Chcemy taniego paliwa!
-
Autor tematuLuka$
- Mistrz prostej
- Posty: 64
- Rejestracja: czw, 4 sie 2011, 20:08
- Motocykl: DT 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Małopolska
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Chcemy taniego paliwa!
Witam.
Przeczytałem dziś w gazecie o akcji prowadzonej przez portal Motofakty.pl przy współpracy z Gazetą Krakowską. Ideą projektu jest doprowadzenie do obniżenia cen benzyny i oleju napędowego na stacjach.
"Uważamy, że wcale nie jest tak, że ich [cen paliw] wysokość to nie tylko kwestia reguł rządzących wolnym rynkiem. Przecież ponad połowa ceny, jaką każdy z nas płaci na stacji benzynowej, trafia do Skarbu Państwa w postaci podatków. Dlatego oczekujemy od władz podjęcia zdecydowanych działań mających na celu obniżenie cen benzyny, ropy i gazu.
Ceny na stacjach paliw w ciągu ostatnich dwóch lat wzrosły o ponad 40%. Ale można temu zaradzić. Politycy dysponują wieloma instrumentami, które umożliwiają obniżenie cen. Mogą zredukować wysokość akcyzy, zlikwidować opłatę paliwową, która de facto jest podatkiem odprowadzanym na budowę autostrad (mimo że za korzystanie z nich będziemy musieli i tak oddzielnie płacić) czy obniżyć stawkę VAT."
Cytat z Gazety Krakowskiej nr.216(19308) z dn.16.09.2011r, z artykułu "Żądamy obniżenia cen paliw"
Aby poprzeć akcję portalu i gazety wystarczy poświęcić chwilę na podpisanie petycji zamieszczonej na stronie motofakty.pl.
Bezpośredni link do petycji: http://taniepaliwo.motofakty.pl/petycja
Myślę, że obniżenie cen paliw jest korzystne dla każdego z nas, więc poświęćmy te kilka minut na wypełnienie ankiety.
LwG.
Przeczytałem dziś w gazecie o akcji prowadzonej przez portal Motofakty.pl przy współpracy z Gazetą Krakowską. Ideą projektu jest doprowadzenie do obniżenia cen benzyny i oleju napędowego na stacjach.
"Uważamy, że wcale nie jest tak, że ich [cen paliw] wysokość to nie tylko kwestia reguł rządzących wolnym rynkiem. Przecież ponad połowa ceny, jaką każdy z nas płaci na stacji benzynowej, trafia do Skarbu Państwa w postaci podatków. Dlatego oczekujemy od władz podjęcia zdecydowanych działań mających na celu obniżenie cen benzyny, ropy i gazu.
Ceny na stacjach paliw w ciągu ostatnich dwóch lat wzrosły o ponad 40%. Ale można temu zaradzić. Politycy dysponują wieloma instrumentami, które umożliwiają obniżenie cen. Mogą zredukować wysokość akcyzy, zlikwidować opłatę paliwową, która de facto jest podatkiem odprowadzanym na budowę autostrad (mimo że za korzystanie z nich będziemy musieli i tak oddzielnie płacić) czy obniżyć stawkę VAT."
Cytat z Gazety Krakowskiej nr.216(19308) z dn.16.09.2011r, z artykułu "Żądamy obniżenia cen paliw"
Aby poprzeć akcję portalu i gazety wystarczy poświęcić chwilę na podpisanie petycji zamieszczonej na stronie motofakty.pl.
Bezpośredni link do petycji: http://taniepaliwo.motofakty.pl/petycja
Myślę, że obniżenie cen paliw jest korzystne dla każdego z nas, więc poświęćmy te kilka minut na wypełnienie ankiety.
LwG.
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1040
- Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
- Motocykl: Różnie to bywa.
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Chcemy taniego paliwa!
Od dawna wiadomo że wszelkie opłaty w paliwie (akcyza i wspomniana "opłata paliwowa") istnieją tylko i wyłącznie po to żeby zapchać dziure budżetową.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 61
- Rejestracja: wt, 18 sty 2011, 16:37
- Motocykl: Seta. Honda.
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: na południe od Lublina
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Chcemy taniego paliwa!
nie jest to prawdą. przynajmniej do końca. sprzedaż paliw ropopochodnych ma głębsze dno. rynek międzynarodowy się opiera na ropie. wyobraź sobie, że marihuana mogła by wyprzeć 30% leków- i mówię to jako chemik środków bioaktywnych. tak jak przemysł farmaceutyczny nie pozwoli na legalizację, tak naftowcy nie pozwolą na wjazd silników na paliwa ekologiczne czy spadki ceny brudnych paliw. Polska nie USA. tu naście procent, daje mniej zysku niż te kilka w USofA. walka z wiatrakami.WLD_Wlodi pisze:Od dawna wiadomo że wszelkie opłaty w paliwie (akcyza i wspomniana "opłata paliwowa") istnieją tylko i wyłącznie po to żeby zapchać dziure budżetową.
brak rozrządu
brak problemów
brak problemów
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1040
- Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
- Motocykl: Różnie to bywa.
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Chcemy taniego paliwa!
Ja tutaj nie mówie o cenie ropy, a o cenie paliwa na stacjach, w których ponad 50% to same podatki.nie jest to prawdą. przynajmniej do końca. sprzedaż paliw ropopochodnych ma głębsze dno. rynek międzynarodowy się opiera na ropie.
"Opłata paliwowa" miała iść na darmowe autostrady - a co mamy ?
Autostrady są utrzymywane z opłat za przejazd, a % z tych opłat idzie do kieszeni prezesów firm takich jak "Autostrada Wielkopolska".
Nie myślcie że opłaty za przejazd autostradą idą do państwa , bo tak nie jest.
Całkowicie sie z tym zgadzam. Jeżeli człowiek ponad 40 lat temu mógł polecieć na księżyc, to co to za problem w 2011 r wprowadzić do seryjnej produkcji samochód zasilany np wodorem?(...)tak naftowcy nie pozwolą na wjazd silników na paliwa ekologiczne czy spadki ceny brudnych paliw.
Ja czekam tylko aż przeprowadzę się do Poznania, wtedy ładuje do swojego auta instalacje CNG(gaz ziemny).(Około 30% taniej niż na LPG)
-
- Mistrz prostej
- Posty: 61
- Rejestracja: wt, 18 sty 2011, 16:37
- Motocykl: Seta. Honda.
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: na południe od Lublina
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Chcemy taniego paliwa!
już kilka lat temu, pewien Amerykanin, skonstruował silnik na sprężone powietrze. ogólnie nic szczególnego, bo to już od dawna jest znane. Ale.
silniczek ważący poniżej 10kg (pierwsza wersja bodaj 6kg) osiągami nie odbiega mocowo od małolitrażowych spalinówek. nadal żadnych rewelacji. co jest naprawdę ciekawe, tankowanie butli wielkości średniej wielkości butli LPG, wystarcza na przejechanie autem z takim silnikiem około 200km. wykluczenie skrzyni biegów gdzie są spore straty na mocy, zamiast spalin czyste powietrze, koszt tankowania
dlaczego nikt nie chce zakupić patentu na silnik? bo na częściach do spalinówek i paliwie co niektórzy zarabiają krocie.
nie jest cudem również wykorzystanie wody jako paliwa (a właściwie półproduktu) oczywiście wodę jakoś trzeba rozłożyć, więc trzeba użyć energii, której większość można wziąć właśnie z jej syntezy. krótko mówiąc, istnieje możliwość radykalnego zmniejszenia zużycia węglowodorów używając wody.
w Pl w ogóle cyrk, nawet budując elektrownie wiatrową, energię musisz odsprzedać energetykom by legalnie móc z niej korzystać.
silniczek ważący poniżej 10kg (pierwsza wersja bodaj 6kg) osiągami nie odbiega mocowo od małolitrażowych spalinówek. nadal żadnych rewelacji. co jest naprawdę ciekawe, tankowanie butli wielkości średniej wielkości butli LPG, wystarcza na przejechanie autem z takim silnikiem około 200km. wykluczenie skrzyni biegów gdzie są spore straty na mocy, zamiast spalin czyste powietrze, koszt tankowania
dlaczego nikt nie chce zakupić patentu na silnik? bo na częściach do spalinówek i paliwie co niektórzy zarabiają krocie.
nie jest cudem również wykorzystanie wody jako paliwa (a właściwie półproduktu) oczywiście wodę jakoś trzeba rozłożyć, więc trzeba użyć energii, której większość można wziąć właśnie z jej syntezy. krótko mówiąc, istnieje możliwość radykalnego zmniejszenia zużycia węglowodorów używając wody.
w Pl w ogóle cyrk, nawet budując elektrownie wiatrową, energię musisz odsprzedać energetykom by legalnie móc z niej korzystać.
brak rozrządu
brak problemów
brak problemów