YZ426F - wady, zalety, awarie, obsługa itp.

Autor tematu
Hanson
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 27
Rejestracja: śr, 9 lis 2005, 23:17
Motocykl: WR400F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

YZ426F - wady, zalety, awarie, obsługa itp.

Post autor: Hanson » pn, 27 mar 2006, 22:31

Zamierzam kupic sobie takiego bzyka 426,moze 450...czy ktos zna jakies sprawdzone opinie albo pogloski,plotki itp. na temat trwalosci takiego urzadzenia?jakies slabe punkty na ktore trzeba zwrocic uwage konkretnie w tym modelu??

BaRy
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 382
Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
Motocykl: CRF 250 R7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BaRy » pn, 27 mar 2006, 23:03

Ja miałem co prawda 400 ale główne usterki ponoć są podobne.
Po pierwsze skrzynia biegów, częściej niż w innych motocyklach zużywają się kły na 3 biegu.
Często też słyszy się o awariach koszy sprzęgłowych.

No i problem ze świecami, modele 426 są szczególnymi zabójcami świec.
Może zakładając zamiast zwykłej platynową czy irydową było by lepiej.

Krąży opinnia, że ciężko odpala się te motocykle, pomaga odłączenie jednego szarego kabelka dzięki czemu podczas kopania podawane jest większe napięcie na świece :arrow: czyli świece ciąg dalszy.

Ja w 400 z tym jednak problemu nie miałem i nie kombinowałem z kabelkami.

Jaacc89
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 44
Rejestracja: ndz, 11 gru 2005, 15:04
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Koszalin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Jaacc89 » wt, 28 mar 2006, 00:12

Co do skrzyni biegów i kosza to nie miałem problemów w mojej yamaszce 426, za to świeca wysiadała bardzo często, co chwile musiałem odkręcać bak i czyścić świece, a co do odpalania to wystarczy tylko musnąć manetkę gazu przy odpalaniu i możesz być pewień, że nie odpali. Poza tym bardzo ciężko go odpalić ja ci zgaśnie w czasie jazdy, trzeba sie zdrowo nakopać. :evil:

maromistrz
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 235
Rejestracja: sob, 15 paź 2005, 19:10
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: maromistrz » wt, 28 mar 2006, 07:39


IGI CROSS
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1129
Rejestracja: wt, 15 lis 2005, 21:24
Motocykl: Yamaha YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: IGI CROSS » wt, 28 mar 2006, 09:09


ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: ecik » wt, 28 mar 2006, 15:07

Moj brat mial taki sprzecik z 2001 roku (kupil nóweczke) i jedyna wada to wlasnie byly swiece, ale jak zmienil na swiece platynowa to problem znikł :)!

Napoczatku trzeba sie nauczyc to odpalac, to nie jest taka prosta sprawa :). Trzeba narpiew ustawic tłok za pomoca odspreznika i dopiero kopac ! innaczej ani rusz.

Jak sie na tym wywalisz gdy jest juz maszyna rozgrzana to trzeba załaczyc cieple ssanie i tak jak wyzej ustawic tłok no i kopac bez gazu oczywiscie :) Palimy ten sprzecik bez gazu bo odrazu sie zaleje jak poruszamy manetka :].

kotmx
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 800
Rejestracja: sob, 11 mar 2006, 10:50
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wójtowo / Lidzbark Warm.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kotmx » wt, 28 mar 2006, 15:13

podobno w yz 400 pekaly glowice tzn. mikropekniecia miedzy otworem swiecy a zaworem - niezauwaznalne golym okiem i trudno to bylo wykryc.
Ale naszczescie w 426 i 450 poprawiono glowice i problem znikl :wink:
co do platynowych swiec to musze sprobowac 8)
jest:
XR 200 R 83r
DT 80 93r supermoto --> no co? :D
cipkowóz (różowy komar :D)

fzr600 stunt

było:
YZ 426 01r--> porażka

kx 125 03r :)

To.mek
VIP
VIP
Posty: 1067
Rejestracja: pt, 4 lis 2005, 22:56
Motocykl: RM 125 K8, WR 450 K7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myszków-okolice Częstochowy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: To.mek » wt, 28 mar 2006, 16:03

Zalewanie świecy to wogóle w Yamahach rodzinne :D A co do ustawiania tłoka to chyba nie jest koniczne. W 250-tce nie robię nic takiego i jakoś odpala :D

ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: ecik » wt, 28 mar 2006, 16:05

Tylko ze to nie jest 250-siatka tylko 426 i tam jak nie ustawisz tłoka ta kopka dobrze to ani drgnie nawet jak na niej staniesz :].

kotmx
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 800
Rejestracja: sob, 11 mar 2006, 10:50
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wójtowo / Lidzbark Warm.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kotmx » wt, 28 mar 2006, 16:07

nom ja waze 74kg i calym cialem z dekopresatorem czasami nie moge przelamac kompresji w 426 :lol: trza zaczac porzadniej cwiczyc nogi :D
jest:
XR 200 R 83r
DT 80 93r supermoto --> no co? :D
cipkowóz (różowy komar :D)

fzr600 stunt

było:
YZ 426 01r--> porażka

kx 125 03r :)

Jaacc89
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 44
Rejestracja: ndz, 11 gru 2005, 15:04
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Koszalin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Jaacc89 » wt, 28 mar 2006, 16:14

Jak w 426 sobie dobrze tłoka nie ustawisz to choćbyś skakał na kopce to nie drgnie nawet.

IGI CROSS
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1129
Rejestracja: wt, 15 lis 2005, 21:24
Motocykl: Yamaha YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: IGI CROSS » wt, 28 mar 2006, 16:18

U mnie gość ma 400 i nie robi takich zabiegów :roll: .Co prawda ciężko ją odpalic ,ale jak się to wyćwiczy to ładnie pali(właściciel se z nia dobrze radzi) .JA to bym kopał z 15razy zanim bym odpalił i by,m padł z wysiłku na ziemię :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Yamaha”