Zgrzyt przy ruszaniu,nie mozna ruszyc Opel Astra 1.Pomocy
-
Autor tematumagi
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 307
- Rejestracja: sob, 7 mar 2009, 22:16
- Motocykl: Sx 125 2008
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Zgrzyt przy ruszaniu,nie mozna ruszyc Opel Astra 1.Pomocy
Witam wczoraj wracajac do domu Astra 1 z 93r 1.7 tdi Isuzu zauwazylem ze przy redukcji wystepuje zgrzyt,ale potem stopniowo zaczelo to sie uspokajac,wiec jechalem dalej(nie mialem innego wyjscia bo wracalem z klubu o 3 rano),zatrzymalem sie aby zobaczyc co i jak(pomyslalem ze pasek,ale wszystko jest na swoim miejscu),wiec siadlem i chce ruszyc a tu straszny zgrzyt uniemozliwia mi ruszenie,wiec aby nie pogorszyc sytulacji zgasilem silnik i zapchalismy auto do domu.Co to moze byc skrzynia,sprzeglo??Musze powiedziec,ze zdarzyla mi sie redukcja biegu bodajze z 5 na 2,tak czy inaczej skrzynia musiala troche ucierpiec,bo hamowal silnikiem.Druga sparwa wracajac po okolo 40km nie mialem takiej temperatury jaka byc powinna czyli zamaist 90 mialem okolo 70-80 stopni wiec moze jakis termostat czy cos.Samochod oczywiscie pali na tyk ładnie sie wkreca wszystko ejst tak jak ma byc.Chlopaki pomozcie,bo hak mi przychodzi na dniach a auto stoi pod blokiem.
-
Autor tematumagi
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 307
- Rejestracja: sob, 7 mar 2009, 22:16
- Motocykl: Sx 125 2008
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Zgrzyt przy ruszaniu,nie mozna ruszyc Opel Astra 1.Pomocy
Najprawdopodobniej jest to wina przegubu,ale na dniach bede wszystko wiedzial.
-
- Rekord toru!
- Posty: 1914
- Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
- Motocykl: gram w zielone
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Zgrzyt przy ruszaniu,nie mozna ruszyc Opel Astra 1.Pomocy
Być może masz rację, miałem podobnie w golfie MI tylko się odkręcił.
Zajrzyj pod samochód jakiś drążek przy którymś kole powinien wisieć, 30cm, taki drążek z wygiberesem na końcu
Zajrzyj pod samochód jakiś drążek przy którymś kole powinien wisieć, 30cm, taki drążek z wygiberesem na końcu
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM
-
- Moderator
- Posty: 770
- Rejestracja: ndz, 23 gru 2007, 01:41
- Motocykl: Husqa TE450 06/ FZ6S Fazer
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Zgrzyt przy ruszaniu,nie mozna ruszyc Opel Astra 1.Pomocy
Jeżeli masz trudności z włączeniem na postoju przy zapalonym silniku 1 i wstecznego biegu (wsteczny z zgrzytem) a reszta podczas jazdy jest utrudniona to umiera ci sprzęgło.
Natomiast jeżeli zgrzyta Ci jeden bieg przy redukcji to masz pęknięty lub zużyty synchronizator danego biegu który ci zgrzyta. Jako ciekawostke powiem tylko że skrzynie w astrze można wyjąć bez jej wyciągania, znaczy to że wyciągasz wszystkie bebechy w całości nie wyciągając obudowy skrzyni z samochodu. Co do sprzęgła to w starszych modelach idzie je wymienić bez wyciągania ani silnika ani skrzyni pod warunkiem że skrzynia ma specjalne okno umożliwiające demontaż sprzęgła bez połówkowania układu napędowego. Oczywiście trzeba trochę po majstrować przy 5 biegu i cofnąć wałek sprzęgłowy od strony piasty przesuwki piątego biegu ale i tak dla wprawnego mechanika to ok 2 godz pracy. >>> Zaznaczam opcja z skrzynią która ma okno pod sprzęgłem.
Natomiast wymiana synchronizatora też jest prosta. Odkręcasz kilka śrub na klucz 13 od strony 5-tki na górze odkręcasz wybierak zmiany biegów, wyciągasz "flaki" przez lewe koło nadkole i spokojnie rozpinasz wałki i wymieniasz uszkodzony synchronizator. Pamiętaj żeby zwrócić uwagę na podkładkę do wstecznego biegu która wypada aby na pewno wróciła w swoje miejsce.
Powodzenia
Natomiast jeżeli zgrzyta Ci jeden bieg przy redukcji to masz pęknięty lub zużyty synchronizator danego biegu który ci zgrzyta. Jako ciekawostke powiem tylko że skrzynie w astrze można wyjąć bez jej wyciągania, znaczy to że wyciągasz wszystkie bebechy w całości nie wyciągając obudowy skrzyni z samochodu. Co do sprzęgła to w starszych modelach idzie je wymienić bez wyciągania ani silnika ani skrzyni pod warunkiem że skrzynia ma specjalne okno umożliwiające demontaż sprzęgła bez połówkowania układu napędowego. Oczywiście trzeba trochę po majstrować przy 5 biegu i cofnąć wałek sprzęgłowy od strony piasty przesuwki piątego biegu ale i tak dla wprawnego mechanika to ok 2 godz pracy. >>> Zaznaczam opcja z skrzynią która ma okno pod sprzęgłem.
Natomiast wymiana synchronizatora też jest prosta. Odkręcasz kilka śrub na klucz 13 od strony 5-tki na górze odkręcasz wybierak zmiany biegów, wyciągasz "flaki" przez lewe koło nadkole i spokojnie rozpinasz wałki i wymieniasz uszkodzony synchronizator. Pamiętaj żeby zwrócić uwagę na podkładkę do wstecznego biegu która wypada aby na pewno wróciła w swoje miejsce.
Powodzenia
ADV/Adventure