Ty i rozwój polskiego MX .

Jeśli nie znalazłeś kategorii dla Twojego tematu pisz tu.
Autor tematu
ANDRZEJ/S
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 46
Rejestracja: ndz, 12 lis 2006, 13:47
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: ANDRZEJ/S » czw, 1 lut 2007, 11:14

Popieram pytania zadawane powyżej . Poza problemami , które poruszałem w poprzednich wypowiedziach-nie będę ich powtarzał , gdyż mam nadzieję, że osoba odpowiedzialna za naszą listę odpowiednio je ujmie , mam parę pytań i swoich opinii. Ponieważ ostatnie ok.10 lat ,
byłem intensywnie zaabsorbowany MX/SX , ale w ramach federacji motocyklowych zagranicznych w oderwaniu od PZM, dlatego mam niedużo
pytań, głównie z ostatnich paru miesięcy, a dotyczących rozwoju naszej przyszłości , młodzieżówki-minicrossu.
Od początku patrząc na poczynania w organizowaniu MX juniorów klas 65/85cc , odnoszę mieszane odczucia. Idea obniżania wieku , uruchomienia kl 65 jest w 100% prawidłowa , ale szkoda że na wczoraj i to co najmniej z 10 lat . Pamiętam , jak ponad 10 lat temu wielokrotnie przekonywałem o powyższej potrzebie. Byłem zbywany i za przeproszeniem "opierdzielany ", ża mówię i robię / trenowałem i jeździłem na zawody z małolatami w wieku 5- 9 lat do Czech , Słowacji ,itp./ głupoty , gdyż według tych samych ludzi podejmujących obecnie decyzje , dzieci w tym wieku powinny bawić się w klipę lub w bambingtona.
Piszę to dlatego , gdyż zamiast oprzeć się na sprawdzonych, przez wiele lat testowanych wzorcach , są robione różne rewolucjne zmiany, przypominające " wylewanie dziecka z kąpielą ".
A , niestety straconych lat nie odkupimy i należy w tej materii podejmować decyzje , wyjątkowo rozważnie i trafnie .

c.d. nastąpi

Autor tematu
ANDRZEJ/S
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 46
Rejestracja: ndz, 12 lis 2006, 13:47
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: ANDRZEJ/S » czw, 1 lut 2007, 15:46

Poruszę dość szeroką problematykę i wiele moich uwag , będzie wyglądać na oderwane od aktualnie pisanego tekstu. Problemy omawiane , są ze sobą powiązane , jak układ naczyń połączonych. Nie chcę często odwoływać się do tekstu wcześniej pisanego , dlatego z góry przepraszam i kieruję nieuważnych do ponownego wracania do treści poprzedzającej.

I. Globalny problem , to dalszy rozwój naszej młodzieży.
Patrząc na intensywny rozwój , obniżanie wieku , można mieć nadzieję ,
że za 2-3 lata dojdziemy w końcu do kl 50cc , rozpoczęcia startów i szkolenia dzieci w wieku od 5 lat .

Konieczne jest podjęcie decyzji :
1./ Ujęcia , wzorem federacji o b.wysokich poziomach / amerykańska , włoska ,czeska itp./ rozgrywek i szkolenia w oddzielne ramy.
W Czechach i Słowacji są to Międz. Mistrz. Czech i Słowacji-tzw. Juniorzy , we Włoszech /aktualnie mają mistrzów Świata i Europy w kl 65 i 85cc/
Campionato Italiano Minicross - Minicross , w USA Youth MX .
Obejmują one młodzież w wieku od 5 do 15 lat jeżdżących w kl 50/65/85cc.
Nie znaczy to , że musimy dokładnie ich powielać , ale wzorce i zasady
należy przenieść , uwzgędniając specyfikę naszych polskich warunków.

Trudno sobie wyobrazić za 2-3 lata Otwarte Ind. Mistrz. Polski , gdzie wśród zawodników - seniorów i na torze , będą się kręciły 5 letnie brzdące wraz z ich mamusiami i tatusiami.

Ponieważ moje wcześniejsze próby dpuszczenia młodzieży, poniżej 12 lat, do MX w ramach działalności PZM , trafiały w tej organizacji w próżnię i niechęć , prowadziłem wstępne rozmowy nad utworzeniem narodowej federacji młodzieżowej MX w Polsce . Wzorem ,np. naszych sąsiadów z Czech , gdzie równolegle działała federacja młodzieżowa dla zawodników w wieku od 5 lat. Działała obok narodowej zarejestrowanej w FIM ,który dopuszczał wg. swoich przepisów do MX , zawodników, dopiero od 12 lat/85cc .
We Włoszech ,np. Minicross działał w ramach jedynej narodowej - FMI i nie przeszkadzały im w tym przepisy FIM.
Niestety moje starania , skończyły się na chęciach rozmówców . Po prostu zabrakło siły przebicia .
Wyniki pracy tych federacji widzimy dzisiaj po rezultatach , jakie ich juniorzy osiągają w kl 65 / 85 , a przeniosło sie to już dawno na kl MX1 ,
czy MX2 ,np. Cairoli / ITA , Zaremba , Ciepelak, Kulhawy , Kochut / CZ i SK , w USA "R.C." , "Bubba" , Vilipots , Francja - "czterech francuskich muszkieterów" ,itd. Po prostu praktycznie cała Światowa czołówka MX/SX
wywodzi sie w prostej linii szkoleniowej z Minicrossu , zazwyczaj od 5- 7 lat.

Propozycja : obniżenie wieku dla kl 65cc od 7 lat i 85cc od 9 lat , jak wszędzie w Europie i utworzenie oddzielnych Ind.Mistrz.Polski Młodzików obejmujących obecnie kategorie 65/85cc // a , za 2-3 lata dodatkowo kat.50cc/od 5 do 7 lat // ,np. :

7 - 9 lat / kl 65 młodzik ;
10 - 12 lat / kl 65 junior ;
9 - 11 lat / kl 85 młodzik ;
12 - 13 lat / kl 85 junior .

W Otwartych Ind. Mistrz. Polski , bylaby kl 85cc / MX80 dla zawodników od 12 lat lub wyjątkowo , wybitnie uzdolnionych od 10 lat , dla których warunkiem udziału byłoby ,np. uzyskanie czasu na treningu kwalifikacyjnym , max. o 10 sek słabszym od pierwszego czasu .

Zawodnicy , mieliby zapewniony wcześniejszy rozwój , startowanie z rówieśnikami w ciaśniejszych przedziałach wiekowych , czyli radość i możliwość wygrywania , a nie oglądanie pleców konkurentów o 4 lub 5 lat starszych / parodia - takie przedziały wiekowe , narzucone sztywnym regulaminem nie istnieją nigdzie !!! /.
Bezpieczeństwo , odpowiedni czas trwania wyścigu / obecnie 10 lat - 20 min + 2 okr. - następna parodia / .

c.d. nastąpi.

Autor tematu
ANDRZEJ/S
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 46
Rejestracja: ndz, 12 lis 2006, 13:47
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: ANDRZEJ/S » czw, 1 lut 2007, 18:11

Oponenci powiedzą , że malo mamy zawodników do takich podziałów.
Odpowiadam : w Słowacji , nastąpiło ostatnio drastyczne zmniejszenie zawodników startujących w kl 85cc , federacja wydała raptem 14 licencji.
Inna sprawa , że jest to mały kraj i kilka zaledwie milionów ludności.
Nie przeszkadza to im jednak , tak samo od lat startować w dwóch kat. :
85 młodzik od 9 do 12 lat i 85 senior od 13 do 15 lat .
Ponieważ zawody są przystępne dla młodych zawodników z państw ościennych , zjeżdżają się z Czech , Węgier i czasami z Polski .
W ten sposób , są 4 lic. słowackie w kl85J , a startuje kilkunastu zawodników , czyli często 2 X więcej zagranicznych . Podnosi to poziom zawodów , żeby nie było swoim zawodnikom za smutno , to klasyfikacja jest w dwóch dodatkowo kategoriach narodowej dla swoich i ogólnej międzynarodowej.
Cisną mi się pytania , które rozwinę poniżej .
A dotyczą , nie obrażając , dlaczego i kto to wymyślił aby ,
10 letni zawodnicy startowali :

- z 5 lat od siebie starszymi ;
Pytanie : dlaczego nie nastąpił rozdział wiekowy . Każdy , który ma dzieci lub zajmuje się szkoleniem wie , że w tym okresie różnice w rozwoju fizycznym i psychicznym młodzieży są porażające .
Kto będzie brał odpowiedzialność za sytuację na skokach , np. w Człuchowie dł. 25 i 30 m , zeskokach ,tzw. wielbłądach , które nasza czołówka 85cc , będzie skakać całe. Zaznaczam , że jedynym ograniczeniem startu w Otw.Mistrz. Polski jest "przepyrkanie" dwa razy Pucharu PZM , bez znaczenia , z jakim wynikiem i zrobi to praktycznie każdy 10 latek.

- z jadącymi na motocyklach o podwoziu max , czyli przerobionymi z ,np. 125cc lub 250cc ;
Dopuszczanie do wyścigu w kl 85cc , motocykli o oryginalnych rozmiarach kół obowiązuje wszędzie. Jedynie w Polsce widzimy takie wynalazki. Wynika z tego , że decyzja zmiany jest na wczoraj.
Na moje pytanie działacz PZM , odpowiedział : "ze względu na to , że paru ludzi zakupiło już duże motocykle , to zmienimy przepis za rok ".
Z tego co wiem , w tym roku startowało do IMP , chyba z 5 zawodników
na pseudo 85 , z czego trzech odeszło do 125J . No więc się pytam , czy cały Polski MX80 ma się , kręcić ,wg. 2 lub 4 zawodników. Gdzie przepisy
FIM dot. startów w MŚwiata , Europy i innych .
Gdzie sprawiedliwy regulamin dla 80% zawodników - każdy nawet nie fachowiec wie , jak inna / czyt. łatwiejsza , a zatem szybsza / jest jazda na motocyklu o kołach 19/21 cali niż na 16/19 cali.

- w wyścigu trwającym śr. ok 24-25 min
Jest to dobre i prawidłowe dla zawodników 13 - 15 lat , którzy zdobywają kondycję i oswajają się z takim czasem , który występuje
w M.Świata , czy Europy , ale nie dla młodszych , 10 - 12 letnich.
Dodatkowo , aby pogrążyć młodych , wprowadzono to dla początkujących, startujących na licencję lub tylko w tym cyklu zawodach , o zgrozo do Pucharu PZM .

c.d. nastąpi

yogi
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 361
Rejestracja: czw, 13 kwie 2006, 20:41
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tuchola
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: yogi » czw, 1 lut 2007, 18:15

a ja z innej beczki (jak było to przepraszam z góry)
- dlaczego motocross jest tak nagminnie pomijany i niezauważany(wręcz nieakceptowany) w mediach masowych (mam na myśli TV)?? Czy PZM ma jakieś pomysły by to zmienić??
Jak wiadomo TV to pieniadze, które umożliwiłyby "szybszy" rozwój motocrossu.
Można podać za przykład federacje żużlową, która stara się zapromować żużel organizując gale otwierającą sezon, spotkania z zawodnikami itp. Powołano specjalną podkomisję ds. mediów (bodajże tak nazwaną :?: )i powołano rzecznika GKSŻ. (choć to się wiąże z wypłatami :( ale miejmy nadzieje że będzie spełniał należycie swoją rolę i wypracjue 6x tyle ile straci na niego związek :wink: ) No i zaprasza sie TV na mecze i na niektóre benefisy żużlowców. To jest zachęta dla nich :wink:

Masto
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 72
Rejestracja: wt, 14 lut 2006, 14:29
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bialystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Masto » pt, 2 lut 2007, 15:59

Mam np. pytanie:

Dlaczego PZM ściąga haracz od zawodników pobierając tak wysokie kwoty za licencje: za każdą dyscyplinę 300zł + Klub za każdą dyscyplinę, w której startuje zawodnik klubu płaci 200 zł na rok. W przypadku małego klubu jak nasz, gdzie startuje trzech zawodników to my sami musimy pokryć te koszty :evil: wg. mnie to jest chore, nie dość że sami w większości płacimy za starty to jeszcze musimy utrzymywać biurokratów. Chcąc wystartować w enduro i mx muszę zapłacić 1000zł. Nawet gdybym się łapał ciągle na podium, co jest nierealne to i tak koszta się nie zwrócą :idea: - PZM ma świetnych ekonomistów:))) Bravo!

Jony
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 694
Rejestracja: wt, 11 lip 2006, 12:06
Motocykl: crossowy najlepiej
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Kraków/ Kanada
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Jony » pt, 2 lut 2007, 16:26

Tak samo jest ze startami w jakiś innych zawodach niz MP, CC, EN i PP. Jezeli zawodnik z licencja wystartuje w zawodach czy za granica czy amatorskich bez zgody PZM moze zostac ukarany!!!
Trzeba było by zrobić tak jak jest za granicami naszego kraju, tzn. potrzebna nam jest jeszcze jedna organizacja motocyklowa która była by konkurencja dla PZM i wtedy koszty były by duużo mniejsze, lepiej przygotowane zawody i wogule wszystko lepsze.
Ahh marzenia w szarej Polskiej rzeczywistości.
PoZDRo
Honda CRF250r
Yamaha YZ250F
Husqvarna TC250- enduro konwersja
Yamaha YZ125- najlepsza zabawka EVER

THE POLISH NIGHTMARE #715
www.mxFOLGA.pl
LIFESTYLE na FB

Autor tematu
ANDRZEJ/S
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 46
Rejestracja: ndz, 12 lis 2006, 13:47
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: ANDRZEJ/S » sob, 3 lut 2007, 11:34

c.d./IV.

We wszystkich federacjach , w rozgrywkach młodzieżowych - minicrossie stosuje się przedziały wiekowe 2 , max 3 letnie . Gwarantuje to wyrównananie szans i bezpieczeństwo . Jednak jest pewnym zagrożeniem dla wybijających się nad wiek , zablokowania ich w kategoriach wiekowych, które przerastają swoimi umiejętnościami .
Doskonale poradzili sobie z tym nasi południowi sąsiedzi .
Wszyscy zawodnicy od 9 do 15 lat są klasyfikowani w swoich kat. wiekowych , ale startują razem w dwóch lub trzech wyścigach
/Finały - A , B i czasami C / , do których kwalifikują się na czasówce .
Jeżeli jest ,np. 34 zgłoszonych , to w finale A jedzie 20/ 20 min. , a w B-14 zawodników/ 10 lub 15 min. Dałem jedynie przykład rozsądnego
rozwiązania i ubiegam tym gadkę oponenta , że u nas jest to niemożliwe bo jest za mało startujących . Co do ilości startującej młodzieży to udało nam sie w krótkim czasie przeskoczyć Słowację , niby nic ale to dobry zwiastun .

Powtarzam : z gruntu jest mylna i ze wszech miar niewłaściwa tendencja rozwoju motocrossu dzieci i młodzieży poprzez włączanie ich współzawodnictwa do MX "dorosłego". Nigdzie nie spotkałem się z sytuacją
aby 10 , 8 letnie , jeszcze dzieci , startowały z seniorami w Ind. Międz. Mistrz. na równych prawach .
Dodatkowo śmieszne jest zdobywanie takiej samej ilości punktów o tej samej wartości regulaminowej do Klub. Mistrz. Polski , cz ktoś uważa je za ważne lub nie , przez 8-11 latka i ,np. Maćka Zdunka za zwycięstwo w kl. MXI/pow. 175cc.
A , może komuś właśnie o to chodziło .

Zmiany regulaminowe dot. granic wiekowych :
Ograniczenie wieku przejściowego / z 65do 85cc/ , przymusowo ,wg. nowego regulaminu dla kl. 65 do 11 lat jest złe.

Np.w USA , czy we Włoszech , gdzie na Mistrz. Włoch w Minicrossie / od 6-15 lat / przyjeżdża ok. 200 zawodników w 85cc , a w 65cc ok.100 i innych mocnych federacjach w MX, granica wieku dla kl 65cc jest 12 lat. Niestety , ponieważ nie ma u nas klarownej wizji dalszego rozwoju
minicrossu , to i trudno mieć do końca pretensję o tą zmianę , bo z drugiej strony obniża się wiek inicjacji , czyli granica 12 lat dla 65cc , automatycznie rozciągałaby nadmiernie jedną kat. wiekową , co też jest szkodliwe.

Można powiedzieć , że wyłania się z tego nieuporządkowany galimatias i mimo szczerych chęci trudno będzie coś prawidłowego poradzić .

Jedynym rozwiązaniem jest powołanie do życia Polskiego Minicrossu , z oddzielnym własnym regulaminem dla kl. pojemności i kat wiekowych ,
rozgrywek Ind. Mistrz. Polski W Minicrossie , narodowych lub międzynarod. i innych zawodów , objęcia najlepszych , naszą przyszłość,
szkoleniem centralnym na wzór obecnej Kadry Polski .
Wzorem innych federacji , przy Minicrossie można rozgrywać konkurencje dla amatorów z licencją lub bez , pokusić się o uruchomienie kat. dla dziewcząt i kobiet .

c.d.nastąpi

Autor tematu
ANDRZEJ/S
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 46
Rejestracja: ndz, 12 lis 2006, 13:47
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: ANDRZEJ/S » sob, 3 lut 2007, 15:05

c.d. :V.
Wracając do zmian regulaminowych dot. granic wiekowych , pytam : czym w końcu się kieruje PZM .

Dla mnie jest oczywiste , jeżeli ktoś uważa inaczej to chciałbym go usłyszeć , że wszystkie federacje na Świecie działające w wyczynowym MX i zrzeszone w FIM , mają za pierwszy i podstawowy cel wychować - uzyskać zawodników , którzy osiągną dla nich tyuły mistrzów w Pucharze Narodów , w Mistrz.Świata GP MX/1 , MX/2 , MX/3. Świetnie jest , jak "po drodze" dodatkowo zdobędą tytuły w mistrz. kontynentu we wszystkich kat. , jakie są rozgrywane , począwszy od kl.65cc , ale jest to zawsze cel drugorzędny , a nie ostateczny.
Dlatego federacje tworzą Minicross i ustalają wewnętrzne , różne regulacje ,np. wiekowe , które mają służyć celowi końcowemu .
Nie trafiało to od lat do ludzi rządzących naszym Polskim MX , a i teraz ,
jak widać nie bardzo sobie z tym radzą .

Na moje pytanie , zadane telefonicznie funkcyjnemu działaczowi Komisji Motoc. PZM , czym się kierowano ograniczając wiek dla kl 65cc do 11 lat , usłyszałem odpowiedź : " dążymy do ustaleń regulaminu FIM ".
Przepraszam , ale ta odpowiedż , w świetle wieloletnich i obecnych posunięć w tej materii Panów z PZM , budzi irytację lub śmiech .
Ponieważ :
1. Od ostatnich 10 lat walczyłem o dopuszczenie młodzieży do uprawiania i udziału w zawodach MX . Odpowiadano mi niezmiennie , że jest to nie możliwe ze względu na przepisy FIM / od 12 lat , 85 cc ME od 11 lat / i polskie przepisy dot. sportu motorowego. Obecnie przepisy polskie zmieniono , można było to uczynić wiele lat wcześniej , ale widać nie było odpowiednich chęci , a przepisy dot. imprez MŚ i ME - FIM praktycznie nadal nie uległy zmianie .
Po co na narzucać reg. FIM dot. Mistrz. Europy 65cc , jeżeli żaden polski zawodnik w nich nie startuje , a jeżeli będzie chciał wystartować , to jaki w tym problem - dostosuje się do regulaminu FIM.
Widząc obecny poziom kl65cc do 11 lat , to czeka nas dużo pracy .
Przez zmianę wiekowego regulaminu / do 11 lat /, obniży się automatycznie poziom kl.65cc , i zabraknie siły pociągowej dla młodszych
i słabszych . Większość chłopców w wieku 11 lat z groszem pozbawi się możliwości konkurowania z szeroką czołówka kl 85cc , gdyż przepaść wiekowa i zmiana wielkości i poj. motocykla zepchnie ich w niebyt na długi czas , a wielu zniechęci - znam takie przypadki.
Problem ten nie występował do tej pory , gdyż mimo możliwości startu w kl 85 IMPolski od 10 lat , nikt praktycznie z tego nie korzystał , bo startował w kl 65cc do 12 lat i w tym wieku dopiero , niektórzy przedsiębiorczy, rozpoczynali przecieranie się w zawodach kl 85cc , aby za rok mając 13 lat zwiększyć swoje szanse , gdy będą zmuszeni do zmiany kat.

2. Dlaczego wbrew przepisom FIM / od 16 lat / i przepisom UEM / od 15 lat / zarządzono przepis dopuszczający do startów w kl MX/pow.175cc ,
zawodników od 17 lat !!!
Nie wiem , jak innych to obchodzi , ale wyrządzono na poczekaniu krzywdę jednemu zawodnikowi , którą to , akurat sprawę przekazał mi jego trener P. Robert Pawłowski z TNT Łomiaki / Warszawa.
Dotyczy zawodnika Piotra Leśniaka , Mistrza Polski kl 85cc na rok 2004.
Z różnych względów postanowili , aby trenował i startował do I.M.Polski
i wyżej na motocyklu 250/2T , w kl MX/ pow.175cc , co było zgodne w tym momencie z regulaminem PZM i nadal jest zgodne z reg. FIM i UEM .
Rodzice podjęli się wysiłku finansowego , zakupili motocykl , rozpoczęły się treningi i przygotowania do sezonu startowego 2006'.
Jaki był szok i zdziwienie , gdy nagle dowiedzieli się o zmianie regulaminu przez PZM - dopuszczające do kl MX/175cc - od 17 lat/ nadal aktualne /.
Nie pomogły protesty , ani przetargi. Efekt - zawodnik został uziemiony,
gdyż rodziców nie było stać na zmianę motocykla , do kl MX/125.
Pozastało mu oglądanie zawodów i gorycz , że może starować do ME i Świata , ale na polskim podwórku nie i basta.

W świetle tych dwóch ustaleń regulaminowych , ciekawa będzie odpowiedź , jakie motywy kierują tymi zmianami , bo tłumaczenie o dążeniu do regulaminu FIM , chyba odpada.

Zyczę osobie , zbierającej nasze postulaty , problemy i pytania aby udało się stworzyć konkretną listę , kwintesensję treści naszych postów dla przedłożenia w PZM , tak że pozostanie nam czekać na efekty.
Ostatnio zmieniony sob, 17 lut 2007, 19:16 przez ANDRZEJ/S, łącznie zmieniany 1 raz.

weteran
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 263
Rejestracja: czw, 7 gru 2006, 19:32
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Świecie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: weteran » ndz, 4 lut 2007, 00:07

Widzę w mojej miejscowości naprawdę duże zainteresowanie motocyklami, a w szczególności enduro i crossowymi i jest tego sprzętu sporo. Sądzę, że w innych miejscowościach jest podobnie. Gdybym posty ANDRZEJ/S zobaczył z 5 lat wcześniej pomyślałbym to niewykonalne w Naszym Kraju z powodu ilości bezpośrednich zainteresowanych. Obecnie gdyby znaleźli się ludzie, którzy by się tym, o czym pisze ANDRZEJ/S profesjonalnie zajęli to wierzę, że zainteresowanych mogło by być dużo. Niestety ja nie widzę żadnego zainteresowania ludzi z PZM odpowiedzialnych za sporty motocyklowe aby cokolwiek chcieli zmieniać w takich lub podobnych tematach. Jak na razie to widzę bardzo nie trafne decyzje klasa 80 cc 20 minut + 2 okrążenia dzieci 10 letnie z 15 letnimi chłopakami. A przy okazji chciałbym dołożyć dodatkowe pytania.
10. Ilu zawodników zastało wykluczonych na zawodach w motocrossie w sezonie 2006 za jazdę na nie swoim motocyklu (pożyczonym). A ilu w 2005.
11. Proszę a wręcz żądam wyjaśnić sprawę ukarania zawodnika klasy Weteran Marcina Rzętkowskiego za oszustwa Organizatorów 3 pierwszych imprez w Klasie Weteran. Jaką karę On poniósł.

lycha
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 13
Rejestracja: pt, 29 gru 2006, 22:18
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

cdn

Post autor: lycha » pn, 5 lut 2007, 23:59

dla kogo kasa za licencje ? na wczasy dla vipów przy okazji enduro w cieplych krajach popytajcie ilu dzialaczy wtedy jedzie ...patrz zaw. w hiszpani dzialacze na plazy a zawodnicy stali bez paliwa , zeby cos pokazali w tv to trzeba im zaplacic na warunki organizatora zawodów nie malo ,w pzm tez czekaja az ktos tym sie zajmie bo sami maja juz za ciezkie dupy . nikt sie tym nie zajmie dopuki nie bedzie z tego pieniedzy to naturalne a motocykli jest coraz wiecej i chetnych do jazdy tez wiec moze kiedys w co watpie bo w innych krajach tez tym zajmuja sie raczej pasjonaci tyle ze ich stac na hobby

lycha
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 13
Rejestracja: pt, 29 gru 2006, 22:18
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

regul...

Post autor: lycha » wt, 6 lut 2007, 00:08

regulaminy dzialacze maja gleboko w du... przyklad zawody chelmno wg regulaminu obowiazuja numery plecowe a sedzia glównym jest lysa pala z pzm i kaze zalozyc numery tez z przodu bo nie dopusci do zawodów a dowiedzielismy sie o tym kiedy wyjezdzalismy na maszyne startowa no i teraz wymysl sobie numery z kad je wziac kiedy towarzystwo wjezdza na maszyne- widocznie zauwazyl u innych ze maja i przypomnialy mu sie stare czasy ale zeby sedzia glówny nie znal regulaminu? dzis tak czesto zmieniaja regulamin ze zapominaja powiadomic zawodników a informacje sa przekazywane z ust do ust

Autor tematu
ANDRZEJ/S
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 46
Rejestracja: ndz, 12 lis 2006, 13:47
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: ANDRZEJ/S » sob, 17 lut 2007, 20:37

c.d. VI.
Propozycja dotycząca naszego , przyszłościowego , polskiego Minicrossu :

zakaz stosowania , jakichkolwiek przeróbek - tiuningu w motocyklach ,
czyli używanie motocykli oryginalnych fabtycznie / stock /.

Czynniki pozytywne wynikające z powyższego przepisu :

1. Zmniejszy obciążenie finansowe , Rodziców -Opiekunów zawodników
w nadążaniu za "spiralą zbrojeń " rozkręcaną przez paru lepiej sytuowanych / bogatszych/.
Rozmawiałem z paroma Rodzicami zawodników kl 85 , tłumacząc im , że ich wydatki na tiuning , na etapie rozwoju , w jakim się znajdują , nie mają sensu . Odpowiadali , że mają z tym trudności finansowe , ale zmuszeni są to robić , gdyż w przeciwnym razie ich synowie są przegrani już na starcie .

2. Pozwoli na bardziej wiarygodną ocenę zdolności i poziomu zawodników.
W rezultacie ułatwi rozwój i znalezienie wsparcia ze strony sponsorów , klubów , przez zawodników "biedniejszych" ale zdolniejszych .

3. Konkurowanie pomiędzy maluchami i młodzieżą , będzie sprawiedliwsze . W tym wieku są oni wyjątkowo czuli na tym punkcie .

Widać , że powyższe czynniki są ważne , jeżeli przepis nakazujący startowanie na motocyklach oryginalnych fabrycznie / stock / w Minicrossie , zastosowały federacje , krajów o tak zamożnym MX , jak
,np. Włochy i USA .
W USA , ze względu na bardzo dużą ilość zawodników , rozgrywane są
MIstrzostwa , dla każdej klasy w dwóch kategoriach : stock - oryginalne fabrycznie i modified - tiuning bez ograniczeń , z wyłączeniem zmian pojemności i wielkości kół / mniejsze od oryginalnych , można stosować /.
Przepisy te obowiązują , moim zdaniem bardzo słusznie , zawodników
w wieku do 13 lat , w obu wymienionych federacjach .

Jest to kompletmie odwrotna sytuacja do przepisów PZM . Widać , że nawet przy przepisach zezwalających na tiuning , nie można stosować większych kół od oryginalnych fabrycznie .
U nas do tego czasu , była pełna dowolność w 65 i 85cc , a po zmianie regulaminowej na sezon 2007' , pozostawiono dalej bez zmian tą dowolność dla kl 85cc. Po co "bajdurzyć" , że zmiana nastąpi na sezon 2008' , jak te decyzje są od dawna na wczoraj .
Ostatnio zmieniony ndz, 18 lut 2007, 10:37 przez ANDRZEJ/S, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na kazdy temat”