ZABRANIE KONCESJI FIRMIE ZYCH OFF ROAD!!!

Jeśli nie znalazłeś kategorii dla Twojego tematu pisz tu.
gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: gajowy » czw, 30 lis 2006, 07:50

mx563-wytłumaczę Ci mniej więcej o coc chodzi:
Husqvarna szukała w Polsce swojego generalnego przedstawicielstwa które ogarnie całość jej interesów w Polsce. To jest tak jak z każdą marką w Polsce-nad całością interesów w Polsce KTM dba KTM Kraków, nad Yamahą Mitsui z W-wy, itd. Do nich należy współpraca z lokalnymi dealerami, i pośredniczenie między nimi a fabryką. Nie ma sytuacji że jest dwóch generalnych przedstawicieli danej marki w Polsce, konkurujących z sobą.
Zych zrobił coś w rodzaju nieoficjalnej sieci dealerskiej, nie mając do tego pełnego, oficjalnego poparcia fabryki.
Gdy Husqvarna postanowiła zainteresowac sie poważnie rynkiem polskim, i poszukać osób/firm którym zaufa, do roli takich generalnych przedstawicieli typowała dwie osoby: p. Mleczkę i p. Zycha. Wybrano osobę p.Mleczki, i tajemnicą Husqvarny i obu panów jest to, co na tym wyborze zaważyło.
Problem jest w tym że Husqvarna chcąc uporządkować swoje interesy w Polsce sama wystąpiła o cofnięcie uprawnień do wydawania świadectw homologacji p. Zychowi. Od tego zaczęła się tutaj ta burza na forum.
Nikt nikomu nie zabrania sprzedaży motocykli, sprzedawać je mogą obaj panowie. Jeśli robia to zgodnie z prawem i mają na to sposób-o.k, jeśli zaś łamią prawo i co NAJWAŻNIEJSZE: jeśli (potencjalnie) któryś z nich wydaje lewe dokumenty jako prawdziwe-to sama ta sprawa wymaga wyjaśnienia, tak by żaden z klientów nie był poszkodowany. Dlatego też chcę ten temat rzeczowo do końca wyjaśnić. Dealerzy oficjalni i nieoficjalni byli, są i będą-dopóki poruszają sie w obszarze prawa, i ew. narazają tylko własne 4 litery na konsekwencje prawne-ok. Ale jeśli któryś z nich oszukuje klienta, lub/i naraża go na późniejsze ew. nieprzyjemności-to jest to nie fair.
Pzdr.
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.

Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » czw, 30 lis 2006, 14:43

To Jest Pan Mleczek a nie Mleczko .....
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

mx_563
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 238
Rejestracja: śr, 1 lut 2006, 18:18
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: tu i tam ;-)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: mx_563 » czw, 30 lis 2006, 16:32

OK, teraz rozumie. Dziekuje Ci, Gajowy.

A tak z ciekawosci, to kto jest oficjalnym przedstawicielem Hondy, Kawasaki, i Suzuki w Polsce? (i gdzie sie oni znajduja?)

Autor tematu
Drobka27mx
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 250
Rejestracja: sob, 14 sty 2006, 18:23
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: z "10-cio lecia "
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Drobka27mx » czw, 30 lis 2006, 16:46

DO GAJOWEGO:
PO pierwsze BRAWA za podejscie do sprawy full profeska,milo ze ktos sie o wszystkim dowiaduje i to publikuje ,lepiej tak niz sluchac jakis plotek wymyslonych przez kogos. a co do tych cen to przeczytalem uwaznie twojego posta i powiem tak : zdziwienie co do cen bylo ale to ze ma taniej p.Zych to chodzilo mi o motocykle co jest tam napisane. nie ogolnie kto ma taniej ale tylko o MOTOCYKLE ,ceny czesci nie widzialem


Dzieki za info i duzo ciekawostek.

Co do ISBIego to dobry przyklad z playboyem :PP tylko jak by to mialo byc na miare playboya to chyba bysmy musieli o hondach tu rozmawiac :D a tak powaznie to ok wygral przetarg, ale czy odrazu zabierac koncesje/! nie wiem czy to co mowisz o tej czeskiej homologacji jest prawda ale nawet jak by to czy jest to zakazane?? :D kazdy orze jak moze . OGOLNIE CALA TA AKCJE NAZWAL BYM PODKLADANIEM NOGI. Mam <jak i pewnie Wy> 100% pewnosci ze w PL takie sprawy to codziennosc jednak ta byla rozglosniona przez firme Mleczek PHU i motox jako forum motocyklowe debatujemy nad ta sprawa. moze gdyby sprawa nie wyszla na jaw bylo by lepiej dla obojga stron......
"Bardzo dużo się nauczyliśmy - również tego, że wciąż musimy się wiele nauczyć." #199

Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » czw, 30 lis 2006, 18:17

hmm tez nie wiem do konca czy to prawda bo nie mowil mi to mleczek ale kto inny....
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

zychoffroad
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 2
Rejestracja: czw, 30 lis 2006, 17:12
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: zychoffroad » czw, 30 lis 2006, 18:26

WITAM DO WSZYSTKICH na forum
powiem jak to było naprawdę
historia zaczyna sie 1998 sprzedawałem huski juz po 2000 podpisałem umowę z czechemi i jako oficjalny importer na polskę mam na to dokumęnty za pozuzumieniem z fabryką .
Fabryka upoważniła firme Cagiva Praha jako przedstawicela na europę wschodnią i centralna na skutek informacji dochodząch z tych krajów ze rynki sa tam nie stabilne
uwaga orginał umowy mam w szufladzie
I PODPISYWANIE UMÓW MOGŁO SIE SKOŃCZYC nie wypłacalnościa importera
umowa miedzy fabryką i cagiva praha była dla fabryki dobrym układem
PO 4 latach sprzedaży motocykli husqvarna gdzie w jednym roku spzredałem znaczną ilośc motocykli i rozwinieciu sieci dilerskiel fabryka postanowiła o wejsci na rynek polski oficjalnie ,
ale w biznesie jest jak na wojnie czyli fabryka była sprytniejsza i omineła firmę cagiva praha i zych off road nie zrywajac umow z cagiva praha i z firmą zych off road
tym sposobem w polsce mamy dwóch importerów motocykli husqvarny
DO GAJOWEGO:
co do wyboru kto miał byc importerem nie było takiej zrozmowy miedzi husqvarna a zych off road i mleczkiem tylko zostałem poinfrmowany ze importera maja już tylko potrzebuja jeszcze mużyna do sprzedawania motocykli czyli firmy zych off road a co do Pana Mleczka to prosił mnie osobiście abym wykozystał moje doświacznie w sporcie i sprzredaży motocykli na rynku Polskim w jego firmie powiedzałem ze dziekuję
z poważaniem Tomasz Zych -ZYCH OFF ROAD

Awatar użytkownika
lulek001
Moderator
Moderator
Posty: 278
Rejestracja: sob, 19 lut 2005, 13:16
Motocykl: CRF 250 R 2009
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: lulek001 » czw, 30 lis 2006, 19:37

Witam Wszystkich,

W imieniu redakcji MotoX.com.pl pragnę wyrazić zadowolne, że dyskusja nad sprawą koncesji na sprzedaż motocykli Husqvarna w PL nabrała ostatnio bardziej merytorycznego charkteru. Teraz wszyscy wiemy więcej. Szczególne podziękowania dla Gajowego za spokojne, profesjonalne i wyważone podejście do sprawy. Cieszymy się także, iż Zych Off Road zabrał zdanie w tej sprawie.

Jednocześnie chciałbym zwrócić się do niektórych forumowiczów, zwłaszcza MXrool`a oraz Drobka27mx, żeby na przyszłość powściągnęli swoje emocje. Nie wszyscy muszą podzielać Wasze zdanie. Niektóre osoby, o których piszecie mogą poczuć się dotknięte lub poprostu obrażone. Ponieważ jest to forum publiczne, zatem proszę o stosowanie zasad dobrego wychowania. Wulgaryzmy w postaci skrótów oraz wykropkowania kążdy średnio inteligentny potrafi dokładnie odczytać!

Bardzo proszę usunąć obraźliwe treści ze swoich postów i unikać takich sytuacji w przyszłości. Dziękuję.
Nikasil.pl

BartekJ
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 337
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BartekJ » czw, 30 lis 2006, 19:51

Nie wypowiadałem się w temacie wcześniej nie znając w ogóle kulis sprawy. I w dalszym ciągu nie znamy CAŁEJ prawdy - choć w sumie nas jako potencjalnych klientów powinno to mało obchodzić. Dla nas ważne są atrakcyjne ceny, dostępność części, przyzwoity serwis.
Przypomina mi to nieco sytuację ze sprzedażą motocykli Honda i Motopolem.
Motopol budował wizerunek marki, włożyli w to mnóstwo energii i kasy, a jak się zrobił z tego jako taki dochodowy interes, to wtedy firma Honda podziękowała Motopolowi za współpracę, i zaczeli sprzedawać we własnej sieci.
Czy będzie to korzystniejsze dla marki i klientów, czas pokaże. Natomiast myślę, że miejsca powinno starczyć dla obydwu panów (patrz przykład Yamahy i KTMa, gdzie jest wielu dealerów czy tez sprzedających części i jakoś sobie dają radę), o ile oczywiście będa chcieli się dogadać.
Huska jest niezłym sprzętem, popularnym w innych krajach Europy, dlaczego nie mogła by być rozpowszechnianoa w Polsce? Problemem były ceny części i ich dostępność. Pomijając czeskiego pośrednika jest szansa na obniżenie tychże. Kiedyś brałem pod uwagę zakup Huski wr 360, ale cena np. za korbę powyżej 1200 zł mnie odstraszyła. Tłok też nie należał do tanich, ale pojemność 360 to też nie jest klasa ECONOMY. I dobrze, że nie kupiłem, bo pewnie by mną pozamiatała wszystko co po drodze by się pojawiło :lol: .
Pozostaje mi życzyć obydwu panom powodzenia w ich działaniach :).

Autor tematu
Drobka27mx
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 250
Rejestracja: sob, 14 sty 2006, 18:23
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: z "10-cio lecia "
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Drobka27mx » pt, 1 gru 2006, 17:32

Wyzej widzicie ze takich przypadkow jest wiecej tylko ze akurat ten zostal dosc naglosniony. co do moich przeklenstw to ok sory ale jedno co powiem to to ze nikogo nie obrazam jesli ktos twierdzi inaczej niz ja. wszystkich zachecam zawsze do brania udzialu w dyskusji i cieszy mnie to ze glosy sa podzielone poniewaz gdyby wszyscy byli za osoba X to Y jest juz "zagluszona" a tak mamy dyskusje w ktorej kazdy pisze obiektywnie swoje zdanie, czego nikt nie ma mu za zle a wrecz przeciwnie


Gdybym mial zerowe pojecie o sprawie i przeczytal tylko ten temat wywnioskowal bym ze obydwie firmy<Zych Offroad i PHU Mleczek> moga sprzedawac swobodnie huski jak to bylo w latach ubieglych< i jak to jest z innymi markami> jednak znaleziony zostal HAK na firme Zych off road i tym sposobem na rynku mamy tylko 1 dilera.Tak wiec problemem jest pytanie : za co zastala zabrana koncesja!!
Pytanie do T.Zycha : JAk obecnie przedstawia sie sprawa ? Czy bedziemy dalej mieli dwoch dilerow czy co teraz jest grane ?! Moze tak "przypomniec o sobie " fabryce???
"Bardzo dużo się nauczyliśmy - również tego, że wciąż musimy się wiele nauczyć." #199

importer
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 1
Rejestracja: pn, 4 gru 2006, 23:16
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myślenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Husqvarna Importer

Post autor: importer » śr, 6 gru 2006, 13:23

Witamy wszystkich zainteresowanych tematem.

Jest nam niezmiernie przykro, że w początkowej fazie dyskusja przyjęła tak niski poziom. Skoro jednak udało się ją sprowadzić na właściwy tor, postanowiliśmy wypowiedzieć się w tej sprawie. By rozwiać wszelkie wątpliwości informujemy, że o cofnięcie uprawnień do przetwarzania danych z homologacji oraz do wystawiania kart pojazdów wystąpił producent, który jest zarazem właścicielem homologacji.
Producent również wystąpił z zakazem używania znaków handlowych ( nazewnictwa i loga firmy), a także używania tytułu importera w celach marketingowych, handlowych i innych. Domyślamy się, że nastąpi wielkie oburzenie, gdy żądania fabryki zaczną być egzekwowane przez prawników MV Agusta Motor S.p.A. Znów winy będzie się szukało u importera.
Po rozszerzeniu unijnym polityka fabryki została diametralnie zmieniona, a wymogiem przystąpienia do współpracy z producentem było wyrażenie zgody na dystrybucję i promowanie wszystkich produktów MV Agusta Motor S.p.A czyli motocykle Husqvarna, MV Agusta, Cagiva.

http://www.husqvarna-motocykle.pl/gfx/n ... zenie.html

Powodem takiej decyzji fabryki było uwzględnienie dobra klienta- poprzez rozwój sieci dealerskiej zapewnienie lepszego poziomu usług posprzedażowych jak i również ominięcie pośredniego ogniwa Cagiva Praga. Pierwsza kontrola sposobu działania i rozwoju sieci miała miejsce w sierpniu.
Wielka szkoda, że pan Tomasz Zych nie zrealizował złożonych obietnic, które deklarował na targach motocyklowych w Warszawie w hali AWF w 2004 r. przedstawicielowi fabryki panu Paulo Fabris. Podejrzewamy, że został przekonany przez importera z Pragi, co spowodowało wielkie niezadowolenie u producenta i poskutkowało tym co mamy obecnie.
Skrupulatnie słuchamy wszystkich sugestii użytkowników i sukcesywnie chcemy je wdrażać. Jeśli chodzi o nasze działanie w sporcie to w roku 2005 Paweł Szturomski z klubu AP Głogów zdobył tytuł Mistrza Polski w enduro- klasa E1. Motocykl wraz z wyposażeniem był sponsorowany przez nas. Jednak strata maszyny po skończonym cyklu eliminacji całkowicie nas zniesmaczyła, by wiązać się ze środowiskiem sportowym w sezonie 2006. Obecnie jesteśmy na etapie tworzenia większego składu do supermoto. Jesteśmy również w trakcie rozmów z zawodnikami chcącymi reprezentować nas w sportach terenowych. Okazuje się, że wyłudzaczy i oszustów w tym światku nie brakuje a mamy tu na myśli pana Tomasza Petryszyna z firmy Euro-Sale z Warszawy.
Biorąc pod uwagę "niskie ceny" przy zakupie pamiętajmy o rynku wtórnymi o faktycznym realizowaniu gwarancji na motocykle Husqvarna. Duża część użytkowników jest oburzona drastycznym obniżaniem cen w ciągu sezonu, nie mogąc potem odzyskać odpowiedniej kwoty za sprzedany motocykl po sezonie

Pozdrawiamy wszystkich sympatyków marki oraz wiążemy nadzieję na współpracę.

Autor tematu
Drobka27mx
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 250
Rejestracja: sob, 14 sty 2006, 18:23
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: z "10-cio lecia "
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Husqvarna Importer

Post autor: Drobka27mx » śr, 6 gru 2006, 16:16

[quote="importer"] jak i również ominięcie pośredniego ogniwa Cagiva Praga.quote]

Tak wiec sam Pan przyznaje ze firma cagiva praga zostala ominieta ? Z wypowiedzi p.Tomka (( juz po 2000 podpisałem umowę z czechemi i jako oficjalny importer na polskę mam na to dokumęnty za pozuzumieniem z fabryką . Fabryka upoważniła firme Cagiva Praha jako przedstawicela na europę wschodnią i centralna ))
wynika ze fabryka uznala jego firme za oficialnego importera.Tak wiec jesli Cagiva Praga ma takie prawo i tak postapila I JEST PRZEDSTAWICIELEM NA EUROPE WSCHODNIA I CENTRALNA to nie mozna ich chyba od "tak sobie" odsuwac prawda??
"Bardzo dużo się nauczyliśmy - również tego, że wciąż musimy się wiele nauczyć." #199

gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: gajowy » śr, 6 gru 2006, 16:55

Drobka: i to jest niestety nieprawda-w jednym z oficjalnych dokumentów które otrzymałem, podpisanych przez Umberto Ucelli (Marketing and sales director) jest jasne stanowisko że:
1.) Cagiva Spol S.R.O jest oficjalnym importerem na Czechy i Słowację. Nigdy ta czeska firma nie była upoważniona do działań na rynku Polskim.
2.) Przed 1 czerwca 2006 nie było żadnego oficjalnego dystrybutora w Polsce, po 1 czerwca jest inaczej, i to również wyjaśnia to pismo.
To jest wyciąg tylko z jednego z dokumentów które otrzymałem w tej sprawie.
P.S: Pojawiły się pytania, skierowane do mnie prywatnie-odnośnie zniknięcia części postów m.in Nathy z tego tematu. Ja ze swej strony pozostawilem cały ten temat w oryginale, nie kasowałem i nie edytowałem jakichkolwiek postów.
pzdr.
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na kazdy temat”