Serwis YZ 250 f

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Autor tematu
Dlugi
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 367
Rejestracja: pn, 6 mar 2006, 19:22
Motocykl: Ćwiara YZF
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: przed toba #2
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Serwis YZ 250 f

Post autor: Dlugi » wt, 12 cze 2007, 18:51

Wiatam moze ktos z was ma yz 250 f i mogl by napisac co ile reguluje zawory, wymienia olej, tlok (na zeby jednoska byl zbornik paliwa) i reguluje gaznik i moze jeszcze jakies dane serwisowe.

ps tylko prosze zeby ludzie ktorzy maja ktontakt z takim tylko przez zdjecia w internecie nie wypisywali jakis glupot :wink:


nie znalazlem nic podobnego na forum chyba ze slabo szukam :wink:
www.INTER-CROSS.pl ----> najlepsze marki w jednym miejscu

BÓG, HONOR, MOTOCROSS

SKLEP MX _________ALLEGRO ________FIRSTRACING ________RISK RACING

Awatar użytkownika
kruszon
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 586
Rejestracja: ndz, 3 gru 2006, 18:35
Motocykl: EXC-R 530
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wrocław!
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Serwis YZ 250 f

Post autor: kruszon » wt, 12 cze 2007, 19:05

Dlugi pisze:Wiatam moze ktos z was ma yz 250 f i mogl by napisac co ile reguluje zawory, wymienia olej, tlok (na zeby jednoska byl zbornik paliwa) i reguluje gaznik i moze jeszcze jakies dane serwisowe.

ps tylko prosze zeby ludzie ktorzy maja ktontakt z takim tylko przez zdjecia w internecie nie wypisywali jakis glupot :wink:


nie znalazlem nic podobnego na forum chyba ze slabo szukam :wink:
Czołem!!
Regulacja zaworów...hmmm, ja już najechałem 40 h i motor dalej cyka jak należy. No ale nie będe jezdzić do upadłego więc jutro zawoże motor do serwisu. Tak więc co 30 h powinno się regulować.
Olej wymieniamy co 10 mth. -> wchodzi 1,2 litra.
Tłok starcza na sezon jazdy ( ok 100 mth ) przy amatorskiej jezdzie :)
Zbiornik paliwa ma 7 litrów. Mi to wystarcza na 3 godziny jazdy.
A gaźnik to ja jeszcze nie regulowałem :P


pzdr
<<WROCŁAWSKI KLUB MOTOCROSSOWY>> DOŁĄCZ DO NAS!
www.motocross.wroclaw.pl
https://www.facebook.com/motocross.wroclaw

Awatar użytkownika
rg166
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 173
Rejestracja: śr, 27 wrz 2006, 20:13
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wschowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: rg166 » wt, 12 cze 2007, 19:20

Osobiscie zawory sprawdza co 20 mth, olej z filtrem co 5-8mth, tlok jakies 50mth (mozna przetrzymac jakies 10mth dluzej przy lajtowej jezdzie). Z takich podstawowych rzeczy to byloby tyle. Wiadomo, ze filtr zmieniany co jazde to podstawa. Gaznika bez potrzeby sie raczej nie rusza :)

pozdr.

Awatar użytkownika
kruszon
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 586
Rejestracja: ndz, 3 gru 2006, 18:35
Motocykl: EXC-R 530
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wrocław!
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kruszon » wt, 12 cze 2007, 19:45

rg166 pisze:Osobiscie zawory sprawdza co 20 mth, olej z filtrem co 5-8mth, tlok jakies 50mth (mozna przetrzymac jakies 10mth dluzej przy lajtowej jezdzie). Z takich podstawowych rzeczy to byloby tyle. Wiadomo, ze filtr zmieniany co jazde to podstawa. Gaznika bez potrzeby sie raczej nie rusza :)

pozdr.
No bez przesady. 50 mth? to ja tyle najezdziłem w 3 miesiące:D 40 mth to zawodnicy robią i dopiero tłok wymieniają. Co do wymiany oleju to zależy jaki lejesz. Ja leje obecnie Castrola Power coś tam seria 2007 i musze wam powiedzieć, że po 10 mth olej ma taki sam kolor jak przed wlaniem :shock: Filtr oleju co dwie zmiany oleju, no a filtr powietrza czyścimy co jazde :)
<<WROCŁAWSKI KLUB MOTOCROSSOWY>> DOŁĄCZ DO NAS!
www.motocross.wroclaw.pl
https://www.facebook.com/motocross.wroclaw

Awatar użytkownika
Autor tematu
Dlugi
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 367
Rejestracja: pn, 6 mar 2006, 19:22
Motocykl: Ćwiara YZF
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: przed toba #2
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Dlugi » wt, 12 cze 2007, 19:50

WIELKIE dzieki :wink:
www.INTER-CROSS.pl ----> najlepsze marki w jednym miejscu

BÓG, HONOR, MOTOCROSS

SKLEP MX _________ALLEGRO ________FIRSTRACING ________RISK RACING

Awatar użytkownika
SEBOOL
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 951
Rejestracja: ndz, 22 sty 2006, 10:12
Motocykl: CRF only
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wlkp.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: SEBOOL » wt, 12 cze 2007, 19:53

Pamiętajcie by zastosować większy luz niż mniejszy podany w książce bo metal puchnie od temp.
To konstruktorzy nie wzieli tego pod uwage, bo coś mi sie wydaje że napewno wzieli!
pozdr.
RS SERWIS

Awatar użytkownika
Autor tematu
Dlugi
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 367
Rejestracja: pn, 6 mar 2006, 19:22
Motocykl: Ćwiara YZF
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: przed toba #2
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Dlugi » wt, 12 cze 2007, 19:54

a tak apropo zaworow to jakie sa luzy w YZ 250 F :?:
www.INTER-CROSS.pl ----> najlepsze marki w jednym miejscu

BÓG, HONOR, MOTOCROSS

SKLEP MX _________ALLEGRO ________FIRSTRACING ________RISK RACING

Awatar użytkownika
Ciechu
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 290
Rejestracja: pt, 3 mar 2006, 18:51
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Ciechu » wt, 12 cze 2007, 23:29

No bez przesady. 50 mth? to ja tyle najezdziłem w 3 miesiące:D 40 mth to zawodnicy robią i dopiero tłok wymieniają.
Motogodziny zawodnika i amatora są takie same ;)
Tylko zawodnik tą jedną motogodzinę zaliczy załóżmy w 1,5 godziny jazdy a amator jeżdżąc na pół gwizdka w 3.
40mh to pewnie rozsądny czas ale w rzeczywistości przekłada się to na około 100 godzin jazdy.
Precyzyjnie trza się wypowiadać :)

Awatar użytkownika
Autor tematu
Dlugi
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 367
Rejestracja: pn, 6 mar 2006, 19:22
Motocykl: Ćwiara YZF
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: przed toba #2
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Dlugi » czw, 14 cze 2007, 22:00

ile oleju do cwiary yz 4t i jakie sa luzy zaworowe :?: czy lac gps czy r4 CASTROLA :?:
www.INTER-CROSS.pl ----> najlepsze marki w jednym miejscu

BÓG, HONOR, MOTOCROSS

SKLEP MX _________ALLEGRO ________FIRSTRACING ________RISK RACING

Awatar użytkownika
kruszon
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 586
Rejestracja: ndz, 3 gru 2006, 18:35
Motocykl: EXC-R 530
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wrocław!
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kruszon » czw, 14 cze 2007, 22:19

Dlugi pisze:ile oleju do cwiary yz 4t i jakie sa luzy zaworowe :?: czy lac gps czy r4 CASTROLA :?:
1,1 litra, ale Yamaszka zawsze lubie więcej :) . Oba oleje są bardzo dobre. GPS jest zalecany przez producenta do tego modelu.

pzdr
<<WROCŁAWSKI KLUB MOTOCROSSOWY>> DOŁĄCZ DO NAS!
www.motocross.wroclaw.pl
https://www.facebook.com/motocross.wroclaw

Awatar użytkownika
Autor tematu
Dlugi
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 367
Rejestracja: pn, 6 mar 2006, 19:22
Motocykl: Ćwiara YZF
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: przed toba #2
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Dlugi » pt, 15 cze 2007, 06:50

to znaczy ile wiecej :?: 1,4 1,7 l :?:
www.INTER-CROSS.pl ----> najlepsze marki w jednym miejscu

BÓG, HONOR, MOTOCROSS

SKLEP MX _________ALLEGRO ________FIRSTRACING ________RISK RACING

Awatar użytkownika
Yamaciek
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 125
Rejestracja: pt, 17 mar 2006, 16:38
Motocykl: Łajzi 450F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Yamaciek » pt, 15 cze 2007, 10:30

Najlepszym przelicznikiem motogodziny ( jak dodałeś na początku Długi) jest ilość spalonego paliwa. W dużym przybliżeniu można przyjąć że motocykl crossowy spala zbiornik paliwa ( 7-8l) na jedną motogodzinę. Oczywiście nijak się to ma do wskazań liczników czasu pracy które co poniektórzy montują. Ale o tym chyba już było na forum. Jeśli chodzi o zawory to moje doświadczenie z Yamahami podpowiada że będziesz je kontrolował a nie regulował. Luz -taki jak podaje instrukcja. Konstruktorzy przewidzieli "puchnięcie materiału" i dodali jeszcze margines bezpieczeństwa. Co do ilości oleju to masz przecież miarkę i staraj się trzymać tej górnej granicy( kontrolowanie najlepiej bezpośrednio po dłuższej jezdzie). Bez względu na jakość oleju trzeba go wymieniać regularnie i na tym nie oszczędzaj. Najgorszy syf w oleju robi zużywające się sprzęgło i najlepiej żeby silnik nie był smarowany takim błotem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Yamaha”