Problem po skręceniu silnika...
-
Autor tematuNeex
- Mistrz prostej
- Posty: 169
- Rejestracja: sob, 1 sty 2011, 15:29
- Motocykl: KTM SXF 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Problem po skręceniu silnika...
Siemka pojawił sie dzisiaj problem Skręciłem połówki silnika i wał tak opornie sie kreci ze to nie porozumienie... Łozyska nowe, uszczelniacze tez nowe. Rozpołowiłem silnik wsadziłem wał w jeden karter i OK w drugi i tez OK elegancko sie kreciło a jak tylko skrece to ledwo idzie ruszyc....
-
Autor tematuNeex
- Mistrz prostej
- Posty: 169
- Rejestracja: sob, 1 sty 2011, 15:29
- Motocykl: KTM SXF 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problem po skręceniu silnika...
kurde wydaje mi sie ze na cacy jest ale nic jutro rozkrece i jakos to rozkminie....
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 211
- Rejestracja: sob, 7 sty 2012, 02:38
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Częstochowa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problem po skręceniu silnika...
Przed założeniem łożysk najlepiej je na min. 24h do zamrażarki, kartery bierzesz rozgrzewasz (palnikiem czy też opalarką), lodowate łożyska wchodzą jak masełko (bierzesz jakąś nasadkę pukasz parę razy młoteczkiem dla pewności i jest cacy)
-
Autor tematuNeex
- Mistrz prostej
- Posty: 169
- Rejestracja: sob, 1 sty 2011, 15:29
- Motocykl: KTM SXF 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problem po skręceniu silnika...
dzisia było tak zimno ze w sumie nie namęczyłem sie z wbijaniem łożysk
Nie chcę mi się tego poprawiać, ale ostrzeżenie oczywiście leci do Ciebie.
Edit: Majster128
Nie chcę mi się tego poprawiać, ale ostrzeżenie oczywiście leci do Ciebie.
Edit: Majster128
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 386
- Rejestracja: ndz, 28 cze 2009, 16:23
- Motocykl: '05 YZ 250
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Zagwiździe
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Problem po skręceniu silnika...
Prawdopodobnie przy skręcaniu / składaniu karterów wał dosunął się do jednego z karterów i ociera boczną powierzchnią.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 343
- Rejestracja: wt, 9 mar 2010, 18:30
- Motocykl: SX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Poznań/Czerwonak
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
Re: Problem po skręceniu silnika...
Miałem podobnie. Ale to mozna łatwo zalatwic. Wal moze prężyc sie troszkę po złożeniu karterow. Zalatw sobie miękki młotek np. Z ołowiu albo jakieś tworzywo i z rozwagą uderz pare razy w wal ale kurna z rozwagą a nie niczym kowal.
U mnie zdało egzamin, kolega tez tak miał przy kilku silnikach np. od DR 650 i to samo zrobił.
Jak to nie pomoże to czytaj powyżej.
U mnie zdało egzamin, kolega tez tak miał przy kilku silnikach np. od DR 650 i to samo zrobił.
Jak to nie pomoże to czytaj powyżej.
W garażu:
KTM SX 125 2t
YAMAHA XJ 600 Diversion
Lucky Star SP 300S
Było:
Kilka rożnych
KTM SX 125 2t
YAMAHA XJ 600 Diversion
Lucky Star SP 300S
Było:
Kilka rożnych
-
- Mistrz prostej
- Posty: 74
- Rejestracja: sob, 14 maja 2011, 19:52
- Motocykl: YZ 125 2012
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Kielce
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problem po skręceniu silnika...
Jeśli łożyska są prosto nabite , a wał nie ociera o kartery i problem występuje po skręceniu połówek silnika śrubami , to bardzo możliwe , że nie wszedł (wał) w łożyska do końca . Wtedy najlepiej będzie ocenić spoglądając , której połówki karteru wał jest dalej i wciągnąć go w łożysko przyrządem z zewnątrz ( łatwo takie coś zrobić samemu ) i podokręcać śruby łączące połówki . Wał ciężko się obraca , bo luz na łożysku skasował się ( bieżna wewnętrzna jest wtedy "wypychana" do zewnątrz i tarcie jest dużo większe . Osobiście , żadnego walenia młotkiem , czy to gumowym , czy jakimkolwiek innym nie polecam . Nie do końca wiem , jak to u Ciebie wygląda , bo masz jedno łożysko wałeczkowe ( u mnie w yz oba są zwykłe kulkowe i problem po skręceniu miałem ten sam ) - pomogło wciągnięcie wału w łożyska przyrządem z zewnątrz .
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Problem po skręceniu silnika...
Dokładnie tak. Uderzenie w wał z którejkolwiek strony raczej na pewno spowoduje zmianę jego geometrii, czyli będzie się on nadawał do centrowania.pawian1992 pisze: wciągnąć go w łożysko przyrządem z zewnątrz
-
Autor tematuNeex
- Mistrz prostej
- Posty: 169
- Rejestracja: sob, 1 sty 2011, 15:29
- Motocykl: KTM SXF 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problem po skręceniu silnika...
Problem usunięty podobiałem łozyska i jest ok. A co do bicia młotkiem po wale to jeśli est to robione z wyczuciem i za pomoca np młotka teflonowego to nic sie nie stanie Stal z jakiego jest wał zrobiony to nie amelinium Panowie