Zawody za kulisami co i jak?
-
Autor tematuNorbuś
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 317
- Rejestracja: czw, 22 mar 2012, 17:10
- Motocykl: Crf 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Zawody za kulisami co i jak?
Zdaje mi się, że podobny temat był jednak nie mogłem go znaleźć, a w wyszukiwarce wpisując zawody wyskoczyło mi ponad tysiac postów...
Wchodząc do tematu, chciałbym wiedzieć jak wyglądają te zawody za kulisami, sprawy papierkowe itp. Wiem, że w 2012 było trzeba mieć przynależnosć klubową, opłacić wpisowe, ubezpieczenie, badania itp. W jednych zawodach w roku można startować bez licencji. Chciałbym aby ktoś doświadczony pwiedział mi co prócz przeczytaniem masy regulaminów powinienem zrobić, jak się zapisać, co będe musiał zrobić w czasie zawodów, przed startem, jak wygląda start, jakieś flagi podczas zawodów co oznaczają. Wiem, że to wszystko jest w regulaminach, ale jednak żywe słowo jest lepsze. Najbardziej intersują mnie zawody strefowe w motocrossie.
Wchodząc do tematu, chciałbym wiedzieć jak wyglądają te zawody za kulisami, sprawy papierkowe itp. Wiem, że w 2012 było trzeba mieć przynależnosć klubową, opłacić wpisowe, ubezpieczenie, badania itp. W jednych zawodach w roku można startować bez licencji. Chciałbym aby ktoś doświadczony pwiedział mi co prócz przeczytaniem masy regulaminów powinienem zrobić, jak się zapisać, co będe musiał zrobić w czasie zawodów, przed startem, jak wygląda start, jakieś flagi podczas zawodów co oznaczają. Wiem, że to wszystko jest w regulaminach, ale jednak żywe słowo jest lepsze. Najbardziej intersują mnie zawody strefowe w motocrossie.
Zapraszam do mojej galerii viewtopic.php?f=14&t=26016
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 36
- Rejestracja: pn, 7 wrz 2009, 17:06
- Motocykl: YZF 250 '08
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Zawody za kulisami co i jak?
Ja mam pytanko odnośnie kasków. Czy startując w Pucharze Polski jest obowiązek posiadania kasku z zapięciem DD ?
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
-
- Mistrz prostej
- Posty: 116
- Rejestracja: wt, 9 sie 2011, 18:25
- Motocykl: różne
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Zawody za kulisami co i jak?
Majster masz juz regulamin na 2013?albo jakies przecieki?jezeli nie- to narazie nie mozna sie w tym temacie wypowiadac,bo wprowadzic kogos w blad to nie problem.Nowy regulamin bedzie dostepny niedługo wiec chwile cierpliwosci. Odnosnie kasku to:
12.31 Używanie kasku.
Wszyscy zawodnicy uczestniczący w treningach i wyścigach winni zakładać kaski ochronne. Kask
winien być dobrze zamocowany, odpowiednich rozmiarów i w dobrym stanie. Kask musi posiadać
system zaczepu o brodę. Kaski posiadające skorupę zewnętrzną wieloczęściową są dozwolone pod
warunkiem, iż w razie niebezpieczeństwa mogą być szybko zdjęte z głowy zawodnika przez przecięcie
tylko paska pod brodą.
Wszystkie kaski winny być oznaczone jednym z oficjalnych, międzynarodowych znaków
standardowych lub zatwierdzonym Znakiem FMN zawodnika. Kaski oznaczone przez FMN muszą być
zgodne z jednym z Międzynarodowych Standardów.
UWAGA: 1/ Zawodniczki i zawodnicy – długie włosy, chustki na głowie muszą być
obowiązkowo schowane pod kaskiem, żeby nie wystawały z pod kasku, ze względów
bezpieczeństwa.
2/ Wszyscy zawodnicy i zawodniczki którzy nie ukończyli 18 roku życia muszą być obowiązkowo
wyposażeni w kołnierz ochronny i używać go podczas treningów i zawodów, a wcześniej należy go
przedstawić go podczas kontroli technicznej.
Nieprzestrzeganie powyższych przepisów spowoduje wykluczenie z zawodów.
12.32 Instrukcja operacyjna kasku
12.32.1 Kontrolerzy techniczni pod kontrolą Kierownika Komisji Technicznej muszą sprawdzić
przed treningiem i wyścigami, czy wszystkie kaski spełniają wymagania techniczne.
12.32.2 Jeżeli kask nie spełnia wymagań technicznych i okazał się wadliwym, Kontroler Techniczny
musi usunąć znaki akceptacji i zatrzymać kask do końca zawodów. Zawodnik musi przedstawić inny
kask do akceptacji Kontrolera Technicznego. Po wypadku, w którym nastąpiło zderzenie, kask musi być
przedstawiony Kontrolerowi Technicznemu do sprawdzenia.
12.32.3 Wszystkie kaski muszą być nieuszkodzone i bez żadnych zmian w ich konstrukcji.
12.33 Uznane międzynarodowe znaki atestowe
ECE 22 – 05 „P” (Europa)
Znak ECE składa się z zakreślonej w kółku litery E znajduje się odpowiedni numer państwa. JAPONIA
JIS T 8133 : 2000 (Etykieta przymocowana wewnątrz)
USA SNELL M 2005 Etykieta przymocowana wewnątrz
To tak w skrócie,wiec o zapieciu DD nic nie ma.Pzdr
12.31 Używanie kasku.
Wszyscy zawodnicy uczestniczący w treningach i wyścigach winni zakładać kaski ochronne. Kask
winien być dobrze zamocowany, odpowiednich rozmiarów i w dobrym stanie. Kask musi posiadać
system zaczepu o brodę. Kaski posiadające skorupę zewnętrzną wieloczęściową są dozwolone pod
warunkiem, iż w razie niebezpieczeństwa mogą być szybko zdjęte z głowy zawodnika przez przecięcie
tylko paska pod brodą.
Wszystkie kaski winny być oznaczone jednym z oficjalnych, międzynarodowych znaków
standardowych lub zatwierdzonym Znakiem FMN zawodnika. Kaski oznaczone przez FMN muszą być
zgodne z jednym z Międzynarodowych Standardów.
UWAGA: 1/ Zawodniczki i zawodnicy – długie włosy, chustki na głowie muszą być
obowiązkowo schowane pod kaskiem, żeby nie wystawały z pod kasku, ze względów
bezpieczeństwa.
2/ Wszyscy zawodnicy i zawodniczki którzy nie ukończyli 18 roku życia muszą być obowiązkowo
wyposażeni w kołnierz ochronny i używać go podczas treningów i zawodów, a wcześniej należy go
przedstawić go podczas kontroli technicznej.
Nieprzestrzeganie powyższych przepisów spowoduje wykluczenie z zawodów.
12.32 Instrukcja operacyjna kasku
12.32.1 Kontrolerzy techniczni pod kontrolą Kierownika Komisji Technicznej muszą sprawdzić
przed treningiem i wyścigami, czy wszystkie kaski spełniają wymagania techniczne.
12.32.2 Jeżeli kask nie spełnia wymagań technicznych i okazał się wadliwym, Kontroler Techniczny
musi usunąć znaki akceptacji i zatrzymać kask do końca zawodów. Zawodnik musi przedstawić inny
kask do akceptacji Kontrolera Technicznego. Po wypadku, w którym nastąpiło zderzenie, kask musi być
przedstawiony Kontrolerowi Technicznemu do sprawdzenia.
12.32.3 Wszystkie kaski muszą być nieuszkodzone i bez żadnych zmian w ich konstrukcji.
12.33 Uznane międzynarodowe znaki atestowe
ECE 22 – 05 „P” (Europa)
Znak ECE składa się z zakreślonej w kółku litery E znajduje się odpowiedni numer państwa. JAPONIA
JIS T 8133 : 2000 (Etykieta przymocowana wewnątrz)
USA SNELL M 2005 Etykieta przymocowana wewnątrz
To tak w skrócie,wiec o zapieciu DD nic nie ma.Pzdr
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 36
- Rejestracja: pn, 7 wrz 2009, 17:06
- Motocykl: YZF 250 '08
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Zawody za kulisami co i jak?
Wielkie dzięki jeszcze przejże dokładnie regulamin na 2013 jak się ukarze
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 247
- Rejestracja: ndz, 1 lip 2012, 13:52
- Motocykl: KX250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: ok. Stalowa Wola
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Zawody za kulisami co i jak?
A ja mam pytanko odnośnie licencji i jej zdobycia:
-jeżeli chciałbym startować w cc mx i np enduro to muszę mieć do wszystkiego oddzielną ?
-trzeba co sezon jakoś za nią płacić przedłużać ?
Z góry dzięki za odp
-jeżeli chciałbym startować w cc mx i np enduro to muszę mieć do wszystkiego oddzielną ?
-trzeba co sezon jakoś za nią płacić przedłużać ?
Z góry dzięki za odp
-
- Mistrz prostej
- Posty: 116
- Rejestracja: wt, 9 sie 2011, 18:25
- Motocykl: różne
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Zawody za kulisami co i jak?
Na razie nie ma klasyfikacji licencji,osobiscie mam lic enduro,syn ma lic mx ,a startujemy gdzie popadnie w mx, cc i enduro,nie pamietam aby byly z tym jakiekolwiek schody.Co roku licencje sa przedluzane,tak jak ubezpieczenie.Nie podam wam ile to kosztuje,bo mamy to oplacane przez klub.pzdr
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 381
- Rejestracja: pn, 10 gru 2007, 18:26
- Motocykl: japonsky 0,25 4t
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Józefów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Zawody za kulisami co i jak?
Której ? A czy B , a może C ? Imo, drugi post w temacie i drugi fail . A wystarczyło poszukaćMajster128 pisze:Jakieś 260 lub 280 zł wykupienie licencji na kolejny rok kosztuje.
Licencja A
wyrobienie : 390
przedłużenie : 330
Licencja B
Wyrobienie : 270
Przedłużenie : 250
Licencja C
Wyrobienie : 270
Przedłużenie : 250
-
- Mistrz prostej
- Posty: 65
- Rejestracja: pt, 14 lis 2008, 10:56
- Motocykl: YZ450F
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Zawody za kulisami co i jak?
witam, do tego jeszcze trzeba zarezerwować nr startowy na dany rok na stronie motoresults.pl - choć nie wiem czy to jest do końca przestrzegane:)
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 381
- Rejestracja: pn, 10 gru 2007, 18:26
- Motocykl: japonsky 0,25 4t
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Józefów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Zawody za kulisami co i jak?
Jest, gdyż motoresults odpowiada za chronometraż oraz licencje w zawodach cyklu PP i MP