Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem INFO
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 1028
- Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
- Motocykl: EXC 450
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Jarosław
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem I
Ja specjalnie zapakuję teraz all ballsa na wahacz i kołyskę, będę wiedział czy to zły montaż i obsługa czy faktycznie mit jest prawdziwy.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 99
- Rejestracja: ndz, 22 sty 2012, 20:28
- Motocykl: exc 300
- Styl jazdy: Trial
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem I
Uszczelniacze firmy nie pamiętam , czerwone takie 55zł.. Potrójne wargi niby..sebek1516 pisze:Kolego nazwy olei mogą być stare i już nieaktualne. Polecam Motul 5W racing albo nie racing, jeśli takiego nie możesz dostać. Castrola mógł mieć dużo bo niektórym szkoda kasy i chcą do wymiany najtańszy aby rodzaj się zgadzał.
#2
Cieknie laga? Co to za hiper mega uszczelniacze? Do końca dobiłeś uszczelniacz? Założyłeś dobrą stroną? Czym wbijałeś? Ja na końcu zawsze muszę śrubokrętem dobić bo mam wbijak z rurki PCV i końcówka opornie idzie ;/
W prolinku zawsze po wymianie zrobi sie minimalny luz. Zestaw Pivota jest drogi wiec dobierz łożyska w sklepie z łożyskami, zaoszczędzisz nawet 200 zł mimo tego że weźmiesz najlepsze dostępne łożyska i uszczelniacze... Luz możesz też mieć na śrubie co siedzi w tulejce więc jak dokupisz sam łożyska to do tokarza ze wszystkim niech ci nowe tulejki zrobi.
Dobrze dobiłem , obydwie składałem tak samo. na pewno dobrze włożone. Dociskałem pod koniec tak jak ty śrubokrętem ale z tępa końcówką i po zewnętrznym rancie także nie mogło to zaszkodzić uszczelniaczom.
Skoro tak radzisz , spróbuje szczęścia w sklepie z łożyskami
-
- Rekord toru!
- Posty: 1914
- Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
- Motocykl: gram w zielone
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem I
Czerwone to tylko allballs a z tego co pamiętam to je zakłada się odwrotnie niż wszystkie ale prawdopodobnie to Ty zakładałeś temat w innym dziale, właśnie o montażu uszczelniaczy od allballsa. Mylę się?
Taram:
http://rottenxxxronnie.blogspot.com/201 ... e-and.html
Taram:
http://rottenxxxronnie.blogspot.com/201 ... e-and.html
Tak samo robię, mam zeszlifowany śrubokręt i dobijam tak, aż ten pierścień zabezpieczający sam wskoczy na swoje miejsce bez proszenia.Dociskałem pod koniec tak jak ty śrubokrętem ale z tępa końcówką i po zewnętrznym rancie także nie mogło to zaszkodzić uszczelniaczom.
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM
-
- Mistrz prostej
- Posty: 99
- Rejestracja: ndz, 22 sty 2012, 20:28
- Motocykl: exc 300
- Styl jazdy: Trial
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem I
Dokładnie takie. Kolejny raz zawodzę się na allballs )
Temat zakładał chyba kto inny , ja się posłużyłem tą małą instrukcją tylko trzeba ją sobie do góry nogami odwrócić bo tu jest tak jakby do klasycznego zawieszenia.
Temat zakładał chyba kto inny , ja się posłużyłem tą małą instrukcją tylko trzeba ją sobie do góry nogami odwrócić bo tu jest tak jakby do klasycznego zawieszenia.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 122
- Rejestracja: pn, 24 mar 2008, 18:40
- Motocykl: KTM SX 150 2009
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztynek
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem I
Koledzy chyba nie w tym temacie piszecie?
W tym temacie ciągnijmy to co zaczął autor, czyli przede wszystkim setup zawieszenia.
Fajnie gdyby każdy z nas wpisał na jakim setupie dobrze mu się lata, podał swoją wagę, wzrost, jaki motocykl, zawias czy seria czy tuning. Oczywiście nie może zabraknąć informacji w jakich warunkach jeździmy, tor (piach, twardo, mięko, błoto), lasy, żwirownie itp.
W tym temacie ciągnijmy to co zaczął autor, czyli przede wszystkim setup zawieszenia.
Fajnie gdyby każdy z nas wpisał na jakim setupie dobrze mu się lata, podał swoją wagę, wzrost, jaki motocykl, zawias czy seria czy tuning. Oczywiście nie może zabraknąć informacji w jakich warunkach jeździmy, tor (piach, twardo, mięko, błoto), lasy, żwirownie itp.
było - Suzuki RM 125 K2
jest - KTM SX 150 2009
jest - KTM SX 150 2009
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem I
Biorąc pod uwagę ten wykres o wiele lepiej od yamahy 01 wychodzi Silikone Pro RSF, ponieważ ma o wiele lepszą stabilność lepkości.
-
Autor tematumotocyklecross
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 233
- Rejestracja: wt, 21 paź 2008, 00:05
- Motocykl: co miesiac inny ;)
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem I
witam jest ktos kto lata CRF 450 05-08
aktualnie mam HM 450 2006 czyli homologowana crfke i jestem ciekawy na jakich ustawieniach wy jezdzicie
o ile w KTMie ustawic zawias to dla mnie pikus to w CRFce zaczyna mnie wkurzac
podajce mi glownie ustawienia na klikach z tylu i przodu bo sagi ustawie sobie bez problemu
obecnie smigam na ustawieniach
przod 12comp 12 reb olej 5w 410ml ipone
tyl 2,3 obrotu HS i 9 klikow LS oraz 13 rebound sag 100
jesli ktos ma crfke z dobrze ustawionym zawiasem prosze o info bede mial punkt wyjsciowy
ustawienia z serwisowki sa dupiate
jesli chodzi o oleje do zawieszen przedniech sporo testowalem i uzywam tylko 2
castrol fork 5w syntetyk oraz ipone 5w fork syntetyk do tylnych amorow tylko ipone monoshock
aktualnie mam HM 450 2006 czyli homologowana crfke i jestem ciekawy na jakich ustawieniach wy jezdzicie
o ile w KTMie ustawic zawias to dla mnie pikus to w CRFce zaczyna mnie wkurzac
podajce mi glownie ustawienia na klikach z tylu i przodu bo sagi ustawie sobie bez problemu
obecnie smigam na ustawieniach
przod 12comp 12 reb olej 5w 410ml ipone
tyl 2,3 obrotu HS i 9 klikow LS oraz 13 rebound sag 100
jesli ktos ma crfke z dobrze ustawionym zawiasem prosze o info bede mial punkt wyjsciowy
ustawienia z serwisowki sa dupiate
jesli chodzi o oleje do zawieszen przedniech sporo testowalem i uzywam tylko 2
castrol fork 5w syntetyk oraz ipone 5w fork syntetyk do tylnych amorow tylko ipone monoshock
Sebastian Gałkowski KAT-SERWIS Specjalizacja serwis motocykli i części zamienne
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 10
- Rejestracja: ndz, 16 gru 2012, 17:32
- Motocykl: crf 450r
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Zabrze
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem I
Zawias dla mnie był za twardy i też się z nim długo męczyłem, byłem na fajnym szkoleniu w Niemcowni u Marka z forum i temat ogarnięty.motocyklecross pisze:witam jest ktos kto lata CRF 450 05-08
aktualnie mam HM 450 2006 czyli homologowana crfke i jestem ciekawy na jakich ustawieniach wy jezdzicie
o ile w KTMie ustawic zawias to dla mnie pikus to w CRFce zaczyna mnie wkurzac
podajce mi glownie ustawienia na klikach z tylu i przodu bo sagi ustawie sobie bez problemu
obecnie smigam na ustawieniach
przod 12comp 12 reb olej 5w 410ml ipone
tyl 2,3 obrotu HS i 9 klikow LS oraz 13 rebound sag 100
jesli ktos ma crfke z dobrze ustawionym zawiasem prosze o info bede mial punkt wyjsciowy
ustawienia z serwisowki sa dupiate
jesli chodzi o oleje do zawieszen przedniech sporo testowalem i uzywam tylko 2
castrol fork 5w syntetyk oraz ipone 5w fork syntetyk do tylnych amorów tylko ipone monoshock
Ja mam zmienione sprężyny na miększe z przodu 43 i z tyłu 42.
Aktualnie jest wlany KYB
Z przodu trochę większa poducha 120mm (mniej oleju) doświadczalnie testowałem.
przod różnie comp 14 reb
tyl 2 obrotu HS i LS różnie oraz 8 rebound sag 10,5
-
- Rekord toru!
- Posty: 1914
- Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
- Motocykl: gram w zielone
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem I
Bardzo szeroko opisany proces regulacji zawieszenia z dobrymi przykładami:
http://x-moto.com.pl/regulacja-zawieszen-w-motocyklu/
http://x-moto.com.pl/regulacja-zawieszen-w-motocyklu/
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem I
Przy 410 ml trzeba mieć niezłe łapy by utrzymać crf na torze mx.
-
Autor tematumotocyklecross
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 233
- Rejestracja: wt, 21 paź 2008, 00:05
- Motocykl: co miesiac inny ;)
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem I
jaka ilosc oleju bys sugerowal? i jakie ustawienia? waze okolo 80kg w ciuchach
chodzi mi charakterystyke 60% glupkowate hardenduro 40% tor mx
chodzi mi charakterystyke 60% glupkowate hardenduro 40% tor mx
Sebastian Gałkowski KAT-SERWIS Specjalizacja serwis motocykli i części zamienne
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg
-
- Rekord toru!
- Posty: 1914
- Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
- Motocykl: gram w zielone
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem I
Hej, wtrącę swoje 3 grosze ponieważ jestem świeżo po regeneracji i w trakcie regulacji.
SHOWA w KXF 250 2006
Adjustable Range: 322 ∼ 417 mL
173cm/71kg
Początkowo 360 ml to była totalna pomyłka, jeden wieki twardy kamień.
Wlałem jakieś 335 ml na lagę.
I powiem że regulacja w połowie (11/22) na pewnym dziurawym odcinku dawała bardzo po łapach, więc kręciłem po trochu i w sumie od S do H mam 22 kliki to przy 5 klikach od S do H zawieszenie było tak miękkie ze płynąłem jak na gąbce.
Może odlej po 20 ml?
SHOWA w KXF 250 2006
Adjustable Range: 322 ∼ 417 mL
173cm/71kg
Początkowo 360 ml to była totalna pomyłka, jeden wieki twardy kamień.
Wlałem jakieś 335 ml na lagę.
I powiem że regulacja w połowie (11/22) na pewnym dziurawym odcinku dawała bardzo po łapach, więc kręciłem po trochu i w sumie od S do H mam 22 kliki to przy 5 klikach od S do H zawieszenie było tak miękkie ze płynąłem jak na gąbce.
Może odlej po 20 ml?
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM