Tuning domowymi sposobami - Czyli jak dbać bardziej o moto:)
-
Autor tematuwojtek916
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 484
- Rejestracja: pt, 19 sie 2011, 17:33
- Motocykl: YZ 250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Tuning domowymi sposobami - Czyli jak dbać bardziej o moto:)
Witam.
Ten temat jest otwarty dla każdego kto ma jakiś pomysł jak bardziej zadbać o moto przy okazji polepszając go
Polerowanie kanały dolotowego, czyszczenie wydechu... i wiele innych masz pomysł zaprezentuj go
Ja mogę dać od siebie:
- Polerka kanału dolotowego, powietrze przelatując przez gładki kanał nie stwarza zawirowań powietrza przez co więcej go wlatuje do komory spalania.
- Czyszczenie wydechu od środka, można go wykonać zwykłym *kretem*, czysty gładki wydech od środka to większy przelot spalin.
- Rolgaz, wiele z was pewnie ma problemy z zacinającym/ciężko działającym rolgazem, rozwiązaniem jest ściągnięcie go, posmarowanie zwykłym olejem (mieszanka, skrzynia..) kierownicy.
- Połamana klamka, jeśli nie masz czasu na kupienie nowej zrób to kawałkiem grubszego druta i poxipolu. Wywiercając dziurę w klamce wkładamy tam drut i ładnie zakańczamy poxipolem.
Tyle ode mnie, piszcie swoje sposoby na "Tuning"
Ten temat jest otwarty dla każdego kto ma jakiś pomysł jak bardziej zadbać o moto przy okazji polepszając go
Polerowanie kanały dolotowego, czyszczenie wydechu... i wiele innych masz pomysł zaprezentuj go
Ja mogę dać od siebie:
- Polerka kanału dolotowego, powietrze przelatując przez gładki kanał nie stwarza zawirowań powietrza przez co więcej go wlatuje do komory spalania.
- Czyszczenie wydechu od środka, można go wykonać zwykłym *kretem*, czysty gładki wydech od środka to większy przelot spalin.
- Rolgaz, wiele z was pewnie ma problemy z zacinającym/ciężko działającym rolgazem, rozwiązaniem jest ściągnięcie go, posmarowanie zwykłym olejem (mieszanka, skrzynia..) kierownicy.
- Połamana klamka, jeśli nie masz czasu na kupienie nowej zrób to kawałkiem grubszego druta i poxipolu. Wywiercając dziurę w klamce wkładamy tam drut i ładnie zakańczamy poxipolem.
Tyle ode mnie, piszcie swoje sposoby na "Tuning"
[mimg]http://iv.pl/images/08531543922454785744.jpg[/mimg]
-
- Rekord toru!
- Posty: 1914
- Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
- Motocykl: gram w zielone
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Tuning domowymi sposobami - Czyli jak dbać bardziej o mo
Pomysł może być ale wykonanie :butthead:
Powinien być oddzielny dział na forum i opisane w temacie oddzielnie sposoby. A polerowanie kanału to i w kosiarce możesz zrobić bo trzeba mieć pojęcie a nie papier ścierny w ręce.
-smarowanie rollgazu to obowiązek a nie tuning a zacinanie się to najczęściej przyczyna poszarpanych linek. Nie wiem jak bardzo trzeba syfu nazbierać żeby sam mechanizm hamował.
-co do klamki to poxipol musi zaschnąć, nowa kosztuje 15 zł, każdy w okolicy znajdzie spawacza.
Powinien być oddzielny dział na forum i opisane w temacie oddzielnie sposoby. A polerowanie kanału to i w kosiarce możesz zrobić bo trzeba mieć pojęcie a nie papier ścierny w ręce.
-smarowanie rollgazu to obowiązek a nie tuning a zacinanie się to najczęściej przyczyna poszarpanych linek. Nie wiem jak bardzo trzeba syfu nazbierać żeby sam mechanizm hamował.
-co do klamki to poxipol musi zaschnąć, nowa kosztuje 15 zł, każdy w okolicy znajdzie spawacza.
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM
-
Autor tematuwojtek916
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 484
- Rejestracja: pt, 19 sie 2011, 17:33
- Motocykl: YZ 250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Tuning domowymi sposobami - Czyli jak dbać bardziej o mo
Weź wzór z forumsupermoto -sebek1516 pisze:Pomysł może być ale wykonanie :butthead:
Powinien być oddzielny dział na forum i opisane w temacie oddzielnie sposoby. A polerowanie kanału to i w kosiarce możesz zrobić bo trzeba mieć pojęcie a nie papier ścierny w ręce.
-smarowanie rollgazu to obowiązek a nie tuning a zacinanie się to najczęściej przyczyna poszarpanych linek. Nie wiem jak bardzo trzeba syfu nazbierać żeby sam mechanizm hamował.
-co do klamki to poxipol musi zaschnąć, nowa kosztuje 15 zł, każdy w okolicy znajdzie spawacza.
To nie ma być na serio, tylko pożyteczne, jesli chodzi o klamkę to ma to być na chwilę a nie na żywot moto..
Smarowanie rolgazu to tak, ale niektórzy tego nie wiedzą.
Zaproponuj swoje patenty
[mimg]http://iv.pl/images/08531543922454785744.jpg[/mimg]
-
- Rekord toru!
- Posty: 1914
- Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
- Motocykl: gram w zielone
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Tuning domowymi sposobami - Czyli jak dbać bardziej o mo
Nie jeździj po balkonie bo lodówką się nie ogolisz? Jaki sens... nawet nie pytam... TY sam nie wiesz czego chcesz.To nie ma być na serio, tylko pożyteczne
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 381
- Rejestracja: pn, 10 gru 2007, 18:26
- Motocykl: japonsky 0,25 4t
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Józefów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Tuning domowymi sposobami - Czyli jak dbać bardziej o mo
A gdzie w tych sposobach jest jaki kolwiek tuning ? Bo jak dla mnie to zwykłe czynności serwisowe które się wykonuje co jakiś czas przy moto, a że nie każdy o tym pamięta to juz inna kwestia.
Jestem ciekaw czy ktoś z was np ostrzy podnóżki co jakiś czas czy smaruje smarem "warge" air boxa która styka się z fp
Jestem ciekaw czy ktoś z was np ostrzy podnóżki co jakiś czas czy smaruje smarem "warge" air boxa która styka się z fp
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 320
- Rejestracja: czw, 20 paź 2011, 20:23
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Tuning domowymi sposobami - Czyli jak dbać bardziej o mo
jaMohus pisze: Jestem ciekaw czy ktoś z was np ostrzy podnóżki co jakiś czas czy smaruje smarem "warge" air boxa która styka się z fp
-
- Mistrz prostej
- Posty: 73
- Rejestracja: wt, 19 maja 2009, 18:07
- Motocykl: yz 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: TK
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Tuning domowymi sposobami - Czyli jak dbać bardziej o mo
Między filtr powietrza a warge airboxa stosuje ten smar http://notoil.com/products/rim-grease-2-item.html i jeszcze nie zdarzyło się by jakieś ziarenka piasku się przedostały. Mógłby ktoś przybliżyć proces ostrzenia podnóżków? Pilnikiem je potraktować czy jak?
Ostatnio zmieniony pt, 6 lip 2012, 21:56 przez charlibrkck, łącznie zmieniany 1 raz.
KEEP THE GAS!!!
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 352
- Rejestracja: ndz, 25 lip 2010, 10:20
- Motocykl: crf250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Rymanów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Tuning domowymi sposobami - Czyli jak dbać bardziej o mo
charlibrkck pisze:Mógłby ktoś przybliżyć proces ostrzenia podnóżków? Pilnikiem jest potraktować czy jak?
- Załączniki
-
- screen z serwisówki
- pod.JPG (12.56 KiB) Przejrzano 7566 razy
- screen z serwisówki
- pod.JPG (12.56 KiB) Przejrzano 7566 razy
-
- Do odcięcia!
- Posty: 926
- Rejestracja: śr, 25 sie 2010, 15:17
- Motocykl: YZ125 `08
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Tuning domowymi sposobami - Czyli jak dbać bardziej o mo
ja przy kazdej zmianie filtra - czyt co jazde, a podnozki jak sie stępią.Mohus pisze:A gdzie w tych sposobach jest jaki kolwiek tuning ? Bo jak dla mnie to zwykłe czynności serwisowe które się wykonuje co jakiś czas przy moto, a że nie każdy o tym pamięta to juz inna kwestia.
Jestem ciekaw czy ktoś z was np ostrzy podnóżki co jakiś czas czy smaruje smarem "warge" air boxa która styka się z fp
Naprawa cross prostowanie wydechów 793 395 514
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 357
- Rejestracja: ndz, 12 lip 2009, 12:25
- Motocykl: Cr250
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Bialej
- Podziękował: 1 raz
- Podziękowania: 2 razy
- Status : Offline
Re: Tuning domowymi sposobami - Czyli jak dbać bardziej o mo
Chlopaki spokojnie.... kolega chcial tylko pomoc i zalozyl temat moze ze zlym tutulem duzo amatorow nie wie, ze mozna nalozyc smar miedzy filtr a airboxa dla lepszej ochrony badz zamiast luzowac srubki na rolgazie, nasmarowac aby lepiej chodzil.Mysle ze dobry temat Fakt polerka kanalu w tym siliku nie ma sensu, a kreta mozna uzyc do wyczyszczenia tlumika. Ktos tez kiedys napisal dobry sposob na naprawe objechanego walka zmiany biegow, wiec mysle ze takie porady mozna tutaj pakowac :drinkers:
Serwis zawieszenia Bielsko-B. okolice
-
- Mistrz prostej
- Posty: 65
- Rejestracja: pt, 15 sty 2010, 17:22
- Motocykl: rm 125 95'
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Tuning domowymi sposobami - Czyli jak dbać bardziej o mo
Dzieki za pamiec Co do walka, oddac do tokarza na moletowanie.
Jeżeli miały by być w tej samej cenie, z takim samym / tej samej jakości osprzętem wybrałbym pewnie KTM
- to jeżeli chodzi o cross
Enduro - crf, ale SM to byłaby na bank Aprilia
LOL !!!! Z motodriver.eu :d
- to jeżeli chodzi o cross
Enduro - crf, ale SM to byłaby na bank Aprilia
LOL !!!! Z motodriver.eu :d
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 45
- Rejestracja: pn, 17 maja 2010, 18:13
- Motocykl: cr125 '06, cr125 '07
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Tuning domowymi sposobami - Czyli jak dbać bardziej o mo
Podpowiem tylko, że rollgaz nie powinien być smarowany. Powinno się go czyścić w benzynie, ale nie smarować. Do smaru będzie się kleił cały syf zebrany przy ewentualnej glebie czy myciu motocykla myjką ciśnieniową. W przypadku linek jest tak samo.
TRZEBA
ZAP
IER
DA
LAĆ
ZAP
IER
DA
LAĆ