KTM 525 exc ??? Momenty dokręcania śrub ???
-
Autor tematuOMA
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 6
- Rejestracja: wt, 27 sty 2009, 23:10
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
KTM 525 exc ??? Momenty dokręcania śrub ???
Witam,
Czy ktoś mądry wie jaką wartością momentu dokręcić ośkę tylnego wahacza ??
Mam książki które dostałem przy zakupie ale w żadnej z nich nie ma informacji o momentach dokręcania śrub, klucz dynamometryczny mam ale mogę go na razie wsadzić w ... :butthead:
Czy ktoś mądry wie jaką wartością momentu dokręcić ośkę tylnego wahacza ??
Mam książki które dostałem przy zakupie ale w żadnej z nich nie ma informacji o momentach dokręcania śrub, klucz dynamometryczny mam ale mogę go na razie wsadzić w ... :butthead:
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 406
- Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
- Motocykl: niebieski 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: > okolice Kielc <
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM 525 exc ??? Momenty dokręcania śrub ???
moje zdanie to jest takie ze ja caly silnik tak samo jak i zawieszenie przednie i tylnie skladalem bez klucza dynamometrycznego a Ty sie piescisz z glupia oska xD :axe:
I think I can fly! MX it's my life <3
Re: KTM 525 exc ??? Momenty dokręcania śrub ???
Poszukaj serwisowki viewtopic.php?f=3&t=365
Moze nie masz serwisowki, tylko jakas ksiazke jak uzytkowac motor, wiem ze jest cos takiego typu jaki lac paliwo i takie duperele same. Dobra serwisowka to podstawa, nie da sie wiedziec wszystkiego
Moze nie masz serwisowki, tylko jakas ksiazke jak uzytkowac motor, wiem ze jest cos takiego typu jaki lac paliwo i takie duperele same. Dobra serwisowka to podstawa, nie da sie wiedziec wszystkiego
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1040
- Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
- Motocykl: Różnie to bywa.
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM 525 exc ??? Momenty dokręcania śrub ???
Serwisówke masz na głównej stronie KTMa(troche okrojona ale zawsze).
-
Autor tematuOMA
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 6
- Rejestracja: wt, 27 sty 2009, 23:10
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM 525 exc ??? Momenty dokręcania śrub ???
Dzięki za podpowiedz o stronce ktm-a pod koniec książki użytkownika jest w tabelce info o momentach dokręcania śrub po angielsku.
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1040
- Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
- Motocykl: Różnie to bywa.
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM 525 exc ??? Momenty dokręcania śrub ???
Ja raz zacząłem kręcić śrube z takim momentem jaki tam jest podany i ukręciłem śrube , od tego czasu nie wierze tym tabelkom na końcu serwisówki.OMA pisze:Dzięki za podpowiedz o stronce ktm-a pod koniec książki użytkownika jest w tabelce info o momentach dokręcania śrub po angielsku.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 330
- Rejestracja: sob, 5 maja 2007, 13:52
- Motocykl: Honda CRF450r .05r
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM 525 exc ??? Momenty dokręcania śrub ???
To samo , ja też poukrecałem 2 śruby w silniku ale brałem je na smar miedziany możliwe , a nawet na pewno dlatego iż było smarowanie i szło lżej ale teraz już nie wierze kluczowi jak smaruje i dokręcam ręką , a prawie wszędzie smaruje miedzianym bo sie zapiekają i nie sposób odkręcić szczególnie w alu , później łby smaruje loctite by sie nie odkręcały i jest wpożo .
Z tymi smarami trzeba uważać
Im większe ciśnienie tym olej lepiej smaruje , oczywiście to jest ograniczone ... w silniku przez siły odśrodkowe idt .
Na śruby nie działa siła odśrodkowa i nie wyrzuca materiału smarującego , a tym bardziej jak damy wiekszą ilość smaru ciśnienie nie maleje a smar smaruje cały czas nawet można to zauważyć jak dokręcamy ręką , że nie czuć zbytnio oporu śrub i wtedy nawet niezbyt dużą siła mała srube ukręcimy .
U mnie w serwisówce crf`ki jest napisane by tylną ośke dokręcać na 128Nm . nie pamietam jak przód .
Z tymi smarami trzeba uważać
Im większe ciśnienie tym olej lepiej smaruje , oczywiście to jest ograniczone ... w silniku przez siły odśrodkowe idt .
Na śruby nie działa siła odśrodkowa i nie wyrzuca materiału smarującego , a tym bardziej jak damy wiekszą ilość smaru ciśnienie nie maleje a smar smaruje cały czas nawet można to zauważyć jak dokręcamy ręką , że nie czuć zbytnio oporu śrub i wtedy nawet niezbyt dużą siła mała srube ukręcimy .
U mnie w serwisówce crf`ki jest napisane by tylną ośke dokręcać na 128Nm . nie pamietam jak przód .
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 466
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
- Motocykl: 293 cm3 w 2T
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Izery
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM 525 exc ??? Momenty dokręcania śrub ???
100NmOMA pisze:Witam,
Czy ktoś mądry wie jaką wartością momentu dokręcić ośkę tylnego wahacza ??
Mam książki które dostałem przy zakupie ale w żadnej z nich nie ma informacji o momentach dokręcania śrub, klucz dynamometryczny mam ale mogę go na razie wsadzić w ... :butthead:
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 13
- Rejestracja: pn, 28 wrz 2009, 21:49
- Motocykl: EXC 520
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM 525 exc ??? Momenty dokręcania śrub ???
Kolego - śruby się nie zapiekają tylko je za mocno przeciągasz przy skręcaniu. Skoro masz już poprzeciągane gwinty to teraz nawet dokręcenie prawidłowym momentem może spowodować ich zerwanie. I tu jest właściwy problem. :axe:acid pisze:To samo , ja też poukrecałem 2 śruby w silniku ale brałem je na smar miedziany możliwe , a nawet na pewno dlatego iż było smarowanie i szło lżej ale teraz już nie wierze kluczowi jak smaruje i dokręcam ręką , a prawie wszędzie smaruje miedzianym bo sie zapiekają i nie sposób odkręcić szczególnie w alu , później łby smaruje loctite by sie nie odkręcały i jest wpożo .
-
Autor tematuOMA
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 6
- Rejestracja: wt, 27 sty 2009, 23:10
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM 525 exc ??? Momenty dokręcania śrub ???
Raczej używam klucza dynamometrycznego do ważniejszych śrub, a ośkę wahacza należy raz w roku ruszyć, zaglądnąć do łożysk. Mój znajomy przez 3 sezony nie zaglądał i nie mógł wyciągnąć tej śruby pryskał różnymi specyfikami walił młotem i nic musiał ciąć śrubę pomiędzy wahaczem a silnikiem tak się zapiekła.
Odnośnie klucza to wolę to zrobić dynamometrem bo inaczej to przesadzam, mój pierwszy japończyk - klx miał parę wstawek w postaci sprężynek helikon.
Dzięki za podanie danych
Odnośnie klucza to wolę to zrobić dynamometrem bo inaczej to przesadzam, mój pierwszy japończyk - klx miał parę wstawek w postaci sprężynek helikon.
Dzięki za podanie danych