Tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/525

Zablokowany
Awatar użytkownika
Autor tematu
piotrgurski
Moderator
Moderator
Posty: 770
Rejestracja: ndz, 23 gru 2007, 01:41
Motocykl: Husqa TE450 06/ FZ6S Fazer
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 3 razy
Kontakt:
Status : Offline

Tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/525

Post autor: piotrgurski » ndz, 24 sty 2010, 14:53

Witam
temat zakladam aby podzielic sie spostrzezeniami na temat głownych przyczyn awarii,oraz tricków zwiazanych z tymi modelami i ich serwisem jest to zajebiscie trwaly motocykl jesli pilnuje sie kilku rzeczy moge je nazwac idiotoodpornymi
gdybym pominął jakas sprawe pytajcie
KTM SX 400/520/525 00-06
KTM EXC 400/450/520/525 00-07
KTM SX 450 03-06

opisane "usterki" nie kwalifikujcie jako wady kontrukcyjne (poza piasta) sa to rzeczy które uchronia cie przed awaria i obala opinie ze KTM jest awaryjny... owszem jest jak sie go zaniedba.... jak kazdy wyczyn....


ok start.....

1 awaria piasta tylnego koła słaby punkt ktm... pilnuj łożysk bo bedzie kicha... potrafi peknac na pol jak sie wysypie łozysko
pilnuj dokrecenia srub zebatki i tarczy bo jak sie poluzuje to....
znajsc uzywana piaste... nierealne
uzywane tylne koło.... lipa jak niewiem

2 awaria pilnuj wiatraczka pompy wody mocowany jest na zapezpieczeniu a pod spodem jest poprzeczny wałeczek ktoy go pozycjonuje i zapewnia ze obraca sie z walkiem rozrzadu pompujac ciecz chlodzaca
czasami moze sie objechac zanika chlodzenie i awaria silnika pewna na 99%

3 awaria WAŻNE przez która wybucha 99% tych typów silnika i zawsze winny jest uzytkownik
kapelusz spręzyny zaworowej (ten ktory trzyma zabezpieczenia zaworu) dotyka dzwigienki zaworowej powstaje mikropekniecie ... potem peka zawor wpada do srodka i pol silnika idzie sie jeb......
POWÓD zuzyte zawory które osiadajac w gniezdzie wysuwaja sie do gory i powoduja ze kapelusz zabezpieczajacy spezyne zaw od gory zaczyna bic po dzwigience
wsun szczelinomierz miedzy rant tej podkladki na sprezynie zaworowej i dzwigienke zaworową
jeśli nie wejdzie tylko mniej niz 0,15-0,20 zawory sie juz konczą
koniecznie sprawdz tez czy kapelusze nie posiadaja uszkodzen mechanicznych rys otarc itd itp
sprawdz tez dolna podkladke pod sprezyna zaworowa nie powinna miec przebarwien ani rys

bezwzglednie zmieniac sprezyny i zabezpieczenia zaworów przy montazu nowych zaworów
wielu idiotów zostawia stare sprezyny a potem sie dziwia czemu sie zepsuło
sprezyna jak sie zuzyje moze peknac i kaplica wtedy....

do zaworów stalowych stosujemy sprezyny podwojne od modeli 00-03
do tytanowych pojedyncze stożkowe


spokojnie mozna stosowac zawory stalowe w nowszych rocznikach zamiast tytanów sa o wiele tansze (komplet okolo 570-580zl) :axe: :axe: :axe: silnik odrobine mniej agresywnie wkreca ale przy 450 czy 525 dla normlnego uzytkownika bedzie znikoma roznica

sprezyna kompletna z podkladkami itd bez zabezpieczen zaworu koztuja okolo 70-80 zl wiec bez dramatu

4 awaria przesłona przepustnicy (ta blaszka w gazniku od strony ssacej mocowana do wózka przepustnicy)
problem dotyczy wszystkich moto z gaznikiem keihin FCR a wiec yamahy hondy ktm itd itp
czasami potrafi sie kawalek ukruszyc wpada do silnika pod zawory i jest syyyyf
yamaha zawsze wybuchała w KTM mnie i kumplowi stalo sie to samo w sx 520 i jakims cudem przeciaglo przez zawory i nietknelo doslownie niczego mielismy wiecej szczescia niz rozumu niestety kilku innych juz nie

symptomem ktory mowi ze cos sie zaczyna zlego dziac jest wtedy gdy moto zle schodzi z obrotów lub nie do konca
odbija kopniakiem w noge podczas odpalania
przycina sie gaz
niestety to juz pozny symptom.... zawsze sprawdz ja pod katem uszkodzen ubytków rys itd podczas czyszczenia gaznika jesli jest ukruszona bezwzglednie wymienic koszt okolo 550zl horror porazka parodia paranoja absurd idiotyzm debilizm
u konkurencji ceny bardzo podobne ae to ina producenta gazników Keihin a nie hondy czy ktm

5 awaria wysprzeglik inaczej siłownik sprzegła (to przy zębatce na 3 sruby gdzie przychodzi przewód od pompy sprzegłowej)
jesli masz nierowno dokrecone sruby lub uszkodzony gwint w ktorejs to wlasnie dlatego ci padł ten element

6 awaria urwany gwint na przewodzie olejowym (ten od który idzie dekla zaworowego do prawego karteru) radze z wyczuciem dokrecac i na zimnym silniku bo jak zerwiesz gwint bedzie lipa zeby to potem uszczelnic nie tracac cisnienia oleju

przy rozbiorce silnika bezwzglednie pilnuj łozysk na walku wywazającym bo jak padnie lozysko moze karter sie rozpierd.....

7 NIEAWARIA ;) głosno chodzi sprzegło a po wcisnieciu troche cichnie
problem to wybite zabki na tarczach sprzegla i przekladkach lub łozysko igiełkowe na koszu sprzegła lub wałku sprzegłowym
jeśli łozyska są ok sprzeglo nie slizga rowno zabiera itd itp pierdziel ze chodzi głosno
te typy tak poprostu maja ze wzgledu na konstrukcje modulu zeba na kolach zebatych
zdarzaja sie egzemplarze w ktorych sprzelo pracuje super cicho i bezszelestnie ale raczej sporadycznie wiekszosc szelesci i trzeba sie nauczyc z tym zyc
prosze tez nie brac mojej wypowiedzi w stylu ok h... nie ruszam bo podobno ma tak chodzic...
sprawdz i jesli nie ma luzów a pomimo chodzi troche szeleszcząco olej i naucz sie z tym zyc :)
awarie sprzegla w tym moto zdarzaja sie megasporadycznie (nie mylic ze zuzyciem;) )

8 awaria nie zerwij gwintu na srubce regulujacej luz zaworowy ;) koszt 60zl
sprawdz tez czy powierzchnia styku trzonkiem zaworu nie jest odcisnieta jesli tak to wymienic

najbardziej awaryjnym z tych modeli jest sx 450 03-04
cala seria 450 sx ma skrocony skok tloka niz 520/525 itd lub chociazby exc 450 co wplywa na szybsze zuzycie silnika oraz troche wieksza awaryjnosc

jeśli bedziesz pilnował tych myków jest to jeden z najbardziej bezawaryjnych motocykli cross i hardenduro
silnik jest mega trwaly jesli sie go przypilnuje i potrafi wytrzymac nawet pod wybitnym katmistrzem

jesli cos sobie przypomne to dopisze
jak cos to dzwoncie

pozdrawiam

Autor "Motocyklecross" odpowiedzi i dalsze pytania w temacie w linku:

http://forum.motox.pl/viewtopic.php?t=8 ... 913a12f862
ADV/Adventure

Zablokowany

Wróć do „KTM”