Rejestracja Sx'a

Jeśli nie znalazłeś kategorii dla Twojego tematu pisz tu.
kristirx
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 53
Rejestracja: czw, 14 lip 2005, 08:25
Motocykl: Yamaha WR 250 R osiołek :-)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sochaczew
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rejestracja Sx'a

Post autor: kristirx » wt, 29 wrz 2009, 06:58

szlaka12 pisze:Moj kumpel rejestrowal yz to zalozyl lampy kierunki itp. pojechal do wydzialu komunikacji i tam rejestruja pojazd jako nowy "samorobka". tylko pierwsze trzeba zrobic przeglad. ale z tym nie powinno byc problemu..:D
pozdrawiam:)
Bardzo bym Cię prosił o więcej wiadomości na ten temat, bo wydaje mi się że ie jest to takie łatwe. A jeśli tak, to bardzo chętnie zarejestrowałbym swoją YZ250F.
Yamaha od lat :-)

palmer74
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 95
Rejestracja: pt, 25 sie 2006, 21:22
Motocykl: YZF 250 '10
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Rejestracja Sx'a

Post autor: palmer74 » wt, 29 wrz 2009, 08:46

palmer74 pisze:nie wiem do końca jak to jest z tą homologacją bo sam tego nie załatwiałem ale zacząłbym od wizyty w wydziale komunikacji.
Potem trzeba uzbroić motor w zestaw homologacyjny i załatwić przegląd. Ponoć nie zawsze się udaje :(
no nie wiem czy każdy motor można zarejestrować jako samoróbkę, przecież to nie jest samoróbka tylko seryjna produkcja nie dopuszczona do ruchu czyli bez homologacji, a którą to dostaje producent/importer i tak na prawdę jeśli tego nie ma to wszystko zależy od "życzliwości" bądź niewiedzy pracownika wydziału komunikacji
my gallery --->>>kliknij www.kovalart.deviantart.com

była Kawa KX-250 '97
była CRF 450 '05
teraz YZF 250 '10

sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Rejestracja Sx'a

Post autor: sebek1516 » wt, 29 wrz 2009, 18:55

Jesli sie trafi taki co zna wszystkie modele crossow i wie tez ze te czesci sa seryjne. Gość powie mu ze to składak i tyle...
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

Niosąca
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 78
Rejestracja: wt, 15 maja 2007, 23:41
Motocykl: Suzuki DR 125&Honda CR 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rejestracja Sx'a

Post autor: Niosąca » czw, 22 paź 2009, 21:02

ktm_Martin_sx_125 pisze:A ile tak mniej więcej, wyszło by na to kasy? I jak już zarejestruję, to będę mógł pościągać te wszystkie lampy itp? I jak mnie policja złapie to nie przysapie że nie ma lamp, a zarejestrowany?
No o ten brak swiatla to sie chyba ogolnie moga przyczepic, przeciez caly rok trzeba na moto na swiatlach jezdzic, z brakiem kierunkow i lusterek tez chyba moze byc problem..zreszta pewnei zalezy na kogo sie trafii, no ale ogolnie to nie jest chyba dozwolone..(chodzi mi o jazde bez lamp,swiatel,kierunkow itp, nie o rejestracje crossa) tak samo jak w samochodze leca mandaty za takie rzeczy to i tutaj chyba przeciez tez

ZIOM_YO
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 38
Rejestracja: ndz, 23 lis 2008, 20:43
Motocykl: KTM 520SX
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nowa Sól (Modrzyca)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Rejestracja Sx'a

Post autor: ZIOM_YO » wt, 27 paź 2009, 21:39

Koledzy szkoda waszego czasu. Latałem z tym trochę i mi się nie udało. Są na zarejestrowanie dwa sposoby.

PIERWSZY: normalnie jako pojazd o danej marce. Tylko jest taka sprawa że crossy wychodzą bez homologacji (której nie można sobie tak oooo zrobić ponieważ homologacja to jest papier nadany z związku techniki samochodowej danej firmie na dany pojazd który spełnia kryteria przystosowania go do ruchu po drogach publicznych i bezpieczeństwa). Można to obejść tylko pod jednym warunkiem, jeśli ma się fakturę zakupu pojazdu - a podejrzewam że mało kto ją ma. Wtedy na podstawie tej faktury urząd komunikacyjny kontaktuje się z tą firmą (importerem danego pojazdu) czy dany pojazd był ściągany w ilości 1 sztuki rocznie i w tedy jeśli dana firma to potwierdzi to jest przepis że taki pojazd nie musi posiadać homologacji (jest z niej zwolniony) i wtedy dostajemy blachy czerwone na dojazd na stacje kontroli pojazdów i zaczyna się normalny proces rejestracji. Ponad to faktura ta jest potrzebna do pierwszej rejestracji i nie interesuje ich że jest to np. 9-cio letni motocykl a to że jest pierwszy raz rejestrowany i powinien to mieć + oczywiście umowa kupna sprzedaży z właścicielem. (Koszt ok. 500zł)

DRUGI: Jako pojazd SAM. SAM - pojazd własnej konstrukcji (chodzi tu w szczególności o ramę ponieważ nikt z was nie jest w stanie zrobić silnika w garażu czyli mogą być elementy z innego motocykla). Biorę pod uwagę że chcemy go zarejestrować (tego crossa) na seryjnej ramie - odpada są numery. Można kupić nową ramę od producenta wtedy ona jest bez numerów ale jak się można domyślić wydatek nie mały(nie opłacalne). Chyba że nam się poszczęści i w miejscu numerów będzie rdza(korozja) którą będziemy musieli zeszlifować, zaszpachlować i pomalować żeby nie korodowała ramy na większej powierzchni no i jeśli natrafimy na normalnego rzezczoznawce techniki samochodowej który stwierdzi że jest to rama własnej produkcji a nie seryjna to wtedy wykona on szkic tej ramy łącznie z opisem i zdjęciami. Wtedy z tymi papierami udajemy się do komunikacji i zaczyna się normalny proces rejestracji. (koszt ok. 1000zł)

Jeszcze jedna sprawa kupując oświetlenie i inne elementy potrzebne do przeglądu zwracajcie uwagę czy są homologowane bo mogą być problemy z przeglądem.

Podsumowując jest full biegania i duże prawdopodobieństwo że nic z tego nie będzie – po prostu w Polsce legalnie znaczy nie możliwie (do cen dodałem koszt oświetlenia które mnie wyniosło 300zł).

P.S.
Jeśli komuś udało się zarejestrować wyczyna to proszę o kontakt bo ja już nie wiem jak to można zrobić, a bardzo mi na tym zależy.

Pozdrawiam i życzę powodzenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na kazdy temat”