Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem INFO

krecik55
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 122
Rejestracja: pn, 24 mar 2008, 18:40
Motocykl: KTM SX 150 2009
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztynek
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem I

Post autor: krecik55 » śr, 20 mar 2013, 20:49

Na pewno spróbuję Twoich ustawień, powiedz jeszcze ile ważysz w kompletnym stroju ?
Puki co znalazłem coś takiego i tak ustawiłem ale jeszcze nie testowałem, wciąż czekam na +10* na zewnątrz :/
http://motocrossactionmag.com/Main/News ... -2363.aspx

Usiad mam ustawiony idealnie na 105mm a odpad w okolicach 32mm
Do najlżejszych nie należę bo na sucho ważę 75-77kg do tego kompletny strój +-8kg przy wzroście 178cm
było - Suzuki RM 125 K2
jest - KTM SX 150 2009

Jaro5
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 200
Rejestracja: pt, 7 gru 2012, 22:28
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Łódzkie Poddębice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem I

Post autor: Jaro5 » śr, 20 mar 2013, 21:08

Kre_K pisze:klikasz od lewej do prawej i polowa klikow to ustawienie seryjne.
Od kiedy polowa klików to seryjne ustawienie?
Może w twoim moto.
Nie wprowadzaj ludzi w błąd
A jeżeli o temat chodzi to gratulacje dla motocyklecross ,się należy :drinkers:

Kre_K
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 455
Rejestracja: sob, 12 wrz 2009, 13:36
Motocykl: cyryfy
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem I

Post autor: Kre_K » czw, 21 mar 2013, 00:16

No w moim moto.
Kupiles kiedys nowy motocykl z ustawionym pod kogos zawieszeniem?
Mistrzu,nie szukaj dziury w calym.
---------------------------

Autor tematu
motocyklecross
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 233
Rejestracja: wt, 21 paź 2008, 00:05
Motocykl: co miesiac inny ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem I

Post autor: motocyklecross » czw, 21 mar 2013, 18:22

moja waga to okolo 75kg plus ubior czyli wychodzi podobnie z tym ze ja dosc wysoki jestem
najlepiej jezdzilo mi sie na usiadzie 108 mm
Sebastian Gałkowski KAT-SERWIS Specjalizacja serwis motocykli i części zamienne
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg

krecik55
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 122
Rejestracja: pn, 24 mar 2008, 18:40
Motocykl: KTM SX 150 2009
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztynek
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem I

Post autor: krecik55 » czw, 21 mar 2013, 19:51

Dzięki, jak już będą warunki do jazdy i potestuje te ustawienia to zdam relacje.
było - Suzuki RM 125 K2
jest - KTM SX 150 2009

krecik55
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 122
Rejestracja: pn, 24 mar 2008, 18:40
Motocykl: KTM SX 150 2009
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztynek
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem I

Post autor: krecik55 » czw, 25 kwie 2013, 23:10

motocyklecross pisze:moja waga to okolo 75kg plus ubior czyli wychodzi podobnie z tym ze ja dosc wysoki jestem
najlepiej jezdzilo mi sie na usiadzie 108 mm
Cześć potestowałem twoje ustawienia które podawałeś mi we wcześniejszym poście i powiem że jest o niebo lepiej niż miałem wcześniej, czy mógłbyś jeszcze podać jakieś swoje ulubione ustawienie przodu ?

Pozdrawiam
Daniel
było - Suzuki RM 125 K2
jest - KTM SX 150 2009

Autor tematu
motocyklecross
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 233
Rejestracja: wt, 21 paź 2008, 00:05
Motocykl: co miesiac inny ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem I

Post autor: motocyklecross » czw, 25 kwie 2013, 23:16

moje ulubione ustawienie bylo 15 comp i 21 rebound z przodu
olej 5W 450ml
Sebastian Gałkowski KAT-SERWIS Specjalizacja serwis motocykli i części zamienne
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg

krecik55
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 122
Rejestracja: pn, 24 mar 2008, 18:40
Motocykl: KTM SX 150 2009
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztynek
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem I

Post autor: krecik55 » czw, 25 kwie 2013, 23:33

OK, dzięki piękne kolego za nastawy i ogólnie za cały temat, szkoda tylko że tak mało osób się tu udziela.
Ja na tą chwilę nie wiem jaki mam dokładnie olej zalany i ile, ale ustawiony przód mam tak:
Comp: 13 clicks
Rebound: 18 clciks

Czyli w zasadzie bardzo podobnie, ale spróbuje go jeszcze przestawić na twoje ulubione bo tył leży mi idealnie :)
było - Suzuki RM 125 K2
jest - KTM SX 150 2009

sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem I

Post autor: sebek1516 » czw, 25 kwie 2013, 23:56

Jest inny temat brdziej ON-Line ten robi za taki filar, to sie głównie czyta a dyskutuje winnym ;P
W dziale serwis.
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

krecik55
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 122
Rejestracja: pn, 24 mar 2008, 18:40
Motocykl: KTM SX 150 2009
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztynek
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem I

Post autor: krecik55 » czw, 2 maja 2013, 11:23

Motocyklecross, dzięki wielkie chłopie.
Niby tylko kilkoma klikami różni się Twój ulubiony setup od tego który ja miałem wcześniej, ale po zastosowaniu i wyjechaniu na tor jest mega różnica, poprzeczne nierówności już nie sprawiają mi takiego problemu, motocykl prowadzi się po dziurach o wiele łatwiej, nie męczy tak rąk jak wcześniej.
Oczywiście zdaję sobie sprawę że jadąc na inny tor może być inaczej, ale twój pierwszy post wyjaśnił mi sporo i wiem mniej więcej gdzie i w którą stronę kręcić żeby dopasować setup do warunków na torze.

Dzięki bardzo.
było - Suzuki RM 125 K2
jest - KTM SX 150 2009

Autor tematu
motocyklecross
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 233
Rejestracja: wt, 21 paź 2008, 00:05
Motocykl: co miesiac inny ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem I

Post autor: motocyklecross » czw, 2 maja 2013, 18:49

fajnie ze "dogadales" sie z zawiasem :)
pozdrawiam ;)
Sebastian Gałkowski KAT-SERWIS Specjalizacja serwis motocykli i części zamienne
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg

Awatar użytkownika
mckwadrat89
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 160
Rejestracja: czw, 8 paź 2009, 18:25
Motocykl: CRF250 '10
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: łódzkie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem I

Post autor: mckwadrat89 » czw, 2 maja 2013, 20:00

Witam, może ktoś mi też pomoże się dogadać z zawiasem:) Motocykl to YZ450F 2004 rok, zawias po tuningu(nie wiadomo kiedy) w REIGER. Ważę 100 kg.

PRZÓD (zawias w dobrym stanie, bez luzów na tulejach, oczywiście szczelny, płynnie pracuje)
Olej 7,5. Poziom 105 mm.
Ustawiłem COMP i REB na wartości standard z serwisówki. Pojeździłem chwilę i uznałem, że wali po łapach. Wykręciłem więc COMP o jakieś 5 klików ( teraz jest wykręcone w sumie na 15 z 20 klików) REB podobnie. Po regulacji zauważyłem poprawę. Wczoraj na CC miałem okazje przetestować je lepiej i nie jestem zadowolony. Ogólnie dalej czułem na łapach sporo nierówności oraz na prostych z poprzecznymi nierównościami przy większych prędkościach trochę rzucało mi kierą na boki tzw shimmy. Było sporo błota i nie skakałem za dużo więc nie powiem od tej strony za dużo, nie dolatywałem sporo razy na hopach a zawias nie dobijal, a po brudzie na lagach widać że pracował w pełnym zakresie, więc pod tym względem chyba nie jest źle.

TYŁ (łożyska przesmarowane, bez luzów, zawias oczywiście szczelny, płynnie pracuje)
SAGI ustawione pode mnie. HI COMP wykręcony na ok 7/8 obrotu z 2, LOW COMP wykręcony na 9 z 20. REB też wykręcony na 9 z 20. Na zawodach tył też mi się nie podobał. Zauważyłem, że czasem na serii nierówności siedzenie uderza mnie w dupę, jakby za szybko się wysuwał (rozumiem, że trzeba wkręcić REB w tej sytuacji??) Poza tym nie dobijał i widać, że pracował w pełnym zakresie.

Czekam na jakieś rady, pytania. Pozdro:)
Baseball, basketball, football - all require one ball...off-road require two!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólny”