Montaż wałków rozrządu - ustawienie rozrządu
-
Autor tematuFajka
- VIP
- Posty: 259
- Rejestracja: ndz, 1 kwie 2007, 14:11
- Motocykl: HUSQVARNA TE 250 '08
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Suchorze / Koszalin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Montaż wałków rozrządu - ustawienie rozrządu
Postanowiłem napisać ten temat korzystając z własnego doświadczenia oraz info zawartego na innym forum. Jeżeli coś jest nie zrozumiałe to proszę odezwać sie na moje GG 8809197 lub napisać co należy poprawić. Poprawne ustawienie wałków rozrządu decyduje o pracy silnika oraz nie spowoduje powstania poważnej usterki.
Pozdrawiam
FAJKA
1. Tłok należy ustawić w GMP (górne miejsce położenia) . Na zdjęciu został uzyty imbus włożony przez otwór w który standardowo wkręca się świece. Na koło zębate nakładamy łańcuszek rozrządu w taki sposób aby 2 wybite punkty na zespolonym z nim drugim kołem zębatym (współpracującym z wałkami rozrządu) znalazły się na jednej linii z rowkiem wyciętym w głowicy. Aby mieć w 100% pewność, że nasza praca została wykonana poprawnie należy zamontować napinacz ŁR i wykonać jeden lub więcej ruchów tłoka. Jeżeli tłok ustawi się w GMP, a wybite kropki będą na lini z rowkiem wtedy wszystko jest dobrze.
2.Możemy na krótko nacisnąć Kickstarter aby tłok lekko się przesunał. Po wykonaniu tej czynności na kole zębatym odsłoni się 1 wybita kropka. Wcześniej nie była widoczna ponieważ była zasłonięta przez głowicę.
3. Bierzemy wałek rozrządu i odnajdujemy na kole zębatym 1 wybitą kropkę.
Następnie wałek rozrządu zakładamy w taki sposób aby 2 kropki na kole zębatym od ŁR były w jednej linii z 1 kropką na WR. Przekręcamy pomału koło zębate od ŁR dzięki czemu WR wpasowuje się na swoje miejsce.
4. Przykrecamy zabezpieczenia na WR.
5. Ostrożnie kilka razy używamy kickstartera aby sprawdzić czy wszystko jest zrobione jak należy.
6. Zamontowanie drugiego WR jest w identyczny sposób jak pierwszego. Należy znaleźć drugi wybity pojedyńczy punkt na kole zębatym od ŁR i dopasować do niego punkt z WR.
7. Powtarzamy czynności z pktu 3
Zakładamy zabezpieczenia na drugi WR.
8. Ostrożnie kilka razy używamy kickstartera aby sprawdzić czy wszystko jest zrobione jak należy.
9. Kiedy wszystkie znaki pokrywaja sie we właściwy sposób należy odkręcić zabezpieczenia WR i zamontować na swoje miejsce tzw. oil pipe (fajka, rurka olejowa) i następnie dokręcić zabezpieczenia kluczem dynamometrycznym.
10. Po wykonaniu wszystkich wyżej opisanych czynnościach rozrząd w naszej Husce jest poprawnie ustawiony.
Pozdrawiam
FAJKA
1. Tłok należy ustawić w GMP (górne miejsce położenia) . Na zdjęciu został uzyty imbus włożony przez otwór w który standardowo wkręca się świece. Na koło zębate nakładamy łańcuszek rozrządu w taki sposób aby 2 wybite punkty na zespolonym z nim drugim kołem zębatym (współpracującym z wałkami rozrządu) znalazły się na jednej linii z rowkiem wyciętym w głowicy. Aby mieć w 100% pewność, że nasza praca została wykonana poprawnie należy zamontować napinacz ŁR i wykonać jeden lub więcej ruchów tłoka. Jeżeli tłok ustawi się w GMP, a wybite kropki będą na lini z rowkiem wtedy wszystko jest dobrze.
2.Możemy na krótko nacisnąć Kickstarter aby tłok lekko się przesunał. Po wykonaniu tej czynności na kole zębatym odsłoni się 1 wybita kropka. Wcześniej nie była widoczna ponieważ była zasłonięta przez głowicę.
3. Bierzemy wałek rozrządu i odnajdujemy na kole zębatym 1 wybitą kropkę.
Następnie wałek rozrządu zakładamy w taki sposób aby 2 kropki na kole zębatym od ŁR były w jednej linii z 1 kropką na WR. Przekręcamy pomału koło zębate od ŁR dzięki czemu WR wpasowuje się na swoje miejsce.
4. Przykrecamy zabezpieczenia na WR.
5. Ostrożnie kilka razy używamy kickstartera aby sprawdzić czy wszystko jest zrobione jak należy.
6. Zamontowanie drugiego WR jest w identyczny sposób jak pierwszego. Należy znaleźć drugi wybity pojedyńczy punkt na kole zębatym od ŁR i dopasować do niego punkt z WR.
7. Powtarzamy czynności z pktu 3
Zakładamy zabezpieczenia na drugi WR.
8. Ostrożnie kilka razy używamy kickstartera aby sprawdzić czy wszystko jest zrobione jak należy.
9. Kiedy wszystkie znaki pokrywaja sie we właściwy sposób należy odkręcić zabezpieczenia WR i zamontować na swoje miejsce tzw. oil pipe (fajka, rurka olejowa) i następnie dokręcić zabezpieczenia kluczem dynamometrycznym.
10. Po wykonaniu wszystkich wyżej opisanych czynnościach rozrząd w naszej Husce jest poprawnie ustawiony.
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 455
- Rejestracja: wt, 1 cze 2010, 19:09
- Motocykl: sxf 250, TXT 300
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Gielniów
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 6 razy
- Status : Offline
Re: Montaż wałków rozrządu - ustawienie rozrządu
"Następnie wałek rozrządu zakładamy w taki sposób aby 2 kropki na kole zębatym od ŁR były w jednej linii z 1 kropką na WR. Przekręcamy pomału koło zębate od ŁR dzięki czemu WR wpasowuje się na swoje miejsce."
Czy w tym punkcie niema błędu? Dwie kropki na kole zębatym łańcuszka rozrządu są do ustawienia tloka w GMP, a z lewej i prawej ma po jednej do ustawienia dwóch pojedynczych kropek z dwoma pojedynczymi na wałkach rozrządu. Zdaje mi się, że poprostu zamiast 2 powinno być 1 i tyle. Zdjęcia są ok tylko opis zły. Chyba, że ja źle to rozumie, lub to tylko pomyłka i warto to zmienić żeby potem ktoś co będzie składał wedle tego wiedział o co chodzi.
Czy w tym punkcie niema błędu? Dwie kropki na kole zębatym łańcuszka rozrządu są do ustawienia tloka w GMP, a z lewej i prawej ma po jednej do ustawienia dwóch pojedynczych kropek z dwoma pojedynczymi na wałkach rozrządu. Zdaje mi się, że poprostu zamiast 2 powinno być 1 i tyle. Zdjęcia są ok tylko opis zły. Chyba, że ja źle to rozumie, lub to tylko pomyłka i warto to zmienić żeby potem ktoś co będzie składał wedle tego wiedział o co chodzi.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 83
- Rejestracja: pn, 25 wrz 2017, 21:24
- Motocykl: Honda CR 125
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Montaż wałków rozrządu - ustawienie rozrządu
I o takie forum nic nie robiłem . Dziekuję za poświęcony czas włożony do stworzenia tego tematu!
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 455
- Rejestracja: wt, 1 cze 2010, 19:09
- Motocykl: sxf 250, TXT 300
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Gielniów
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 6 razy
- Status : Offline
-
- Mistrz prostej
- Posty: 83
- Rejestracja: pn, 25 wrz 2017, 21:24
- Motocykl: Honda CR 125
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Montaż wałków rozrządu - ustawienie rozrządu
Nie spojrzałem na date a wcześniej tego nie widziałem i myślałem że jest to świeży artykuł, sory za zamieszanie.