Jak dopasować ortezy ? warto ? Troy Lee Designs Catalyst X
-
Autor tematuseba8121
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 603
- Rejestracja: ndz, 20 lut 2011, 10:42
- Motocykl: RMZ 250 10'
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Częstochowa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Jak dopasować ortezy ? warto ? Troy Lee Designs Catalyst X
Witam,
planuję zakup ochraniaczy kolan i mam możliwość kupna ortez, dokładnie chodzi mi o ten model http://www.mxmoto.pl/304,7020,ortezy-ko ... signs.html . Używał ich ktoś ? Wiem, że jest rozmiaówka, ale chciałbym, żeby ktoś kto jeździ w ortezach opisał jak mają być dopasowane, czy mają mocno przylegać, gdzieś dociskać bardziej itp.. ? Od ludzi którzy jeżdżą, słyszałem, że wolą porządne nakolanniki od ortez. Inni zaś tylko ortezy. Czekam na wasze opinie
planuję zakup ochraniaczy kolan i mam możliwość kupna ortez, dokładnie chodzi mi o ten model http://www.mxmoto.pl/304,7020,ortezy-ko ... signs.html . Używał ich ktoś ? Wiem, że jest rozmiaówka, ale chciałbym, żeby ktoś kto jeździ w ortezach opisał jak mają być dopasowane, czy mają mocno przylegać, gdzieś dociskać bardziej itp.. ? Od ludzi którzy jeżdżą, słyszałem, że wolą porządne nakolanniki od ortez. Inni zaś tylko ortezy. Czekam na wasze opinie
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 455
- Rejestracja: sob, 12 wrz 2009, 13:36
- Motocykl: cyryfy
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Jak dopasować ortezy ? warto ? Troy Lee Designs Catalyst X
czesc,ja jezdziem chwile w asteriskach,ale kupilem je uzywane i dosc mocno zajechane,wytrzymaly 3 lata jazdy i poszly na smietnik.
zaczynalem od polisportow,potem jakies acerbisy na gumce bez zawiasu,thor force itp itd.teraz jezdze w 661 mx3 i powiem tak,wracam do thor force,ale ten model z tego roku.jak chcesz,to po prajsie +- 350zl moge oddac Ci moje 661
zaczynalem od polisportow,potem jakies acerbisy na gumce bez zawiasu,thor force itp itd.teraz jezdze w 661 mx3 i powiem tak,wracam do thor force,ale ten model z tego roku.jak chcesz,to po prajsie +- 350zl moge oddac Ci moje 661
---------------------------
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 617
- Rejestracja: ndz, 21 wrz 2014, 18:07
- Motocykl: CRF250R
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wronki
- Podziękował: 1 raz
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
Re: Jak dopasować ortezy ? warto ? Troy Lee Designs Catalyst X
Mam MX3 i są ok. Mimo że producent twierdzi inaczej, zdaniem wielu osób do topowych ortez jeszcze troszkę im brakuje. Na plus który zadecydował że je wybrałem wpłynęły materiały z których są wykonane oraz prosta sprawdzona konstrukcja. Troszkę uciskają w dolną część uda. Tuż przy kolanie, przy maksymalnym wyproście nogi. W praktyce to w ogóle nie przeszkadza. Rozmiar dobierałem mierząc średnicę kolana oraz obwód tuż pod oraz nad stawem kolanowym. Całość porównałem z tabelką producenta i tak oto otrzymałem zarys rozmiaru który mnie interesuje. Najważniejsze jest jednak aby ortezy ubrać przed zakupem i sprawdzić komfort użytkowania. Zazwyczaj nie są to tanie rzeczy, a jeśli źle dobierzemy rozmiar nie będzie zbytnio możliwości jego poprawy. Pamiętaj także aby ortezy przymierzać wraz z butami w których jeździsz. Całość powinna być tak dobrana abyś czuł się komfortowo nie powinno uciskać, kolano powinno swobodnie, bez większego luzu chować się wewnątrz ochraniacza.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 146
- Rejestracja: czw, 8 lis 2012, 21:37
- Motocykl: 125 sx
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Białystok
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Jak dopasować ortezy ? warto ? Troy Lee Designs Catalyst X
Są to pełnoprawne ortezy, fajnie że posiadają neoprenowe osłony zawiasów to jest duży plus. Rama główna wykonana z aluminium u konkurencji np. pod mx k700 całkowicie z włókna węglowego. O pod k700 słyszałem wiele pozytywnych opinii, przede wszystkim to, że mają niski profil (nie odstają mocno, nie są duże, nie są zbyt szerokie). W evs web (są to dość większe ortezy gabarytowo i wagowo niż u konkurencji) paski mocujące orteze do nogi są elastyczne moim zdaniem jest to dobry patent, nie wiem jak wygląda ta sprawa w k700 i TLD.
Z rozmiarówką jest tak: jeśli jest podany sam obwód uda i łydki to nawet nie ma co sobie zawracać głowy mierzeniem. Tutaj mamy rozmiarówkę, w której jest podany obwód kolana czyli jest już dobrze, ale moim zdaniem najważniejsza jest szerokość kolana zmierzona np. suwmiarką. To daje obraz jak mocno podkładki kłykciowe czyli te poduszki przy zawiasach będą blisko samego stawu kolanowego to jest bardzo ważne aby dolegały w tym miejscu do kolana i to jest najważniejsze w doborze rozmiaru. Oczywiście obwód uda i łydki też musi być tak dobrany żeby orteza nie zsuwała się z nogi oraz nie przemieszczała gdy zaczną działać na nią nienaturalne siły. Ale jeśli pasuje na szerokość to na 99% będzie pasowała na udo i łydkę oczywiście zakładając, że nie jesteś fanem siłowni ani kolarzem. Kolejna sprawa, są to ortezy uniwersalne choć produkowane w różnych rozmiarach, a jak wiemy każdy ma inną budowę ciała i powiedzmy, że rozmiar L jest za duży, a M za mały ciśnie w kolano w miejscach zawiasów, albo mierzymy ortezy od innego producenta lub z powodzeniem można stosować dodatkowe podkładki kłykciowe, które nierzadko producent dodaje do zestawu w którym znajduje się nasza orteza. Podsumowując orteza musi ściśle dolegać do kolana poduszkami kłykciowymi, czyli tymi które są przymocowane bezpośrednio do zawiasu.
Osobiście jazdę w zwykłych nakolannikach lub jakiś bajeranckich z zawiasem wyobrażam sobie tylko w celu przestawienia motocykla Upalanie moto = buty, ortezy, kask bez tego nie odwijam. Ludzie dla tego nie lubią ortez, bo dla niektórych utrudniają czucie/kontakt z motocyklem, orteza też osłania piszczel, czyli ściskając motocykl nogami można poniżej kolan jeszcze czuć jej obecność, bo głębiej wchodzi na nogę niż zwykłe nakolanniki. Potwierdzeniem moich słów może być wprowadzenie na rynek ortez firmy leatt z pojedynczym zawiasem od zewnątrz stawu tak, że zewnętrzna strona która dolega do motocykla pozostaje odkryta model to C-Frame Carbon, osobiście nie jestem przekonany do tego rozwiązania. Sprawy typu "orteza osłabia staw kolanowy bo wyłącza mięśnie które go stabilizują" przy motocrossie można włożyć miedzy bajki, jeśli mówimy o piłce nożnej to tak.
Wyszukaj moje posty i użytkownika Mohus pisaliśmy o ortezach trochę.
Z rozmiarówką jest tak: jeśli jest podany sam obwód uda i łydki to nawet nie ma co sobie zawracać głowy mierzeniem. Tutaj mamy rozmiarówkę, w której jest podany obwód kolana czyli jest już dobrze, ale moim zdaniem najważniejsza jest szerokość kolana zmierzona np. suwmiarką. To daje obraz jak mocno podkładki kłykciowe czyli te poduszki przy zawiasach będą blisko samego stawu kolanowego to jest bardzo ważne aby dolegały w tym miejscu do kolana i to jest najważniejsze w doborze rozmiaru. Oczywiście obwód uda i łydki też musi być tak dobrany żeby orteza nie zsuwała się z nogi oraz nie przemieszczała gdy zaczną działać na nią nienaturalne siły. Ale jeśli pasuje na szerokość to na 99% będzie pasowała na udo i łydkę oczywiście zakładając, że nie jesteś fanem siłowni ani kolarzem. Kolejna sprawa, są to ortezy uniwersalne choć produkowane w różnych rozmiarach, a jak wiemy każdy ma inną budowę ciała i powiedzmy, że rozmiar L jest za duży, a M za mały ciśnie w kolano w miejscach zawiasów, albo mierzymy ortezy od innego producenta lub z powodzeniem można stosować dodatkowe podkładki kłykciowe, które nierzadko producent dodaje do zestawu w którym znajduje się nasza orteza. Podsumowując orteza musi ściśle dolegać do kolana poduszkami kłykciowymi, czyli tymi które są przymocowane bezpośrednio do zawiasu.
Osobiście jazdę w zwykłych nakolannikach lub jakiś bajeranckich z zawiasem wyobrażam sobie tylko w celu przestawienia motocykla Upalanie moto = buty, ortezy, kask bez tego nie odwijam. Ludzie dla tego nie lubią ortez, bo dla niektórych utrudniają czucie/kontakt z motocyklem, orteza też osłania piszczel, czyli ściskając motocykl nogami można poniżej kolan jeszcze czuć jej obecność, bo głębiej wchodzi na nogę niż zwykłe nakolanniki. Potwierdzeniem moich słów może być wprowadzenie na rynek ortez firmy leatt z pojedynczym zawiasem od zewnątrz stawu tak, że zewnętrzna strona która dolega do motocykla pozostaje odkryta model to C-Frame Carbon, osobiście nie jestem przekonany do tego rozwiązania. Sprawy typu "orteza osłabia staw kolanowy bo wyłącza mięśnie które go stabilizują" przy motocrossie można włożyć miedzy bajki, jeśli mówimy o piłce nożnej to tak.
Wyszukaj moje posty i użytkownika Mohus pisaliśmy o ortezach trochę.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 146
- Rejestracja: czw, 8 lis 2012, 21:37
- Motocykl: 125 sx
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Białystok
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Jak dopasować ortezy ? warto ? Troy Lee Designs Catalyst X
Zapomniałem o jednym kolano mierzysz w pozycji lekko ugiętej. Żadne ochraniacze nie zastąpią 15 minutowej rozgrzewki przed jazdą. Jak zmierzysz kolano suwmiarką możesz poprosić sprzedawcę, żeby zmierzył orteze i porównać wyniki jak nie duża różnica to doregulujesz podkładkami.
Do moderatora:
Wczoraj chwile po dodaniu posta edytowałem go (ikonka w prawym górnym rogu) dzisiaj już tej ikonki nie ma, więc nie wiem jak go edytować, stąd post pod postem.
Ponadto w poprzednim poście jest błąd, który chciałbym poprawić: "Potwierdzeniem moich słów może być wprowadzenie na rynek ortez firmy leatt z pojedynczym zawiasem od zewnątrz stawu tak, że wewnętrzna strona która dolega do motocykla pozostaje odkryta..."
Do moderatora:
Wczoraj chwile po dodaniu posta edytowałem go (ikonka w prawym górnym rogu) dzisiaj już tej ikonki nie ma, więc nie wiem jak go edytować, stąd post pod postem.
Ponadto w poprzednim poście jest błąd, który chciałbym poprawić: "Potwierdzeniem moich słów może być wprowadzenie na rynek ortez firmy leatt z pojedynczym zawiasem od zewnątrz stawu tak, że wewnętrzna strona która dolega do motocykla pozostaje odkryta..."
-
Autor tematuseba8121
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 603
- Rejestracja: ndz, 20 lut 2011, 10:42
- Motocykl: RMZ 250 10'
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Częstochowa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Jak dopasować ortezy ? warto ? Troy Lee Designs Catalyst X
Dziękuję za porady, na pewno będą bardzo pomocne przy doborze ortez