Połamana klamka i manetka.

Jeśli nie znalazłeś kategorii dla Twojego tematu pisz tu.
Autor tematu
MyWooz
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 1
Rejestracja: wt, 4 sie 2009, 12:37
Motocykl: YZF 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: From Southside
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Połamana klamka i manetka.

Post autor: MyWooz » wt, 4 sie 2009, 22:00

Witam, problem mały, wczoraj dostałem cross'a, wszystko ok, tylko gdy nie chciał odpalić kumplowi, próbował go z biegu ,bo jakiś koleś mu tak kazał, mnie przy tym nie było, w wyniku motor sie przewrócił, na prawą stronę.
YZF 250, ma dźwignie wygiętą na kąt 90 stopni w przód, oraz część od gazu jest połamana w połowie, chciałem się dowiedzieć, co trzeba zrobić, jak jest zbudowana ta część przy manetce, czy on ją złamał w pół? czy kierownica w środku się ułamała? Pozdrawiam i czekam na propozycje

ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Połamana klamka i manetka.

Post autor: ecik » wt, 4 sie 2009, 23:02

Rolgaz plastikowy jest oryginalny w YZ250F podejżewam, że on się rozwalił. Po prostu trzeba kupić nową tą część (nie cały rolgaz) tylko tą część plastikową lub od razu kupić aluminiową.

Autor tematu
MyWooz
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 1
Rejestracja: wt, 4 sie 2009, 12:37
Motocykl: YZF 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: From Southside
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Połamana klamka i manetka.

Post autor: MyWooz » śr, 5 sie 2009, 08:47

Aha, a w jakich cenach ta część będzie wynosić? ona jest trudno dostępna?
A klamke spróbować podgrzać i wyprostować, czy po prostu kupić nową? nie chcę go naciągać na wysokie koszty (kolege)

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Połamana klamka i manetka.

Post autor: WLD_Wlodi » śr, 5 sie 2009, 10:40

MyWooz pisze:Aha, a w jakich cenach ta część będzie wynosić? ona jest trudno dostępna?
A klamke spróbować podgrzać i wyprostować, czy po prostu kupić nową? nie chcę go naciągać na wysokie koszty (kolege)
Rollgaz - ok 30-50zł, alu pewnie troche więcej :)
Część ogólnodostępna.
www.olekmotocykle.pl
www.sklep.motox.pl

Klamke kupisz za ok 20-40zł.

ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Połamana klamka i manetka.

Post autor: ecik » śr, 5 sie 2009, 10:43

Klamkę możesz podgrzać i wyprostować. Powinno być okej bo oryginalna klamka to się zegnie i można parę razy wyprostować.

Autor tematu
MyWooz
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 1
Rejestracja: wt, 4 sie 2009, 12:37
Motocykl: YZF 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: From Southside
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Połamana klamka i manetka.

Post autor: MyWooz » śr, 5 sie 2009, 14:09

czyli z klamką wiekszego problemu nie ma, jak rozumiem, a ten rollgaz, to próbowałem odgiąć ten materiał z rączki, widziałem tam plastikową część, to jakby sie zdjęło tą gumową rączke, i usztywniło rollgaz to wszystko w porzadku? ;) Bo nowy na motox.sklep.com.pl kosztuje 239zł ;)

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: Połamana klamka i manetka.

Post autor: Mateusz_MX » śr, 5 sie 2009, 15:14

MyWooz pisze:czyli z klamką wiekszego problemu nie ma, jak rozumiem, a ten rollgaz, to próbowałem odgiąć ten materiał z rączki, widziałem tam plastikową część, to jakby sie zdjęło tą gumową rączke, i usztywniło rollgaz to wszystko w porzadku? ;) Bo nowy na motox.sklep.com.pl kosztuje 239zł ;)

Witaj,

Ty masz uszkodzony ten plastik, czy sam grip (gumowa rączka nakładana na plastik)? Jeżeli grip to można kupić nowe za 30-60zł. Sama rolka do rolgazu też kosztuje w granicach 50zł jak wspomnieli koledzy. Musisz rozkręcić mechanizm rolgazu i wyjąć linkę z rolki i zsunąć plastik z kierownicy, która wątpię że pękła ;) Klamka po podgrzaniu powinna dać się wyprostować.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

Autor tematu
MyWooz
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 1
Rejestracja: wt, 4 sie 2009, 12:37
Motocykl: YZF 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: From Southside
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Połamana klamka i manetka.

Post autor: MyWooz » śr, 5 sie 2009, 18:40

Podejrzewam, że chodzi o plastik ;)
Nic chyba tak nie zdziałamy, tak wiec chyba ostatnie pytanie w tym temacie.
Najprawdopodobniej jest to biały plastik pod gripem, z tego co odginałem tą gumową rączke, to tak sie wydaje.
Pytanie mam takie, czy jak spróbuję zdemontować tą dźwignie, to nic nie narusze? ;) Jestem laikiem w tych sprawach, a boje się, że będzie potem problem z założeniem linek, czy czegoś ;)
Pozdrawiam

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: Połamana klamka i manetka.

Post autor: Mateusz_MX » śr, 5 sie 2009, 21:04

Śmiało rozbieraj. Wyjmiesz tylko końcówki linek z rowków (w 4T są chyba 2 linki), potem włożysz je na miejsca i będzie ok. Nic tam nie ma prawa się przestawić.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

Autor tematu
MyWooz
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 1
Rejestracja: wt, 4 sie 2009, 12:37
Motocykl: YZF 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: From Southside
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Połamana klamka i manetka.

Post autor: MyWooz » ndz, 30 sie 2009, 19:00

Witam po przerwie :).
Zebrałem się na rozbiór rollgaz'a.
Sprawa dość mała, ale chciałem zrobić to z jak najmniejszym kosztem.
Rodzice proponują mi kasę na rollgaz, ale chcę trochę pokombinować i zreperować rollgaz.
Wcześniej opisałem sytuacje co się z rollgazem stało, zsunął się z kierownicy, a potem już tylko co gleba to większe połamania wewnątrz.
Aktualnie wyciągnąłem z niego wszystkie części i wygląda to tak(Ta druga część to metalowa rura o takiej samej średnicy, nieco cieńsza):

Tylko jak umieszczę dwie części do gumowej rączki to połowa rollgaz'a dobrze siedzi, a druga połowa siedzi w gumie i nie pewnie to wygląda.
Dodatkowo mam kilka dziur, na kleju dwuskładnikowym się to utrzyma? ;)

Nie chcę popełnić błędu, a potem żałować i prosić na obydwie części pieniądze.
Pozdrawiam

ktm_Martin_sx_125
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 106
Rejestracja: pt, 26 gru 2008, 10:48
Motocykl: Yamaha yz250f' 08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tuczno
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Połamana klamka i manetka.

Post autor: ktm_Martin_sx_125 » pt, 4 wrz 2009, 21:31

Ja na twoim miejscu nie bawiłbym się w naprawę rollgazu, jeszcze nie daj boże ci się kiedyś zatnie i będzie crashhhh. Koszty są nie duże więc może lepiej kupić nowy? Takie jest moje zdanie :wink:

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Połamana klamka i manetka.

Post autor: WLD_Wlodi » pt, 4 wrz 2009, 21:47

Według mnie lepiej wyłożyć te pare groszy i mieć nowy rollgaz, a nie bawić się w patenty:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na kazdy temat”