Zmiany PZM na sezon 2007 !!!

Informuj, szukaj i zapraszaj na imprezy.
Autor tematu
BaRy
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 382
Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
Motocykl: CRF 250 R7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Zmiany PZM na sezon 2007 !!!

Post autor: BaRy » czw, 30 lis 2006, 18:57

Mam nowe informacje na temat zmian w regulaminach i organizacji zawodów MX, XC i EN w sezonie 2007 :!:

Chyba jedna z ważniejszych rzeczy to podniesienie rangi zawodów Cross Country do Mistrzstw Polski :!: :!: :!:
Jest to wynik słabnącego zainteresowania zawodami Enduro.
Kluby nie chcą się podejmować organizajci takich zawodów w randze MP.
Chyba jakiś nowy klub w Olsztynie przy pomocy min. pana Ręcza ma jedną taką eliminacje zorganizować, może ktoś jeszcze do tego dojdzie.
Są też plany aby połączyć MP EN z Mistrzostwami jakiegos kraju sąsiadującego

W Cross Country ma się odbyć 8 eliminacji po 2 dni, czyli w sumie 16 biegów każdy po 1,5 godziny.
Na wzór podobnych zawodów organizowanych w krajach Beneluxu
jedna z eliminacji odbędzie się na jednej z naszych nadbałtyckich plaż :!: :!: :supz:

(Kuźwa jade, zrealizuje jedno z moich marzeń czyli brykanie sprzętem po plaży. :mrgreen:)

W Motocrossie zmiana dotyczy klas w MP i pucharze PZM.
Kasy 125 będzie zmieniona na 150 w której dopuszczone będą 2T o pojemności do max 144 cm3 i 4T o pojemności 250 cm3.

Producenci w ten sposób chcą podratować nieco sytuacje 2T i dać im większe szanse w konfrontacji z 4T.
Zmieni się też nazewnictwo kas MX i będą tak jak w wielu krajach: MX1 MX2 i MX3.

Do zawodów Motocross jak i Cross Country zostawnie wprowadzona licencja C.
Czyli:
MP - A, PZM- B, różne mniejsze zawody okręgowe - C.
Ostatnio zmieniony czw, 30 lis 2006, 19:35 przez BaRy, łącznie zmieniany 3 razy.


Honda MX Coalition #77

Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać ;)
Mój niestety nie nadążył na whoopsach :(

Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » czw, 30 lis 2006, 19:23

kurde a na takie zawody EN PZM albo XC to trzeba nalezec do jakiegos klubu albo cos? moglby mi ktos opisac w skrocie jak to wyglada dla amatora takiego jak ja? bo chcialbym wystartowac za rok :wink: i nie przesylajcie mi linkow z regulaminem bo nie chec mi sie tego czytac, czekam na konkretne odpowiedzi :wink:
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

Autor tematu
BaRy
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 382
Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
Motocykl: CRF 250 R7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BaRy » czw, 30 lis 2006, 19:42

Isbi pisze:kurde a na takie zawody EN PZM albo XC to trzeba nalezec do jakiegos klubu albo cos? moglby mi ktos opisac w skrocie jak to wyglada dla amatora takiego jak ja? bo chcialbym wystartowac za rok :wink: i nie przesylajcie mi linkow z regulaminem bo nie chec mi sie tego czytac, czekam na konkretne odpowiedzi :wink:
Aby uczestniczyć w zawodach o puchar PZM nie musisz należeć do klubu, musisz jednak zrobić licencje B.
Czyli ukończyć jedną eliminacje danych zawodów,zdać egzamin ze znajomości regulaminu PZM a wcześniej przejść badania u lekarza sportowego.


Honda MX Coalition #77

Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać ;)
Mój niestety nie nadążył na whoopsach :(

motard
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 55
Rejestracja: pn, 30 paź 2006, 17:13
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: motard » czw, 30 lis 2006, 19:57

dobrze ze nie zrobili xc 3h jak piali na
zakonczeniu sezonu
kto by to wytrzymal

mario77
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 135
Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 12:25
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: mario77 » czw, 30 lis 2006, 23:05

No to zaczynają się rewolucje w przepisach. Widzę, że ze zwiększeniem pojemności w 2T poszli za przykładem amerykanów. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Najbardziej boli mnie jednak sytuacja w enduro, bo też słyszałem, że kluby niebardzo garną się do organizacji, ponoć ze względu na koszta. Mówią że z samego wpisowego nie są w stanie zorganizować imprezy, pokryć koszta zniszczenia upraw etc.

Kaze
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1437
Rejestracja: sob, 1 paź 2005, 12:47
Motocykl: może kiedyś
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: "Miasto złą sławą owiane..."
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Kaze » czw, 30 lis 2006, 23:21

Wszystko ładnie pięknie. Ale czy pojawią sie kity do setek czy producenci walną seryjen modele o pojemności 144ccm? Według mnie te 20ccm nie zmieni charakterystyki silnika setek. Ale jeżeli będzie taki kit i będzie można latać na takich maszynach to ja sie na to pisze. Zawsze dodatkowa moc. 2T zamiata :twisted:
but only the devil responded cause god wasn't there...

4titu'd
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 148
Rejestracja: czw, 16 lut 2006, 10:01
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: z nienacka
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: 4titu'd » czw, 30 lis 2006, 23:22

Jestem ciekawy ile kosztuje takie zwiekszenie sobie pojemnosci ze 125. Jakos nie widze tego, zeby w Polsce ktos sie podejmowal wymiany cylindra, gaznika i pewnie membrany, pozniej ladowal tloki, ktore sa raczej znacznie drozsze od standardowych do 125.

ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: ecik » czw, 30 lis 2006, 23:30

te 144 ccm wg. mnie to troche pomyłka bo chyba nikt nie lata na owych :P i kto by pozniej kupil takie cos ?:E

Autor tematu
BaRy
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 382
Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
Motocykl: CRF 250 R7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BaRy » pt, 1 gru 2006, 02:48

Zapomniałej jeszcze powiedziec że w klasie 80 dopuszcono motocykle 4T o pojemności 150 cm3.

mario77 pisze: No to zaczynają się rewolucje w przepisach. Widzę, że ze zwiększeniem pojemności w 2T poszli za przykładem amerykanów. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Wiem że niektórzy działacze chcieli aby ta zmiana przebiegła w Polsce z chociażby rocznym poślizgie aby dać czas naszym zawodnikom na zmianę lub przerobienie motocykli.
mario77 pisze: Najbardziej boli mnie jednak sytuacja w enduro, bo też słyszałem, że kluby niebardzo garną się do organizacji, ponoć ze względu na koszta. Mówią że z samego wpisowego nie są w stanie zorganizować imprezy, pokryć koszta zniszczenia upraw etc.
Chodzi wyłącznie o koszty.
Zorganizowanie imprezy Enduro jest znacznie droższe niż MX czy XC.
Gwoździem do trumny podobno było wprowadzenie Extrem testu, co najprawdopodobniej zniechęciło wielu zawodników a co za tym idzie wpływy z wpisowego zmalały.
Gdyby PZM przeznaczył na takie imprezy dodatkowe dotacje to kluby by napewno tak szybko nie rezygnowały.

Kaze pisze:Wszystko ładnie pięknie. Ale czy pojawią sie kity do setek czy producenci walną seryjen modele o pojemności 144ccm? Według mnie te 20ccm nie zmieni charakterystyki silnika setek. Ale jeżeli będzie taki kit i będzie można latać na takich maszynach to ja sie na to pisze. Zawsze dodatkowa moc. 2T zamiata :twisted:
ecik pisze:te 144 ccm wg. mnie to troche pomyłka bo chyba nikt nie lata na owych :P i kto by pozniej kupil takie cos ?:E
Takie kity zwiększające pojemność już są co prawda jeszcze nie w każdej firmie.
Walnij sobie w wyszukiwarce "big bore kit" to napewno coś znajdziesz.
No i oczywiście nowe motocykle niebawem zaczną wychodzic już fabrycznie z taką pojemnością.

Na amerykańskich forach piszą, że w seryjnym motocyklu taka zmiana może dodać 6-8 KM

To nie pomyłka i najprawdopodobniej niebawem tak będzie na całym Świecie.
To właśnie na 125 nikt nie będzie jeździł, i takie pojemności zaczną znikac z ofert producentów.

Zobacz że kiedyś w klasie 250 dopuszczano 4T tylko o pojemności do 400 cm3, później zezwolono na pojemność 450 i 4setki prawie zniknęły z ofert.

W USA w klasie 250 zmieniono chyba też dopuszczalną pojemność 2T do 265 cm3.


Honda MX Coalition #77

Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać ;)
Mój niestety nie nadążył na whoopsach :(

witekCRM
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 529
Rejestracja: sob, 14 paź 2006, 12:15
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: witekCRM » pt, 1 gru 2006, 07:19

Teraz jak skuterowcy będziemy tuningować maszyny. Założyć kit tuningowy i jazda hehehe
"Ready to Race"
KTM 250 sx-f


#95

ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: ecik » pt, 1 gru 2006, 12:56

hm 144 ccm3 2T ciekawe jak to bedzie chodzic.... :P
I zastanawiam się kiedy zaczna takie cos produkowac moze od 2008 ?:o

PS. To na całym świecie te zmiany zachodzą ??

mario77
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 135
Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 12:25
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: mario77 » pt, 1 gru 2006, 13:54

BaRy pisze: Chodzi wyłącznie o koszty.
Zorganizowanie imprezy Enduro jest znacznie droższe niż MX czy XC.
Gwoździem do trumny podobno było wprowadzenie Extrem testu, co najprawdopodobniej zniechęciło wielu zawodników a co za tym idzie wpływy z wpisowego zmalały.
Gdyby PZM przeznaczył na takie imprezy dodatkowe dotacje to kluby by napewno tak szybko nie rezygnowały.
Jak zawsze wszystko rozbija sięo kasę :( O ile mi się wydaje to Extreme test ściągnięto z zawodów europejskich. Wobec tego jeśli zawodnikom się on niepodoba, to w jaki sposób mamy doganiać Europe i Swiat, jak u nas po mistrzostwo chcą sięgać leserzy jak najmniejszym kosztem. To w rzeczywistości jest gwóźdż do trumny, ale dla całej dyscypliny. Poza tym Extreme test jeździ wyłącznie MP, a więc ludzie doświadczeni, którzy już mają za sobą starty w PP.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Informacje o Imprezach”