SPRZĘT Z USA

Jeśli nie znalazłeś kategorii dla Twojego tematu pisz tu.
dako4
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 35
Rejestracja: śr, 25 kwie 2007, 18:44
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Zywiec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: dako4 » czw, 17 maja 2007, 20:18

jezeli chodzi o rejestracje to kto madrzejszy to moto rejestruje,chyba ze wozisz go na przyczepce od toru do toru a takich jest niewielu.Przy jezdzie wiazanej enduro i tor nikomu nie zycze ale zawsze mozna uczestniczyc w wypadku z innym uczestnikiem ruchu i wtedy wielki problem,nie mowie o potraceniu pieszego bo to motorem niezarejestrowanym moze sie skonczyc za kratkami.Moto powinno byc zarejestrowane a nikt Ci nie kaze tablicy ,swiatel czy lusterek wozic,jezdzisz i spisz spokojnie.
Popatrzcie na ceny motorow ktore sa zarejestrowane lub moga byc rejestrowane a te ktore tego prawa nie maja sa tansze niejednokrotnie o 40-50%.Z czegos to wynika...

maciosmx
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 124
Rejestracja: czw, 22 lut 2007, 19:24
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bieszczady
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: maciosmx » czw, 17 maja 2007, 20:31

no to tez zalezy ale jak ja mieszkam we wsi i z jednej strony mam las i z drugiej strony mam las to wiesz ja nie musze rejestrowac tego, ale musze ci przyznac racej jakby byl wypadek to by bylo nienajlepiej :/ a co do torow to biore motorek na przyczepke i jade
..::YZ 125 `01::..

mx_563
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 238
Rejestracja: śr, 1 lut 2006, 18:18
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: tu i tam ;-)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: mx_563 » czw, 17 maja 2007, 20:50

Kurde, ja juz nic nie rozumie.

Jesli crossowka nie ma swiatel ani licznikow ani nic, to jak sie ja rejestruje? Co ci daja? Tablice???

A jesli bierzesz udzial w zawodach, to o jaka rejestracje chodzi? Po co rejestracja na torze crossowym? Czy zeczywiscie cos takiego obowiazuje?

A teraz najwazniejsze pytanie....jesli posiadasz jakis pojazd zarejestrowany, to czy nie obowiazuje rowniez ubezpieczenie???? I teraz ja mam rozumiec ze bede musial ubezpieczyc 2T RM250 ????????????

Z ta rejestracja to jestem kompletnie zakrecony. POMOCY!!! RATUNKU!!!!!

A teraz inna sprawa. Jak wyglada obecnie granica Niemiecka? Jestesmy w Uni. Czy kazde auto jest zatrzymywane?

Mam mozliwosc przesylki motoru do Bremen. Tam mial by motocykl odprawe i tam zaplacone bylo by clo. Ale co potem bedzie na Polskiej granicy jak mi jakis frajer celnik bedzie kazal placic????? Ja pokaze papiery z Niemiec a on mi powie "nicht werstehe". I dupa zbita!?!?!?

Bardzo bym byl wam wdzieczny jesli bys Cie mi odpowiedzieli na pytanka.

Pozdro!

maciosmx
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 124
Rejestracja: czw, 22 lut 2007, 19:24
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bieszczady
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: maciosmx » czw, 17 maja 2007, 21:00

heh USA i Polska tyle roznic -ile bym dal zeby tam mieszkac ..... A mowilismy o motocyklu Yamaha WR wiec to jest motocykl enduro i wiem ze do jakis zawodow musi byc zarejestrowany bo przeciez przemierza sie odcinki szosowe albo kawalek droga i jakby sie cos stalo to przeciez motocykl musi miec wazne ubezpieczenie a crossowek sie nie ubezpiecza chyba ze sobie wykupisz homologacje i i przystosujesz ja do jazdy po asfalcie. A jak chcesz sobie jechac na tor to bierzesz crossowke na pae i jezdzisz tylko w polsce nie kazdego stac na auto i przyczepke wiec jezdzi swoja croossowka na tor po drodze :D tylko trzeba uwazac na policje i innych uczestnikow ruchu drogowego bo jak cos zrobisz i nie masz ubezpieczenia to zaplacisz okolo 4 tys zl. Ok skonczmy ten temat sory za OT


a co do Twojej drugiej czesci tekstu to za crossowki nie placi sie cla w UE zaplacisz tylko clo jak moto przyjedzie do UE z USA i tyle
..::YZ 125 `01::..

dako4
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 35
Rejestracja: śr, 25 kwie 2007, 18:44
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Zywiec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: dako4 » czw, 17 maja 2007, 21:12

jezeli chodzi o rejestracje to kazdy motor mozna zarejestrowac jesli masz wlasciwe dokumenty lub tzn.homologacje.Ja np.kupilem nowa WR ke w NIemczech bez homologacji dlatego ze byla 1tys euro tansza.Dostalem tylko fakture zakupu i to mi wystarczylo do zarejestrowania.Trzeba tylko zrobic przeglad dopuszczajacy do ruchu ale to nie problem.Na ta chwile nie mam migaczy ,lusterek,tablicy itd ale w kieszeni mam dowod rejestracyjny i UBEZPIECZENIE.Jesli mnie zatrzymaja to wezma mi dowod za brak lamo,tlumnik sport itp i zaplace 50zl,i o to chodzi poza tym legal.
Jezeli sprowadzisz motor ze Stanow do Hamburga,Bremen czy Bremenhaven to robisz tam odprawe i jedziesz spokojnie do domu do Polski przez nikogo niepokojony.W bremen uiszczasz oplaty zwiazane ze sprowadzeniem towaru na rynek unijny,a my jestesmy w UNI!!
Przewiezienie jakiegokolwiek towaru z Bremen do np Warszawy to tak samo jak bys wiozl z Grojca do Warszawy

mx_563
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 238
Rejestracja: śr, 1 lut 2006, 18:18
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: tu i tam ;-)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: mx_563 » czw, 17 maja 2007, 21:28

Dzieki za info!

Zapomnialem ze w Europie czesto w zawodach enduro sa odcinki po asfalcie.

A czy mam sie mimo wszystko spodziewac ze na granicy Polskiej bede zatrzymany i wypytany co za skrzynie wioze? Ostatni raz przekraczalem granice Polsko-Niemiecka w Grudniu 2003r i byla kontrola. Czy teraz z Niemiec do Polski sie przejezdza tak samo jak z Niemiec do np. Hollandji?

dako4
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 35
Rejestracja: śr, 25 kwie 2007, 18:44
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Zywiec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: dako4 » czw, 17 maja 2007, 21:33

jest tylko kontrola paszportowa,to sa zolnierze a nie celnicy.Ja nie wiazlem motoru w skrzyni bo duzo miejsca zajmuje.Wyjalem ze skrzyni,rama z silnikiem bez kierownicy i kola osobno.Wlozylem to do Corolli Combi do bagaznika..

Matti18
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 50
Rejestracja: pt, 19 sty 2007, 23:27
Motocykl: KX250F K9
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Okolice Zakopanego
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Matti18 » czw, 17 maja 2007, 23:31

Lepiej wyjąć ze skrzyni bo nie bedzie ich kusiło zaglądnąć do środka. A ile cło do niemiec wynosi bo z tego co ja wiem to jakieś 6-10% ale niewiem na 100% więc jak byś mi mógł powiedzieć mx_563 to bym był wdzięczny.

kristirx
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 53
Rejestracja: czw, 14 lip 2005, 08:25
Motocykl: Yamaha WR 250 R osiołek :-)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sochaczew
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: kristirx » pt, 18 maja 2007, 06:49

maciosmx pisze: A mowilismy o motocyklu Yamaha WR wiec to jest motocykl enduro i wiem ze do jakis zawodow musi byc zarejestrowany bo przeciez przemierza sie odcinki szosowe albo kawalek droga i jakby sie cos stalo to przeciez motocykl musi miec wazne ubezpieczenie a crossowek sie nie ubezpiecza chyba ze sobie wykupisz homologacje i i przystosujesz ja do jazdy po asfalcie.
Dlatego chce kupić nastrępną WR a nie YZf. Poza tym, czasami jeżdżę gdzieś dalej ulicą, czy przez boczne drogi i wolałbym nie oglądać się co chwila czy nie ma policji, albo w razie stłuczki nawet nie z mojej winy pękać, żeby nie dostać kosmicznego mandatu.
maciosmx pisze: A jak chcesz sobie jechac na tor to bierzesz crossowke na pae i jezdzisz tylko w polsce nie kazdego stac na auto i przyczepke
Dlatego wolę zapłacić drożej za zarejestrowany motocykl i spokojnie ulica dojechać na tor. Nie mam również gdzie trzymać przyczepki i to dodatkowy problem.

Będę skłaniał się do pomysłu Dako4, podpytam w salonach YAMAHy czy istnieje taka opcja, że po przelaniu kasy wysyłają sprzęta do domu.
Jak się czegoś dowiem dam znać.
Yamaha od lat :-)

dako4
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 35
Rejestracja: śr, 25 kwie 2007, 18:44
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Zywiec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: dako4 » pt, 18 maja 2007, 09:58

Matti18 pisze:Lepiej wyjąć ze skrzyni bo nie bedzie ich kusiło zaglądnąć do środka. A ile cło do niemiec wynosi bo z tego co ja wiem to jakieś 6-10% ale niewiem na 100% więc jak byś mi mógł powiedzieć mx_563 to bym był wdzięczny.
jesli kupujesz motocykl w Niemczech,czyli w Uni to nie ma zadnego cla.Placisz tylko chyba 150zl za zaswiadczenie ze Skarbowki i idziesz rejestrowac

zielorz
VIP
VIP
Posty: 892
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: zielorz » pt, 18 maja 2007, 15:17

Ale wy ciągle rozmawiacie o motocyklach, które trzeba rejestrować, a z tego co mi wiadomo mx_563 ma crossówke !! W maju 2006 przywiozłem z Niemiec moją YZ, przewoźnik wziął na wszelki wypadek tylko umowę, którą mój tata napisał przy nim na kolanie, nawet numerów ramy na niej nie było!! W kwietniu tego roku przyjechała Honda CB 400F również bez rejestracji - w strasznym stanie i wogóle. Przewieziona na tej samej zasadzie co YZ. Oba motocykle były widoczne i nikt się ich nie czepiał, jak również nie płaciłem żadnego cła!! Poza tym zapamiętajcie, że w Unii nie ma cła !! Nasi debile wymyślili sobie akcyzę i inne bajery, ale to na samochody/motocykle podlegające rejestracji !! Trzeba być debilem, żeby przywieźść crossówke, która nie ma żadnych dokumentów i iść cokolwiek zapłacić za nią. Rozumiem ze stanów - nieszczęsne cło, ale nie z Europy. 8.05.2007 zamawiałem we Włoszech lampę do VFR 800 koszt 9 stów i nie płaciłem żadnego cła ani podatku mimo,że wysyłała ją firma do mnie !!

dako4
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 35
Rejestracja: śr, 25 kwie 2007, 18:44
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Zywiec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: dako4 » pt, 18 maja 2007, 18:54

[Trzeba być debilem, żeby przywieźść crossówke, która nie ma żadnych dokumentów i iść cokolwiek zapłacić za nią.

Jesli sie chce motor zarejestrowac to trzeba dopelnic pewnych formalnosci ktorych koszt to max 300zl i wtedy mozna motor zarejestrowac.Nawet taki ktory nie ma zadnych dokumentow,tylko trzeba wiedziec jak...!
A debilem trzeba byc zeby jezdzic niezarejestrowanym crossem po drodze publicznej lub lesie,gdzie wiekszosc z nas jezdzi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na kazdy temat”