Kilka pytań o Mistrzostwa świata Motocross Fim.
-
Autor tematuMarjunio
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 0
- Rejestracja: czw, 6 paź 2011, 22:30
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Kilka pytań o Mistrzostwa świata Motocross Fim.
Witam, jestem tu nowy i jak w temacie mam kilka pytań.
1.Jak kwalifikuje się zawodników do startów w serii? Wystarczy przechodzić za każdym razem kwalifikacje dzień wcześniej i mieć licencję czy trzeba mieć jakieś wyniki z wcześniejszych serii. Czy do kwalifikacji może przystąpić każdy?
2. Jak wygląda kwalifikowanie zespołów wyścigowych (prywatnych) do serii. Czy ich liczba jest ograniczona, jakie są wymogi licencyjne?
3. Jestem ciekaw jak wygląda logistyka zespołów startujących w Mistrzostwach. Rozumiem że po Europie jeździ ciężarówka ze sprzętem z miejsca na miejsce. Jak się sprawy mają z GP rozgrywanych w Amerykach czy Azji?
4. Ile dni przed zawodami zawodnicy i zespoły muszą się stawić na miejscu zawodów?
5. Czy są jakieś ograniczenia w startach w poszczególnych seriach. Np. Czy zawodnik startujący w MŚ MX może wystartować również powiedzmy w MP Supermoto? Czy jedynym ograniczeniem jest kalędarz?
6. Czy ktoś może mi wskazać gdzie znajdę typowy program zawodów tej serii. Pewnie nie wszystkie będą takie same ale coś reprezentatywnego odpowiedziało by na część moich pytań.
7. Szukam też regulaminu Fim MŚ Mx po polsku. Odpowiedział by na wszystkie moje pytania.
1.Jak kwalifikuje się zawodników do startów w serii? Wystarczy przechodzić za każdym razem kwalifikacje dzień wcześniej i mieć licencję czy trzeba mieć jakieś wyniki z wcześniejszych serii. Czy do kwalifikacji może przystąpić każdy?
2. Jak wygląda kwalifikowanie zespołów wyścigowych (prywatnych) do serii. Czy ich liczba jest ograniczona, jakie są wymogi licencyjne?
3. Jestem ciekaw jak wygląda logistyka zespołów startujących w Mistrzostwach. Rozumiem że po Europie jeździ ciężarówka ze sprzętem z miejsca na miejsce. Jak się sprawy mają z GP rozgrywanych w Amerykach czy Azji?
4. Ile dni przed zawodami zawodnicy i zespoły muszą się stawić na miejscu zawodów?
5. Czy są jakieś ograniczenia w startach w poszczególnych seriach. Np. Czy zawodnik startujący w MŚ MX może wystartować również powiedzmy w MP Supermoto? Czy jedynym ograniczeniem jest kalędarz?
6. Czy ktoś może mi wskazać gdzie znajdę typowy program zawodów tej serii. Pewnie nie wszystkie będą takie same ale coś reprezentatywnego odpowiedziało by na część moich pytań.
7. Szukam też regulaminu Fim MŚ Mx po polsku. Odpowiedział by na wszystkie moje pytania.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 381
- Rejestracja: pn, 10 gru 2007, 18:26
- Motocykl: japonsky 0,25 4t
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Józefów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Kilka pytań o Mistrzostwa świata Motocross Fim.
Ta odpowiedź pewnie Cię nie zadowoli , ale IMO bez znajomości angielskiego nie masz co się pchać na MŚ
-
- Do odcięcia!
- Posty: 768
- Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 11:48
- Motocykl: YZ250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: z toru (Wrocław)
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Kilka pytań o Mistrzostwa świata Motocross Fim.
1. Musisz mieć międzynarodowa licencje FIM, a żeby taką otrzymać musisz objechać MP, a następnie kilka rund Mistrzostw Europy.
2. Ich liczba jest ograniczona nie wiem ile zespołów może pojawić się w przyszłym sezonie na pit lane (można sprawdzić na stronce FIM). Nie ma wymogów licencyjnych dla zespołów (takie coś nie istnieje) istnieje za to wpisowe (około1000euro) + dodatkowe opłaty zależne od danej rundy
3. Jeżeli chodzi o rundy po za starym kontynentem to prywatne teamy (niefabryczne), sobie takowe rundy odpuszczają bo rozmiażdżyło ich budżet. A bramka startowa jest uzupełniana lokalnymi riderami. Sprzęt jest wysyłany samolotem w paczkach, czyli narzędzia, motocykle, części. A reszta przygotowana przez organizatora.
4.Teamy pojawiają się zazwyczaj w czwartek ewentualnie w piątek rano. Sami zawodnicy przyjeżdżają zazwyczaj na gotowe czyli w sobotę. Nie mówię tu o prywatnych zespołach (w których sam zawodnik musi wszystko zapinać na ostatni guzik czyli:rozstawienie sprzętu, biuro zawodów, odprawa motocykla, zapoznanie się z torem, wstępne set up zawieszenia itd.
5. Oczywiście, że nie ma. Zawodnicy startujący w MŚ startują również w innych seriach. Np: w mistrzostwach: Niemiec, Belgi, Mistrzostwach Europy. Ograniczeniem jest jedynie budżet i kalendarz.
6. Nie wiem o co chodzi. W skrócie: w piątek odbiory techniczne, w sobotę 2 wolne treningi po 30min podzielone na klasy + popołudniowe kwalifikacje do wyścigu, w niedziele 2 biegi
7. Oczywiście nie ma takiego regulaminu po Polsku
Pozdro
2. Ich liczba jest ograniczona nie wiem ile zespołów może pojawić się w przyszłym sezonie na pit lane (można sprawdzić na stronce FIM). Nie ma wymogów licencyjnych dla zespołów (takie coś nie istnieje) istnieje za to wpisowe (około1000euro) + dodatkowe opłaty zależne od danej rundy
3. Jeżeli chodzi o rundy po za starym kontynentem to prywatne teamy (niefabryczne), sobie takowe rundy odpuszczają bo rozmiażdżyło ich budżet. A bramka startowa jest uzupełniana lokalnymi riderami. Sprzęt jest wysyłany samolotem w paczkach, czyli narzędzia, motocykle, części. A reszta przygotowana przez organizatora.
4.Teamy pojawiają się zazwyczaj w czwartek ewentualnie w piątek rano. Sami zawodnicy przyjeżdżają zazwyczaj na gotowe czyli w sobotę. Nie mówię tu o prywatnych zespołach (w których sam zawodnik musi wszystko zapinać na ostatni guzik czyli:rozstawienie sprzętu, biuro zawodów, odprawa motocykla, zapoznanie się z torem, wstępne set up zawieszenia itd.
5. Oczywiście, że nie ma. Zawodnicy startujący w MŚ startują również w innych seriach. Np: w mistrzostwach: Niemiec, Belgi, Mistrzostwach Europy. Ograniczeniem jest jedynie budżet i kalendarz.
6. Nie wiem o co chodzi. W skrócie: w piątek odbiory techniczne, w sobotę 2 wolne treningi po 30min podzielone na klasy + popołudniowe kwalifikacje do wyścigu, w niedziele 2 biegi
7. Oczywiście nie ma takiego regulaminu po Polsku
Oczywiście bzdura, wiele osób nie mówi po angielsku i dają radęTa odpowiedź pewnie Cię nie zadowoli , ale IMO bez znajomości angielskiego nie masz co się pchać na MŚ
Pozdro
-
Autor tematuMarjunio
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 0
- Rejestracja: czw, 6 paź 2011, 22:30
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Kilka pytań o Mistrzostwa świata Motocross Fim.
dzięki piasektt. Na taką odpowiedź liczyłem.
Mam jeszcze pytania.
Jeśli się nie mylę są rozgrywane MŚ MX Kobiet. Na jakich motocyklach one się ścigają w tej klasie.
Zespoły fabryczne mają przewagę techniczną nad zespołami prywatnymi. To dla mnie jasne. Ale z czego ona wynika, po za większym budżetem?
Mam na myśli czy zespoły fabryczne prowadzą dodatkową pracę konstrukcyjną. Produkują własne części, mają dostęp do jakiś nie występujących na rynku...
Na pewno więcej testują.
Czy można z części dostępnych na rynku, bez większych ograniczeń finansowych zbudować motocykl porównywalny z tymi fabrycznymi? Motocykl której marki w klasie MX2 byłby najlepszą bazą?
I jeszcze jedno tylko się nie śmiejcie.
Zawsze jak oglądam jakąś relację MX, SM to przed startem zawodnicy przyduszają przednie zawieszenie. Wiem że jest jakaś blokada, która blokuje widelec w dole podczas startu i puszcza po pierwszym mocniejszym dobiciu. Jak to się nazywa, czemu służy i czy jest już koniecznym standardem.
Byłbym wdzięczny też za przybliżenie mi innych "wspomagaczy startu".
Mam jeszcze pytania.
Jeśli się nie mylę są rozgrywane MŚ MX Kobiet. Na jakich motocyklach one się ścigają w tej klasie.
Zespoły fabryczne mają przewagę techniczną nad zespołami prywatnymi. To dla mnie jasne. Ale z czego ona wynika, po za większym budżetem?
Mam na myśli czy zespoły fabryczne prowadzą dodatkową pracę konstrukcyjną. Produkują własne części, mają dostęp do jakiś nie występujących na rynku...
Na pewno więcej testują.
Czy można z części dostępnych na rynku, bez większych ograniczeń finansowych zbudować motocykl porównywalny z tymi fabrycznymi? Motocykl której marki w klasie MX2 byłby najlepszą bazą?
I jeszcze jedno tylko się nie śmiejcie.
Zawsze jak oglądam jakąś relację MX, SM to przed startem zawodnicy przyduszają przednie zawieszenie. Wiem że jest jakaś blokada, która blokuje widelec w dole podczas startu i puszcza po pierwszym mocniejszym dobiciu. Jak to się nazywa, czemu służy i czy jest już koniecznym standardem.
Byłbym wdzięczny też za przybliżenie mi innych "wspomagaczy startu".
-
Autor tematuMarjunio
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 0
- Rejestracja: czw, 6 paź 2011, 22:30
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Kilka pytań o Mistrzostwa świata Motocross Fim.
AMA supercross mają status zawodów krajowych- Mistrzostwa ameryki, czy ogólnoświatowych- Mistrzostwa świata.
A skoro jestem przy Supercrossie. Czy w europie rozgrywane są takie mistrzostwa w formie serii zawodów?
A skoro jestem przy Supercrossie. Czy w europie rozgrywane są takie mistrzostwa w formie serii zawodów?
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
-
- Do odcięcia!
- Posty: 768
- Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 11:48
- Motocykl: YZ250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: z toru (Wrocław)
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Kilka pytań o Mistrzostwa świata Motocross Fim.
Marjunio pisze:AMA supercross mają status zawodów krajowych- Mistrzostwa ameryki, czy ogólnoświatowych- Mistrzostwa świata.
A skoro jestem przy Supercrossie. Czy w europie rozgrywane są takie mistrzostwa w formie serii zawodów?
Od kilku lat AMA to nie zawody krajowe, a zawody międzynarodowe o statusie mistrzostw świata. Wygrywając AMA jesteś mistrzem świata w supercrossie. W Europie jest seria zawodów: mistrzostwa europy supercross.
Mam jeszcze pytania.
Jeśli się nie mylę są rozgrywane MŚ MX Kobiet. Na jakich motocyklach one się ścigają w tej klasie.
Zespoły fabryczne mają przewagę techniczną nad zespołami prywatnymi. To dla mnie jasne. Ale z czego ona wynika, po za większym budżetem?
Mam na myśli czy zespoły fabryczne prowadzą dodatkową pracę konstrukcyjną. Produkują własne części, mają dostęp do jakiś nie występujących na rynku...
Na pewno więcej testują.
Czy można z części dostępnych na rynku, bez większych ograniczeń finansowych zbudować motocykl porównywalny z tymi fabrycznymi? Motocykl której marki w klasie MX2 byłby najlepszą bazą?
Dziewczyny lecą na motocyklach MX2 czyli 2504T i 1252T
Motocykle fabrycznych teamów to prototypy, to co jest w nich, pojawia się za kilka lat w seryjnych motocyklach i to oczywiście nie wszystko. Są tam indywidualne wały, wałki rozrządu, geometrie głowic, innowacyjne technologie itd. Zalewane jest jakimś cudownym olejem i specjalna benzyną wysoko oktanową. Do tego przygotowane przez najlepsze firmy takie jak SOLVA, OHLINS itd. zawiasy.
Myślę, że nie byłbyś w stanie przygotować takiego motocykla. Trzeba by mieć niesamowity park maszynowy, po prostu laboratorium i niezłych inżynierów itd.
Pozdro
-
- Mistrz prostej
- Posty: 125
- Rejestracja: pt, 17 mar 2006, 16:38
- Motocykl: Łajzi 450F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Białystok
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Kilka pytań o Mistrzostwa świata Motocross Fim.
A Tadek B. wyjmuje seryjny motor z paczki, zakłada własną kierownicę, pewnie coś tam kliknie w zawiasie i wygrywa .
http://www.scigacz.pl/KTM,EXC-F350,mode ... 16769.html
http://www.scigacz.pl/KTM,EXC-F350,mode ... 16769.html
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 694
- Rejestracja: wt, 11 lip 2006, 12:06
- Motocykl: crossowy najlepiej
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Kraków/ Kanada
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Kilka pytań o Mistrzostwa świata Motocross Fim.
oj Yamaciek uwierz, że tak nie jest.
A ten motocykl, który przychodzi w paczce nie jest seryjny.
wystarczy obejrzeć/ przeczytać jeden z ostatnich artykułów na ścigaczu i opisuje kiedy i jak dobierają inne mapy zapłonowe na zawodach.
do Marjunio;
tak z ciekawości, poco Ci takie informacje??
pzdro
A ten motocykl, który przychodzi w paczce nie jest seryjny.
wystarczy obejrzeć/ przeczytać jeden z ostatnich artykułów na ścigaczu i opisuje kiedy i jak dobierają inne mapy zapłonowe na zawodach.
do Marjunio;
tak z ciekawości, poco Ci takie informacje??
pzdro
Honda CRF250r
Yamaha YZ250F
Husqvarna TC250- enduro konwersja
Yamaha YZ125- najlepsza zabawka EVER
THE POLISH NIGHTMARE #715
www.mxFOLGA.pl
LIFESTYLE na FB
Yamaha YZ250F
Husqvarna TC250- enduro konwersja
Yamaha YZ125- najlepsza zabawka EVER
THE POLISH NIGHTMARE #715
www.mxFOLGA.pl
LIFESTYLE na FB
-
- Do odcięcia!
- Posty: 768
- Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 11:48
- Motocykl: YZ250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: z toru (Wrocław)
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Kilka pytań o Mistrzostwa świata Motocross Fim.
Jony pisze:oj Yamaciek uwierz, że tak nie jest.
A ten motocykl, który przychodzi w paczce nie jest seryjny.
wystarczy obejrzeć/ przeczytać jeden z ostatnich artykułów na ścigaczu i opisuje kiedy i jak dobierają inne mapy zapłonowe na zawodach.
do Marjunio;
tak z ciekawości, poco Ci takie informacje??
pzdro
Oczywiście, że tak! Tedy cały silnik ma indywidualnie z dłubany w fabryce. Wspominał o tym w wywiadach dla scigacz.pl