KX 125 , wymiana tłoka , co z nicasilem

Jeśli nie znalazłeś kategorii dla Twojego tematu pisz tu.
sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: KX 125 , wymiana tłoka , co z nicasilem

Post autor: sebek1516 » pn, 2 sie 2010, 23:05

Jeden odkręci gaz i powie ze przez tuleje słabo się zbiera a drugi mu na to ze odkręcał na miękkiej ziemi i mieliło glebę ;)
Kolega ma Cr250 na tuleji i mi by taka moc wystarczyla ;p
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

mati2608
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 69
Rejestracja: wt, 9 gru 2008, 19:06
Motocykl: YZ250/RM125/KDX125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KX 125 , wymiana tłoka , co z nicasilem

Post autor: mati2608 » wt, 3 sie 2010, 11:14

Dobrze osadzona tuleja, która dobrze odprowadza ciepło do kanałów wodnych nie jest złym rozwiązaniem, ale musi to robić naprawdę dobry spec... Jak tuleja jest dobrze zrobiona to ma same plusy/zalety a wad żadnych...

I <3 KADETT

spinaczev
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 39
Rejestracja: ndz, 30 lis 2008, 22:54
Motocykl: GG Honda
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KX 125 , wymiana tłoka , co z nicasilem

Post autor: spinaczev » wt, 3 sie 2010, 13:50

Mati nie pisz takich głupot, doczytaj w literaturze dlaczego nie stosuje się żeliwnych tulei w takich silnikach. Jakby było to tak dobre rozwiązanie "same plusy", to już fabrycznie by je zastosowano.

Awatar użytkownika
renner250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 406
Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
Motocykl: niebieski 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: > okolice Kielc <
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KX 125 , wymiana tłoka , co z nicasilem

Post autor: renner250 » wt, 3 sie 2010, 14:50

kiedys jeden kolega pamietam bardzo madrze napisal. Cos w stylu : na tulei da sie jezdzic ale do nicasylu jej baaaaaaardzo daleko.
I think I can fly! MX it's my life <3

mati2608
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 69
Rejestracja: wt, 9 gru 2008, 19:06
Motocykl: YZ250/RM125/KDX125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KX 125 , wymiana tłoka , co z nicasilem

Post autor: mati2608 » wt, 3 sie 2010, 16:28

Kiedyś stosowano tylko tuleje żeliwne i motory też chodziły... Ja się opieram na opinii dobrego mechanika, z którym na ten temat rozmawiałem.

I <3 KADETT

Awatar użytkownika
renner250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 406
Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
Motocykl: niebieski 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: > okolice Kielc <
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KX 125 , wymiana tłoka , co z nicasilem

Post autor: renner250 » wt, 3 sie 2010, 16:45

kiedys sie scigali na wsk-ch crossowych i tez sie scigali :D
tuleja i nicasil to jest to samo co wsk crossowa i kxf
I think I can fly! MX it's my life <3

RoGoS
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 30
Rejestracja: pn, 2 cze 2008, 14:13
Motocykl: Będzie coś pomarańczowego ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sulęcin/Lubuskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: KX 125 , wymiana tłoka , co z nicasilem

Post autor: RoGoS » wt, 3 sie 2010, 18:21

To do swojej YZ też wstawisz tuleje, skoro taka dobra ?;)
Było...
Suzuki RM 250 94'
KTM SX 125 04'
Będzie..
...

mati2608
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 69
Rejestracja: wt, 9 gru 2008, 19:06
Motocykl: YZ250/RM125/KDX125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KX 125 , wymiana tłoka , co z nicasilem

Post autor: mati2608 » wt, 3 sie 2010, 20:36

Owszem. Jak się nicasil skończy wstawię tujelę...

I <3 KADETT

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: KX 125 , wymiana tłoka , co z nicasilem

Post autor: Mateusz_MX » wt, 3 sie 2010, 21:51

CZ'y i inne wynalazki nie kręciły się do 10/14tyś obr/min. Głównymi zaletami nikasilu jest to, że bardzo dobrze odprowadza ciepło oraz jest odporne na ścieranie. Nie bez powodu stosuje się tę powłokę w cylindrach nowych i wysilonych motocykli gdzie przy niskiej wadze osiąga się bardzo dużą moc począwszy od 36KM do ok. 50. Kolejną zaletą jest to, że nikasil dobrze współpracuje z aluminiowymi cylindrami - pod takę powierzchnię właśnie został zaprojektowany. Kiedyś cylindry były żeliwne. Co za tym idzie i cięższe. Czasy się zmieniają, technika pnie się do góry w bardzo szybkim tempie. My jej nie zatrzymamy, chyba, że ktoś na siłę chce, wprasowując tuleję. Dodam tylko, że początki opracowywania tej powłoki sięgają roku 1967. Nie była ona wtedy jeszcze tak bardzo wytrzymała. Dzięki temu, że prace nad nią przejęła amerykańska korporacja "Nicom" i testom poddano silniki między innymi w samochodach wyścigowych marki Porsche (następnie BMW, Jaguar i Ferrari) dopracowano skład chemiczny tej powłoki i dzisiaj możemy cieszyć się jej pełną wytrzymałością i funkcjonalnością.
Ostatnio zmieniony wt, 3 sie 2010, 22:17 przez Mateusz_MX, łącznie zmieniany 2 razy.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

mati2608
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 69
Rejestracja: wt, 9 gru 2008, 19:06
Motocykl: YZ250/RM125/KDX125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KX 125 , wymiana tłoka , co z nicasilem

Post autor: mati2608 » wt, 3 sie 2010, 22:13

Owszem. Mateusz masz dużo racji, ale dobrze wprasowana tuleja też oddaje ciepło nie wiele gorzej niż Nicasil. Wiadomo, z żeliwnej tulei nicasilu nie zrobisz ale tuleja jest dobrym rozwiązaniem z powodu możliwości zrobienia szlifu, przykładowo rozleci się tłok, narobi bałaganu w garnku, przy nicasilu ciężko znaleźć jakieś alternatywne rozwiązanie a przy tulei zrobisz szlif, nówka tłok i jedziesz dalej :)

I <3 KADETT

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KX 125 , wymiana tłoka , co z nicasilem

Post autor: WLD_Wlodi » wt, 3 sie 2010, 23:08

mati2608 pisze:Owszem. Mateusz masz dużo racji, ale dobrze wprasowana tuleja też oddaje ciepło nie wiele gorzej niż Nicasil. Wiadomo, z żeliwnej tulei nicasilu nie zrobisz ale tuleja jest dobrym rozwiązaniem z powodu możliwości zrobienia szlifu, przykładowo rozleci się tłok, narobi bałaganu w garnku, przy nicasilu ciężko znaleźć jakieś alternatywne rozwiązanie a przy tulei zrobisz szlif, nówka tłok i jedziesz dalej :)
A ile masz szlifów na tuleji ? Ze 3/4 ? Na nicasylu możesz zjeździć więcej tłoków.

Awatar użytkownika
renner250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 406
Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
Motocykl: niebieski 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: > okolice Kielc <
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KX 125 , wymiana tłoka , co z nicasilem

Post autor: renner250 » śr, 4 sie 2010, 01:09

mati2608 pisze:tuleja jest dobrym rozwiązaniem z powodu możliwości zrobienia szlifu, przykładowo rozleci się tłok, narobi bałaganu w garnku, przy nicasilu ciężko znaleźć jakieś alternatywne rozwiązanie a przy tulei zrobisz szlif, nówka tłok i jedziesz dalej :)
nie wiem czy tak ciezko znalezc jakies alternatywne rozwiazanie <mysli> honowanie i po krzyku chyba ze za bardzo ucierpi nicasyl. Tak samo tuleja... rozleci sie tlok jak bedziesz mial glebokie rysy to co Ci szlif da? wiec ten argument nie daje zadnej przewagi tulei. Wedlug mnie jedyna przewaga tulei to jest cena.
I think I can fly! MX it's my life <3

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na kazdy temat”