Naprawianie podeszwy w butach????

SEBOOL
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 951
Rejestracja: ndz, 22 sty 2006, 10:12
Motocykl: CRF only
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wlkp.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Naprawianie podeszwy w butach????

Post autor: SEBOOL » pn, 9 lut 2009, 16:35

RS SERWIS

piasektt
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 768
Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 11:48
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: z toru (Wrocław)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Naprawianie podeszwy w butach????

Post autor: piasektt » pn, 9 lut 2009, 22:26

cross-demons pisze:Wie ktoś z Was gdzie można kupić wymienne części podeszwy do alpinestars tech 8 (te środkowe części podeszwy co się wkleja i przykręca)?? Na razie obdzwoniłem kilka sklepów i ciężka sprawa.

www.auner.pl

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Naprawianie podeszwy w butach????

Post autor: amator » wt, 10 lut 2009, 12:30

cross-demons pisze:Wie ktoś z Was gdzie można kupić wymienne części podeszwy do alpinestars tech 8 (te środkowe części podeszwy co się wkleja i przykręca)?? Na razie obdzwoniłem kilka sklepów i ciężka sprawa.
podeszwy do alpinastarów w zeszlym roku mozna było kupić w sieci hurtowni częsci samochodowych Intercars lub Intermotors w całej Polsce. :wink:

Big
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 362
Rejestracja: pn, 16 kwie 2007, 12:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: w lesie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Naprawianie podeszwy w butach????

Post autor: Big » pn, 23 lis 2009, 13:08

Wymiana podeszew to nie taka trudna sprawa.
W rejonach gdzie rozwinęła sie rzemieslnicza produkcja obuwia, nie powinno byc z tym problemu.
Okolice Wa-wy np. Gorzej w innych rejonach.

Robi sie to tak.

1-Zakupujemy nowe podeszwy .
Powinny one być dostepne do każdego rodzaju butów. Jeśli chodzi o klasyczne buty mx to problem z podeszwami jest żaden. Bo można zastosawac podeszwe od każdego innego buta mx. Także wybrać dowolny bieznik typu enduro/atv lub mx . Oby rozmiar sie tylko zgadzał.
Idealnie jest ,jesli mamy podeszwy orginały. Bo rozmiarówki sie deko róznia. 43-nie jest równe innemu 43. I obrys (kształt ) tez jest nieraz ciut inny.
Ale dla szewca który składa nowe obuwie chałupniczo w domu to żaden problem.
Czsami niektóre typy tańszych butów sa trzaskane po kilkoma nazwami . Tzn. jakis model np . Thor wystepuje w identycznej postaci pod innymi nazwami. Zmienione sa tylko detale i logo firmy.
( kto nie wierzy niech zrobi porzadny przegląd marek i modeli i wtedy to wychwyci)

2-do buta nalezy włozyć kopyto. To taka drewniana lub plastikowa stopa . Która nadaje kształt całemu butowi( kaształt stopy) w procesie produkcji.
Tu może byc problem. Bo bez tego nic nie mozna zrobic . A na pewno solidnie.
Problem jest w doborze odpowiedniego kształtu.
Aktualna mode i posiadane kształty kopyt odbiegaja kształtem od klasycznego okragłego noska w butach mx.
Ale kopyto nie musi na etapie zmiany podeszew mega dokładnie wypełniac wnetrza buta. Milimetrowe niedokładności szewc "ogarnie".

3-Buty nalezy podgrzac od spodu. Klej puści albo stanie sie uległy.
Klasyczny PU wymieka w wys.temp. i podeszwy nam odlatuja. Dlatego butów nie suszymy na grzejnikach i w piekarnikach ,na piecach.

4-Podpodeszwe należy bardzo dobrze wysuszyc i oczyścić.

5- posmarowac profesjonalnym klejem do podeszew . Podeszwy i podpodeszwe w bucie.
Są różne w zależności od materiałow podeszwy. Zazwyczaj termoaktywne i chemoutwardzalne.
Poczekac aż dobrze wyschnie kilka h

6-aktywowac klej ( zazwyczj pogrzanie ) i nałożyc podeszwe na buta
Tu na tym etapie , małe wachania kształtu i rozmiaru podeszwy ,są do ogarnięcia.

7-sprasować ( tez problematyczne) ale da radę.

Po takiej zabawie na ma hu... na Mariolę , żeby nie trzymało. I nie wyglądało jak z fabryki.
:wink:


Troche trudniesza jest wymiana "odlewanych "podeszew typu Tech 10.
Manualnie i ze względu na odjechany kształt stopy . Trudność w doborze kopyta.

Ale dla profi szewca/montera obuwia , to jest do zrobienia.

UWAGA: cały czas jest tu mowa o profesjonalnej naprawie . Wyglądajacej jak fabryczna. I majacej fabryczna lub lepsza trwałość.

Taki szewc powinien tez naprawić / wymienić uszkodzone elementy zapięć , szwy , rzepy, fartuchy p.błotne, przetartą futrówke ( np.piety ) itp.

Co sie nie da ? Wszystko mozna zrobić :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Obuwie”