Co z Rejestracją !?
-
Autor tematuseba130394
- Mistrz prostej
- Posty: 181
- Rejestracja: pt, 12 sie 2011, 18:14
- Motocykl: RM 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Witkowice/Bielsko-Biała
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Co z Rejestracją !?
Czytałem już kilkadziesiąt tematów na temat rejestracji Crossów i tak naprawdę nikt nie potrafi konkretnie odpowiedzieć na to pytanie.
Moim zdaniem polskie prawo jest zbyt surowe. Mój KTM ma wydech z exc czyli hałas mamy z głowy, światła można prowizorkę z exc na czas przeglądu zrobić. Najgorsze jest to, że nie mam żadnych papierów od niego nawet umowy kupna-sprzedaży... Co w takiej sytuacji ? Dzwoniłem na jakąś stacje diagnostyczną znalezioną w internecie. Osoba która odebrała gdy tylko usłyszała "Cross" od razu powiedziała "Nie da się, takim motorkiem to możesz sobie po polach jeździć" i się rozłączyła... Osobiście czuję się bardzo zbulwersowany naszym prawem
Co o tym sądzicie ? Czy ktoś z Was rejestrował taki pojazd na własną rękę ?
Moim zdaniem polskie prawo jest zbyt surowe. Mój KTM ma wydech z exc czyli hałas mamy z głowy, światła można prowizorkę z exc na czas przeglądu zrobić. Najgorsze jest to, że nie mam żadnych papierów od niego nawet umowy kupna-sprzedaży... Co w takiej sytuacji ? Dzwoniłem na jakąś stacje diagnostyczną znalezioną w internecie. Osoba która odebrała gdy tylko usłyszała "Cross" od razu powiedziała "Nie da się, takim motorkiem to możesz sobie po polach jeździć" i się rozłączyła... Osobiście czuję się bardzo zbulwersowany naszym prawem
Co o tym sądzicie ? Czy ktoś z Was rejestrował taki pojazd na własną rękę ?
Rieju RR 50-->Kawasaki kx 85-->KTM sx 450-->Kawasaki kx 250--->Suzuki RM 250
http://fmxlajto.blogspot.com/
http://fmxlajto.blogspot.com/
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 524
- Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
- Motocykl: mechaniczna pomarancza
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Sta
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Co z Rejestracją !?
Jak chcesz zarejestrować motocykl, który nie posiada homologacji i umowy kupna sprzedazy. Masz numer ramy czy wytarte są?
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 254
- Rejestracja: śr, 20 sty 2010, 20:57
- Motocykl: KTM EXC 400
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lubuskie - DW
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Co z Rejestracją !?
Jeśli chcesz motocykl na szose zarejestrowany kupujesz enduro, jeśli na tor to full crossa. proste:PP
I takie działania by crossa rejestrować są nic nie warte. teoretycznie da się a praktycznie po co?
I takie działania by crossa rejestrować są nic nie warte. teoretycznie da się a praktycznie po co?
http://polskajazda.pl/Motocykle/KTM/400-EXC/137075
http://www.bikepics.com/members/4tSTUNT/02400exc/
GG: 8976803
Skuter 50/80 4T --> Yamaha DT 125cc --> KTM EXC 400cc 2002r
http://www.bikepics.com/members/4tSTUNT/02400exc/
GG: 8976803
Skuter 50/80 4T --> Yamaha DT 125cc --> KTM EXC 400cc 2002r
-
- Mistrz prostej
- Posty: 52
- Rejestracja: pt, 21 sie 2009, 11:48
- Motocykl: Cagiva T4 350E
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Parczew
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Co z Rejestracją !?
witam. z tego co wiem, zeby zarejestrowac moto bez homologacjii trzeba przede wszystkim miec na ramie czytelne numery, posiadac umowe kupna-sprzedazy, moto musi przejsc pozytywnie przeglad (czyli swiatla, kierunki, lusterko itp) no i musisz miec opinie rzeczoznawcy ktory z kolei musi stwierdzic ze sprzet nadaje sie do uczestniczenia w ruchu (ponoc rzeczoznawca wymaga m.in. opon szosowych). tyle wiem. temat jest trudny ze wzgledu na to ze z pewnoscia potrzeba sporo $ no i oczywiscie czasu. mysle ze powinienes udac sie do najblizszego wydzialu komunikacji, oni powinni byc najlepiej zorientowani w temacie, przynajmniej teoretycznie powinni
-
Autor tematuseba130394
- Mistrz prostej
- Posty: 181
- Rejestracja: pt, 12 sie 2011, 18:14
- Motocykl: RM 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Witkowice/Bielsko-Biała
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Co z Rejestracją !?
Numery ramy są. A rejestrować chce z tego względu, że nie chce go sprzedawać bo mi go szkoda. Ten motor mam pewny.
Chciałbym czasami założyć opony supermoto i dojechać do szkoły lub pracy.
Chciałbym czasami założyć opony supermoto i dojechać do szkoły lub pracy.
Rieju RR 50-->Kawasaki kx 85-->KTM sx 450-->Kawasaki kx 250--->Suzuki RM 250
http://fmxlajto.blogspot.com/
http://fmxlajto.blogspot.com/
-
- Rekord toru!
- Posty: 1914
- Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
- Motocykl: gram w zielone
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Co z Rejestracją !?
Wszystko da się zrobić legalnie. Motocykl rejestrujesz jako SAM to grupa tak jak samochody i motocykle. Tak wiec zarejestrujesz to jako samoróbka co do przeglądu to potrzebujesz świateł i lusterka chyba Jedziesz tym na przegląd i mówisz jak sprawa wygląda. SAM to samoróbka tak się rejestruje trajki bo to pod nic nie podchodzi
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 229
- Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
- Motocykl: lc4 620 i yz125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Co z Rejestracją !?
taniej i prościej wyjdzie kupić coś takiego i przełożyć na nową ramę.
http://allegro.pl/ktm-exc-125-200-250-4 ... 92276.html
do rejestracji typu sam, musiał byś posiadać wszystko na tip top, światła krótkie długie, stop z ręki i nogi, kierunki, klakson, lusterko, poziom głośności tłumika i to wszystko łącznie z szosowymi oponami ( bo zwykła kostka nie posiada homologacji - tylko nieliczne jak ac10)
http://allegro.pl/ktm-exc-125-200-250-4 ... 92276.html
do rejestracji typu sam, musiał byś posiadać wszystko na tip top, światła krótkie długie, stop z ręki i nogi, kierunki, klakson, lusterko, poziom głośności tłumika i to wszystko łącznie z szosowymi oponami ( bo zwykła kostka nie posiada homologacji - tylko nieliczne jak ac10)
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean
EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125
James Dean
EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 524
- Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
- Motocykl: mechaniczna pomarancza
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Sta
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Co z Rejestracją !?
Ale z tego co wiem nie da się zarejestrować pojazdu SAM produkowanego przez fabrykę, chodzi o to, że ten ktm jest produkowany seryjnie a nie motocykl zbudowany od podstaw przez właściciela.
-
Autor tematuseba130394
- Mistrz prostej
- Posty: 181
- Rejestracja: pt, 12 sie 2011, 18:14
- Motocykl: RM 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Witkowice/Bielsko-Biała
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Co z Rejestracją !?
Ten myk z ramą byłby dobry tylko znaleźć rame od exc 450
Rieju RR 50-->Kawasaki kx 85-->KTM sx 450-->Kawasaki kx 250--->Suzuki RM 250
http://fmxlajto.blogspot.com/
http://fmxlajto.blogspot.com/
-
- Rekord toru!
- Posty: 1914
- Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
- Motocykl: gram w zielone
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Co z Rejestracją !?
A trajka z harleya to przeciez motor z jakimś wózkiem... C do świateł krótkie długi i tych opon tutaj wchodzi w grę dobry gosć od przeglądów a zawsze kolega kolegi kolegi ma jakiegoś znajomego
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 229
- Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
- Motocykl: lc4 620 i yz125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Co z Rejestracją !?
niekoniecznie, można przecież zmienić silnik w pojeździe na taki z inna pojemnością i dokonać odpowiedniego wpisu do dowodu rejestracyjnego.
Co do ramy, trzeba zrobić tak, by numery znalazły się w 450 tce, rama od setki chyba nie pasuje, ale już od 250 prawdopodobnie tak.
Co do ramy, trzeba zrobić tak, by numery znalazły się w 450 tce, rama od setki chyba nie pasuje, ale już od 250 prawdopodobnie tak.
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean
EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125
James Dean
EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125
-
- Do odcięcia!
- Posty: 926
- Rejestracja: śr, 25 sie 2010, 15:17
- Motocykl: YZ125 `08
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Co z Rejestracją !?
Rama od sety pasuje,nie wiem czy bez przeróbek, ale kiedyś na jakimś forum koleś właśnie miał 450 bez papieru, kupiel rame z sety i miał legalne moto.
Możesz tak zrobić i iść do rzeczoznawcy, że zmieniłeś silnik na 450, wbiją Ci 450 w dowód i masz full wypas.
Możesz tak zrobić i iść do rzeczoznawcy, że zmieniłeś silnik na 450, wbiją Ci 450 w dowód i masz full wypas.
Naprawa cross prostowanie wydechów 793 395 514