KTM 525 exc ??? Momenty dokręcania śrub ???

ODPOWIEDZ
Autor tematu
OMA
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: wt, 27 sty 2009, 23:10
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

KTM 525 exc ??? Momenty dokręcania śrub ???

Post autor: OMA » ndz, 28 lut 2010, 23:23

Witam,
Czy ktoś mądry wie jaką wartością momentu dokręcić ośkę tylnego wahacza ??
Mam książki które dostałem przy zakupie ale w żadnej z nich nie ma informacji o momentach dokręcania śrub, klucz dynamometryczny mam ale mogę go na razie wsadzić w ... :butthead:

Awatar użytkownika
renner250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 406
Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
Motocykl: niebieski 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: > okolice Kielc <
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM 525 exc ??? Momenty dokręcania śrub ???

Post autor: renner250 » pn, 1 mar 2010, 06:51

moje zdanie to jest takie ze ja caly silnik tak samo jak i zawieszenie przednie i tylnie skladalem bez klucza dynamometrycznego a Ty sie piescisz z glupia oska xD :axe:
I think I can fly! MX it's my life <3

konon312
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM 525 exc ??? Momenty dokręcania śrub ???

Post autor: konon312 » pn, 1 mar 2010, 15:22

Poszukaj serwisowki viewtopic.php?f=3&t=365

Moze nie masz serwisowki, tylko jakas ksiazke jak uzytkowac motor, wiem ze jest cos takiego typu jaki lac paliwo i takie duperele same. Dobra serwisowka to podstawa, nie da sie wiedziec wszystkiego :wink:

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM 525 exc ??? Momenty dokręcania śrub ???

Post autor: WLD_Wlodi » pn, 1 mar 2010, 16:29

Serwisówke masz na głównej stronie KTMa(troche okrojona ale zawsze).

Autor tematu
OMA
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: wt, 27 sty 2009, 23:10
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM 525 exc ??? Momenty dokręcania śrub ???

Post autor: OMA » pn, 1 mar 2010, 22:37

Dzięki za podpowiedz o stronce ktm-a pod koniec książki użytkownika jest w tabelce info o momentach dokręcania śrub po angielsku.

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM 525 exc ??? Momenty dokręcania śrub ???

Post autor: WLD_Wlodi » pn, 1 mar 2010, 23:06

OMA pisze:Dzięki za podpowiedz o stronce ktm-a pod koniec książki użytkownika jest w tabelce info o momentach dokręcania śrub po angielsku.
Ja raz zacząłem kręcić śrube z takim momentem jaki tam jest podany i ukręciłem śrube :wink: , od tego czasu nie wierze tym tabelkom na końcu serwisówki.

acid
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 330
Rejestracja: sob, 5 maja 2007, 13:52
Motocykl: Honda CRF450r .05r
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM 525 exc ??? Momenty dokręcania śrub ???

Post autor: acid » pn, 1 mar 2010, 23:43

To samo , ja też poukrecałem 2 śruby w silniku ale brałem je na smar miedziany możliwe , a nawet na pewno dlatego iż było smarowanie i szło lżej ale teraz już nie wierze kluczowi jak smaruje i dokręcam ręką , a prawie wszędzie smaruje miedzianym bo sie zapiekają i nie sposób odkręcić szczególnie w alu , później łby smaruje loctite by sie nie odkręcały i jest wpożo .
Z tymi smarami trzeba uważać
Im większe ciśnienie tym olej lepiej smaruje , oczywiście to jest ograniczone ... w silniku przez siły odśrodkowe idt .
Na śruby nie działa siła odśrodkowa i nie wyrzuca materiału smarującego , a tym bardziej jak damy wiekszą ilość smaru ciśnienie nie maleje a smar smaruje cały czas nawet można to zauważyć jak dokręcamy ręką , że nie czuć zbytnio oporu śrub i wtedy nawet niezbyt dużą siła mała srube ukręcimy .
U mnie w serwisówce crf`ki jest napisane by tylną ośke dokręcać na 128Nm . nie pamietam jak przód .

ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM 525 exc ??? Momenty dokręcania śrub ???

Post autor: ghollum » wt, 2 mar 2010, 11:26

OMA pisze:Witam,
Czy ktoś mądry wie jaką wartością momentu dokręcić ośkę tylnego wahacza ??
Mam książki które dostałem przy zakupie ale w żadnej z nich nie ma informacji o momentach dokręcania śrub, klucz dynamometryczny mam ale mogę go na razie wsadzić w ... :butthead:
100Nm

tm85
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 13
Rejestracja: pn, 28 wrz 2009, 21:49
Motocykl: EXC 520
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM 525 exc ??? Momenty dokręcania śrub ???

Post autor: tm85 » wt, 2 mar 2010, 21:16

acid pisze:To samo , ja też poukrecałem 2 śruby w silniku ale brałem je na smar miedziany możliwe , a nawet na pewno dlatego iż było smarowanie i szło lżej ale teraz już nie wierze kluczowi jak smaruje i dokręcam ręką , a prawie wszędzie smaruje miedzianym bo sie zapiekają i nie sposób odkręcić szczególnie w alu , później łby smaruje loctite by sie nie odkręcały i jest wpożo .
Kolego - śruby się nie zapiekają tylko je za mocno przeciągasz przy skręcaniu. Skoro masz już poprzeciągane gwinty to teraz nawet dokręcenie prawidłowym momentem może spowodować ich zerwanie. I tu jest właściwy problem. :axe:

Autor tematu
OMA
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: wt, 27 sty 2009, 23:10
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM 525 exc ??? Momenty dokręcania śrub ???

Post autor: OMA » wt, 2 mar 2010, 22:18

Raczej używam klucza dynamometrycznego do ważniejszych śrub, a ośkę wahacza należy raz w roku ruszyć, zaglądnąć do łożysk. Mój znajomy przez 3 sezony nie zaglądał i nie mógł wyciągnąć tej śruby pryskał różnymi specyfikami walił młotem i nic musiał ciąć śrubę pomiędzy wahaczem a silnikiem tak się zapiekła.
Odnośnie klucza to wolę to zrobić dynamometrem bo inaczej to przesadzam, mój pierwszy japończyk - klx miał parę wstawek w postaci sprężynek helikon.
Dzięki za podanie danych

ODPOWIEDZ

Wróć do „KTM”