Materiałoznawstwo - stale
-
Autor tematu4tSTUNT
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 254
- Rejestracja: śr, 20 sty 2010, 20:57
- Motocykl: KTM EXC 400
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lubuskie - DW
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Materiałoznawstwo - stale
Siemka mam pytanie może pomożecie:
Mam takie zadania:
1. Dobrać stal na wałek napędzający (silnik obciążony) skrzyni biegów i podać jego obróbkę cieplną
2. Dobrać stal na słabo obciążone koło zębate i podać obrbókę
3. Stal na łożysko toczne
Mam takie zadania:
1. Dobrać stal na wałek napędzający (silnik obciążony) skrzyni biegów i podać jego obróbkę cieplną
2. Dobrać stal na słabo obciążone koło zębate i podać obrbókę
3. Stal na łożysko toczne
http://polskajazda.pl/Motocykle/KTM/400-EXC/137075
http://www.bikepics.com/members/4tSTUNT/02400exc/
GG: 8976803
Skuter 50/80 4T --> Yamaha DT 125cc --> KTM EXC 400cc 2002r
http://www.bikepics.com/members/4tSTUNT/02400exc/
GG: 8976803
Skuter 50/80 4T --> Yamaha DT 125cc --> KTM EXC 400cc 2002r
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
-
Autor tematu4tSTUNT
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 254
- Rejestracja: śr, 20 sty 2010, 20:57
- Motocykl: KTM EXC 400
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lubuskie - DW
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Materiałoznawstwo - stale
To w takim razie nie rób spamu:P
do 1 i 2 mam ale nie jestem pewien zaś do 3 na 100% jest tak: stal konstrukcyjna o najwyższej zawartości węgla. Jako dodatki można dać chrom do utwardzenia i przy większych łożyskach mangan dla zwiększenia hartowności.Jako obróbka cieplna to hartowanie w oleju w temp 830-840 stopni i odpuszczanie w temo 150-160-uzyskujemy twardość. czasem stosuje się również wymrażania .
do 1 i 2 mam ale nie jestem pewien zaś do 3 na 100% jest tak: stal konstrukcyjna o najwyższej zawartości węgla. Jako dodatki można dać chrom do utwardzenia i przy większych łożyskach mangan dla zwiększenia hartowności.Jako obróbka cieplna to hartowanie w oleju w temp 830-840 stopni i odpuszczanie w temo 150-160-uzyskujemy twardość. czasem stosuje się również wymrażania .
http://polskajazda.pl/Motocykle/KTM/400-EXC/137075
http://www.bikepics.com/members/4tSTUNT/02400exc/
GG: 8976803
Skuter 50/80 4T --> Yamaha DT 125cc --> KTM EXC 400cc 2002r
http://www.bikepics.com/members/4tSTUNT/02400exc/
GG: 8976803
Skuter 50/80 4T --> Yamaha DT 125cc --> KTM EXC 400cc 2002r
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 236
- Rejestracja: czw, 12 kwie 2007, 18:23
- Motocykl: Było CRF 250, YZ 125, YZF 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Materiałoznawstwo - stale
A nie wyżarzenia? Co daje wymrażanie? Tego nie miałem.
yyyyn? Yyyyyyyyyn?
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 770
- Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Materiałoznawstwo - stale
Do wyrobu łożysk, stal łożyskowa PN ŁH15, EN 100Cr6, nadaje się do takich procesów technologicznych jak: azotowanie, hartowanie (830 – 870C’), odpuszczanie (150 – 170C’).
Stal na wałek proponuję stal stopową do nawęglania PN 20HG, EN 20MnCr5 nadaje się do produkcji wałków napędowych poddawanych zmiennym obciążeniom, charakteryzuje się wytrzymałością rdzenia, stosuje się na wałki, koła zębate, ślimacznice. Procesy technologiczne: spawanie, kucie, walcowanie, azotowanie, hartowanie (880 – 900C’) - w oleju, odpuszczanie (180 – 200C’) – w powietrzu lub oleju.
Do zrobienia koła zębatego można użyć PN 40H , EN 41Cr4. Stal chromowa do ulepszania cieplnego o średniej hartowności, procesy technologiczne: kucie, walcowanie, azotowanie, hartowanie (820 – 850C’)- olej , odpuszczanie (500 -670C’) woda lub olej.
Więcej informacji mogę udzielić na PW.
Stal na wałek proponuję stal stopową do nawęglania PN 20HG, EN 20MnCr5 nadaje się do produkcji wałków napędowych poddawanych zmiennym obciążeniom, charakteryzuje się wytrzymałością rdzenia, stosuje się na wałki, koła zębate, ślimacznice. Procesy technologiczne: spawanie, kucie, walcowanie, azotowanie, hartowanie (880 – 900C’) - w oleju, odpuszczanie (180 – 200C’) – w powietrzu lub oleju.
Do zrobienia koła zębatego można użyć PN 40H , EN 41Cr4. Stal chromowa do ulepszania cieplnego o średniej hartowności, procesy technologiczne: kucie, walcowanie, azotowanie, hartowanie (820 – 850C’)- olej , odpuszczanie (500 -670C’) woda lub olej.
Więcej informacji mogę udzielić na PW.
-
Autor tematu4tSTUNT
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 254
- Rejestracja: śr, 20 sty 2010, 20:57
- Motocykl: KTM EXC 400
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lubuskie - DW
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Materiałoznawstwo - stale
o wielkie dziękitomasz12 pisze:Do wyrobu łożysk, stal łożyskowa PN ŁH15, EN 100Cr6, nadaje się do takich procesów technologicznych jak: azotowanie, hartowanie (830 – 870C’), odpuszczanie (150 – 170C’).
Stal na wałek proponuję stal stopową do nawęglania PN 20HG, EN 20MnCr5 nadaje się do produkcji wałków napędowych poddawanych zmiennym obciążeniom, charakteryzuje się wytrzymałością rdzenia, stosuje się na wałki, koła zębate, ślimacznice. Procesy technologiczne: spawanie, kucie, walcowanie, azotowanie, hartowanie (880 – 900C’) - w oleju, odpuszczanie (180 – 200C’) – w powietrzu lub oleju.
Do zrobienia koła zębatego można użyć PN 40H , EN 41Cr4. Stal chromowa do ulepszania cieplnego o średniej hartowności, procesy technologiczne: kucie, walcowanie, azotowanie, hartowanie (820 – 850C’)- olej , odpuszczanie (500 -670C’) woda lub olej.
Więcej informacji mogę udzielić na PW.
:drinkers:
Potem doszedłem samemu że można użyć stal do nawęglania )
Wyżarzanie to co innego PTaki Tam Gar pisze:A nie wyżarzenia? Co daje wymrażanie? Tego nie miałem.
A wymrażanie stosuje się do zmniejszenia ilości autenitu szczątkowego. Wymrażanie także określa się jako obróbka podzerowa
http://polskajazda.pl/Motocykle/KTM/400-EXC/137075
http://www.bikepics.com/members/4tSTUNT/02400exc/
GG: 8976803
Skuter 50/80 4T --> Yamaha DT 125cc --> KTM EXC 400cc 2002r
http://www.bikepics.com/members/4tSTUNT/02400exc/
GG: 8976803
Skuter 50/80 4T --> Yamaha DT 125cc --> KTM EXC 400cc 2002r
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 770
- Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Materiałoznawstwo - stale
Stal konstrukcyjna, popularna C45, ten gatunek hartuje się w temperaturach (820 – 860C’) zaś odpuszczanie (550 – 660C’), proces odpuszczania ma za zadanie pozbawienie naprężeń. Stal tą stosuje się raczej na korpusy, części form wtryskowych, jakieś płyty podstawy, nadaje się również na średnio obciążone części maszyn , stal ta jest odporniejsza na ścieranie.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 236
- Rejestracja: czw, 12 kwie 2007, 18:23
- Motocykl: Było CRF 250, YZ 125, YZF 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Materiałoznawstwo - stale
Swoją drogą fajne masz zadania na materiałach. Ja miałem same laboratoria. Wykresy, wykresy, wykresy.
yyyyn? Yyyyyyyyyn?
-
Autor tematu4tSTUNT
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 254
- Rejestracja: śr, 20 sty 2010, 20:57
- Motocykl: KTM EXC 400
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lubuskie - DW
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Materiałoznawstwo - stale
Laborki też mam gdzie od wykresów i wgl .Taki Tam Gar pisze:Swoją drogą fajne masz zadania na materiałach. Ja miałem same laboratoria. Wykresy, wykresy, wykresy.
A te dwa pytania to miałem m.in na zaliczeniu z wykładów
http://polskajazda.pl/Motocykle/KTM/400-EXC/137075
http://www.bikepics.com/members/4tSTUNT/02400exc/
GG: 8976803
Skuter 50/80 4T --> Yamaha DT 125cc --> KTM EXC 400cc 2002r
http://www.bikepics.com/members/4tSTUNT/02400exc/
GG: 8976803
Skuter 50/80 4T --> Yamaha DT 125cc --> KTM EXC 400cc 2002r
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 236
- Rejestracja: czw, 12 kwie 2007, 18:23
- Motocykl: Było CRF 250, YZ 125, YZF 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline