Koniec ery dwusuwa ?
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 302
- Rejestracja: wt, 25 kwie 2006, 17:52
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gdańsk / Kłecko | MWS
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Przykre to wszystko... będe musiał sobie zostawić w piwnicy moto, albo sam silnik i zapas benzyny, żeby wnuki czy tam prawnuki czo cy to tam wtedy będzie, jeśli w ogóle będzie, wiedziały co to znaczy. Nie no, na razie cieszmy się tym ze mamy jeszcze 2T... jak już będziemy trzymać swe szczęki w szklankach to taki SX 250 F z 2007 roku nikogo nie będzie zachwycał.. wszyscy będa gnać na motorach, któe już cholera wie jak będa wyglądały, które w ogóle nie będą brzmiały i które w ogóle nie będą śmierdziały. Przykre...
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1437
- Rejestracja: sob, 1 paź 2005, 12:47
- Motocykl: może kiedyś
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: "Miasto złą sławą owiane..."
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
No dobra, wszyscy o gadają o MX ale istnieje też coś takiego jak FMX gdzie motocykle 2T to 99% wszystkich maszyn. Na 4T po prosty nie da sie wykonać pewnych ewolucji, już pytałem sie o to Bartka O. i również przyznał mi racje. Po prostu 4T hamuje silnikiem i pewne combosy w powietrzu, które można spokojnie robić na motocyklach 2suwowych będą niewykonalne. I to jest największa paranoja bo niech ktoś mi pokaże zdjęcie gdzie ktoś na 4suwie robi zwyczajnego no hand supermena czy rock solida. Ja jestem fanem FMXu i niewyobrażam sobie po prostu tego sportu bez motocykli 2T.
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 666
- Rejestracja: ndz, 16 kwie 2006, 21:52
- Motocykl: KTM SX125 2010
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Socho
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
NO masz racje Kaze, ale tak szybko koncerny motocyklowe tych 2T sie niepozbedą dlatego cieszmy sie tym co jest. Jeśli znikną 2T to w FMX powoli zaczną wchodzić 4T i takie tricki techniczne na 4T bedą może lepiej punktowane niż na 2T- sędziowie muszą być wyrozumiali. A jeśl chodzi o MX to mimo że jeżdże na 2T myślę że zmiana na 4T to bedzie wielki plus. Jazda milsza- mniejsza męczarnia niż na 2T- wiem bo w moim otoczeniu wielu ludzi jeździ 4T i często porzyczam na chwile maszyne kogoś. Poprostu trza bedzie do tego przywyknąć i tyle. Niema co płakać nad rozlanym mlekiem.
KTM 125SX '10 :]
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1437
- Rejestracja: sob, 1 paź 2005, 12:47
- Motocykl: może kiedyś
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: "Miasto złą sławą owiane..."
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Mnie nie stać na utrzymanie motocykla 4suwowego. Żeby utrzymać w dobrej kondycji 4suwa i żeby to jakoś jechało to chyba sie trzeba troche pomęczyć no i pieniążki znikają jak zaczarowane z portfela. No i ten dźwięk...trudno, bede sie martwić za 5 lat jak 2T z 2006 roku będą już przestarzałe. I tak jak Sierot pisze, nie ma co płakać bo i tak nic nie zdziałamy.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 292
- Rejestracja: pt, 3 mar 2006, 18:51
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Czy motocykle bez homologacji też muszą spełniać normy jakości spalin itp?
W świecie motocykli jest felieton 'goodbye gaźniku' w którym można przeczytać że norma euro 3 jest niemożliwa do spełnienia bez wtrysku paliwa. Czy to znaczy że za chwilę krosówki będą latały z wtryskiem? Czy krosy mogą zatruwać środowisko ile popadnie dlatego że i tak nie wystawia się im homologacji?
Kilka dużych firm upadnie przez tą normę (mikuni, keihin )
A swoją drogą to w dwusuwach spaliny są dużo bardziej toksyczne przez mieszanie paliwa z olejem. Tą kwestię rozwiązał polski konstruktor projektując zupełnie nowego dwusuwa w którym olej nie jest spalany. Smarowanie takie jak w 4t. Spędziłem sporo czasu na zgłębianiu tych rysunków i nadal nie do końca czaję o co w tym silniku chodzi. Jakoś mało zrozumiale opisano go w ŚM. W każdym razie mieszanka nie dostaje się pod tłok.
Silnik już przeszedł jakieś testy (pozytywnie) z tym że na razie była to pojemność "modelarska". Co nie zmienia faktu że konstruktor myślał o poważnych pojemnościach. Np silnik 4 cylindrowy o pojemności bodaj 500cc z cylindrami ustawionymi 'promieniowo'. Tzn w jednej płaszczyźnie i każdy cylinder obrócony o 90 stopni względem sąsiednich. (na chłopski rozum cylindry tworzą krzyż). Bardzo ciekawy był tam wał korbowy.
W wolnej chwili zeskanuję ten artykuł, sami ocenicie. Naturalnie żyjemy w Polsce i jeśli ten projekt już nie umarł to pewnie zrobi to bardzo niedługo no bo jak ma to wyglądać w kraju w którym jedyny produkowany samochód to melex a jedyny motocykl to WFM?
Aż żałuję że zamknięto WSK, może te zakłady zajęłyby się naszą ulubioną dyscypliną motocyklową. Prototyp maszyny MX był całkiem przyzwoity. Coś na poziomie CZ a było to wtedy kiedy CZ ogrywała poważną rolę w mx. Ogólnie kojarzy się to z wiejskim pojazdem do jazdy po bułki ale po 20 latach na pewno by coś fajnego zbudowali.
W świecie motocykli jest felieton 'goodbye gaźniku' w którym można przeczytać że norma euro 3 jest niemożliwa do spełnienia bez wtrysku paliwa. Czy to znaczy że za chwilę krosówki będą latały z wtryskiem? Czy krosy mogą zatruwać środowisko ile popadnie dlatego że i tak nie wystawia się im homologacji?
Kilka dużych firm upadnie przez tą normę (mikuni, keihin )
A swoją drogą to w dwusuwach spaliny są dużo bardziej toksyczne przez mieszanie paliwa z olejem. Tą kwestię rozwiązał polski konstruktor projektując zupełnie nowego dwusuwa w którym olej nie jest spalany. Smarowanie takie jak w 4t. Spędziłem sporo czasu na zgłębianiu tych rysunków i nadal nie do końca czaję o co w tym silniku chodzi. Jakoś mało zrozumiale opisano go w ŚM. W każdym razie mieszanka nie dostaje się pod tłok.
Silnik już przeszedł jakieś testy (pozytywnie) z tym że na razie była to pojemność "modelarska". Co nie zmienia faktu że konstruktor myślał o poważnych pojemnościach. Np silnik 4 cylindrowy o pojemności bodaj 500cc z cylindrami ustawionymi 'promieniowo'. Tzn w jednej płaszczyźnie i każdy cylinder obrócony o 90 stopni względem sąsiednich. (na chłopski rozum cylindry tworzą krzyż). Bardzo ciekawy był tam wał korbowy.
W wolnej chwili zeskanuję ten artykuł, sami ocenicie. Naturalnie żyjemy w Polsce i jeśli ten projekt już nie umarł to pewnie zrobi to bardzo niedługo no bo jak ma to wyglądać w kraju w którym jedyny produkowany samochód to melex a jedyny motocykl to WFM?
Aż żałuję że zamknięto WSK, może te zakłady zajęłyby się naszą ulubioną dyscypliną motocyklową. Prototyp maszyny MX był całkiem przyzwoity. Coś na poziomie CZ a było to wtedy kiedy CZ ogrywała poważną rolę w mx. Ogólnie kojarzy się to z wiejskim pojazdem do jazdy po bułki ale po 20 latach na pewno by coś fajnego zbudowali.
Bynajmniej nie przynajmniej! http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
-
- VIP
- Posty: 1067
- Rejestracja: pt, 4 lis 2005, 22:56
- Motocykl: RM 125 K8, WR 450 K7
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Myszków-okolice Częstochowy
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Technika idzie do przodu a ekolodzy czyhają-Honda na '08 ma mieć już wtrysk. Akurat wg. mnie to lepiej będzie jak wycofają gaźniki-ukłon w stronę nowoczesności (niestety, naprawa wtrysku jest droższa i bardziej skomplikowana).
Co do 2T-to byłaby wielka szkoda, gdyby zniknęły z toru. Chociaż sam jeżdźę 4T, to miło czasami usłyszeć za sobą (lub przed 8) ) dźwięk komara który wypił za dużo kawy
Co do 2T-to byłaby wielka szkoda, gdyby zniknęły z toru. Chociaż sam jeżdźę 4T, to miło czasami usłyszeć za sobą (lub przed 8) ) dźwięk komara który wypił za dużo kawy
-
- Mistrz prostej
- Posty: 62
- Rejestracja: czw, 13 kwie 2006, 08:39
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Myślenice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
hmmm a mnie to sie wydaje ze 2 takty wogole nie zgina... wogole jakos sobie tego nie wyobrazam watpie zeby przestali produkowac 2t przeciez dla nich to jest wielkie interes a bardzo duza liczba zawodnikowi i wogole motocyklistow woli 2t! eh no nie wiem juz sam.. ale co sie bedziemy martwic jesli nawet tak sie stanie to pewnie juz nie za naszej kadencji hehe