Zalety 2t na torze ( vs. 4t)

Autor tematu
danzel
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 222
Rejestracja: czw, 20 lis 2008, 22:42
Motocykl: minimum jeden
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Zalety 2t na torze ( vs. 4t)

Post autor: danzel » wt, 13 sty 2009, 19:10

W dobie wypierania 2t czterosuwem chcialbym sie dowiedziec czy istnieją wogole jakies zalety jazdy tym motocyklem, kiedy sprawdza sie lepiej?
ps. słyszałem ze dwusuwem sie lepiej dohamowuje i lepiej sklada w zakretach ale czy to prawda?? moze na jakiegos typu nawierzchni sie sprawdza? Sory jak temat powtarzam ale nic nie znalazłem pozdro
LIDZBARK WARMIŃSKI -
STOLICA MOTOCROSS'u!

Barti
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 100
Rejestracja: czw, 30 sie 2007, 14:27
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Oborniki
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zalety 2t na torze ( vs. 4t)

Post autor: Barti » wt, 13 sty 2009, 19:29

Różnica miedzy 2t a 4t była wiele razy poruszana :D Ogolnie 2t jest zrywniejsze, lzejsze, latwiej jest w krotkich zakretach, na skokach trzeba miec duze wyczucie, bo 2t lubia czasem przerywac, a 4t nie ma tego problemu. Jezeli ktos chce kupic pierwsza crossowke to radze 2t, aby nauczyc sie jezdzic technicznie. Poszperaj troche po forum znajdziesz tam napewno duzo :mrgreen:
Pozdro
"Wykorzystaj szansę, którą dał Ci pech"

Autor tematu
danzel
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 222
Rejestracja: czw, 20 lis 2008, 22:42
Motocykl: minimum jeden
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Zalety 2t na torze ( vs. 4t)

Post autor: danzel » wt, 13 sty 2009, 21:38

Moze wypowie sie ktos naprawde obyty i wymieni (jesli sa wogole zalety)
LIDZBARK WARMIŃSKI -
STOLICA MOTOCROSS'u!

superpimp
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zalety 2t na torze ( vs. 4t)

Post autor: superpimp » wt, 13 sty 2009, 22:38

4t jest cięższe ale za to dużo lepiej się zbiera,2t za to jest lekkie więc łatwo się kładzie w zakrętach. W 4t jest hamowanie silnikiem a w 2t tego niema i wszystko trzeba zatrzymać hamulcami.

przykładowo jeden z takich tematów:

viewtopic.php?f=6&t=2561&hilit=dwusuw

Julekmx2
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 317
Rejestracja: czw, 7 lut 2008, 11:16
Motocykl: kxf 250 08', YZ 125 sprzedam
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Jelenia Góra
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Zalety 2t na torze ( vs. 4t)

Post autor: Julekmx2 » śr, 14 sty 2009, 10:23

Na początek najlepiej zacząć na 2t, ponieważ nad tym motovyklem lepiej sie panuje, i jeżdząc 2t wyrabia się agresje. 4t szybciej a 2t prościej i więcej fun , takie moje zdanie....

Autor tematu
danzel
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 222
Rejestracja: czw, 20 lis 2008, 22:42
Motocykl: minimum jeden
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Zalety 2t na torze ( vs. 4t)

Post autor: danzel » śr, 14 sty 2009, 12:40

Moje pytanie odnosi sie do specyfiki toru, tylko i wyłącznie, na jakim 2t mozna szybciej pojechac niz 4t, w jakich warunkach?? ogolniki typu 2t lepiej zaczac mx i ze 4t hamuje silnikiem byly tysiace razy pisane, pozdro
LIDZBARK WARMIŃSKI -
STOLICA MOTOCROSS'u!

ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zalety 2t na torze ( vs. 4t)

Post autor: ecik » śr, 14 sty 2009, 13:03

Chyba na każdej nawierzchni się szybciej odpycha 4T ale mi np. dużo łatwiej się jechało 125 2T szczególnie na błocie bo był poręczniejszy. Jak robiłem ten sam łuk na 250 4T to nie mogłem go pokonać z taką łatwością i szybkością jak 125 2T. W czterosuwie jednak trzeba mieć duże wyczucie szczególnie na śliskim torze (błoto).

Tak to chyba nie ma więcej zalet jeśli chodzi o różne specyfiki toru.
Przykładowo - tor twardy - 250 4T moment obrotowy, płynne dodanie gazu i odjeżdżasz po małym łuku - bo po bandzie to możesz setą wlecieć tak samo szybko albo nawet szybciej.
Piach to samo - setka może ci zamulić i musisz się spowrotem napędzać a 4T nawet gdy się błąd zrobi to możesz nim dużo szybciej odrobić stratę szybkości.

Takim czteropakiem łatwiej idzie wybierać tor jazdy przy czym dwusuwem trzeba już co nie co umieć bo tam trzeba być bardziej dokładnym.

Autor tematu
danzel
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 222
Rejestracja: czw, 20 lis 2008, 22:42
Motocykl: minimum jeden
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Zalety 2t na torze ( vs. 4t)

Post autor: danzel » śr, 14 sty 2009, 13:24

dzieki oto mi chodzilo, wiedzialem ze niewiele jest przewagi 2t, jesli wogole mozna cos znalesc :wink: jeszcze raz dzieki za zrozumienie
LIDZBARK WARMIŃSKI -
STOLICA MOTOCROSS'u!

michal_dh
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 207
Rejestracja: pt, 3 paź 2008, 08:54
Motocykl: SX 250, CBR 600
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Zamość
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Zalety 2t na torze ( vs. 4t)

Post autor: michal_dh » śr, 14 sty 2009, 16:12

Jest :) Mega latwosc prowadzenia. Mozecie sie klocic ale mi taka 125 2t jezdzi sie jak rowerem. To samo w powietrzu robisz sobie co chcesz z tym motorem. Nie wiem czy to nie zadecyduje u mnie powrotu do 2t.
KTM SX 250 2008r

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”