Tuning domowymi sposobami - Czyli jak dbać bardziej o moto:)

Jeśli nie znalazłeś kategorii dla Twojego tematu pisz tu.
Autor tematu
wojtek916
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 484
Rejestracja: pt, 19 sie 2011, 17:33
Motocykl: YZ 250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Tuning domowymi sposobami - Czyli jak dbać bardziej o moto:)

Post autor: wojtek916 » czw, 5 lip 2012, 22:45

Witam.

Ten temat jest otwarty dla każdego kto ma jakiś pomysł jak bardziej zadbać o moto przy okazji polepszając go :)
Polerowanie kanały dolotowego, czyszczenie wydechu... i wiele innych masz pomysł zaprezentuj go :wink:
Ja mogę dać od siebie:

- Polerka kanału dolotowego, powietrze przelatując przez gładki kanał nie stwarza zawirowań powietrza przez co więcej go wlatuje do komory spalania.

- Czyszczenie wydechu od środka, można go wykonać zwykłym *kretem*, czysty gładki wydech od środka to większy przelot spalin.

- Rolgaz, wiele z was pewnie ma problemy z zacinającym/ciężko działającym rolgazem, rozwiązaniem jest ściągnięcie go, posmarowanie zwykłym olejem (mieszanka, skrzynia..) kierownicy.

- Połamana klamka, jeśli nie masz czasu na kupienie nowej zrób to kawałkiem grubszego druta i poxipolu. Wywiercając dziurę w klamce wkładamy tam drut i ładnie zakańczamy poxipolem.

Tyle ode mnie, piszcie swoje sposoby na "Tuning" :D

sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Tuning domowymi sposobami - Czyli jak dbać bardziej o mo

Post autor: sebek1516 » pt, 6 lip 2012, 02:35

Pomysł może być ale wykonanie :butthead:
Powinien być oddzielny dział na forum i opisane w temacie oddzielnie sposoby. A polerowanie kanału to i w kosiarce możesz zrobić bo trzeba mieć pojęcie a nie papier ścierny w ręce.

-smarowanie rollgazu to obowiązek a nie tuning a zacinanie się to najczęściej przyczyna poszarpanych linek. Nie wiem jak bardzo trzeba syfu nazbierać żeby sam mechanizm hamował.
-co do klamki to poxipol musi zaschnąć, nowa kosztuje 15 zł, każdy w okolicy znajdzie spawacza.
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

Autor tematu
wojtek916
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 484
Rejestracja: pt, 19 sie 2011, 17:33
Motocykl: YZ 250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Tuning domowymi sposobami - Czyli jak dbać bardziej o mo

Post autor: wojtek916 » pt, 6 lip 2012, 10:08

sebek1516 pisze:Pomysł może być ale wykonanie :butthead:
Powinien być oddzielny dział na forum i opisane w temacie oddzielnie sposoby. A polerowanie kanału to i w kosiarce możesz zrobić bo trzeba mieć pojęcie a nie papier ścierny w ręce.

-smarowanie rollgazu to obowiązek a nie tuning a zacinanie się to najczęściej przyczyna poszarpanych linek. Nie wiem jak bardzo trzeba syfu nazbierać żeby sam mechanizm hamował.
-co do klamki to poxipol musi zaschnąć, nowa kosztuje 15 zł, każdy w okolicy znajdzie spawacza.
Weź wzór z forumsupermoto -

To nie ma być na serio, tylko pożyteczne, jesli chodzi o klamkę to ma to być na chwilę a nie na żywot moto..
Smarowanie rolgazu to tak, ale niektórzy tego nie wiedzą.
Zaproponuj swoje patenty :wink:

sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Tuning domowymi sposobami - Czyli jak dbać bardziej o mo

Post autor: sebek1516 » pt, 6 lip 2012, 13:09

To nie ma być na serio, tylko pożyteczne
Nie jeździj po balkonie bo lodówką się nie ogolisz? Jaki sens... nawet nie pytam... TY sam nie wiesz czego chcesz.
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

Awatar użytkownika
Mohus
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 381
Rejestracja: pn, 10 gru 2007, 18:26
Motocykl: japonsky 0,25 4t
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Józefów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Tuning domowymi sposobami - Czyli jak dbać bardziej o mo

Post autor: Mohus » pt, 6 lip 2012, 16:15

A gdzie w tych sposobach jest jaki kolwiek tuning ? Bo jak dla mnie to zwykłe czynności serwisowe które się wykonuje co jakiś czas przy moto, a że nie każdy o tym pamięta to juz inna kwestia.

Jestem ciekaw czy ktoś z was np ostrzy podnóżki co jakiś czas czy smaruje smarem "warge" air boxa która styka się z fp

253barek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 320
Rejestracja: czw, 20 paź 2011, 20:23
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Tuning domowymi sposobami - Czyli jak dbać bardziej o mo

Post autor: 253barek » pt, 6 lip 2012, 16:40

Mohus pisze: Jestem ciekaw czy ktoś z was np ostrzy podnóżki co jakiś czas czy smaruje smarem "warge" air boxa która styka się z fp
ja :D

charlibrkck
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 73
Rejestracja: wt, 19 maja 2009, 18:07
Motocykl: yz 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: TK
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Tuning domowymi sposobami - Czyli jak dbać bardziej o mo

Post autor: charlibrkck » pt, 6 lip 2012, 16:51

Między filtr powietrza a warge airboxa stosuje ten smar http://notoil.com/products/rim-grease-2-item.html i jeszcze nie zdarzyło się by jakieś ziarenka piasku się przedostały. Mógłby ktoś przybliżyć proces ostrzenia podnóżków? Pilnikiem je potraktować czy jak?
Ostatnio zmieniony pt, 6 lip 2012, 21:56 przez charlibrkck, łącznie zmieniany 1 raz.
KEEP THE GAS!!!

tobiasz86
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 352
Rejestracja: ndz, 25 lip 2010, 10:20
Motocykl: crf250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Rymanów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Tuning domowymi sposobami - Czyli jak dbać bardziej o mo

Post autor: tobiasz86 » pt, 6 lip 2012, 17:16

charlibrkck pisze:Mógłby ktoś przybliżyć proces ostrzenia podnóżków? Pilnikiem jest potraktować czy jak?
Załączniki
pod.JPG
screen z serwisówki
pod.JPG (12.56 KiB) Przejrzano 7566 razy
pod.JPG
screen z serwisówki
pod.JPG (12.56 KiB) Przejrzano 7566 razy

Czepek
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 926
Rejestracja: śr, 25 sie 2010, 15:17
Motocykl: YZ125 `08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Tuning domowymi sposobami - Czyli jak dbać bardziej o mo

Post autor: Czepek » pt, 6 lip 2012, 21:11

Mohus pisze:A gdzie w tych sposobach jest jaki kolwiek tuning ? Bo jak dla mnie to zwykłe czynności serwisowe które się wykonuje co jakiś czas przy moto, a że nie każdy o tym pamięta to juz inna kwestia.

Jestem ciekaw czy ktoś z was np ostrzy podnóżki co jakiś czas czy smaruje smarem "warge" air boxa która styka się z fp
ja przy kazdej zmianie filtra - czyt co jazde, a podnozki jak sie stępią.
Naprawa cross prostowanie wydechów 793 395 514

Jefrey_
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 357
Rejestracja: ndz, 12 lip 2009, 12:25
Motocykl: Cr250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Bialej
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 2 razy
Status : Offline

Re: Tuning domowymi sposobami - Czyli jak dbać bardziej o mo

Post autor: Jefrey_ » pt, 6 lip 2012, 22:09

Chlopaki spokojnie.... kolega chcial tylko pomoc i zalozyl temat moze ze zlym tutulem :wink: duzo amatorow nie wie, ze mozna nalozyc smar miedzy filtr a airboxa dla lepszej ochrony badz zamiast luzowac srubki na rolgazie, nasmarowac aby lepiej chodzil.Mysle ze dobry temat :wink: Fakt polerka kanalu w tym siliku nie ma sensu, a kreta mozna uzyc do wyczyszczenia tlumika. Ktos tez kiedys napisal dobry sposob na naprawe objechanego walka zmiany biegow, wiec mysle ze takie porady mozna tutaj pakowac :drinkers:
Serwis zawieszenia Bielsko-B. okolice

GALA
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 65
Rejestracja: pt, 15 sty 2010, 17:22
Motocykl: rm 125 95'
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Tuning domowymi sposobami - Czyli jak dbać bardziej o mo

Post autor: GALA » pt, 6 lip 2012, 22:57

Dzieki za pamiec :) Co do walka, oddac do tokarza na moletowanie.
Jeżeli miały by być w tej samej cenie, z takim samym / tej samej jakości osprzętem wybrałbym pewnie KTM
- to jeżeli chodzi o cross
Enduro - crf, ale SM to byłaby na bank Aprilia ;)

LOL !!!! Z motodriver.eu :d

Krzysiekmx1
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 45
Rejestracja: pn, 17 maja 2010, 18:13
Motocykl: cr125 '06, cr125 '07
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Tuning domowymi sposobami - Czyli jak dbać bardziej o mo

Post autor: Krzysiekmx1 » wt, 17 lip 2012, 22:31

Podpowiem tylko, że rollgaz nie powinien być smarowany. Powinno się go czyścić w benzynie, ale nie smarować. Do smaru będzie się kleił cały syf zebrany przy ewentualnej glebie czy myciu motocykla myjką ciśnieniową. W przypadku linek jest tak samo.
TRZEBA
ZAP
IER
DA
LAĆ
:) :) :) :) :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na kazdy temat”