napęd ktm sx 125

Jeśli nie znalazłeś kategorii dla Twojego tematu pisz tu.
Awatar użytkownika
Ce eRa
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 233
Rejestracja: śr, 29 kwie 2009, 22:00
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: napęd ktm sx 125

Post autor: Ce eRa » ndz, 23 sty 2011, 22:46

Większe opory są na o-ringu i na zwykłym bez-oringowym w którym siedzi sporo piachu niż na x-ringu :mrgreen:

Awatar użytkownika
weteran
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 263
Rejestracja: czw, 7 gru 2006, 19:32
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Świecie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: napęd ktm sx 125

Post autor: weteran » ndz, 23 sty 2011, 23:14

Marli pisze:Moim zdaniem przemyśl jeszcze raz dokładniej zakup zwykłego łancucha, bo potem w piasku przy jeździe na 5/6 biegu będziesz sobie pluć w twarz że jednak nie kupiłes zwykłego.

Opory są dużo dużo większe na xringu, zresztą jak ktoś miał fizyke w szkole to dobrze wie o tym.
Marli ja poproszę o konkrety i pomoc. Mnie w 4 klasie Szkoły Podstawowej zmarła nauczycielka od Fizyki i do końca mojej edukacji już nie miałem tego przedmiotu. Próbowałem obliczyć różnicę spadku mocy motocykla używając łańcucha xringowego i łańcucha normalnego, no i nie daję rady tego zrobić, w związku z tym proszę Ciebie o pomoc. Pytanie brzmi: ile mocy traci motocykl z łańcuchem xringowym w porównaniu z łańcuchem zwykłym, aha jeszcze z łańcuchami smarowanymi i nie smarowanymi.

Awatar użytkownika
Marli
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 17
Rejestracja: ndz, 24 paź 2010, 22:46
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: napęd ktm sx 125

Post autor: Marli » pn, 24 sty 2011, 16:39

weteran pisze:
Marli pisze:Moim zdaniem przemyśl jeszcze raz dokładniej zakup zwykłego łancucha, bo potem w piasku przy jeździe na 5/6 biegu będziesz sobie pluć w twarz że jednak nie kupiłes zwykłego.

Opory są dużo dużo większe na xringu, zresztą jak ktoś miał fizyke w szkole to dobrze wie o tym.
Marli ja poproszę o konkrety i pomoc. Mnie w 4 klasie Szkoły Podstawowej zmarła nauczycielka od Fizyki i do końca mojej edukacji już nie miałem tego przedmiotu. Próbowałem obliczyć różnicę spadku mocy motocykla używając łańcucha xringowego i łańcucha normalnego, no i nie daję rady tego zrobić, w związku z tym proszę Ciebie o pomoc. Pytanie brzmi: ile mocy traci motocykl z łańcuchem xringowym w porównaniu z łańcuchem zwykłym, aha jeszcze z łańcuchami smarowanymi i nie smarowanymi.
Ja żadnych studiów z fizyki nie ukończyłem, także wzorów nie znam ;) Ale można porównać czasy samochodów z felgami ze stopów lekkich i z felgami stalowymi/alu(to już daje jakiś obraz na to).

Nie wiem ile dokładnie motocykl traci , ale traci sporo, skoro na podnośniku przy kręceniu kołem (zakładając) że na zwykłym łańcuchu kolo obróci się 6 razy, to na zwykłym tylko dwa. W jeździe też było czuć, a nie była to 125 tylko 250 4T.
MAXMOTORSPORTS <- Wejdź(części, odzież MX, sprzęt RTV)

Awatar użytkownika
Autor tematu
zorax30
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 16
Rejestracja: wt, 18 sie 2009, 22:21
Motocykl: KTM sx 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: napęd ktm sx 125

Post autor: zorax30 » pn, 24 sty 2011, 16:53

Ja jednak kupię tego x-ringa VT2 :D Najwyżej jakby było aż tak źle to zamienię ale myślę że tragedii nie będzie. Jak przetestuję to dam znać czy mocno odczułem spadek mocy :) pozdro
KTM sx 125

Awatar użytkownika
weteran
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 263
Rejestracja: czw, 7 gru 2006, 19:32
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Świecie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: napęd ktm sx 125

Post autor: weteran » pn, 24 sty 2011, 22:53

Marli pisze:
weteran pisze:
Marli pisze:Moim zdaniem przemyśl jeszcze raz dokładniej zakup zwykłego łancucha, bo potem w piasku przy jeździe na 5/6 biegu będziesz sobie pluć w twarz że jednak nie kupiłes zwykłego.

Opory są dużo dużo większe na xringu, zresztą jak ktoś miał fizyke w szkole to dobrze wie o tym.
Marli ja poproszę o konkrety i pomoc. Mnie w 4 klasie Szkoły Podstawowej zmarła nauczycielka od Fizyki i do końca mojej edukacji już nie miałem tego przedmiotu. Próbowałem obliczyć różnicę spadku mocy motocykla używając łańcucha xringowego i łańcucha normalnego, no i nie daję rady tego zrobić, w związku z tym proszę Ciebie o pomoc. Pytanie brzmi: ile mocy traci motocykl z łańcuchem xringowym w porównaniu z łańcuchem zwykłym, aha jeszcze z łańcuchami smarowanymi i nie smarowanymi.
Ja żadnych studiów z fizyki nie ukończyłem, także wzorów nie znam ;) Ale można porównać czasy samochodów z felgami ze stopów lekkich i z felgami stalowymi/alu(to już daje jakiś obraz na to).

Nie wiem ile dokładnie motocykl traci , ale traci sporo, skoro na podnośniku przy kręceniu kołem (zakładając) że na zwykłym łańcuchu kolo obróci się 6 razy, to na zwykłym tylko dwa. W jeździe też było czuć, a nie była to 125 tylko 250 4T.
Marli co ma wspólnego samochód z motocyklem ? Jeżeli twierdzisz, że na zwykłym łańcuchu koło przekręci się tylko dwa razy, to ile razy przekręci się na łańcuchu xringowym ? Dobre, markowe firmy już nie produkują łańcuchów oringowych (większy opór), a łańcuchy xringowe, które tak naprawdę wcale nie zabierają tak dużo mocy jak twierdzisz, tym bardziej, że nawet tego nie jesteś w stanie udowodnić. To o czym piszesz i tobie podobni to tylko teoria i jestem przekonany, że nikt z nas nie jest w stanie wyczuć, że jedzie motocyklem z łańcuchem zwykłym, czy z łańcuchem xringowym. Piszesz, że Ty odczuwasz różnicę z jakim łańcuchem jedziesz. Ja nigdy takiej różnicy nie byłem wstanie odczuć, poza tym montowałem łańcuchy xringowe zawodnikom, którzy gwarantuje Ci, że jeżdżą zdecydowanie szybciej od Ciebie, a łańcuchy te montowałem im do 125 2T i 250 4T i żaden nie był w stanie określić na jakim łańcuchu jedzie (zwykły czy xring). Abyśmy się dobrze zrozumieli, absolutnie nie zależy mnie aby błysnąć w tym temacie tu na forum, ale nie lubię jak osoby nie posiadające konkretnych dowodów próbują prawie z uporem maniaka przekonać wszystkich do swoich (i tak tylko zasłyszanych) racji. Ja, jak najbardziej polecam łańcuchy xringowe, ale tylko markowe i to im wyższe modele tym lepiej, bo te na pewno przyniosą nam oczekiwane korzyści. Muszę się zgodzić, że łańcuch xringowy stawia większy opór niż zwykły łańcuch, jednak oszczędności dla mnie są ważne i jeśli nie odczuwam żadnej różnicy w jeździe to po co mam wydawać więcej pieniędzy na zwykłe łańcuchy (większa ilość). Opisz na jakich kołach samochód jedzie szybciej ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na kazdy temat”