie w tym modelu jest naprawdę bardzo dobre. Ile masz godzin nalatane?

Autor tematu
VVito
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 52
Rejestracja: śr, 16 lis 2011, 12:38
Motocykl: KTM XC-F 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ustawienie zawieszenia KTM EXC 200 - model 2013

Post autor: VVito » wt, 27 sie 2013, 23:23

Dziś wybiła 70 mth. Na standardzie, lub połowa pomiędzy standard a sport dobrze mi się jeździ po lesie.
Gorzej z twardym torem, oczywiście rozumiem, że EXC nie jest stworzony pod motocross.
Czym więcej pytam, czytam o regulacji zawieszenia tym bardziej gubię się w samej zasadzie jego regulacji np:
1. Czy wkręcając dobicie na + utwardzam zawieszenie ale tylko powiedzmy w zakresie kiedy wybiera niewielkie nierówności np. kamienie, korzenie itd, czy również dokręcenie dobicia na + spowoduje, że amory po lądowaniu nie dobiją do końca ?
2. Jak wpływa dokręcenie lub odkręcenie regulacji high speed w tylnym amorze? Na co ma wpływ ta regulacja i kiedy tym kręcić ?

Wydaje mi się, że motocykl po lądowaniu próbuje wysadzić mnie z siodła ponieważ, amory nie radzą sobie z wytłumieniem lądowania, dobijają do końca i nie amortyzują lądowania.
Dlatego pytam o regulacje dobicia czy dokręcając na plus coś pomoże czy jestem w błędzie i tak naprawdę pozostaje modyfikacja zawieszenia choćby przez wymianę sprężyn lub oleju.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na kazdy temat”