KTM sxf 250 06r

Jeśli nie znalazłeś kategorii dla Twojego tematu pisz tu.
Autor tematu
ja23
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 204
Rejestracja: ndz, 4 paź 2009, 14:20
Motocykl: Honda XR 600
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: 3-miasto
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

KTM sxf 250 06r

Post autor: ja23 » ndz, 3 paź 2010, 16:28

Witam mam okazję kupić kata według mnie za dobre pieniądze,i tu moje pytanie czy warto pchać się w ten interes. W kacie prawdopodobnie jest do wymiany tłok i korba o niczym więcej właściciel nie wspominał,maszyna serwisowana jeżdżona na najlepszych olejach itp nigdy nie widziała toru ponieważ ujeżdżał tą bestie 14latek ;-) powiem że raczej było zamęczane bo nie było wykorzystywane w 100% .Wcześniej jeździłem na 2t więc nie są mi znane koszta 4t.Po wstępnych oględzinach moto wygląda bardzo dobrze wiadomo nie jest to igła.Podpowiedzcie koledzy czym się kierować na co zwrócić uwagę itp. Teoretycznie jest możliwość sprawdzenia silnika w serwisie ale są to potężne koszta które bym musiał ponieś sam z własnej kieszeni a tego bym nie chciał..więc czy jest sens kupować kota w worku????? oto link http://www.blocket.se/blekinge/Ktm_sxf_ ... ?ca=22&w=3 aaa no i cena podana jest w koronach 15 000 sek jak dla mnie cena spada do 10 000sek jest to jakieś 4 300zł + koszt naprawy.

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: KTM sxf 250 06r

Post autor: Mateusz_MX » ndz, 3 paź 2010, 16:42

Witaj,

Ciężko tutaj dokładnie coś poradzić. Jeżeli byłby do wymiany jedynie korbowód wraz tłokiem (w co wątpię) to koszt takiego remontu ograniczyłby się do maksymalnie 2 tyś. zł. Jeżeli natomiast do wymiany byłby cylinder (tutaj nie ma mowy o tulei) to koszt remontu drastycznie wzrasta z 2 do 3/4 tyś. zł (regeneracja/nowy cylinder). Niewątpliwie za 5 tyś. zł skusiłbym się na tę maszynę, ale tylko wtedy gdybym był świadomy, że nie ominie mnie wydatek dużej sumy na przygotowanie maszyny do następnego sezonu. Jednym słowem, jeżeli masz w rezerwie dużą sumę to kupuj. Jeżeli nie, to nie rób tego, bo maszyny tego typu nie naprawisz półśrodkami. Tutaj nie wchodzi w grę wymiana klocków, czy napędu za kilka stówek tylko dogłębna ingerencja we wnętrze silnika. Ten typ silnika jest już na dwóch wałkach rozrządu, tytanowych zaworach oraz płytkowej regulacji. Więc gdyby wymiany wymagała głowica, to niestety leżysz chłopie. Nie znasz przeszłości motocykla. Może to być sprzęt, który jest już na skraju wycieńczenia - plastiki jak i ramę można ładnie odpicować. Przykładem jest między innymi Allegro. Przemyśl dokładnie tę decyzję. Powyższe słowa mają Ci jedynie pomóc.

Z tego co zrozumiałem z aukcji, właściciel jeździł bez filtru powietrza (przemieścił się) i mechanik stwierdził uszkodzenie korbowodu (dodaje nowy przy zakupie) oraz tłoku. Więc mamy pewność, że cylinder również kwalifikuje się do wymiany (ewentualnie regeneracji). Niewątpliwie masz jednak możliwość kupna kompletnego motocykla za kwotę układu wydechowego Akrapovic, który jest zamontowany w tym pojeździe.

Pozdrawiam,
Mateusz_MX
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

andy2208
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 386
Rejestracja: ndz, 28 cze 2009, 16:23
Motocykl: '05 YZ 250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Zagwiździe
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: KTM sxf 250 06r

Post autor: andy2208 » ndz, 3 paź 2010, 18:05

Niewątpliwie za takie pieniądze jest to duża okazja. Jednakże jeśli jest tak jak Mateusz wyczytał z aukcji i silnik ciagnął syf, to poza uszkodzoną korbą, tłokiem + cylindrem zapewne dojdą zajechane zawory. Jak znasz się na rzeczy i masz możliwość, to sprawdź na miejscu dokładnie stan góry silnika.

Autor tematu
ja23
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 204
Rejestracja: ndz, 4 paź 2009, 14:20
Motocykl: Honda XR 600
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: 3-miasto
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM sxf 250 06r

Post autor: ja23 » ndz, 3 paź 2010, 19:00

Sprawa jest tego typu że klient nie chce dać rozebrać moto każdemu potencjalnemu klientowi w celu sprawdzenia moto,jedyna opcja to serwis a tyle co się dowiedziałem to serwis za takie sprawdzenie chce połowę ceny motocykla :shock: i pozostaje opcja kup kota w worku. Cena przemawia za kupnem ale jak ma być lub może być tak jak napisał Mateusz to w moim przypadku opcja mija się z celem. W domu PL mam już 1 motorek rm z którym walczę już 1,5 roku a nie chciał bym pchać się w następne koszta. Takich okazji jest tu wiele i jak wiadomo idzie zima święta wydatki itp ,więc raczej się wstrzymam z zakupem może trafi się coś pewniejszego.Jak już to po nowym roku coś zakombinuje. Dzięki wielkie chłopaki za rady i podpowiedzi PZDR.

Rudyg
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 34
Rejestracja: śr, 16 wrz 2009, 21:04
Motocykl: Yamy DT 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Górny Śląsk - Palowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM sxf 250 06r

Post autor: Rudyg » ndz, 3 paź 2010, 19:29

Mateusz_MX pisze:Ten typ silnika jest już na dwóch wałkach rozrządu, tytanowych zaworach oraz płytkowej regulacji. Więc gdyby wymiany wymagała głowica, to niestety leżysz chłopie.
Z ciekawości zapytam: Jakie kozta ? :o

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM sxf 250 06r

Post autor: WLD_Wlodi » ndz, 3 paź 2010, 23:01

Rudyg pisze:
Mateusz_MX pisze:Ten typ silnika jest już na dwóch wałkach rozrządu, tytanowych zaworach oraz płytkowej regulacji. Więc gdyby wymiany wymagała głowica, to niestety leżysz chłopie.
Z ciekawości zapytam: Jakie kozta ? :o
Ze 2-3 kafle pewnie za samą głowice.

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: KTM sxf 250 06r

Post autor: amator » pn, 4 paź 2010, 11:22

ja23 pisze:Witam mam okazję kupić kata według mnie za dobre pieniądze,i tu moje pytanie czy warto pchać się w ten interes. W kacie prawdopodobnie jest do wymiany tłok i korba o niczym więcej właściciel nie wspominał,maszyna serwisowana jeżdżona na najlepszych olejach itp nigdy nie widziała toru ponieważ ujeżdżał tą bestie 14latek ;-) powiem że raczej było zamęczane bo nie było wykorzystywane w 100% .
Mateusz_MX pisze:
Z tego co zrozumiałem z aukcji, właściciel jeździł bez filtru powietrza (przemieścił się) i mechanik stwierdził uszkodzenie korbowodu (dodaje nowy przy zakupie) oraz tłoku. Więc mamy pewność, że cylinder również kwalifikuje się do wymiany (ewentualnie regeneracji). Niewątpliwie masz jednak możliwość kupna kompletnego motocykla za kwotę układu wydechowego Akrapovic, który jest zamontowany w tym pojeździe.

Pozdrawiam,
Mateusz_MX
http://www.blocket.se/blekinge/Ktm_sxf_ ... ?ca=22&w=3 aaa no i cena podana jest w koronach 15 000 sek jak dla mnie cena spada do 10 000sek jest to jakieś 4 300zł + koszt naprawy.
Treśc ogłoszenia :
Hej , zamierzam sprzedać motor z powodu kupna nowego.
Po drobnej pomyłce z niewłasciwym zalozeniem filtra powietrza motor sie rozszalał i zabrałem go do mechanika który powiedzial że do wymiany jest :
wał korbowy, który dostanie sie przy zakupie, tłok.
Cylinder jest w stanie umozliwiającym jazdę .
Dodatkowe wyposażenie:
3 plastiki,Tytanowy uklad wydechowy "Akrapovic z dodatkowa rurą , 12 filtrów powietrza ,filtry oleju , siodełko, oryginalne owiewki na kierownicę i nowe oryginalne naklejki. Motor jest w swietnym stanie , nowo serwisowane przednie zawieszenie. Najlepszy motor w dobrej cenie dla kogoś kto sie będzie umiał z nim obejśc.
tak to mniej więcej wygląda z tłumaczenia .
Z tej treści nic nie wynika że jeździł na nim 14 latek! że na najlepszych olejach i że nie widzial toru, również rewelacyjna jest cena jak dla ciebie na dzień dobry 30% upustu. Osobiście to mogę tylko pogratulowac. Albo nas czarujesz albo sam sobie dorobiłeś te teorie - nie wnikam.
za cene 4,5 koła to w PL kupisz padniętą sete z lat dziewięćdziesiątych. Oczywiście do ceny będzie trzeba doliczyć koszta transportu ze szwecji. Moim zdaniem gra warta świeczki nawet po to żeby na miejscu zobaczyć co jest i ew. sprzedać dalej choćby bez zarobku.

mati2608
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 69
Rejestracja: wt, 9 gru 2008, 19:06
Motocykl: YZ250/RM125/KDX125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM sxf 250 06r

Post autor: mati2608 » pn, 4 paź 2010, 12:35

Ja osobiście brałbym z miejsca. Te 4500 zł to nie duża kwota a przecież nie musisz motoru koniecznie w tym roku wyremontować. Możesz co chwile jedną część kupić, lub kasę odkładać i wyremontować w połowie przyszłego sezonu, a taka okazja może się więcej nie powtórzyć. Nawet jeśli koszt remontu wyjdzie 5000 zł, to całkowity kosz motocykl + remont wyjdzie mniej niż 10.000 zł, ale wtedy możesz być pewien co siedzi w silniku, a kupisz motocykl na Allegro „sprawny” za 9000 zł i okaże się że też trzeba wpakować na dzień dobry 3000 zł? I wyjdzie drożej, może i starszy rocznik…
Pozdro ;)
Ostatnio zmieniony pn, 4 paź 2010, 12:43 przez mati2608, łącznie zmieniany 1 raz.

I <3 KADETT

Autor tematu
ja23
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 204
Rejestracja: ndz, 4 paź 2009, 14:20
Motocykl: Honda XR 600
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: 3-miasto
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM sxf 250 06r

Post autor: ja23 » pn, 4 paź 2010, 12:36

Z treści nic nie wynika bo jest to zwykłe ogłoszenie na blokecie, moto posiada mojego znajomego znajomy i dla tego taki rabat.Na moto jeździł jego syn nie mający kompletnie żadnego pojęcia o motocyklu tak jak w tym przypadku przyszedł syn do ojca z wiadomością że moto się popsuło.Nie mający funduszy ojciec musi sprzedać moto.Z tego co zauważyłem małolat jeździł bez osłony filtra,jak byłem oglądać moto to było już umyte, ale bez osłony filtra, jak się zapytałem gdzie jest to dopiero wyciągną ja z garażu.Wywnioskowałem tyle że małolat jeździł bez ochrony filtra a co za tym idzie to już nie muszę pisać. Z racji że nie znam się na 4t poradziłem się opinii na forum,z relacji ojca wywnioskowałem że do wymiany jest tłok i korba,Mateusz opisał mi jaśniej co może być :shock: Fakt cena przemawia za zakupem ale po prostu mnie na dzień dzisiejszy nie stać na takie wydatki. Większość z was sama by zdiagnozowała usterkę i ewentualnie naprawiła je niestety musiał bym komuś to zlecić. Nawet gdybym kupił i ściągnął do pl w celu sprawdzenia(+dodatkowe koszta) i ewentualnie dalszej sprzedaży już mam plecy bo bym nie odzyskał tych pieniędzy.Moim celem jest zakup nowszego moto od mojego rm-a i na czas przyjazdu do pl cieszyć się z jazdy a nie jazdy po mechanikach tak jak w przypadku rm-a.

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM sxf 250 06r

Post autor: WLD_Wlodi » pn, 4 paź 2010, 15:58

ja23 pisze:Z treści nic nie wynika bo jest to zwykłe ogłoszenie na blokecie, moto posiada mojego znajomego znajomy i dla tego taki rabat.Na moto jeździł jego syn nie mający kompletnie żadnego pojęcia o motocyklu tak jak w tym przypadku przyszedł syn do ojca z wiadomością że moto się popsuło.Nie mający funduszy ojciec musi sprzedać moto.Z tego co zauważyłem małolat jeździł bez osłony filtra,jak byłem oglądać moto to było już umyte, ale bez osłony filtra, jak się zapytałem gdzie jest to dopiero wyciągną ja z garażu.Wywnioskowałem tyle że małolat jeździł bez ochrony filtra a co za tym idzie to już nie muszę pisać. Z racji że nie znam się na 4t poradziłem się opinii na forum,z relacji ojca wywnioskowałem że do wymiany jest tłok i korba,Mateusz opisał mi jaśniej co może być :shock: Fakt cena przemawia za zakupem ale po prostu mnie na dzień dzisiejszy nie stać na takie wydatki. Większość z was sama by zdiagnozowała usterkę i ewentualnie naprawiła je niestety musiał bym komuś to zlecić. Nawet gdybym kupił i ściągnął do pl w celu sprawdzenia(+dodatkowe koszta) i ewentualnie dalszej sprzedaży już mam plecy bo bym nie odzyskał tych pieniędzy.Moim celem jest zakup nowszego moto od mojego rm-a i na czas przyjazdu do pl cieszyć się z jazdy a nie jazdy po mechanikach tak jak w przypadku rm-a.
To dawaj namiary na tego gościa, pakuje się na prom i jade po SXFa.

Autor tematu
ja23
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 204
Rejestracja: ndz, 4 paź 2009, 14:20
Motocykl: Honda XR 600
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: 3-miasto
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM sxf 250 06r

Post autor: ja23 » pn, 4 paź 2010, 16:09

Filip Persson
Ronneby ul.Gamla karlshamnsvagen

tel.to jest chyba domowy 0046 045656278 na kom niestety nie posiadam

z promu jak się zjedzie to jest do przerobienia około 25-30 km

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM sxf 250 06r

Post autor: WLD_Wlodi » pn, 4 paź 2010, 17:21

ja23 pisze:Filip Persson
Ronneby ul.Gamla karlshamnsvagen

tel.to jest chyba domowy 0046 045656278 na kom niestety nie posiadam

z promu jak się zjedzie to jest do przerobienia około 25-30 km
I cena taka jaka obowiazuje ciebie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na kazdy temat”