DO WSZYSTKICH NOWYCH UZYTKOWNIKOW!
Nazywajcie tematy poprawnie wg. schematu http://forum.motox.com.pl/viewtopic.php?f=20&t=9755


Od dzisiaj możecie dziękować za każdy post. Dostępna jest łapka w górę w każdym napisanym poście.

KX 125 , wymiana tłoka , co z nicasilem

Jeśli nie znalazłeś kategorii dla Twojego tematu pisz tu.
Awatar użytkownika
spinaczev
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 39
Rejestracja: ndz, 30 lis 2008, 22:54
Motocykl: GG Honda
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KX 125 , wymiana tłoka , co z nicasilem

Post autor: spinaczev » śr, 4 sie 2010, 10:53

Ręką też można sobie tyłek podetrzeć i będzie taniej.
Chyba ten temat powinien być zamknięty. Każdy jeździ, naprawia sprzęt według własnego uznania, a w polskich realiach to sztuka kompromisu. Nie krytykuje tych, którzy zakładają tuleje. Tylko po co uprawiać herezje, bo jakiś mechanik (mądrzejszy od całego świata) powiedział tak, albo tak.
Aluminium i żeliwo ma naprawdę różną rozszerzalność cieplną, tłoki, pierścienie obliczane są dla cylindra aluminiowego. Wstawienie żeliwnej tulei wprowadza tu znaczne zmiany. Kolejna sprawa to odprowadzanie ciepła. Tuleja odprowadza je gorzej, ponieważ między nią a żeliwem jest przerwa, nie jak w przypadku poprzedniej powłoki (lity materiał). Czasami wprowadzana jest tuleja aluminiowa z powłoką, ale wprasowana jest ona przy pomocy specjalnego spoiwa, ułatwiającego przepływ ciepła. Rozmawiałem na ten temat z pewnym profesorem od silników, potwierdził moje obawy i rozwiał wszelkie wątpliwości.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na kazdy temat”