Tor budowa

Jeśli nie znalazłeś kategorii dla Twojego tematu pisz tu.
Awatar użytkownika
Autor tematu
Rafciux
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 30
Rejestracja: pt, 30 paź 2009, 20:41
Motocykl: Rmz 450
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Tor budowa

Post autor: Rafciux » pn, 17 paź 2011, 21:49

Witam
Mam taką zajawkę żeby wymodzić tor oczywiście na własne potrzeby,lecz nie ma być to tor typu mx tylko bardziej cross country.
Coś w stylu jak na tym filmie:
http://www.youtube.com/user/hrvmm#p/u/22/LOiQO0vP7MI
Czyli dość zręcznościowy.Robił ktoś może coś takiego i ma jakiś projekt,może jakieś pomysły na przeszkody,mam własne polo około 3ha więc coś można wyrzeźbić ;)

Awatar użytkownika
sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Tor budowa

Post autor: sebek1516 » pn, 17 paź 2011, 21:53

Byl temat: Budowa toru- co i jak?
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

Awatar użytkownika
Autor tematu
Rafciux
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 30
Rejestracja: pt, 30 paź 2009, 20:41
Motocykl: Rmz 450
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Tor budowa

Post autor: Rafciux » pn, 17 paź 2011, 22:09

Wiem i tamten temat już dawno przeczytałem lecz tam rozmowa się toczy o torze motocrossowym a mi to chodzi o troszkę inny,najbardziej to czekam na propozycje przeszkód bo niektórzy tu są zawodnikami i wiele widzieli na zawodach więc każdy pomysł sie liczy ;)

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3256
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: Tor budowa

Post autor: Majster128 » pn, 17 paź 2011, 22:48

Witam. Akurat sam wkładałem łapy w tworzenie tego toru, który oglądasz na filmiku. Jest on w Miejscu Piastowym koło Krosna i należy on do naszego klubu ETER. Ciąg dalsza to już tor motocrossowy. Ta część toru została przerobiona przez nas na potrzebę zawodów Extreme Enduro. Tak na prawdę przed budową pomysłów na przeszkody jest multum, ale jak staniesz na torze z ludźmi i koparką to nie wiadomo za co się zabrać. Ale najtrudniejsza pierwsza przeszkoda, później brakuje Ci toru, żeby zrealizować wszystkie pomysły :D
Na 3 ha możesz zrobić taki Extreme, że po jednym okrążeniu będziesz miał dość.
Trasa na ten Extreme Enduro powstała w ciągu 4 godzin. Potrzebne do tego są dwie koparki (z jedną schodzi dłużej) oraz kilka osób do przenoszenia opon itp. Pomysły na przeszkody możesz czerpać z filmów na youtube.
Na treningach po kamolach raczej nikt nie lubi jeździć, bo łatwo o usterki w sprzęcie, ale opony i drwa cieszą się dużą popularnością.
Opony mogą być na początku trochę zakopane, a z czasem możesz sobie je odkopywać.
A i proponuję zasypywać wnętrza opon leżących poziomo.
Tutaj niestety nie udało mi się wygrać z dziurą 45s.
http://www.youtube.com/watch?v=rjN_ELPHoww

Pierwsze treningi:
http://www.youtube.com/user/Majster128# ... m1a5EhiqMw

Awatar użytkownika
mckwadrat89
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 160
Rejestracja: czw, 8 paź 2009, 18:25
Motocykl: CRF250 '10
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: łódzkie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Tor budowa

Post autor: mckwadrat89 » pn, 17 paź 2011, 23:15

Z tego co widać po filmiku, który przesłałeś to bardziej chyba chodzi Ci o extreme enduro. Ogólnie to bardzo fajna sprawa, też mi sie to podoba. Trzy razy startowałem w imprezach tego typu, trzy razy w Łodzi :D i mnie wciągnęło. Jeśli chodzi o tor to mając 3 ha do zagospodarowania to nie możesz nawalić za gęsto przeszkód bo po jednym kółku każdy bedzie miał dość. Troche wszyskiego, zakret, prosta, przeszkoda, banda, skok, przeszkoda, prosta itd. Żeby nie robić przeszkody co 10m. Jeśli chodzi o przeszkody to rób z tego co możesz załatwic. Na pewno musza być bale! Różnej średnicy. Na poczetak minimum co 2,5 metra, żeby motocykl wchodzil miedzy i mozna bylo łatwiej przejeżdzać potem jak ogarniesz i będziesz z palcem w dupie przelatywał, można powiedzmy co drugi zblizyc na 1,5 metra. Uwaga widok z gory! :D to sa bale-> I I I I I I wersja lajt. Wersja hard np:-> I II III II II. Poza tym opony wszelakie na pionowo, poziomo, luzem różne kombinacje. Kamenie i co tam tylko znajdziesz!

Materiały kolejno z trzech imprez z Łodzi, może coś Ci się spodoba i użyjesz podobnego u siebie. Pozdro i powodzenia

http://www.youtube.com/watch?v=YVDN2D9jiuw
http://vimeo.com/18826497
http://www.youtube.com/watch?v=HIMXJMdOuWQ
Baseball, basketball, football - all require one ball...off-road require two!

Awatar użytkownika
Luka$
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 64
Rejestracja: czw, 4 sie 2011, 20:08
Motocykl: DT 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Małopolska
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Tor budowa

Post autor: Luka$ » wt, 18 paź 2011, 18:18

Tor w Tymbarku, może któreś przeszkody Ci spasują.
http://www.youtube.com/watch?v=AGgdiWko1ng

Awatar użytkownika
Autor tematu
Rafciux
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 30
Rejestracja: pt, 30 paź 2009, 20:41
Motocykl: Rmz 450
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Tor budowa

Post autor: Rafciux » wt, 18 paź 2011, 20:00

Do użytku będzie fadroma gdyż kumpel ma i po kosztach paliwa mi to zrobi co będę chciał.
Jest to pole na wiosce, a u rodziny jest traktor i przyczepa więc opony znajdą się i od traktoru i od samochodów/przyczep,
z belami może być problem lecz tor będę może zaczynał w tym roku,a jak pogoda nie dopisze to i w następnym,drzewo będzie za pewno kupowane na sezon grzewczy,więc będzie w czym wybierać.
Jak na razie powoli sobie planuje,rozmyślam co,jak i gdzie ;) żeby było z sensem.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3256
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: Tor budowa

Post autor: Majster128 » wt, 18 paź 2011, 20:10

Z drewnem to uważaj, bo może długo nie poleżeć na torze. Widziałeś te wraki samochodów na tym filmiku. Po zawodach złomiarze potrafili odkręcić głowicę z jednego z tych aut przez szczelinę 30 cm, którą sobie zrobili, bo maska była przyspawana.

Awatar użytkownika
Autor tematu
Rafciux
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 30
Rejestracja: pt, 30 paź 2009, 20:41
Motocykl: Rmz 450
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Tor budowa

Post autor: Rafciux » wt, 18 paź 2011, 20:14

O.o
No to ładnie...

Powiedzcie ile tak srednio tych przeszkód porobić na jednym okrążeniu,aby nie przesadzić tak 50/50.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3256
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: Tor budowa

Post autor: Majster128 » wt, 18 paź 2011, 20:41

Możesz sobie podzielić 3ha. Np. 1ha to próba Extreme, a 2 ha na próbę cross. Proponuję wpierw zagospodarować tylko ten jeden ha i na nim trenować. Odległości między przeszkodami możesz wziąć z tego filmiku. Ale pamiętaj, że czasem powinno być kilka metrów nie zbyt trudnego odcinka na odpoczynek. Np. prosty podjazd pod górę i w dół, a później dalej sieka :)

Awatar użytkownika
Autor tematu
Rafciux
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 30
Rejestracja: pt, 30 paź 2009, 20:41
Motocykl: Rmz 450
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Tor budowa

Post autor: Rafciux » śr, 19 paź 2011, 18:27

Jak piszecie ze 1ha też starczy to też fajnie bo mam jedno pole 3ha lub drugie mniejsze właśnie 1ha i właśnie przy tym 1ha mógł by wejść w skład rów około 1m z przeciw ścianą i zależy w którym miejscu ale błotko też by było wtedy cały czas ;)
Buduje to dla siebie i kilku kumpli w celu poprawienia swoich umiejętności a przejeźdzanie przez tego typu przeszkody przydaje się i na zawodach i w lesie.
Jak narazie coraz więcej pomysłów mi przychodzi do głowy jak wykorzystać i naturalne warunki ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na kazdy temat”