AJP 200 enduro

Autor tematu
gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

AJP 200 enduro

Post autor: gajowy » sob, 29 kwie 2006, 00:44

Skorzystałem dziś z okazji testowania nowego motocykla AJP 200 Enduro. Pierwsze wrażenie-nieznany mi wcześniej portugalski producent. Podchodzę do motocykla z rezerwą, nie wiedząc czego się spodziewać. Rzut oka-aluminiowy wachacz, zawieszenie p/t paioli mile zaskakuje. Dość duży prześwit, dobre markowe opony.
Zaglądając głębiej widzę przezroczysty zbiornik paliwa pod...siedzeniem-w tylnym trójkącie ramy. Widać że producent wie co znaczy nisko umieszczony środek ciężkości. Paliwo jest podawane do gaźnika elektryczną pompką. W miejscu zbiornika jest filtr powietrza i akumulator.
Silnik Hondy-chłodzony powietrzem klasyczny SOHC.
Przed odpaleniem AJP rozmawiam z Piotrkiem Królem z Rabittsportu o jego wrażeniach z jazdy enduro tym motocyklem w górach Portugalii. Dla Piotrka największe zalety tego motocykla to bardzo elastyczny silnik i dobre zawieszenie. Paioli to znana marka mocno obecna w trialu-spodziewam się czegoś na dobrym poziomie.
Odpalenie bezproblemowe, po kilkunastu sekundach można całkowicie wyłączyć ssanie mimo dość chłodnej pogody. Pierwsze metry jazdy-faktycznie, silnik bardzo elastyczny-ciągnie od najniższych obrotów, dobrze wyczuwalna i gładka zmiana biegów, lekko pracujące sprzęgło. 200 metrów i zaczyna się lekki kamienisto- błotnisty podjazd. Zawieszenie wydaje mi sie zbyt twarde, szczególnie tył. Mimo mojej wagi 95 kg. Zbyt często tylne koło odrywa się od gruntu. Możliwe że to kwestia ustawień. Przy maksymalnym odkręceniu gazu spod filtra powietrza wydobywa się takie specyficzne, śmieszne psykanie-świstanie, ciekawostka.
Ogólnie po kilkukilometrowej jeździe-widzę ten motocykl gdzieś tak między hard enduro a soft enduro. Góruje nad softami przede wszystkim zawieszeniem które nie jest tak beznadziejnie chybotliwe i miękkie jak np. w XT350 czy DR. Porównując z np. XT 350 motocykl przyspiesza bardzo podobnie. Mniejszy silnik+duzo niższa waga wyrównuje różnice pojemności. Różnica jest zauważalna przy wyższych obrotach. Hamulce przód-bez zastrzeżeń, tył może ciut zbyt mało czuły.
Linki do foto i danych motocykla:http://www.rabittsport.pl/ajp.php

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » czw, 4 maja 2006, 13:29

A jo widziałem ten motorek u Królika na zawodach w Człuchowie i na nastepny dzień w Więcborku. Nie jeździłem, ale z wyglądu i z słuchu pracy silnika przypomina miejskie Enduro. Śmiech był tylko taki, że motor był niby nowy a ubłocony jak używak i każdy go testował :lol:
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”