Jaki olej do mieszanki 2t - silnik 50cc
-
Autor tematuRafQ
- Mistrz prostej
- Posty: 131
- Rejestracja: pt, 17 lis 2006, 12:34
- Motocykl: CRF250 '05
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Tarnów/Lubaszowa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Jaki olej do mieszanki 2t - silnik 50cc
Witam!
Czy ktoś z Was mógłby mi doradzić jakiś dobry olej do mieszanki niewyżyłowanego silnika 2t (poj 50cc)?
Mam zabytkowy rowerek z silniczkiem (silnik prawie nówka) i chciałbym,aby posłużył jak najdłużej.Nie chce lać olejów typu Mixol-S,bo potem nie doczyszczę się wydechu .
Syntetyk,półsyntetyk czy może mineralny?
Będzie wdzięczny za info.
Pozdr.
Czy ktoś z Was mógłby mi doradzić jakiś dobry olej do mieszanki niewyżyłowanego silnika 2t (poj 50cc)?
Mam zabytkowy rowerek z silniczkiem (silnik prawie nówka) i chciałbym,aby posłużył jak najdłużej.Nie chce lać olejów typu Mixol-S,bo potem nie doczyszczę się wydechu .
Syntetyk,półsyntetyk czy może mineralny?
Będzie wdzięczny za info.
Pozdr.
"Racing is life.Anything that happens before or after is just waiting." Steve McQueen
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 10
- Rejestracja: czw, 13 sie 2009, 15:14
- Motocykl: sx250 02'
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: RbK
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Jaki olej do mieszanki 2t - silnik 50cc
sprubuj Panolina ja leje w tendencji 1:70 czyli 100ml oleju na 7litrow benzyny naprawde dobre spalanie ma moim zdaniem lepszego oleju nie ma
-
- Mistrz prostej
- Posty: 125
- Rejestracja: ndz, 2 lis 2008, 16:52
- Motocykl: CR 125 '02
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Augustów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Jaki olej do mieszanki 2t - silnik 50cc
Myślę, że Castrol 2T [mineralny] by wystarczył, dokładnie taki http://allegro.pl/olej-castrol-2t-miner ... 57886.html
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1040
- Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
- Motocykl: Różnie to bywa.
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Jaki olej do mieszanki 2t - silnik 50cc
Orlen moto 2T oil .
Ostatnio zmieniony śr, 8 wrz 2010, 17:47 przez WLD_Wlodi, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 233
- Rejestracja: śr, 29 kwie 2009, 22:00
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Jaki olej do mieszanki 2t - silnik 50cc
Pisał ktoś na forum o castrolu lanym z beczki.Jak mówisz że silnik niewyzyłowany to by się idealnie nadał.I cena niska bo ok.30zł.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: Jaki olej do mieszanki 2t - silnik 50cc
A racz Panie dodać do tych 30 zł jeszcze przesyłke za 13zł , to ile ci wyszło?Ce eRa pisze:Pisał ktoś na forum o castrolu lanym z beczki.Jak mówisz że silnik niewyzyłowany to by się idealnie nadał.I cena niska bo ok.30zł.
Oto przykładowa aukcja http://allegro.pl/olej-castrol-gps-powe ... 94829.html :ANAL:
-
Autor tematuRafQ
- Mistrz prostej
- Posty: 131
- Rejestracja: pt, 17 lis 2006, 12:34
- Motocykl: CRF250 '05
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Tarnów/Lubaszowa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Jaki olej do mieszanki 2t - silnik 50cc
Oka dzięki wielkie za info.Chodziło mi głównie o to,czy syntetyk,półsyntetyk czy mineralny.
Z tego co piszecie,to półsyntetyk,więc taki też kupię .
BTW ten Mixol-S to jakiś żart.Wcześniej ojciec używał motorka i na nim śmigał.Nie muszę mówić jak wyglądał układ wydechowy i miejsce łączenia cylindra z kolankiem.
Teraz mam nówke silnik+rowerek po kapitalce,zamierzam nim śmigać i na pewno tylko na markowych olejach i smarach.
Pozdr
Z tego co piszecie,to półsyntetyk,więc taki też kupię .
BTW ten Mixol-S to jakiś żart.Wcześniej ojciec używał motorka i na nim śmigał.Nie muszę mówić jak wyglądał układ wydechowy i miejsce łączenia cylindra z kolankiem.
Teraz mam nówke silnik+rowerek po kapitalce,zamierzam nim śmigać i na pewno tylko na markowych olejach i smarach.
Pozdr
"Racing is life.Anything that happens before or after is just waiting." Steve McQueen
-
- Mistrz prostej
- Posty: 53
- Rejestracja: wt, 31 mar 2009, 22:46
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Jaki olej do mieszanki 2t - silnik 50cc
Dosyć dobrze doradzasz koledze oto Twój cytat z innego wątku w którym zabierałeś glos w sprawie oleju z beczki viewtopic.php?f=20&t=18322&p=139928#p139928Ce eRa pisze:Pisał ktoś na forum o castrolu lanym z beczki.Jak mówisz że silnik niewyzyłowany to by się idealnie nadał.I cena niska bo ok.30zł.
Ce eRa pisze:]Mam jeszcze taki olej i brałem go 2 litry. po 1,5 wyjeżdżonego litra przy mixturze 1:30 po prostu tłok sie zatarł(nawet nie 20mth)-jazda taka lekka enduro.Olejem żygał gdzie sie tylko dało, a i tak się zatarł.Teraz mam motorex'a i myślę że teraz pociągnie te 40 mth jak nic.Myślę, że lepiej dopłacić te pare zł za litr i kupić jakiś inny lepszy.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 233
- Rejestracja: śr, 29 kwie 2009, 22:00
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Jaki olej do mieszanki 2t - silnik 50cc
Drogi klubowiczu.Nie łącz dwóch różnych rodzai motocykli.Crossy to wyżyłowane machiny i ze 125cc masz ok.40km, a kolega pisze że chce olej do 50cc które jest niewyżyłowane, więc aby było tak samo wyżyłowane to 50cc silnik RafQ powinien mieć moc ok.15km, a jak się pewnie domyślasz to zabytkowy rowerek z silniczniem nie będzie miał takiej mocy tylko ok.3km i będzie dobrze pracował na takim oleju.Wystarczyło przeczytać kilka postów wyżej aby się dowiedzieć, a jak nie chce ci się czytać pierwszych postów z tematu to się nie udzielaj.
Do amator- nie kazałem dla RafQ kupować oleju z allegro.Równie dobrze może kupić taki olej jak będzie przejazdem, wystarczy popytać gdzie jest jakiś sklep czy serwis gdzie sprzedają owy olej z beczki.W dzisiejszych czasach większość sklepów czy tam mechaników ma jakieś oleje lane z beczki.
Do amator- nie kazałem dla RafQ kupować oleju z allegro.Równie dobrze może kupić taki olej jak będzie przejazdem, wystarczy popytać gdzie jest jakiś sklep czy serwis gdzie sprzedają owy olej z beczki.W dzisiejszych czasach większość sklepów czy tam mechaników ma jakieś oleje lane z beczki.
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 406
- Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
- Motocykl: niebieski 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: > okolice Kielc <
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Jaki olej do mieszanki 2t - silnik 50cc
nie chcialbym byc wredny ale jesli zatarles wtedy motor przez olej to moje zdanie jest takie:
z tego co pamietam kupowales castrola power 1 racing i to jest bardzo dobry olej. Oleju w benzynie nie brakowalo. Wiec wedlug tamtego postu rozumiem ze olej z beczki jest do niczego i kupiles podrobiony olej a teraz poleciles takowy koledze tyle ze polsyntetyka
z tego co pamietam kupowales castrola power 1 racing i to jest bardzo dobry olej. Oleju w benzynie nie brakowalo. Wiec wedlug tamtego postu rozumiem ze olej z beczki jest do niczego i kupiles podrobiony olej a teraz poleciles takowy koledze tyle ze polsyntetyka
I think I can fly! MX it's my life <3
-
Autor tematuRafQ
- Mistrz prostej
- Posty: 131
- Rejestracja: pt, 17 lis 2006, 12:34
- Motocykl: CRF250 '05
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Tarnów/Lubaszowa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Jaki olej do mieszanki 2t - silnik 50cc
Heh Panowie spokojnie .
Dzięki za wszystkie podpowiedzi,jutro sobie zakupie coś firmowego półsyntetycznego.
Z allegro nie będe się bawił,ponieważ niedaleko mam Intermotors i u nich sobie wezmę.Przy spalaniu 1l na 100km te pare złotych nie zrobią mi żadnej różnicy.
Tak na marginesie silniczek z 50 cc osiąga moc 1 KM .Nawet tak mała moc pozwala rozpędzić pojazd do prędkości max 45 km/h.Sprzęgło suche - 2 tarczki sprzęgłowe robią robotę i chyba nigdy się nie zużywają .
Wcześniej sprzętu używał mój ojciec i prześmigał na silniku (uwaga!) - 13 lat bez remontu robiąc codziennie około 10-15km (praktycznie cały rok w dni robocze).Jak wszystko rozebrałem (silnik był w dalszym ciągu na chodzie),to w szoku byłem,że to jeszcze paliło.Tłok oryginalnie na 2 pierścienie a jak rozebrałem to jednego wogóle nie było (pewnie wypadł kiedyś przez wydech ),a drugi był tak zużyty,że już nie sprężynował i bez żadnych oporów dosłownie wpadał z tłokiem w cylinder.Części do tego nie ma,ale udało mi się zdobyć prawie nowy silnik.Rozłożyłem na części pierwsze i odremontowałem wszystko od podstaw (silnika nie ruszałem bo prawie nóweczka).Teraz wszystko jest gites i śmigam sobie tym do pracy - ścieżka rowerowa pod samą firmę czyli jest spokojnie,bezpiecznie i bez wysiłku (rano zwykle jestem bardzo leniwy ).
Jazda tym czymś to po prostu poezja i te śmieszne chińskie wynalazki (niby-skutery ) się chowają.
W zimie sobie daruję i przesiądę się na górala,bo tego sprzętu szkoda.
Ehhh żeby nasze wyczyny zużywały się w tak wolnym tempie,to byłoby coś .
Dzięki za wszystkie podpowiedzi,jutro sobie zakupie coś firmowego półsyntetycznego.
Z allegro nie będe się bawił,ponieważ niedaleko mam Intermotors i u nich sobie wezmę.Przy spalaniu 1l na 100km te pare złotych nie zrobią mi żadnej różnicy.
Tak na marginesie silniczek z 50 cc osiąga moc 1 KM .Nawet tak mała moc pozwala rozpędzić pojazd do prędkości max 45 km/h.Sprzęgło suche - 2 tarczki sprzęgłowe robią robotę i chyba nigdy się nie zużywają .
Wcześniej sprzętu używał mój ojciec i prześmigał na silniku (uwaga!) - 13 lat bez remontu robiąc codziennie około 10-15km (praktycznie cały rok w dni robocze).Jak wszystko rozebrałem (silnik był w dalszym ciągu na chodzie),to w szoku byłem,że to jeszcze paliło.Tłok oryginalnie na 2 pierścienie a jak rozebrałem to jednego wogóle nie było (pewnie wypadł kiedyś przez wydech ),a drugi był tak zużyty,że już nie sprężynował i bez żadnych oporów dosłownie wpadał z tłokiem w cylinder.Części do tego nie ma,ale udało mi się zdobyć prawie nowy silnik.Rozłożyłem na części pierwsze i odremontowałem wszystko od podstaw (silnika nie ruszałem bo prawie nóweczka).Teraz wszystko jest gites i śmigam sobie tym do pracy - ścieżka rowerowa pod samą firmę czyli jest spokojnie,bezpiecznie i bez wysiłku (rano zwykle jestem bardzo leniwy ).
Jazda tym czymś to po prostu poezja i te śmieszne chińskie wynalazki (niby-skutery ) się chowają.
W zimie sobie daruję i przesiądę się na górala,bo tego sprzętu szkoda.
Ehhh żeby nasze wyczyny zużywały się w tak wolnym tempie,to byłoby coś .
"Racing is life.Anything that happens before or after is just waiting." Steve McQueen
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 233
- Rejestracja: śr, 29 kwie 2009, 22:00
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Jaki olej do mieszanki 2t - silnik 50cc
Ale dalej nie rozumiecie o co mi chodzi(albo ja nie umiem sie wysłowić ;P).Wlejesz mixol(to tylko przykład) do simsona i będziesz jeździł tysiące km, a dodasz mixol do crossa to po 50m ci padnie.Tu chodzi o wyżyłowanie.Im mniejsze wyżyłowanie silnika tym"gorszej jakości" prawdopodobnie też tańsze oleje można dodawać do paliwa do motocykla(jak jest większe wyżyłowanie to tłok musi mieć mniejszy luz w cylindrze i co za tym idzie lepsze smarowanie niż w takim przykładowym simsonku).Może i ta przyczyna u mnie nie była spowodowana akurat tym olejem, ale taką podejrzewał mechanik który mi motocykl naprawiał.Jak chcecie to moge się w ogóle nie udzielać na forum.Po co mam kogoś przed czymś przestrzegać, albo pomagać.