Elastyczność dwusuwa.
-
Autor tematuCe eRa
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 233
- Rejestracja: śr, 29 kwie 2009, 22:00
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Elastyczność dwusuwa.
Witam. Razem z kumplami zastanawialiśmy się od czego zależy elastyczność dwusuwów.Wszyscy jeździmy na 125 i chcieliśmy się dowiedzieć w jaki sposób możnaby powiększyć dolny zakres obrotów.Myśleliśmy nad "masowym" zakupem membran v-force albo tych tuningowych wkładek Boysen x-wing(czy jakoś tak się to nazywa).Napiszcie od czego jeszcze zależy elastyczność 2T.Z góry dzięki za odpowiedzi.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 33
- Rejestracja: sob, 24 sty 2009, 16:23
- Motocykl: Yamaha Yz 125 '04
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Elastyczność dwusuwa.
hmm... po założeniu samej membrany V-Force czy tam tej wkładki Boyesen X-Power Wing nie bardzo odczujesz różnice musiałbyś mieć dobrze dostrojony gaźnik odpowiednia dysza itp. to nie jest tak że założysz samą membranke i motor będzie miał lepszy dół rozmawiałem z zawodnikiem który startował kiedyś w MP i miał KX250 tunning by Bud Racing i mówił że ta poprawa mocy nie była na tyle duża żeby ją odczuć naprawdę takie pierdołki to uważam że odczuwają zawodnicy którzy ścigają się profesjonalnie na MŚ
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 406
- Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
- Motocykl: niebieski 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: > okolice Kielc <
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Elastyczność dwusuwa.
oj sa odczuwalne. Sa do tego tez tuningowe iglice, sruby od mieszanki ale najwiecej daje chyba wydech. Masz kolego SX tam jest plynna regulacja zaworu wydechowego. Mozesz sobie ustawic wieksza moc na dol ale wtedy strzet troche traci gore lub odwrotnie. KTM ma chyba najlepsza regulacje zaworu.
I think I can fly! MX it's my life <3
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1168
- Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
- Motocykl: EXC 400 '12
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Elastyczność dwusuwa.
Witaj,
Wszelkie elementy, które znajdują się w układzie zasilania i spalania mają wpływ na charakterystykę pracy silnika dwusuwowego. Będzie to przepustowość filtra powietrza, ustawienie gaźnika oraz membrana, czyli cały kanał ssący. Dodatkowo na charakterystykę wpływa kształt całej komory spalania, zaworów wydechowych, oraz dyfuzora. Tak więc widzisz, że nie jest to takie łatwe do zmiany. Dla laika gra nie warta świeczki. Jeździj seryjną maszyną. Fabryka wystarczająco dobrze zgrała wszelkie elementy, byś mógł bez problemu hasać po torze. Nieporozumieniem jest montowanie akcesoryjnego układu wydechowego bez odpowiedniego dostrojenia gaźnika. Również założenie membrany bez jego korekty jest błędem.
Pozdrawiam,
Mateusz_MX
Wszelkie elementy, które znajdują się w układzie zasilania i spalania mają wpływ na charakterystykę pracy silnika dwusuwowego. Będzie to przepustowość filtra powietrza, ustawienie gaźnika oraz membrana, czyli cały kanał ssący. Dodatkowo na charakterystykę wpływa kształt całej komory spalania, zaworów wydechowych, oraz dyfuzora. Tak więc widzisz, że nie jest to takie łatwe do zmiany. Dla laika gra nie warta świeczki. Jeździj seryjną maszyną. Fabryka wystarczająco dobrze zgrała wszelkie elementy, byś mógł bez problemu hasać po torze. Nieporozumieniem jest montowanie akcesoryjnego układu wydechowego bez odpowiedniego dostrojenia gaźnika. Również założenie membrany bez jego korekty jest błędem.
Pozdrawiam,
Mateusz_MX
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1040
- Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
- Motocykl: Różnie to bywa.
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Elastyczność dwusuwa.
W KTMie mozesz tylko ustawiac dolne/srednie partie obrotow, bo na wysokich zawor i tak jest zawsze otwarty.renner250 pisze:oj sa odczuwalne. Sa do tego tez tuningowe iglice, sruby od mieszanki ale najwiecej daje chyba wydech. Masz kolego SX tam jest plynna regulacja zaworu wydechowego. Mozesz sobie ustawic wieksza moc na dol ale wtedy strzet troche traci gore lub odwrotnie. KTM ma chyba najlepsza regulacje zaworu.
SX 125 ma w serii dobry dół(i od 2004r V-forca seryjnie).
-
Autor tematuCe eRa
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 233
- Rejestracja: śr, 29 kwie 2009, 22:00
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Elastyczność dwusuwa.
Ale 2000rok ma słaby dół(nawet nieco słabszy od yz)No ja niestety mam kompletny wydech doma i nie wiem czy może przez to dół jest tak słaby.Nie wiem też jak odpowiednio dostroić gaźnik do tego wydechu.MAM dyszę główną 170, powietrze 2 obroty, iglica na 2 od góry i zawsze kiedy nie odkręcę świecy to jest czarna, bardzo mokra i jakby zalana, a mechanicy mówili że jak jest sportowy wydech to i największe dysze jakie się da należy zamontować, lecz w/g mnie wtedy to chyba będzie non-stop zalany.
P.S.kupiliśmy sobie w ubiegłym sezonie 125-tki do jeżdżenia po lasach(pierwsze moto), teraz jak sie wpakowało po te min.2 patyki w każdy motor to szkoda go sprzedać i kupić 4T.Więc trzeba jeszcze trochę włożyć w tego staruszka, żeby jeździł porządnie.
Wiem że od 2004 ma dobry dół(jeździłem)szczerze to może i nawet taki jak 250 4t.
Jeszcze jedno pytanko.Jak mam małą dziurke w dyfuzorze i poci się na łączeniu dyfuzora z cylindrem czy może to spowodować ogólne "osłabienie" motoru i falowanie obrotów jałowych?
P.S.kupiliśmy sobie w ubiegłym sezonie 125-tki do jeżdżenia po lasach(pierwsze moto), teraz jak sie wpakowało po te min.2 patyki w każdy motor to szkoda go sprzedać i kupić 4T.Więc trzeba jeszcze trochę włożyć w tego staruszka, żeby jeździł porządnie.
Wiem że od 2004 ma dobry dół(jeździłem)szczerze to może i nawet taki jak 250 4t.
Jeszcze jedno pytanko.Jak mam małą dziurke w dyfuzorze i poci się na łączeniu dyfuzora z cylindrem czy może to spowodować ogólne "osłabienie" motoru i falowanie obrotów jałowych?
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 33
- Rejestracja: sob, 24 sty 2009, 16:23
- Motocykl: Yamaha Yz 125 '04
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Elastyczność dwusuwa.
"Wiem że od 2004 ma dobry dół(jeździłem)szczerze to może i nawet taki jak 250 4t." ojojojjj... nie przesadzajmy żadna seta nie będzie miała takiego dołu jak 4t i tak jak kolega Mateusz napisał wszystko musi być dostrojone inaczej nic z tego nie będzie a żyga ci może dlatego że za słabo trzymasz gaz
"Nieporozumieniem jest montowanie akcesoryjnego układu wydechowego bez odpowiedniego dostrojenia gaźnika."-z tym to tak nie do końca się zgodzę,z tego co przeczytałem na pewnej stronie to do wydechu DEP zaleca się standardowe ustawienie gaźnika,nie wiem jak wygląda to w przypadku innych tuningowych wydechów.
"Nieporozumieniem jest montowanie akcesoryjnego układu wydechowego bez odpowiedniego dostrojenia gaźnika."-z tym to tak nie do końca się zgodzę,z tego co przeczytałem na pewnej stronie to do wydechu DEP zaleca się standardowe ustawienie gaźnika,nie wiem jak wygląda to w przypadku innych tuningowych wydechów.
-
Autor tematuCe eRa
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 233
- Rejestracja: śr, 29 kwie 2009, 22:00
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Elastyczność dwusuwa.
Właśnie że nie żyga za bardzo.Tylko normalnie jak każde dobre 2T, ale jak nie ustawie gaźnika i jakbym nie jeździł(ostro czy spokojnie) to zawsze świeca czarna i mokra.
Kumple mają DEP'y w cr i yz i na fabrycznych ustawieniach moto lepiej im jeździ niż jakby sobie przerobili na moc tzn. większą dyszę główną.Wtedy nie ma jazdy, zamuła itp.
Kumple mają DEP'y w cr i yz i na fabrycznych ustawieniach moto lepiej im jeździ niż jakby sobie przerobili na moc tzn. większą dyszę główną.Wtedy nie ma jazdy, zamuła itp.
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1040
- Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
- Motocykl: Różnie to bywa.
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Elastyczność dwusuwa.
Nie mozesz miec zadnej dziurki w dyfuzorze, bo moto nie bedzie chodzic tak jak powinno. Jezeli rzyga ci na laczeniu cylinder-dyfuzor, to kup oryginalne oringi, wchodzą tam 2 sztuki i do tego uszczelnij sylikonem.Ce eRa pisze:Właśnie że nie żyga za bardzo.Tylko normalnie jak każde dobre 2T, ale jak nie ustawie gaźnika i jakbym nie jeździł(ostro czy spokojnie) to zawsze świeca czarna i mokra.
Kumple mają DEP'y w cr i yz i na fabrycznych ustawieniach moto lepiej im jeździ niż jakby sobie przerobili na moc tzn. większą dyszę główną.Wtedy nie ma jazdy, zamuła itp.
-
Autor tematuCe eRa
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 233
- Rejestracja: śr, 29 kwie 2009, 22:00
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Elastyczność dwusuwa.
Dziura zalepiona, sylikon jest między oringami(i to sporo).Jak wyschnął to zrobiłem rundkę koło komina i jak na razie nie ma żadnych wycieków i przecieków.Jedyne co to nie wiem czy silikon 300 stopni da rade to uszczelnić na trochę czasu, ale jeśli chodzi o pracę silnika to jest bez żadnych zmian.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: Elastyczność dwusuwa.
Żeby było jasne ,żaden układ wydechowy nie seryjny nie poprawia dołu. Jeśli masz wydech np. Domy lub innej firmy tuningowy to nie oczekuj że będziesz jeździł efektownie z dołu. po pierwsze proponuję zmienić przełożenia. Dla ktm125 fabryczne jest 13/50 ,opona tylna setka , łańcuch bezoringowy. Załóż na tył 51 a już będzie motorek miał lżej wkręcać się po drugie nie bójcie się schodzić na nawrotach z biegami do jedynki /dwójki,
po trzecie dwusów to niestety ale sprzęgło . Trzeba to opanować a nie będzie problemów z dołem.Po czwarte gaz. cały czas gaz, nie trzeba zaraz wszystkie 5 biegów ładować niech to będzie 1,2,3 ale do końca i z powrotem , wtedy wydech przestanie smarkać i świeca będzie wypalona. Jeśli ktoś chce pyrkać i jeździć po lasach i łakach to niech sobie sprawi ktm-a w wersji EXC. Tam jest inna charakterystyka czasów rozrządu i taki motorek nie dość że mało pali to jeszcze jedzie z dołu. pozdrawiam
po trzecie dwusów to niestety ale sprzęgło . Trzeba to opanować a nie będzie problemów z dołem.Po czwarte gaz. cały czas gaz, nie trzeba zaraz wszystkie 5 biegów ładować niech to będzie 1,2,3 ale do końca i z powrotem , wtedy wydech przestanie smarkać i świeca będzie wypalona. Jeśli ktoś chce pyrkać i jeździć po lasach i łakach to niech sobie sprawi ktm-a w wersji EXC. Tam jest inna charakterystyka czasów rozrządu i taki motorek nie dość że mało pali to jeszcze jedzie z dołu. pozdrawiam
-
Autor tematuCe eRa
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 233
- Rejestracja: śr, 29 kwie 2009, 22:00
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Elastyczność dwusuwa.
Ja mam tylnią oponke o szer. 100(Michelin AC10), a przełożenia 13:52, ale i łańcuch o-ringowy.Może po prostu aby zwiększyć dół wystarczająca będzie zmiana dyfuzora na oryginał-Ale gdzie go dostać w miarę dobrej cenie .
P.S.Czy we wszystkich innych markach motocykli np: kawasaki, honda, yamaha też sensowna by była zmiana dyfuzora na orginał?Zwiększyło by to moc na dole?
P.S.Czy we wszystkich innych markach motocykli np: kawasaki, honda, yamaha też sensowna by była zmiana dyfuzora na orginał?Zwiększyło by to moc na dole?