Klucz pneumatyczny .

Jeśli nie znalazłeś kategorii dla Twojego tematu pisz tu.
Autor tematu
wiktorgre
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 47
Rejestracja: śr, 23 lis 2011, 00:36
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Klucz pneumatyczny .

Post autor: wiktorgre » wt, 10 sty 2012, 20:16

Witam
Dzisiaj kupiłem klucz pneumatyczny , niestety instrukcja dodana do urządzenia była mało czytelna i zawierała bardzo mało informacji dotyczących użytkowania , głównie było napisane o stroju ochronnym ....

I Tu moje pytanie mam klucz firmy Stanley . W zestawie były nasadki , 2 końcowi do węża itp . Zainteresowało mnie jednak tzw. "na olejacz" czy jakoś tak ;p
Oraz na pistolecie jest napisane " OIL" i nad tym mala dziurka , wlałem tak trochę smaru itp , interesuje po co jest ten " na olejacz" Przyłączyłem go tak jak pasowały gwint czyli do pistoletu itp , wlałem tak oleju ale wydaje mi sie ze tak to nie powinno być ... miał ktoś z was do czynienia z takim sprzętem ?


Pozdrawiam
Wiktor

tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Klucz pneumatyczny .

Post autor: tomasz12 » wt, 10 sty 2012, 20:26

Taki klucz wymaga smarowania, do tego jest ten „na olejacz” dziurkami w kluczu wylatuje powietrze zanieczyszczone olejem .”Na olejacz” powinien być wpięty pomiędzy przewodem pneumatycznym a kluczem.

Autor tematu
wiktorgre
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 47
Rejestracja: śr, 23 lis 2011, 00:36
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Klucz pneumatyczny .

Post autor: wiktorgre » wt, 10 sty 2012, 20:45

ok , rozumiem . Ja mam wpięty " na olejacz" pod raczka , rozumiem ze to za mala odległość?

tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Klucz pneumatyczny .

Post autor: tomasz12 » wt, 10 sty 2012, 20:49

Tak ma być.

Autor tematu
wiktorgre
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 47
Rejestracja: śr, 23 lis 2011, 00:36
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Klucz pneumatyczny .

Post autor: wiktorgre » śr, 11 sty 2012, 01:31

Ok , dzieki za pomoc .

Pozdrawiam
Wiktor

trak
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 343
Rejestracja: wt, 9 mar 2010, 18:30
Motocykl: SX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań/Czerwonak
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: Klucz pneumatyczny .

Post autor: trak » śr, 11 sty 2012, 21:20

Wierz mi, ze pare instalacji pneumatycznych w życiu widziałem i to nie małych i jak masz naolejacz przy samym kluczu to napewno nie jest dobre miejsce.
Nie mówię, ze coś sie zepsuje ale jest to całkowicie nieergonomiczne miejsce.
Powinieneś zrobić sobie 2 obiegi jeden suchy drugi naolejony jeden właśnie do narzędzi udarowych a drugi do syf uchu czy malowania.
A naolejacz powinien być w twoim przypadku przy kompresorze.
W garażu:
KTM SX 125 2t
YAMAHA XJ 600 Diversion
Lucky Star SP 300S
Było:
Kilka rożnych :)

_mefiu_
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 29
Rejestracja: czw, 13 maja 2010, 20:48
Motocykl: RM 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Orzesze
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Klucz pneumatyczny .

Post autor: _mefiu_ » sob, 23 mar 2013, 00:10

Witam, odkopuję temat ponieważ stoję przed wyborem klucza udarowego.

Znalazłem 3 dość ciekawe klucze, z wyglądu nie różnią się zbyt wiele ale ich parametry wg opisu są różne:

http://allegro.pl/klucz-udarowy-1-2-ele ... 34291.html

http://allegro.pl/klucz-elektryczny-uda ... 25722.html

http://allegro.pl/klucz-elektryczny-uda ... 26751.html

Czy ktoś używa któregoś z tych kluczy ? Który byście wybrali i dlaczego ?
Za wszelkie sugestie bardzo dziękuję.
Ostatnio zmieniony sob, 23 mar 2013, 10:56 przez _mefiu_, łącznie zmieniany 1 raz.

tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Klucz pneumatyczny .

Post autor: tomasz12 » sob, 23 mar 2013, 10:32

Parametry tych narzędzi są mocno zawyżone, wystarczy je porównać z narzędziami światowych producentów np. „Makita”. Makita 600 Nm uzyskuje z silnika o mocy 650W, zaś narzędzia w linku mają 1.5 Kw oraz 2 Kw, moc podana przez producenta jest co najmniej dwu krotnie wyższa niż moc rzeczywista. Często jest to spotykane w narzędziach elektrycznych mniej znanych koncernów (firma „Kogucik”) dotyczy szlifierek, wiertarek itp.

andy2208
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 386
Rejestracja: ndz, 28 cze 2009, 16:23
Motocykl: '05 YZ 250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Zagwiździe
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Klucz pneumatyczny .

Post autor: andy2208 » ndz, 24 mar 2013, 15:18

Przyłączę się troszkę do tematu.
Ile Nm powinien mieć taki klucz penumatyczny do pracy przy samochodach, żeby spokojnie dał sobie radę z zardzewiałymi śrubami, powiedzmy M12-M20 ?

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Klucz pneumatyczny .

Post autor: kris514 » ndz, 24 mar 2013, 16:29

Wiem ze kupilem jakiegos chinola to nie dalo sie dokreconej 10 odkrecic.
U kapciaza kupilem uzywany taki http://m.allegro.pl/przedmiot,klucz-pne ... 14911.html i zardzewiala 20 z dotkniecia odkreca. :D a jesli chodzi o smarowanie to wytlumaczyl mi ze wystarczy raz na jakis czas przesmarowac, a ten naolejacz po prostu blokuje przeplyw powietrza.
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

zbych007
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 50
Rejestracja: ndz, 13 lis 2011, 11:37
Motocykl: yz 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Śląsk CN
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Klucz pneumatyczny .

Post autor: zbych007 » pn, 25 mar 2013, 12:35

WIem, że to banał, ale do pistoleta (o ile nie elektryk.) to powinien być podpięty wąż o odpowiedniej średnicy. No i dokręcanie na końcu czy popuszczanie powinno się robić ręcznie, a tylko długość gwintu pomagać sobie pistoletem. Wiem, wiem połowa ludzi się tu z tym nie zgodzi, ale z czasem jak sobie zniszczycie gwint to może to zauważycie :) Taka tylko mała dygresja amatora warsztatowego :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na kazdy temat”