Zawody za kulisami co i jak?

Jeśli nie znalazłeś kategorii dla Twojego tematu pisz tu.
Awatar użytkownika
Mohus
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 381
Rejestracja: pn, 10 gru 2007, 18:26
Motocykl: japonsky 0,25 4t
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Józefów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Zawody za kulisami co i jak?

Post autor: Mohus » wt, 1 sty 2013, 18:50

Nie zapominaj jeszcze o badaniach lekarskich, w zależności od lekarza to może być od 50 zł w góre. Jeśli nie ukończyłeś bodajże 21 roku życia (albo 23, nie pamiętam )to ważne pół roku, jak ukończyłeś to rok

Autor tematu
Norbuś
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 317
Rejestracja: czw, 22 mar 2012, 17:10
Motocykl: Crf 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zawody za kulisami co i jak?

Post autor: Norbuś » wt, 1 sty 2013, 21:17

A jak wygląda zapisanie się na zawody. Wystarczy na nie przyjechać i tam w biurze zawodów wszystko wypełnić czy da to się jakoś zrobić przez te motoresults.pl? I gdzie konkretnie mogę się zapoznać z podziałem na klasy w Mistrzostwach strefy zachodniej na dzień dzisiejszy?
Zapraszam do mojej galerii viewtopic.php?f=14&t=26016

Awatar użytkownika
Mohus
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 381
Rejestracja: pn, 10 gru 2007, 18:26
Motocykl: japonsky 0,25 4t
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Józefów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Zawody za kulisami co i jak?

Post autor: Mohus » wt, 1 sty 2013, 22:03

Zgłoszenie możesz wysłać drogą elektroniczną, adres email albo formularz przeważnie podany jest przez organizatora. Wtedy przychodzisz do biura, mówisz że wysyłałeś zgłoszenie, podpisujesz się . Składasz licencje i badania , płacisz . Fajnie to jest zrobione w przypadku OML, gdzie na stronie zawodymx masz formularz. A jeszcze lepiej jak masz dobry klub, to wypełniasz wzorzec formularza i klub je wysyła w twoim imieniu. Jeśli nie wysyłasz zgłoszenia to jedyna różnica że wypełniasz je w biurze i tyle.

Dodatkowo jeszcze czeka Cię odbiór techniczny motocykla i kasku. Teoretycznie w moto sprawdzany jest poziom głośności, oba hamulce i przycisk do gaszenia, czasem zdarza się że sprawdzają czy rolgaz płynnie odbija i kulki na końcu klamek . W praktyce w większości przypadków wygląda to tak że gość karze Ci odpalić moto i zgasić i tyle. Z kaskiem sprawdzają czy masz naszywke z certyfikatem i tyle. (tak to wygląda w przypadku CC i OML, i tylko raz spotkałem się z pomiarem głośności, który i tak był tylko dla hecy bo i tak przepuszczali każdą sztuke)

Co do strefy , to podziałów musisz szukać w regulaminie cyklu

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Zawody za kulisami co i jak?

Post autor: amator » wt, 1 sty 2013, 22:36

Stachu- jeśli masz licencje "A" http://www.motoresults.pl/pl/strefa-zaw ... zedluzenie to możesz jeździć w MX, CC i Enduro ale licencja "B/MX" http://www.motoresults.pl/pl/strefa-zaw ... zedluzenie upoważnia tylko do MX i CC . Do uprawiania Enduro musisz mieć licencję B/Enduro.
wszystko na temat licencji motocyklowych, ceny, warunki na tej stronie http://www.motoresults.pl/pl/strefa-zawodnika/licencje
Norbuś - słabo szukałeś tu masz temat w którym opisałem prawie wszystko o co pytasz . Co prawda na przykładzie cross country ale w zasadzie to samo a zmiany są kosmetyczne. viewtopic.php?f=5&t=27360
Pamiętaj że do puki nie zapoznasz się z RSM (regulamin sportu Motocyklowego) oczywiście w odpowiedniej dyscyplinie ,nikt ci nie będzie podsyłał gotowców co oznacza jaka chorągiewka albo tablica :axe: . To trzeba przeczytać samemu a najlepiej zobaczyć osobiście kibicując na pierwszych z brzegu zawodach na żywo. W razie wątpliwości lub pytań szczegółowych zapraszam na PW :D

patricks
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 65
Rejestracja: pt, 14 lis 2008, 10:56
Motocykl: YZ450F
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zawody za kulisami co i jak?

Post autor: patricks » śr, 2 sty 2013, 22:00

Mohus pisze:Jest, gdyż motoresults odpowiada za chronometraż oraz licencje w zawodach cyklu PP i MP
Startowałem w tym roku dwa razy w zawodach CC i w oby dwóch przypadkach jaki nr wpisałeś na karcie zgłoszeniowej taki miałeś - nikt nie sprawdza czy miałeś go zarezerwowanego czy nie. poza tym odbywają się też zawody z plastronami a nie chipami i wtedy spisywany jest nr plastronu. Dla mnie zarezerwowany nr to powinna być świętość i na każdych zawodach powinni to sprawdzać a dla osób startujących po raz pierwszy powinna być zarezerwowana pula nr i tyle. Pozdrawiam

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Zawody za kulisami co i jak?

Post autor: amator » śr, 2 sty 2013, 22:18

patricks pisze:
Mohus pisze:Jest, gdyż motoresults odpowiada za chronometraż oraz licencje w zawodach cyklu PP i MP
Startowałem w tym roku dwa razy w zawodach CC i w oby dwóch przypadkach jaki nr wpisałeś na karcie zgłoszeniowej taki miałeś - nikt nie sprawdza czy miałeś go zarezerwowanego czy nie. poza tym odbywają się też zawody z plastronami a nie chipami i wtedy spisywany jest nr plastronu. Dla mnie zarezerwowany nr to powinna być świętość i na każdych zawodach powinni to sprawdzać a dla osób startujących po raz pierwszy powinna być zarezerwowana pula nr i tyle. Pozdrawiam
Tak może być na zawodach podwórkowych nie zgłoszonych do PZM'u. Jeśli masz licencje i wybrałes sobie numer na cały sezon , to nikt inny go nie zajmie . I dobrze napisal Mohus ze chronometraż tego pilnuje i jeśli numer jest już komuś przypisany to nie mozesz z niego korzystać podczas oficjalnych zawodów. "Zawody" to niestety ale te w których jest mierzony czas elektronicznie a nie z numeru plecowego . Niestety dziś większość jeździ tak ze na mecie wpada trzech na raz a róznice czasowe wynosza setne sekundy wiec ręczny chronometraż nie zdaje tu egzaminu. Zarezerwowana pula numerów ? a jak ty to sobie wyobrażasz ? do wyboru jest 999 numerów to które z nich mają być zarezerwowane dla tych startujacych pierwszy raz ? . A jesli takiemu jazdakowi spodoba się jazda i za tydzień wystartuje w kolejnych zawodach to bedzie znowu wybieral inny numer? Po to sobie wybierasz numer spośród wolnych żeby z tym numerem zrobić tła numerowe , koszulkę i uzytkować to nawet kilka lat. Jeszcze trzy lata temu obowiązywał ten głupi przepis że pierwszych 21 numerów było zarezerwowanych dla tych , którzy w poprzednim sezonie zajeli od pierwszego do dwudziestego miejsca. Zasada taka które miejsce taki numer. Efekt był taki że co roku trzeba było zamawawiać nowa okleine i robić nowe koszulki . W końcu ktoś poszedł po rozum do głowy i numery sa dowolne =D>

patricks
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 65
Rejestracja: pt, 14 lis 2008, 10:56
Motocykl: YZ450F
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zawody za kulisami co i jak?

Post autor: patricks » czw, 3 sty 2013, 16:46

zawody w jakich startowałem to Strefa Zachodnia Cross Country w Posadowie organizowane przez Unię Poznań i tam był chronometraż natomiast w Obornikach niestety były plastrony niewydaje mi się że były to zawody Podwórkowe.

Awatar użytkownika
Mohus
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 381
Rejestracja: pn, 10 gru 2007, 18:26
Motocykl: japonsky 0,25 4t
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Józefów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Odp: Zawody za kulisami co i jak?

Post autor: Mohus » czw, 3 sty 2013, 18:46

Patricks a co w tych zawodach mialo byc przestrzegane ? Skoro to nie byly zawody cyklu pp bądź mp ? Motoresults pilnuje tylko w tych seriach zawodow i np jak 2 lata temu zarezerwowalem nr tak go system "trzyma" dla mnie caly czas

Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2

Autor tematu
Norbuś
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 317
Rejestracja: czw, 22 mar 2012, 17:10
Motocykl: Crf 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zawody za kulisami co i jak?

Post autor: Norbuś » pt, 11 sty 2013, 10:52

A jak wygląda start i meta? Widziałem, że zawodnicy ustawiają się za płotkiem za maszyną startową, później po kolei wyjeżdżają i ustawiają się pod bramkami. Jak to dokładnie wygląda od wyjazdu z swojego campingu skąd mam wiedzieć gdzie się ustawić? A z metą? Zjeżdża się z toru tam gdzie flagowy pokazuje i udaje do swojego campingu? Gdzie dowiedzieć się, którym się było?
Zapraszam do mojej galerii viewtopic.php?f=14&t=26016

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Zawody za kulisami co i jak?

Post autor: amator » pt, 11 sty 2013, 15:20

Norbuś pisze:A jak wygląda start i meta? Widziałem, że zawodnicy ustawiają się za płotkiem za maszyną startową, później po kolei wyjeżdżają i ustawiają się pod bramkami. Jak to dokładnie wygląda od wyjazdu z swojego campingu skąd mam wiedzieć gdzie się ustawić? A z metą? Zjeżdża się z toru tam gdzie flagowy pokazuje i udaje do swojego campingu? Gdzie dowiedzieć się, którym się było?
Tyle linków już było Ci podesłane , regulaminy a Ty dalej swoje zamiast usiąść i poczytać .
6.17 NUMERY STARTOWE
6.17.1 Tylko zawodnicy którzy zdobyli tytuł Mistrza Polski mają prawo do używania w
następnym sezonie numer 1. Pozostałe numery tj. od 2 do 999 są do dyspozycji zawodników
którzy rezerwują wybrany numer na specjalnie przygotowanej liście na stronie .
Wybrane numery obowiązują cały sezon i jest możliwość zarezerwowania tego samego numeru
na sezon następny. pod warunkiem że rezerwacja ta będzie dokonana do końca lutego
poprzedzającego sezon.
6.17.2 Zawodnik ma obowiązek posiadać przynajmniej numer plecowy na ubraniu sportowym
Numer ten musi odpowiadać normom zawartym w Regulaminie Technicznego pkt. 18,35
Zawodnik, który po kolejnej rundzie jest liderem w danej klasie ma prawo do używania
przedniego numeru z czerwonym tłem.

Wjazd na maszynę :
W zależności jak podaje regulamin zawodów wjazd na maszynę odbywa sie najczęsciej na podstawie czasu jaki wykręciłes podczas treningu obowiązkowego . Natomiast miejsce w którym chcesz stanąć zależy od ciebie. Teoretycznie masz do wyboru 40 miejsc bo tyle powinna liczyć maszyna jeśli miałeś najlepszy czas ale jeśli wykreciłes 20 czas to 19 osób przed tobą już wjechało na maszyne a tobie pozostało do wyboru 21wolnych .
Wyniki
Po każdym wyscigu organizator w przeciągu kilku minut wywiesza na tablicy ogoszen przy biurze zawodów wyniki nieoficjalne. jesli w przeciagu wyznaczonego czasu nikt nie wniesie zastrzeżeń do wyników staja sie one oficjalnymi i już nie podlagaja zmianie.
Przeczytaj w końcu to co podaję nie jest tego tak wiele ale to sa podstawy.


6.20 WSTĘPNA WERYFIKACJA
6.20.1 Kontrola administracyjna
Zawodnicy, którzy przedłożyli dokument potwierdzający wpłatę wpisowego zgodnie z art.20i
zgłoszenia zostały przyjęte do zawodów zobowiązani są do okazania w biurze zawodów
następujących dokumentów; .
licencje sportową, licencję sponsorską (jeżeli taką posiada),certyfikat oraz książeczkę
sportowo – lekarską lub kartę zdrowia ( od 2013r.jedynym obowiązującym dokumentem
będzie karta zdrowia ) stwierdzeniem lekarza medycyny sportowej lub posiadającego certyfikat
PTMS o zdolności do startu musi posiadać i przekłada w biurze zawodów o ile wystąpi o to
Sędzia Główny Zawodów, lub Dyrektor Zawodów.
6.20.1 Ważność wpisu w książeczce sportowo – lekarskiej wynosi maksymalnie 12 miesięcy dla
zawodników/ zawodniczek które ukończyły 23 rok życia, a dla młodszych okres ważności
wynosi 6 miesięcy. Lekarz w uzasadnionych przypadkach ma prawo zmienić okres
ważności.
6.20.2 Po pozytywnym odbiorze administracyjnym, zawodnik otrzymuje dokumenty zawodów,
a w szczególności kartę badania kontrolnego i transponder, uprawniające go do przedstawienia
motocykla do badania kontrolnego.
Organizator zobowiązany jest każdemu zawodnikowi wręczyć harmonogram czasowy zawodów.
Uwaga: Od chwili otrzymania przez zawodnika karty badania technicznego staje się
uczestnikiem zawodów i bez względu czy po badaniach technicznych został dopuszczony do
zawodów czy nie ,traci prawo do zwrotu wpisowego. Są dwa wyjątki: 1 w przypadku kiedy
treningi przed zawodami i w konsekwencji wyścigi zostały odwołane z winy organizatora
zawodnikom należy się 100% zwrot wpisowego. 2 w przypadku odwołania treningów i w
konsekwencji wyścigów nie z winy organizatora , a z siły wyższej to zawodnikom należy się
zwrot 50 % wpisowego.
6.20.3 Zdeponowane dokumenty zawodnika zwracane są w biurze po zawodach po zdaniu
traspondera . Zawodnik nie wpłaca kaucji za trasponder ponieważ licencja jest zastawem .
6.20.4 Badanie kontrolne przeprowadza Komisja Techniczna zawodów wg karty badania
odbioru technicznego wypełnionej i podpisanej przez zawodnika
Komisja identyfikuje motocykl i sprawdza jego zgodność z kartą badania.
Zgodność motocykla z przepisami technicznymi, klasy oraz stanu technicznego potwierdza
zawodnik swoim podpisem na karcie badania kontrolnego.
6.20.5 Motocykl do badania kontrolnego musi być przedstawiony w stanie gotowym do
treningów i wyścigu włącznie z obowiązującymi elementami ubioru.
6.20.6 Zawodnik zobowiązany jest do przedstawienia do kontroli technicznej: Motocykla
(maksymalnie 2), kasku, numeru plecowego. Ewidencja kontroli technicznej prowadzona jest
zapisem numeru ramy oznakowania główki ramy tajną farbą lub inną plombą.
Do każdego motocykla można przedstawić dodatkowo po dwa tłumiki, które będą również
znakowane jak wyżej.
6.20.7 Przed zawodami musi być przeprowadzona kontrola techniczna, zgodnie z procedurą i
czasem określonym w Regulaminie Technicznym Motocrossu
Każdy zawodnik musi przedstawić swój motocykl [ max. 2 motocykle] pod swoim nazwiskiem i
numerem tak jak na odbiorze administracyjnym.
23
6.20.8 Kierownik KT po zakończonym badaniu kontrolnym motocykli przekazuje protokoły do
Dyrektora Zawodów.
6.20.9 Tablice z numerami startowymi zawsze muszą być zgodne z zgłoszeniem
6.20.10 Kamery na motocyklach
Zawodnicy, którzy znajdują się w pierwszej dziesiątce najlepszych zawodników Motocrossowych
Mistrzostw mogą być poproszeni przez organizatora o umieszczenie na swoich motocyklach
kamer. Kamery i dodatkowe wyposażenie musi być zainstalowane przed odbyciem kontroli
technicznej zawodów od sesji treningowej, aż do końca zawodów.
Gdy motocykl wyposażony jest w kamerę waga kamery i dodatkowego wyposażenia będzie
wliczona w minimalną wagę motocykla. Kamery i inny sprzęt będzie dostarczony zawodnikom
nie później niż 2 godziny przed pierwszym treningiem.
Zawodnicy muszą umożliwić i pomóc wybranym technikom montaż i podłączenie sprzętu.
Zabronione jest montowanie kamer na kaskach zawodników.
6.21 KONTROLA TORU
Kontrola toru zostanie dokonana przez Sędziego Głównego Zawodów, Dyrektora Zawodów. W
kontroli tej mogą też brać udział kierownik toru i wytypowani zawodnicy.
Jeżeli zaistnieje konieczność, druga kontrola może być przeprowadzona w czasie wyznaczonym
przez Sędziego Głównego Zawodów.
6.22 SPOTKANIE ORGANIZATORÓW I SĘDZIEGO ZAWODÓW
Sędzia Główny Zawodów w uzgodnieniu z Dyrektorem Zawodów przeprowadza spotkanie
organizacyjne (przed rozpoczęciem kontroli technicznej), z udziałem kierownictwa zawodów,
i poszczególnych osób funkcyjnych itp.
6.23 TRENING DOWOLNY I OBOWIĄZKOWY
6.23.1 W czasie treningu zawodnicy mogą używać tylko motocykli (maksymalnie dwa)
przedstawionych do kontroli technicznej pod ich własnym nazwiskiem i numerem startowym.
6.23.2 Data i godzina treningów musi być podana w regulaminie uzupełniającym zawodów.
Treningi odbywą się na wyznaczonej, zamkniętej trasie z zachowaniem wszelkich środków
bezpieczeństwa.
6.23.3 Zezwala się na łączenie treningu dla różnych klas, z tym, że klasy 85 cc i 65 cc nie mogą
być łączone, jak również nie można ich łączyć z klasami wyższymi.
6.23 4. Zawodnik, który nie będzie sklasyfikowany w treningu obowiązkowym-czasowymw
danej klasie nie będzie dopuszczony do zawodów.
6.23.5 Zabrania się trenowania bez zgody organizatora na trasie 7 dni przed planowanymi
zawodami pod groźbą nie dopuszczenia do zawodów.
6.24 ODPRAWA ZAWODNIKÓW
Odprawa z zawodnikami zgodnie z harmonogramem zawodów.
Obecni muszą być ; Sędzia Główny Zawodów, Dyrektor Zawodów i Kierownik osób
funkcyjnych - flagowych. Podczas odprawy omawiane są tematy dotyczące, bezpieczeństwa i
procedur wyścigu.
Po odprawie odbędzie się prezentacja pełnej procedury startu.
Wszyscy zawodnicy i przedstawiciele klubów powinni brać udział w odprawie, celem
zapoznania się ze wszystkimi podanymi informacjami i wypełnianie wszystkich otrzymanych
instrukcji.
6.25 WYŚCIGI
Po treningu obowiązkowym 40/30 pierwszych zawodników ma zapewniony start w wyścigach
zawodów
Zawodnicy z 41/31 i 42/32 czasem są zawodnikami rezerwowymi
Wyniki wyścigów eliminacyjnych, lub treningów obowiązkowych muszą być zatwierdzone przez
Sędziego Głównego Zawodów.
6.26 WYNIKI WYŚCIGÓW
Godzina ogłoszenia wyników oficjalnych i rozdania nagród powinna być podana w regulaminie
uzupełniającym zawodów wraz z podaniem miejsca ceremonii rozdania nagród.
Sędzia Główny Zawodów obowiązkowo musi przesłać wyniki do Biura Sportu ZG PZM , w ciągu
24 godzin po zakończonych zwodach.
Po każdym wyścigu, trzech pierwszych zawodników po dekoracji w każdej klasie, może być
poproszonych do przejechania rundy honorowej, (o ile istnieją odpowiednie warunki pogodowe).
6.27 ZAWODNICY REZERWOWI
Zastępstwo zawodników przez rezerwowych może mieć miejsce 8 minut przed każdym
wyścigiem, gdy strefa oczekiwania zostanie zamknięta. W tym momencie, każdy rezerwowy
zawodnik, który nie ma zezwolenia na start, musi opuścić strefę oczekiwania.
6.28 STREFA OCZEKIWANIA I PROCEDURA STARTU
6.28.1 Sędzia Główny Zawodów musi obserwować przebieg procedury startowej.
Na obszarze za maszyną startową obowiązuje zakaz wstępu i powinien on być przygotowany w
konsekwentny sposób zapewniający na ile to możliwe równe warunki dla wszystkich
zawodników. Nikt za wyjątkiem osób urzędowych i fotografów nie może przebywać na tym
obszarze i niedozwolone są na tym obszarze przygotowania pola startowego. Nikt, za wyjątkiem
zawodników, osób urzędowych i fotografów, nie może przebywać na obszarze przed maszyną
startową. Zawodnikom wolno przygotować ten teren bez użycia narzędzi i bez korzystania z
pomocy zewnętrznej.
W strefie oczekiwania obowiązuje następująca procedura:

8 min przed startem

Wjazd do strefy oczekiwania jest zamknięty. Motocykle wszystkich
zakwalifikowanych zawodników i dwóch rezerwowych muszą znajdować
się w strefie oczekiwania. Za spóźnienie zawodnik otrzyma karę 1,5 min
doliczony do uzyskanego przez siebie czasu w danym wyścigu. Zawodnik
spóźniony może wjechać do strefy najpóźniej do momentu rozpoczęcia
wpuszczania zawodników .. na maszynę startową.

Zawodnicy mogą przygotować swoje miejsca przed maszyną startową

3 min 30 sek.przed startem
Zostaje zamknięta bramka wjazdowa do strefy oczekiwań

Na gwizdek, wszyscy z wyjątkiem zawodników i jednego mechanika
każdego zawodnika,
osób trzymających parasol nad zawodnikiem, ekipy telewizyjnej i
niezbędnych osób
urzędowych muszą opuścić strefę oczekiwania.
Maszyna startowa jest pusta
Mechanicy i osoby trzymające parasole pozostają nadal w strefie
oczekiwania. Wjazd na
miejsce startu(maszynę startową) pozostaje zamknięte.
3 min przedstartem
Otwierany jest wjazd i zawodnicy udają się do maszyny startowej.

Godziny zamknięcia strefy oczekiwań ustalone będą w harmonogramie godzinowym zawodów.
Organizator zobowiązany jest do zamontowania zegara z podziałem na minuty i sekundy przy
wjeździe do strefy oczekiwania w okresie od rozpoczęcia treningów do zakończenia zawodów.
6.28.2 We klasach MX 65, MX85, MX,2, MX 1, MX Open MX, Weteran MX Kobiet starty
muszą odbywać się w jednym rzędzie a MX Quad Junior i MX Quad Open w dwóch rzędach.
Starty będą wykonywane przy włączonych silnikach. Trzy minuty przed startem rozlegnie się
gwizd starter podniesie zieloną flagę, zawodnicy zaczynają opuszczać strefę oczekiwania, od tego momentu zawodnicy są pod jego kontrolą. Kiedy wszyscy zawodnicy są na linii start, starter unosi tablice „15 sekund” na pełne 15 sekund. Po upływie tego czasu zmienia tablice na „ 5 sekund” i maszyna startowa zostanie zwolniona po upływie 5 do 10 sekund od momentu pokazania tablicy „5 sekund”. Sędzia Główny Zawodów może sam lub zlecić doświadczonemu sędziemu wydanie polecenia zwolnienia maszyny startowej.
6.29 PRZERWANIE WYŚCIGU
Dyrektor zawodów jest upoważniony do przedwczesnego zatrzymania każdej sesji treningowej,
wyścigu eliminacyjnego i wyścigów w klasach przyczyn nie cierpiących zwłoki lub
niebezpieczeństwa lub innych sił wyższych. W takiej sytuacji zawodnikowi pokazuje się
czerwoną flagę.
6.33 SYGNAŁY OFICJALNE

Tablica 15 sekund (15”) – na starcie Trzymana 15 sekund
Tablica 5 sekund – na starcie Od pokazania maszyna startowa opadnie po
5 do 10 sekundy


Sygnał Znaczenie
Czerwona powiewająca flaga Wszyscy zawodnicy musza się zatrzymać
(wszystkie falstarty musza być sygnalizowane czerwoną powiewająca flagą)
Czarna flaga i tablica z numerem zawodnika Zawodnik musi opuścić tor l
Żółta flaga, trzymana nieruchomo Niebezpieczeństwo jechać ostrożnie
Żółta flaga, powiewająca Bezpośrednie niebezpieczeństwo, przygotować
się do zatrzymania, nie
wyprzedzać.
Niebieska flaga, powiewająca *) Ostrzeżenie: zaraz cię zdublują.
Niebieskiej flagi mogą używać tylko dodatkowi sędziowie, specjalnie do tego
przeznaczeni.*)
Zielona flaga Trasa wolna do rozpoczęcia wyścigu
Zielona flaga może być używana tylko przez dodatkowych sędziów podczas procedury
startu
Czarno biała szachownica Koniec treningów,/wyścigu.
*) Wprowadzona będzie komunikatem GKSM.
Minimalny wiek osób funkcyjnych - flagowych 16 lat. Są oni wyznaczeni przez organizatora i
muszą
uczestniczyć w odprawie z Dyrektorem Zawodów.
6.34 WYNIKI
Zwycięzcą wyścigu jest zawodnik, który przekroczył linie mety jako pierwszy po
przejechaniu dystansu wyznaczonego regulaminem uzupełniającym
zawodów. Pozostali zawodnicy przekraczający linię mety będą
zatrzymani bez względu na ilość przejechanych okrążeń.
Czas zawodnika, jest zarejestrowany i jest obowiązującym w momencie, gdy przednia część

motocykla przekroczy linię mety wraz z zawodnikiem.
Wyścigi są oficjalnie zakończone, gdy przed zwycięzcą pojawi się flaga czarno- biała
szachownica na linii mety.
Zawodnicy, którzy po zwycięzcy mijają linie mety są klasyfikowani stosownie do
liczby przejechanych okrążeń, a ci którzy ukończyli jednakową liczbę okrążeń, stosownie do
kolejności ich ukończenia. W pierwszej kolejności klasyfikuje się zawodników, którzy przejadą
minimum ¾ liczby okrążeń zwycięzcy, i przekroczyli linię mety nie później niż 5 minut po
zwycięzcy. Pozostali są klasyfikowani wg ilości ukończonych okrążeń, minimum jedno
okrążenie.
W przypadku takiej samej ilości okrążeń o kolejności decyduje miejsce na linii mety w
poprzednim okrążeniu.
Jeżeli flaga „Szachownica” jest błędnie pokazana, później niż regulaminowy czas
kolejność końcowa będzie określona wg kolejności, jaka była w oficjalnym czasie wyścigu na
mecie.
Jeżeli flaga „szachownica” jest błędnie pokazana wcześniej niż oficjalny czas, kolejność
końcowa będzie ustalana zgodnie z kolejnością w momencie, gdy flaga szachownica została
pokazana. Po każdym wyścigu wyniki muszą być wywieszone na tablicy ogłoszeń z podaniem
czasu wywieszenia, po upływie 30 min jeżeli nie wpłynął oficjalny protest dotyczący wyników,
wyniki te uważa się za oficjalne.
Wszystkie wyniki oficjalne muszą być zatwierdzone przez Sędziego Głównego Zawodów.
Godzina, miejsce ogłoszenia wyników oficjalnych i rozdania nagród musi być podana w
regulaminie uzupełniającym zawodów. Dla zdyscyplinowania uroczystości wręczania nagród,
ustala się: puchary i nagrody rzeczowe nie odebrane osobiście podczas oficjalnej ceremonii
wręczania przez zawodnika pozostają w dyspozycji organizatora bez możliwości odebrania ich w późniejszym terminie.

6.36 PROTESTY
Każdy protest musi być zgłoszony na piśmie i poparty obowiązującą kaucją zwrotną w przypadku
uznania protestu. Protesty nie mogą być zgłaszane później niż:
10 min po zakończeniu wyścigu – w sprawach motocykli, paliwa, zachowania się
zawodników na torze itp.
Do 30 min po ogłoszeniu prowizorycznych wyników, jeżeli protest dotyczy tych wyników.
Protesty powinny składane być u dyrektora zawodów. Protest może zgłosić wyłącznie kierownik
ekipy lub zawodnik. Protest złożony przez inne osoby nie będzie rozpatrywany.
Każdy protest musi być poparty kwotą w wysokości 200 PLN W razie uznania protestu wpłacona
kwota musi być zwrócona wpłacającemu. Jeżeli protest dotyczy demontażu motocykla musi być
uzupełniony kwotą 500 PLN.- silnik dwusuwowy, 1000 PLN –silniki czterosuwowe.
Kwota ta jest należna zawodnikowi demontującemu motocykl w przypadku nie uznania protestu.
W razie uznania protestu wpłacona kwota zostaje zwrócona składającemu protest.
więcej szczegółow do tematu w linku http://www.pzm.pl/pliki/zg/motocykle/mc ... 88_str.pdf

tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zawody za kulisami co i jak?

Post autor: tomasz12 » pt, 11 sty 2013, 15:32

Ja myślę, że udział w zawodach w charakterze widza, też mógłby co nieco wyjaśnić.

Autor tematu
Norbuś
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 317
Rejestracja: czw, 22 mar 2012, 17:10
Motocykl: Crf 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zawody za kulisami co i jak?

Post autor: Norbuś » pt, 11 sty 2013, 18:08

Jak na razie oglądam zawody na YT bo wiadomo teraz nic nie ma :( Dzięki amator :wink:

P.S

Trochę nie rozumiem
,certyfikat oraz książeczkę
sportowo – lekarską lub kartę zdrowia ( od 2013r.jedynym obowiązującym dokumentem
będzie karta zdrowia ) stwierdzeniem lekarza medycyny sportowej lub posiadającego certyfikat
PTMS o zdolności do startu musi posiadać i przekłada w biurze zawodów o ile wystąpi o to
Sędzia Główny Zawodów, lub Dyrektor Zawodów.
Od 2013 wystarczy karta zdrowia od lekarza rodzinnego? Czy nadal muszę zgłosić się do lekarza sportowego?
Zapraszam do mojej galerii viewtopic.php?f=14&t=26016

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na kazdy temat”