Gas Gas txt 280 remont silnika

ODPOWIEDZ
Autor tematu
Maxym
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 289
Rejestracja: czw, 3 sty 2013, 18:02
Motocykl: Husqvarna WR 250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: okolice Myślenic
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Gas Gas txt 280 remont silnika

Post autor: Maxym » sob, 20 lip 2013, 14:30

Skończyłem silnik husqvarny , teraz zabieram się za gas gasa konkretnie to txt 280 czyli silnik z triala.
Wszystkie moje pytania i problemy mam zamiar w tym temacie pisać.
Pierwszy "problem" to co to są za śruby sprzęgła, czym je odkręcić albo po prostu jak nazywa się klucz do nich.



Więcej grzechów nie pamiętam...

sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Gas Gas txt 280 remont silnika

Post autor: sebek1516 » sob, 20 lip 2013, 14:48

Nasadką 12-sto kątną.
Np:
http://allegro.pl/jonnesway-nasadka-10- ... 75253.html

Tylko pytanie: metryczne czy calowe? O ile obie wersje występują.
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

Autor tematu
Maxym
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 289
Rejestracja: czw, 3 sty 2013, 18:02
Motocykl: Husqvarna WR 250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: okolice Myślenic
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Gas Gas txt 280 remont silnika

Post autor: Maxym » sob, 20 lip 2013, 22:47

Dzięki wielkie, chyba zrobię tak że wsadzę go do bagażnika i do sklepu z narzędziami podjadę.
Jutro dam fotki cylindra i mi powiecie czy to na 100 tuleja.
Więcej grzechów nie pamiętam...

superpimp
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 99
Rejestracja: ndz, 22 sty 2012, 20:28
Motocykl: exc 300
Styl jazdy: Trial
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Gas Gas txt 280 remont silnika

Post autor: superpimp » sob, 20 lip 2013, 23:36

Maxym pisze:Dzięki wielkie, chyba zrobię tak że wsadzę go do bagażnika i do sklepu z narzędziami podjadę.
Jutro dam fotki cylindra i mi powiecie czy to na 100 tuleja.


Weź magnes jak chwyta to tuleja ;)

Autor tematu
Maxym
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 289
Rejestracja: czw, 3 sty 2013, 18:02
Motocykl: Husqvarna WR 250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: okolice Myślenic
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Gas Gas txt 280 remont silnika

Post autor: Maxym » pn, 5 sie 2013, 22:14

Nawet nicasil czasem delikatnie łapie magnes tak bardzo lekko a tuleje mocno trzyma, wiem bo sprawdzałem tak 4 cylindry żeby się upewnić.

Tak apropos to gość w szlifierni powiedział że cylinder miał 76mm i on go zhonował na jakieś 0,02 i teraz będzie miał 76,02 ale ja się boję że będę chciał spasować go na 0,05 a tu się okaże że jest jakieś 0,04 z czymś i może go przycierać.
I teraz pytanie czy tego wossnera to lepiej na sześć setek czy tak jak zalecają 0,05 bo to jest różnica niby tylko jednej setki ale myślę że lepiej by dać 6 setek luzu a nie te 5 które nie jest na 100% pewne.
Jaki tam dać ?
A stracił by coś gdyby był luz 0,07? ( nie chce dać taki duży ale tak się z ciekawości pytam ).
I proszę o odpowiedzi na pytania a nie...
Więcej grzechów nie pamiętam...

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Gas Gas txt 280 remont silnika

Post autor: Majster128 » pn, 5 sie 2013, 23:27

Pasowanie polega na zmierzeniu również tłoka, nie odczytaniu napisu na pudełku.
Pasuj na tyle ile podaje producent. Nie poprawiaj bezmyślnie fabryki.
Gościa który by mi ściągnął na honownicy dwie setki chyba bym za jaja powiesił.

Autor tematu
Maxym
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 289
Rejestracja: czw, 3 sty 2013, 18:02
Motocykl: Husqvarna WR 250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: okolice Myślenic
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Gas Gas txt 280 remont silnika

Post autor: Maxym » wt, 6 sie 2013, 15:27

źle to sprecyzowałem bo kazałem im tak zrobić żeby ryski z cylindra znikły i żeby jak najmniej "zeskrobać" powierzchni z takiej racji że mam tylko 3 tłoki nad wymiar które się różnią jeden od trzeciego o 2 setki.
No i żeby cylinder nie miał rys tylko gładź po honowaniu to z 76,00 zrobili mi 76,02
Więcej grzechów nie pamiętam...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gas Gas”