Rejestracja Sx'a
-
- Mistrz prostej
- Posty: 53
- Rejestracja: czw, 14 lip 2005, 08:25
- Motocykl: Yamaha WR 250 R osiołek :-)
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Sochaczew
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Rejestracja Sx'a
Bardzo bym Cię prosił o więcej wiadomości na ten temat, bo wydaje mi się że ie jest to takie łatwe. A jeśli tak, to bardzo chętnie zarejestrowałbym swoją YZ250F.szlaka12 pisze:Moj kumpel rejestrowal yz to zalozyl lampy kierunki itp. pojechal do wydzialu komunikacji i tam rejestruja pojazd jako nowy "samorobka". tylko pierwsze trzeba zrobic przeglad. ale z tym nie powinno byc problemu..
pozdrawiam:)
Yamaha od lat
-
- Mistrz prostej
- Posty: 95
- Rejestracja: pt, 25 sie 2006, 21:22
- Motocykl: YZF 250 '10
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Rejestracja Sx'a
no nie wiem czy każdy motor można zarejestrować jako samoróbkę, przecież to nie jest samoróbka tylko seryjna produkcja nie dopuszczona do ruchu czyli bez homologacji, a którą to dostaje producent/importer i tak na prawdę jeśli tego nie ma to wszystko zależy od "życzliwości" bądź niewiedzy pracownika wydziału komunikacjipalmer74 pisze:nie wiem do końca jak to jest z tą homologacją bo sam tego nie załatwiałem ale zacząłbym od wizyty w wydziale komunikacji.
Potem trzeba uzbroić motor w zestaw homologacyjny i załatwić przegląd. Ponoć nie zawsze się udaje
my gallery --->>>kliknij www.kovalart.deviantart.com
była Kawa KX-250 '97
była CRF 450 '05
teraz YZF 250 '10
była Kawa KX-250 '97
była CRF 450 '05
teraz YZF 250 '10
-
- Rekord toru!
- Posty: 1914
- Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
- Motocykl: gram w zielone
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Rejestracja Sx'a
Jesli sie trafi taki co zna wszystkie modele crossow i wie tez ze te czesci sa seryjne. Gość powie mu ze to składak i tyle...
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM
-
- Mistrz prostej
- Posty: 78
- Rejestracja: wt, 15 maja 2007, 23:41
- Motocykl: Suzuki DR 125&Honda CR 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Łowicz
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Rejestracja Sx'a
No o ten brak swiatla to sie chyba ogolnie moga przyczepic, przeciez caly rok trzeba na moto na swiatlach jezdzic, z brakiem kierunkow i lusterek tez chyba moze byc problem..zreszta pewnei zalezy na kogo sie trafii, no ale ogolnie to nie jest chyba dozwolone..(chodzi mi o jazde bez lamp,swiatel,kierunkow itp, nie o rejestracje crossa) tak samo jak w samochodze leca mandaty za takie rzeczy to i tutaj chyba przeciez tezktm_Martin_sx_125 pisze:A ile tak mniej więcej, wyszło by na to kasy? I jak już zarejestruję, to będę mógł pościągać te wszystkie lampy itp? I jak mnie policja złapie to nie przysapie że nie ma lamp, a zarejestrowany?
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 38
- Rejestracja: ndz, 23 lis 2008, 20:43
- Motocykl: KTM 520SX
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Nowa Sól (Modrzyca)
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Rejestracja Sx'a
Koledzy szkoda waszego czasu. Latałem z tym trochę i mi się nie udało. Są na zarejestrowanie dwa sposoby.
PIERWSZY: normalnie jako pojazd o danej marce. Tylko jest taka sprawa że crossy wychodzą bez homologacji (której nie można sobie tak oooo zrobić ponieważ homologacja to jest papier nadany z związku techniki samochodowej danej firmie na dany pojazd który spełnia kryteria przystosowania go do ruchu po drogach publicznych i bezpieczeństwa). Można to obejść tylko pod jednym warunkiem, jeśli ma się fakturę zakupu pojazdu - a podejrzewam że mało kto ją ma. Wtedy na podstawie tej faktury urząd komunikacyjny kontaktuje się z tą firmą (importerem danego pojazdu) czy dany pojazd był ściągany w ilości 1 sztuki rocznie i w tedy jeśli dana firma to potwierdzi to jest przepis że taki pojazd nie musi posiadać homologacji (jest z niej zwolniony) i wtedy dostajemy blachy czerwone na dojazd na stacje kontroli pojazdów i zaczyna się normalny proces rejestracji. Ponad to faktura ta jest potrzebna do pierwszej rejestracji i nie interesuje ich że jest to np. 9-cio letni motocykl a to że jest pierwszy raz rejestrowany i powinien to mieć + oczywiście umowa kupna sprzedaży z właścicielem. (Koszt ok. 500zł)
DRUGI: Jako pojazd SAM. SAM - pojazd własnej konstrukcji (chodzi tu w szczególności o ramę ponieważ nikt z was nie jest w stanie zrobić silnika w garażu czyli mogą być elementy z innego motocykla). Biorę pod uwagę że chcemy go zarejestrować (tego crossa) na seryjnej ramie - odpada są numery. Można kupić nową ramę od producenta wtedy ona jest bez numerów ale jak się można domyślić wydatek nie mały(nie opłacalne). Chyba że nam się poszczęści i w miejscu numerów będzie rdza(korozja) którą będziemy musieli zeszlifować, zaszpachlować i pomalować żeby nie korodowała ramy na większej powierzchni no i jeśli natrafimy na normalnego rzezczoznawce techniki samochodowej który stwierdzi że jest to rama własnej produkcji a nie seryjna to wtedy wykona on szkic tej ramy łącznie z opisem i zdjęciami. Wtedy z tymi papierami udajemy się do komunikacji i zaczyna się normalny proces rejestracji. (koszt ok. 1000zł)
Jeszcze jedna sprawa kupując oświetlenie i inne elementy potrzebne do przeglądu zwracajcie uwagę czy są homologowane bo mogą być problemy z przeglądem.
Podsumowując jest full biegania i duże prawdopodobieństwo że nic z tego nie będzie – po prostu w Polsce legalnie znaczy nie możliwie (do cen dodałem koszt oświetlenia które mnie wyniosło 300zł).
P.S.
Jeśli komuś udało się zarejestrować wyczyna to proszę o kontakt bo ja już nie wiem jak to można zrobić, a bardzo mi na tym zależy.
Pozdrawiam i życzę powodzenia.
PIERWSZY: normalnie jako pojazd o danej marce. Tylko jest taka sprawa że crossy wychodzą bez homologacji (której nie można sobie tak oooo zrobić ponieważ homologacja to jest papier nadany z związku techniki samochodowej danej firmie na dany pojazd który spełnia kryteria przystosowania go do ruchu po drogach publicznych i bezpieczeństwa). Można to obejść tylko pod jednym warunkiem, jeśli ma się fakturę zakupu pojazdu - a podejrzewam że mało kto ją ma. Wtedy na podstawie tej faktury urząd komunikacyjny kontaktuje się z tą firmą (importerem danego pojazdu) czy dany pojazd był ściągany w ilości 1 sztuki rocznie i w tedy jeśli dana firma to potwierdzi to jest przepis że taki pojazd nie musi posiadać homologacji (jest z niej zwolniony) i wtedy dostajemy blachy czerwone na dojazd na stacje kontroli pojazdów i zaczyna się normalny proces rejestracji. Ponad to faktura ta jest potrzebna do pierwszej rejestracji i nie interesuje ich że jest to np. 9-cio letni motocykl a to że jest pierwszy raz rejestrowany i powinien to mieć + oczywiście umowa kupna sprzedaży z właścicielem. (Koszt ok. 500zł)
DRUGI: Jako pojazd SAM. SAM - pojazd własnej konstrukcji (chodzi tu w szczególności o ramę ponieważ nikt z was nie jest w stanie zrobić silnika w garażu czyli mogą być elementy z innego motocykla). Biorę pod uwagę że chcemy go zarejestrować (tego crossa) na seryjnej ramie - odpada są numery. Można kupić nową ramę od producenta wtedy ona jest bez numerów ale jak się można domyślić wydatek nie mały(nie opłacalne). Chyba że nam się poszczęści i w miejscu numerów będzie rdza(korozja) którą będziemy musieli zeszlifować, zaszpachlować i pomalować żeby nie korodowała ramy na większej powierzchni no i jeśli natrafimy na normalnego rzezczoznawce techniki samochodowej który stwierdzi że jest to rama własnej produkcji a nie seryjna to wtedy wykona on szkic tej ramy łącznie z opisem i zdjęciami. Wtedy z tymi papierami udajemy się do komunikacji i zaczyna się normalny proces rejestracji. (koszt ok. 1000zł)
Jeszcze jedna sprawa kupując oświetlenie i inne elementy potrzebne do przeglądu zwracajcie uwagę czy są homologowane bo mogą być problemy z przeglądem.
Podsumowując jest full biegania i duże prawdopodobieństwo że nic z tego nie będzie – po prostu w Polsce legalnie znaczy nie możliwie (do cen dodałem koszt oświetlenia które mnie wyniosło 300zł).
P.S.
Jeśli komuś udało się zarejestrować wyczyna to proszę o kontakt bo ja już nie wiem jak to można zrobić, a bardzo mi na tym zależy.
Pozdrawiam i życzę powodzenia.