Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem INFO

Awatar użytkownika
Enduros70
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 1026
Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
Motocykl: EXC 450
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Jarosław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem I

Post autor: Enduros70 » pt, 3 maja 2013, 15:21

Ja specjalnie zapakuję teraz all ballsa na wahacz i kołyskę, będę wiedział czy to zły montaż i obsługa czy faktycznie mit jest prawdziwy.

Awatar użytkownika
superpimp
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 99
Rejestracja: ndz, 22 sty 2012, 20:28
Motocykl: exc 300
Styl jazdy: Trial
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem I

Post autor: superpimp » pt, 3 maja 2013, 23:16

sebek1516 pisze:Kolego nazwy olei mogą być stare i już nieaktualne. Polecam Motul 5W racing albo nie racing, jeśli takiego nie możesz dostać. Castrola mógł mieć dużo bo niektórym szkoda kasy i chcą do wymiany najtańszy aby rodzaj się zgadzał.

#2
Cieknie laga? Co to za hiper mega uszczelniacze? Do końca dobiłeś uszczelniacz? Założyłeś dobrą stroną? Czym wbijałeś? Ja na końcu zawsze muszę śrubokrętem dobić bo mam wbijak z rurki PCV i końcówka opornie idzie ;/

W prolinku zawsze po wymianie zrobi sie minimalny luz. Zestaw Pivota jest drogi wiec dobierz łożyska w sklepie z łożyskami, zaoszczędzisz nawet 200 zł mimo tego że weźmiesz najlepsze dostępne łożyska i uszczelniacze... Luz możesz też mieć na śrubie co siedzi w tulejce więc jak dokupisz sam łożyska to do tokarza ze wszystkim niech ci nowe tulejki zrobi.
Uszczelniacze firmy nie pamiętam , czerwone takie 55zł.. Potrójne wargi niby..
Dobrze dobiłem , obydwie składałem tak samo. na pewno dobrze włożone. Dociskałem pod koniec tak jak ty śrubokrętem ale z tępa końcówką i po zewnętrznym rancie także nie mogło to zaszkodzić uszczelniaczom.

Skoro tak radzisz , spróbuje szczęścia w sklepie z łożyskami :)

Awatar użytkownika
sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem I

Post autor: sebek1516 » sob, 4 maja 2013, 00:32

Czerwone to tylko allballs a z tego co pamiętam to je zakłada się odwrotnie niż wszystkie ale prawdopodobnie to Ty zakładałeś temat w innym dziale, właśnie o montażu uszczelniaczy od allballsa. Mylę się?

Taram:
Obrazek

http://rottenxxxronnie.blogspot.com/201 ... e-and.html
Dociskałem pod koniec tak jak ty śrubokrętem ale z tępa końcówką i po zewnętrznym rancie także nie mogło to zaszkodzić uszczelniaczom.
Tak samo robię, mam zeszlifowany śrubokręt i dobijam tak, aż ten pierścień zabezpieczający sam wskoczy na swoje miejsce bez proszenia.
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

Awatar użytkownika
superpimp
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 99
Rejestracja: ndz, 22 sty 2012, 20:28
Motocykl: exc 300
Styl jazdy: Trial
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem I

Post autor: superpimp » sob, 4 maja 2013, 00:46

Dokładnie takie. Kolejny raz zawodzę się na allballs :))
Temat zakładał chyba kto inny :) , ja się posłużyłem tą małą instrukcją tylko trzeba ją sobie do góry nogami odwrócić bo tu jest tak jakby do klasycznego zawieszenia.

Awatar użytkownika
krecik55
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 122
Rejestracja: pn, 24 mar 2008, 18:40
Motocykl: KTM SX 150 2009
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztynek
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem I

Post autor: krecik55 » sob, 4 maja 2013, 11:16

Koledzy chyba nie w tym temacie piszecie?
W tym temacie ciągnijmy to co zaczął autor, czyli przede wszystkim setup zawieszenia.
Fajnie gdyby każdy z nas wpisał na jakim setupie dobrze mu się lata, podał swoją wagę, wzrost, jaki motocykl, zawias czy seria czy tuning. Oczywiście nie może zabraknąć informacji w jakich warunkach jeździmy, tor (piach, twardo, mięko, błoto), lasy, żwirownie itp.
było - Suzuki RM 125 K2
jest - KTM SX 150 2009

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3256
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem I

Post autor: Majster128 » sob, 4 maja 2013, 11:37

Biorąc pod uwagę ten wykres o wiele lepiej od yamahy 01 wychodzi Silikone Pro RSF, ponieważ ma o wiele lepszą stabilność lepkości.

Awatar użytkownika
Autor tematu
motocyklecross
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 233
Rejestracja: wt, 21 paź 2008, 00:05
Motocykl: co miesiac inny ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem I

Post autor: motocyklecross » sob, 4 maja 2013, 13:18

witam jest ktos kto lata CRF 450 05-08
aktualnie mam HM 450 2006 czyli homologowana crfke i jestem ciekawy na jakich ustawieniach wy jezdzicie
o ile w KTMie ustawic zawias to dla mnie pikus to w CRFce zaczyna mnie wkurzac :D

podajce mi glownie ustawienia na klikach z tylu i przodu bo sagi ustawie sobie bez problemu ;)

obecnie smigam na ustawieniach
przod 12comp 12 reb olej 5w 410ml ipone
tyl 2,3 obrotu HS i 9 klikow LS oraz 13 rebound sag 100

jesli ktos ma crfke z dobrze ustawionym zawiasem prosze o info bede mial punkt wyjsciowy

ustawienia z serwisowki sa dupiate

jesli chodzi o oleje do zawieszen przedniech sporo testowalem i uzywam tylko 2
castrol fork 5w syntetyk oraz ipone 5w fork syntetyk do tylnych amorow tylko ipone monoshock
Sebastian Gałkowski KAT-SERWIS Specjalizacja serwis motocykli i części zamienne
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg

Awatar użytkownika
adamur
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 10
Rejestracja: ndz, 16 gru 2012, 17:32
Motocykl: crf 450r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Zabrze
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem I

Post autor: adamur » sob, 4 maja 2013, 14:26

motocyklecross pisze:witam jest ktos kto lata CRF 450 05-08
aktualnie mam HM 450 2006 czyli homologowana crfke i jestem ciekawy na jakich ustawieniach wy jezdzicie
o ile w KTMie ustawic zawias to dla mnie pikus to w CRFce zaczyna mnie wkurzac :D

podajce mi glownie ustawienia na klikach z tylu i przodu bo sagi ustawie sobie bez problemu ;)

obecnie smigam na ustawieniach
przod 12comp 12 reb olej 5w 410ml ipone
tyl 2,3 obrotu HS i 9 klikow LS oraz 13 rebound sag 100

jesli ktos ma crfke z dobrze ustawionym zawiasem prosze o info bede mial punkt wyjsciowy

ustawienia z serwisowki sa dupiate

jesli chodzi o oleje do zawieszen przedniech sporo testowalem i uzywam tylko 2
castrol fork 5w syntetyk oraz ipone 5w fork syntetyk do tylnych amorów tylko ipone monoshock
Zawias dla mnie był za twardy i też się z nim długo męczyłem, byłem na fajnym szkoleniu w Niemcowni u Marka z forum i temat ogarnięty.
Ja mam zmienione sprężyny na miększe z przodu 43 i z tyłu 42.
Aktualnie jest wlany KYB
Z przodu trochę większa poducha 120mm (mniej oleju) doświadczalnie testowałem.

przod różnie comp 14 reb
tyl 2 obrotu HS i LS różnie oraz 8 rebound sag 10,5

Awatar użytkownika
sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem I

Post autor: sebek1516 » sob, 4 maja 2013, 15:16

Bardzo szeroko opisany proces regulacji zawieszenia z dobrymi przykładami:
http://x-moto.com.pl/regulacja-zawieszen-w-motocyklu/
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3256
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem I

Post autor: Majster128 » sob, 4 maja 2013, 16:13

Przy 410 ml trzeba mieć niezłe łapy by utrzymać crf na torze mx.

Awatar użytkownika
Autor tematu
motocyklecross
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 233
Rejestracja: wt, 21 paź 2008, 00:05
Motocykl: co miesiac inny ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem I

Post autor: motocyklecross » ndz, 5 maja 2013, 23:02

jaka ilosc oleju bys sugerowal? i jakie ustawienia? waze okolo 80kg w ciuchach
chodzi mi charakterystyke 60% glupkowate hardenduro 40% tor mx
Sebastian Gałkowski KAT-SERWIS Specjalizacja serwis motocykli i części zamienne
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg

Awatar użytkownika
sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem I

Post autor: sebek1516 » ndz, 5 maja 2013, 23:16

Hej, wtrącę swoje 3 grosze ponieważ jestem świeżo po regeneracji i w trakcie regulacji.
SHOWA w KXF 250 2006
Adjustable Range: 322 ∼ 417 mL
173cm/71kg
Początkowo 360 ml to była totalna pomyłka, jeden wieki twardy kamień.
Wlałem jakieś 335 ml na lagę.
I powiem że regulacja w połowie (11/22) na pewnym dziurawym odcinku dawała bardzo po łapach, więc kręciłem po trochu i w sumie od S do H mam 22 kliki to przy 5 klikach od S do H zawieszenie było tak miękkie ze płynąłem jak na gąbce.
Może odlej po 20 ml?
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólny”