Tricki myki poczytaj to nie wybuchnie część 2 KTM LC4

Zablokowany
Awatar użytkownika
Autor tematu
piotrgurski
Moderator
Moderator
Posty: 770
Rejestracja: ndz, 23 gru 2007, 01:41
Motocykl: Husqa TE450 06/ FZ6S Fazer
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 3 razy
Kontakt:
Status : Offline

Tricki myki poczytaj to nie wybuchnie część 2 KTM LC4

Post autor: piotrgurski » ndz, 24 sty 2010, 15:28

Autor "motocyklecross

Witam
Druga cześć artykułu o Katach tym razem LC4
ciężko bedzie uogólnić wszystkie LC4 poniewaz bylo mnostwo wersji i modeli od 1987r do dzis jednak postaram sie ujac ogolnikowo najczestsze awarie dolegliwosci i metody jak z nimi walczyc oraz jak unikac awarii oraz eksplozji silnika
jak wyglada sprawa z czesciami do poszczególnych rocznikow
na co uwazac itd itp etc blablabla
LC4 wystepowala poniej w wersjach z rozruchem elektrcznym oraz tylko z noznym


zaczniemy od najstarszych modeli LC4 600 /553 na cylindrze przedzial 87-92 silnik bez balansera
cylinder abrycznie byl pokrywany nicasilem srednica cylindra 95mm

Byl to pierwszy model LC4 na gaznikach DellOrto (czasami zgroza w regulacji )
żeby gada odpalic trzeba poprostu potrafic.... za to jak odpali zabawa jest przednia silnik jest naprawde agresywny w porownaniu do konkurencji
zaden XT DR czy KLR i inne japonce tych latach nie maja takiego agresora jak KAT
jest dosc lekki i do jazdy w terenie nadaje sie naprawde niezle jak na ciezkiego enduraka wymiata....
jesli jest ladnie wyregulowany pali od dotyku ale jesli masz cos pokopane to........
zapomnij o kopaniu na pale w nadzieji ze zalapie.....hehehe powodzenia

trick (lub inaczej sposob;) ) bez dekompresatora ustawiasz tlok w GMP kopniakiem
wyczujesz takie mocne klikniecie na kopniaku
potem delikatnie w dol... bedzie drugie klikniecie tym razem slabsze
teraz jeszcze minimalnie w dol tlok....
kopniak podnies do maxa i strzal......... musi zagadac
jak wyczujesz kiedy ustawic tlok latwiej jest z dekompresatorem jednak ten sposob jest bardziej niezawodny
na zimno wyciagnij ssanie na kierownicy na maxa
tego przycisku w gazniku uzywa sie na goraco (gorace ssanie)
czasami na zimno jak nie odpala mozna wlaczyc 2 ssania

najrosza mozliwa awaria---
uszkodzenie korbowodu brak zamienników typu prox i HOT rods korba dostepna tylko w salonie KTM
sworzen dolny korbowodu ma srednice 35 wiec zastosowanie zamiennika z proxa od modeli 94-07 odpada poniewaz tam jest sworzen dolny 40 zonk....

tloki dostepne sa bezproblemowo np z Wossnera
lancuchy rozrzadu 100 ogniw ten sam co w nowszych lc4 jednak dostepny rowniez jedynie jako oryginal
sprawa uszczelek silnikowych - produkuje je athena wiec tez bez dramatu

najczęstsze przypadłości to:
wycieranie łoża przepustnicy w obudowie gaznika dellorto -jesli jest zbyt luzna silnik glupieje na wolnych obrotach i ciezko je ustawic
najczesciej wyciera sie ze wzgledu na syfy w gazniku oraz zaniedbania filtra powietrza (tylko ze wtedy caly silnik dostaje w dupsko)

pilnuj rolek na dzwieniach popychajacych zawory oraz lozysk wałka rozrzadu jak sie rozsypia robia niezly bajzel w silniku
ważne tez jest by kopytka srub regulacyjnych od zaworów nie byly odcisniete od trzonków zaworów

czasami tez wiatraczek pompy wody (plastikowy) moze sie spierd.... wiec warto czasem tam zerknac i wymienic poniewaz nie jest drogi

usterki skrzyni biegów zdarzaja sie sporadycznie wiec nie ma co opisywac

czasami zdarza sie awaria sprezyny kopniaka--- jesli ci sie to przytrafilo wymiana jest czasochlonna bo tak ja umiejscowili ze trzeba caly silnik rozebrac

ogolnie fajny motocykl dla twardziela


OGOLNIE O LC4
wymiana rozrządu we wszystkich LC4 jest sprawa rowniez dosc trudna dla zwyklego uzytkownika
w KTM 525 np. lancuch mozna bylo rozpiac i przeciagnac nie trzeba bylo demontowac dekli itd
w LC4 czeka cie sciaganie sprzegla i wszystkiego innego z lewej strony silnika bo lancuch wklada sie zapiety

w wiekszosci LC4 wystepuje łancuch rozrządu 100ogniw
(w niektorych wersjach 98 i 96 ogniw) wiec koniecz nie policz ogniwa lancucha

w LC4 trzeba pilnować prowadnic łancucha rozrzadu oraz napinacza !!!

w LC z ukladem zaplonowym SEM czasami spotyka sie awarie cewek oraz cewkomodułow oraz uszkodzenia magneta
w nowszych jest modul Kokusan bardziej niezawodny choc trodniejszy w naprawie (w polsce sa firmy ktore naprawiaja moduly)

w silnikach z balanserem wazne by pilnowac lozysk poniewaz sa dosc obciazone--- wymiana przy kazdej rozbiorce silnika

LC4 moze chodzic na tuleji zeliwnej
w SX 450/525 nie ma opcji ale ten silnik poprostu smiga na tulejach
wiec jesli zatarles nicasil nie ma dramatu spokojnie mozna tulejowac cylinder tloki nadwymiarowe sa dostepne

jesli zatarles walek rozrzadu tez przezyje--- lozyskowany na lozysku kulkowym i rolkowym wiec wymienisz tylko lozyska a nie cala glowice jak w DR czy XT

awarie krzywek zaworowych tez mozna latwo naprawic poniewaz sa na nich rolki.... sciagasz dekiel wyjmujesz dzwiegienke wymieniasz rolke i jazda

sprytniejsi wlasciciele LC4 z Dellorto zmieniaja w cholere ten gaznik i montuja inny
najlepze sa z mechaniczna pompa przyspieszajaca(wtryskiwaczem)
podcisnieniowe Mikuni montowane w nowszych tez jest niezle

nowsze LC4 z automatycznym dekompresatorem na walku rozrzadu odpala sie wiele latwiej niz 600 gdzie trzeba sie nakopac czasami

w wersjach z papierowym filtrem oleju (tym w metalowej puszce obok gaznika lub glowicy) przy wymianie koniecznie wloz filtr namoczony wczesniej w oleju

najlepsze pasowanie tłoka na nicasilu 0,06-0,07
tuleja zeliwna 0,08

luz zaworowy 0,12 na ssacych i wydechach

olej 10W40 dla starszych silników np castrol offroad lub gps
dla nowych 10W50 castrol r4

swieca do starszych KTM NGK D8EA (z zaplonem SEM)

w wersji SXC 540 wystepuje tlok o srednicy 95mm
w lc4 620/624/640 tlok 101mm
660 102mm

Dalsza część tematu, dyskusji i pytań w temacie:

viewtopic.php?f=34&t=11225
ADV/Adventure

Zablokowany

Wróć do „KTM”