Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem INFO

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem I

Post autor: kris514 » czw, 2 maja 2013, 21:09

Zastanawiam się czemu olej 7,5 w a nie 5 w ??
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

Awatar użytkownika
mckwadrat89
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 160
Rejestracja: czw, 8 paź 2009, 18:25
Motocykl: CRF250 '10
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: łódzkie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem I

Post autor: mckwadrat89 » czw, 2 maja 2013, 21:26

Nie wiem czy słusznie, ale sam wykombinowałem, że skoro są oleje 2,5 5 7,5 10 to powinienem mieć olej "gęstszy" 7,5 niż standardowo 5 skoro jestem dość ciężki.
Baseball, basketball, football - all require one ball...off-road require two!

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem I

Post autor: kris514 » czw, 2 maja 2013, 22:13

błąd, do wagi robi się tuning i wymianę sprężyn a nie wymianę oleju na gęstszy, to dlatego bije po łapach.
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

Awatar użytkownika
pawian1992
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 74
Rejestracja: sob, 14 maja 2011, 19:52
Motocykl: YZ 125 2012
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Kielce
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem I

Post autor: pawian1992 » czw, 2 maja 2013, 22:15

mckwadrat89 pisze:Nie wiem czy słusznie, ale sam wykombinowałem, że skoro są oleje 2,5 5 7,5 10 to powinienem mieć olej "gęstszy" 7,5 niż standardowo 5 skoro jestem dość ciężki.
Ja tymi parametrami 2,5 5 7,5 itd bym się zbytnio w doborze oleju do zawieszenia nie sugerował ... Przerabiałem to u siebie i sprawa miała się tak , że do moich gabli zaleca się lać 5W , jednak olej olejowi nierówny . Znalazłem na necie tabelkę z olejami ( wiem , że tutaj na forum Majster128 coś takiego kiedyś udostępnił )- są tam różne parametry olejów i najlepiej znaleźć olej , jaki fabrycznie zalewany jest do amora ( w moim przypadku KYB ForkOil 01M ) , zapoznać się z wartościami z tabeli i na tej podstawie szukać odpowiedniego zamiennika ... W praniu wyszło to tak , że kupując olej motorex-a musiałem kupić 2,5W a nie 5W , którego kiedyś już wlałem i zawiecha biła po rękach niemiłosiernie . Po zmianie na 2,5W odczułem dużą różnicę , na plus oczywiście :)

seba yamaha yz
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 336
Rejestracja: śr, 27 maja 2009, 14:24
Motocykl: Yamaha yz-f 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem I

Post autor: seba yamaha yz » czw, 2 maja 2013, 22:23

siemanko mozecie podpowiedziec jakie ustawiania macie przodu motocykl yamaha yz 125 2008r gorna sruba mam na 13 klikow a na dole 5 klikow i szczeze mowiac cos mi nie pasuje strasznie mecza mi sie łapy na tych ustawieniach kliki liczone od S-H czyli wkrecone na maksa S i odkrecone 13 klikow na H

Awatar użytkownika
mckwadrat89
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 160
Rejestracja: czw, 8 paź 2009, 18:25
Motocykl: CRF250 '10
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: łódzkie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem I

Post autor: mckwadrat89 » czw, 2 maja 2013, 22:50

kris514 pisze:błąd, do wagi robi się tuning i wymianę sprężyn a nie wymianę oleju na gęstszy, to dlatego bije po łapach.
Ok. To wymienię olej na 5 i zobaczymy co się będzie działo. Jaki olej polecacie?
Baseball, basketball, football - all require one ball...off-road require two!

Awatar użytkownika
marek antczak
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 468
Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
Motocykl: rmz
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Niemcy Zülpich
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem I

Post autor: marek antczak » czw, 2 maja 2013, 22:55

seba yamaha yz pisze:siemanko mozecie podpowiedziec jakie ustawiania macie przodu motocykl yamaha yz 125 2008r gorna sruba mam na 13 klikow a na dole 5 klikow i szczeze mowiac cos mi nie pasuje strasznie mecza mi sie łapy na tych ustawieniach kliki liczone od S-H czyli wkrecone na maksa S i odkrecone 13 klikow na H

Masz za szybkie odbicie (na dole), prawidłowo powinno być 12-14 klików , twardość możesz ustawić na 12 klików licząc zawsze od soft w kierunku Hart :D

sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem I

Post autor: sebek1516 » czw, 2 maja 2013, 23:02

Motul wg. mnie to najlepszy stosunek ceny do jakości i jest najbardziej zbliżony do SHOWA-SS05 czy jakiegoś takiego zalecanego do mojej kawy. W przypadku olei do zawieszeń bardzo często 5W nie jest równe 5W. Poszukaj na google pliku "oil charts.pdf"
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

Awatar użytkownika
mckwadrat89
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 160
Rejestracja: czw, 8 paź 2009, 18:25
Motocykl: CRF250 '10
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: łódzkie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem I

Post autor: mckwadrat89 » pt, 3 maja 2013, 10:19

Znalazłem ten plik. Na czerwono zaznaczyłem obecny olej, a na zielono olej zalecany z serwisówki Yamaha 01. Kurde, rozbieżność jest ogromna!!! Jak widać najbliższy olej to Castrol Fork Oil 10w i taki chyba kupie. Poza tym widziałem sporo opakowań tego Castrola u znajomego mechanika, więc chyba jest OK.

Baseball, basketball, football - all require one ball...off-road require two!

superpimp
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 99
Rejestracja: ndz, 22 sty 2012, 20:28
Motocykl: exc 300
Styl jazdy: Trial
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem I

Post autor: superpimp » pt, 3 maja 2013, 11:59

Witam kolegów , mam pytanie z trochę innej beczki.
Mam luz na prolinku w yz250.
Ale szczerze mówiąc nie przeszkadza mi to w jeździe bo głownie są to lasy.
Pytanie brzmi:
Czy mogą być jakieś konsekwencje tego że jeżdżę z tym luzem?

I jeszcze jedno , bo jeśli są jakieś konsekwencje to robię to natychmiastowo. Tylko czy ktoś z doświadczenia może polecić jakiś zestaw do regeneracji? Allballs to syf , nie kupię już nic z tej firmy , trwałość równa 0.
Czy może opłaca się iść do sklepu z łożyskami i dobierać?

Drugi problem:
Ostatnio regenerowałem przednią zawieche. I po zrobieniu jedna laga się poci? Jaka może być przyczyna? Zapowietrzone lagi?
Jest to jeszcze 1komorowy zawias. Uszczelniacze jakieś hiper super z potrójną wargą. Na lagach nie było żadnych zadziorów są gładkie.
Dodam że lagi robiłem nie pierwszy raz ,lecz nigdy z czymś takim się nie spotkałem.

Motocykl to Yamaha yz 250 z 2004 (ostatni wypust na stalowej ramie).


Pozdrawiam serdecznie i czekam na odpowiedzi :).

Enduros70
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 1028
Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
Motocykl: EXC 450
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Jarosław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem I

Post autor: Enduros70 » pt, 3 maja 2013, 13:08

Luz na którymś łożysku z połączenia prolink - amortyzator automatycznie robi luzy na pozostałych łożyskach podczas eksploatacji.

sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Zawieszenie regulacja czyli jak sie dogadac z zawiasem I

Post autor: sebek1516 » pt, 3 maja 2013, 14:34

Kolego nazwy olei mogą być stare i już nieaktualne. Polecam Motul 5W racing albo nie racing, jeśli takiego nie możesz dostać. Castrola mógł mieć dużo bo niektórym szkoda kasy i chcą do wymiany najtańszy aby rodzaj się zgadzał.

#2
Cieknie laga? Co to za hiper mega uszczelniacze? Do końca dobiłeś uszczelniacz? Założyłeś dobrą stroną? Czym wbijałeś? Ja na końcu zawsze muszę śrubokrętem dobić bo mam wbijak z rurki PCV i końcówka opornie idzie ;/

W prolinku zawsze po wymianie zrobi sie minimalny luz. Zestaw Pivota jest drogi wiec dobierz łożyska w sklepie z łożyskami, zaoszczędzisz nawet 200 zł mimo tego że weźmiesz najlepsze dostępne łożyska i uszczelniacze... Luz możesz też mieć na śrubie co siedzi w tulejce więc jak dokupisz sam łożyska to do tokarza ze wszystkim niech ci nowe tulejki zrobi.
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólny”