Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem INFO

Awatar użytkownika
superpimp
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 99
Rejestracja: ndz, 22 sty 2012, 20:28
Motocykl: exc 300
Styl jazdy: Trial
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem I

Post autor: superpimp » pn, 6 maja 2013, 00:34

sebek1516 pisze:Hej, wtrącę swoje 3 grosze ponieważ jestem świeżo po regeneracji i w trakcie regulacji.
SHOWA w KXF 250 2006
Adjustable Range: 322 ∼ 417 mL
173cm/71kg
Początkowo 360 ml to była totalna pomyłka, jeden wieki twardy kamień.
Wlałem jakieś 335 ml na lagę.
I powiem że regulacja w połowie (11/22) na pewnym dziurawym odcinku dawała bardzo po łapach, więc kręciłem po trochu i w sumie od S do H mam 22 kliki to przy 5 klikach od S do H zawieszenie było tak miękkie ze płynąłem jak na gąbce.
Może odlej po 20 ml?


Minimum to 322 także może odlać tak po 10ml. ;) , faktycznie może to coś pomóc.

Awatar użytkownika
sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem I

Post autor: sebek1516 » pn, 6 maja 2013, 00:45

A jak to jest z dolewaniem? Dolewać po odkręcaniu korka czy przez odpowietrzniki? Niby przy wciśniętych amortyzatorach powinno wypłynąć z kartridża przez te 2 otwory ale jak doleję 10 to, to jest prawie całe nic oleju.
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3165
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem I

Post autor: Majster128 » pn, 6 maja 2013, 08:05

motocyklecross pisze:jaka ilosc oleju bys sugerowal? i jakie ustawienia? waze okolo 80kg w ciuchach
chodzi mi charakterystyke 60% glupkowate hardenduro 40% tor mx
Polecam max 330 ml na tor. Na enduro może być jeszcze mniej.
Odnośnie ustawień trudno mi coś polecić na taką mieszankę. Osobiście jeżdżąc po torze lubię mieć twardo, a przy takim ustawieniu jak przychodzi mi wrócić do domu z toru (ok 7km drogami polnymi) to mam dość. Także chyba będziesz potrzebować dwa rodzaje ustawień dla przyzwoitego komfortu jazdy.
Poza tym seryjnie masz tam chyba sprężyny 5.3, które też swoje robią przy takiej wadze.

Awatar użytkownika
Autor tematu
motocyklecross
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 233
Rejestracja: wt, 21 paź 2008, 00:05
Motocykl: co miesiac inny ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem I

Post autor: motocyklecross » pn, 6 maja 2013, 21:26

oleju do zawieszenia dolewamy lub spuszczamy gdy zawieszenie nie pracuje w pelnym zakresie
tzn
zakladamy oring na lage i jesli nie dochodzi 2 cm do konca lagi to spuszczamy jesli dobija to dolewamy
Sebastian Gałkowski KAT-SERWIS Specjalizacja serwis motocykli i części zamienne
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3165
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem I

Post autor: Majster128 » pn, 6 maja 2013, 21:33

W ten sposób wyznaczyłeś te 410 ml ?
Zawieszenie ma czasem dobić do końca, a nie zatrzymywać się aż 2 cm przed końcem.

Awatar użytkownika
Autor tematu
motocyklecross
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 233
Rejestracja: wt, 21 paź 2008, 00:05
Motocykl: co miesiac inny ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem I

Post autor: motocyklecross » wt, 7 maja 2013, 22:57

wiem ze zawias powinien dobic czasami
a ilosc 410 (podawali 412 nawet dokladniej mowiac) wzialem z serwisowki i jest to moja pierwsza proba z tym zawiasem tzn zestrojenie go pod siebie bo wczesniej mialem inne moto
ciekawy jestem bardziej jak wyglada sprawa na klikach (lub jak powinna wygladac)
narazie ustawilem je na 8 comp 10 reb z przodu
tyl 1,75 obr szybkie 8 klikow wolne i 11 reb czasami do 13 sie zblizam
Sebastian Gałkowski KAT-SERWIS Specjalizacja serwis motocykli i części zamienne
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3165
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem I

Post autor: Majster128 » wt, 7 maja 2013, 23:11

Jeśli weźmiesz pod uwagę moją radę to regulacja pójdzie jak z płatka.

Awatar użytkownika
seba yamaha yz
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 286
Rejestracja: śr, 27 maja 2009, 14:24
Motocykl: Yamaha yz-f 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem I

Post autor: seba yamaha yz » pt, 10 maja 2013, 22:08

możecie podac wasze ustawienia na ktorych najlepiej wam sie jezdzi pytanie kieruje głownie do posiadaczy yamahy yz 125 od rocznikow 2005 z gory dzieki

Awatar użytkownika
Autor tematu
motocyklecross
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 233
Rejestracja: wt, 21 paź 2008, 00:05
Motocykl: co miesiac inny ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem I

Post autor: motocyklecross » sob, 11 maja 2013, 00:04

dzieki wielke majster za info zobacze co z tego wyjdzie wogole przeoczylem twoj post odnosnie ilosci oleju i dopiero teraz zauwazylem
pozdrawiam
Sebastian Gałkowski KAT-SERWIS Specjalizacja serwis motocykli i części zamienne
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg

Awatar użytkownika
adamur
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 10
Rejestracja: ndz, 16 gru 2012, 17:32
Motocykl: crf 450r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Zabrze
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem I

Post autor: adamur » pn, 13 maja 2013, 21:20

motocyklecross pisze:dzieki wielke majster za info zobacze co z tego wyjdzie wogole przeoczylem twoj post odnosnie ilosci oleju i dopiero teraz zauwazylem
pozdrawiam
Daj znać czy zmiana poduszki coś pomogła.

Awatar użytkownika
wtct
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: wt, 2 lip 2013, 14:46
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem I

Post autor: wtct » pt, 12 lip 2013, 11:03

Witam,

O niedawna jestem posiadaczem Yamahy WR250R. Ważę ok. 65kg razem ekwipunkiem i mam 173cm wzrostu. Zdaję sobie sprawę, że ustawienia standardowe zawieszenia są przewidziane dla przeciętnej masy ciała ok. 70 - 75kg.

Ustawiłem, więc przed wczoraj zawieszenie wg wartości standardowych z instrukcji obsługi. Jednakże odczułem dyskomfort w terenie. Duża część drgań była przenoszona na kierownicę, a tył chyba za bardzo pływał.

Przeanalizowałem sprawę i skoro jestem lżejszy niż przeciętny kierowca, to moim zdaniem:

1. Powinienem zwiększyć tłumienie siły odbicia, żeby mnie mniej wybijało.
2. Zmniejszyć kompresję, ponieważ jestem lekki i motocykl musi się łatwiej pode mną uginać.

W związku z powyższym, przykręciłem tłumienie siły odbicia o dwa kliki i odkręciłem kompresję o dwa kliki.

Wydawało mi się, że tył za bardzo pływa, więc wyjątkowo przykręciłem kompresję o 4 kliki.

Ruszyłem w drogę. Łąki, drogi polne, trochę cięższy i miękki teren. Czułem, że o wiele łatwiej panuję nad motorem i jazda stała się przyjemniejsza i bardziej przewidywalna.

Proszę o potwierdzenie, czy dobrze rozumuję regulację pod moją masę, bo ciągła regulacja o jedno kliknięcie w prawo/lewo jest moim zdaniem nie do wyczucia i chciałbym wiedzieć, w którym kierunku lepiej regulować zawieszenie ze względu na moją masę.


Pozdrawiam
Wojtek

Awatar użytkownika
bynio1991
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 16
Rejestracja: pn, 13 kwie 2009, 15:39
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem I

Post autor: bynio1991 » czw, 2 paź 2014, 20:51

Ma ktoś może link do filmiku na którym widać prawidłową pracę zawieszenia (w zwolnionym tempie) ?

Motocykl: YZ 250 2009r.
Pytanie odnośnie pracy tylnego amortyzatora:
Czy tłoczysko powinno dobijać do samego końca (tzn do końca chromu) tak jak ma to miejsce w przednich lagach ? Ile miejsca opona-błotnik tak orientacyjnie ma być przy max ugięciu ?
Wolne dobicie ma ktoś jeszcze jakiś sposób na regulację oprócz sprawdzania reakcji na gaz ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólny”