BMW G450X

Autor tematu
Limbo
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 98
Rejestracja: śr, 7 cze 2017, 13:49
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

BMW G450X

Post autor: Limbo » wt, 22 sty 2019, 08:21

Witajcie,

Od dwóch miesięcy przeglądałem różne ogłoszenia w poszukiwaniu motocykla z kategorii enduro/ hard enduro z możliwością rejestracji.
Wybór w modelach jest dość spory jednak wybór w używanych motocyklach, które są czegoś warte niestety bardzo mały.
Dzień w dzień szukałem najświeższych ogłoszeń z tej kategorii w promieniu 100km od miejsca mojego zamieszkania. Nie było łatwo.
W niedziele pojawiło się świeże ogłoszenie i w niedziele już moto stał w garażu.
Wstępnie jestem zachwycony. Tego szukałem. Na wiosnę motor rejestruje i wrzucam opony enduro/ szosa. Ponieważ motocykl ten jest bardzo rzadko spotykany będę informował o przebiegu eksploatacji - oczywiście jeśli będzie zainteresowanie. Fotki wrzucę w tym tygodniu.
Moto ma 140mth przebiegu, wygląda jak nowy i prowadzi się jak nowy. Sztywny bez luzów. Zagadką pozostaje stan tłoka i cylindra bo nie ma jak tego sprawdzić tak na szybko ale nic nie dymi, nie czuć oleju w spalinach. Jestem dobrej myśli lecz być może profilaktycznie wrzucę nowy tłok jeszcze tej zimy by spokojnie spać.

pawelgl
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 212
Rejestracja: ndz, 25 sie 2013, 10:31
Motocykl: Była Crf 250 2008
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Radom / okolice
Podziękował: 0
Podziękowania: 4 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: BMW G450X

Post autor: pawelgl » wt, 22 sty 2019, 12:31

Najlepiej założ swoją galerie w odpowiednim dziale i tak wrzucaj wszystko na temat swojego nowego nabytku :) Mając jeszcze sporo czasu przez zimę ja dla spokoju bym zrzucił górę i sprawdził stan tłoka :) Pozdro !

Autor tematu
Limbo
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 98
Rejestracja: śr, 7 cze 2017, 13:49
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: BMW G450X

Post autor: Limbo » śr, 6 mar 2019, 14:30

chciałem obrazek wrzucić ale chyba się nie udało.
Generalnie BMW zarejestrowane i ubezpieczone.
Jestem bardzo zadowolony, w moto wrzuciłem nowy zestaw opon Mitas e07 do dual sportu. Testy na asfalcie wypadają super. Trochę kuriozalnie wyglada jazda po mieście :)
W tym tygodniu test na górkach i być może tor.
W motorze zrobiony test szczelności aby zapoznać się ze stanem cylindrów i zaworów, wszystko gra i buczy.
Okiełznałem "pluga" czyli wtyczkę podnoszącą moc z 40 do 50 koni. Jest git. Jak narazie jedyny mankament to akumulator, który chyba kończy żywot.
 ! solaris
Musisz podać poprawny link do obrazka. Najlepiej zaloz sobie galerie na imgur. Jeden obrazek poprawilem za Ciebie.

Autor tematu
Limbo
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 98
Rejestracja: śr, 7 cze 2017, 13:49
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: BMW G450X

Post autor: Limbo » śr, 29 maja 2019, 10:32

Motor przeszedł remont. O remoncie myślałem już zaraz po zakupie bo w motorze się zakochałem i uznałem, że zostawię go u siebie na długo.
Mega uniwersalny, zwinny. Z wydechu pojawił się siwy dymek lecz co dziwne raz na jakiś czas i tylko przy mocnym przegazowaniu.
Uznałem, że nie ma co zwlekać i patrzeć aż z cylindra zrobi się jajo.
Po demontażu okazało się, że tłok był jak nowy- nawet teflon nie zszedł, tłok zgubił jedną setkę i to u podstawy- jak nowy.
Wskoczył nowy tłok, nowe uszczelniacze zaworowe i nowe uszczelki pod cyl i głowę. Prawdopodobnie powodem pojawiającego się dymu były jeden z uszczelniaczy. Tłok wskoczył nowy od wossnera.
Motor po 2h od remontu przezył już swoje i przetrwał świetną wyprawę ok 400km wzdłuż odry, lasem. Po pierwszych 100km uznałem, że dotarcie mam za sobą i ogień. Silnik spisał się rewelacyjnie jak i cały motor. Strzeliło mi uszczelnienie lagi od góry i pękł stelaż siedziska (zapakowałem na tylny błotnik ok 15 kg plecak, który chyba zbyt mocno obciążył ten stelaż w trakcie różnych hopek).
Generalnie wiem, że ten model BMW w enduro jest mocno zagadkowy i mało dostępny jednak w skali mojego doświadczenia z innymi motorami tej klasy oceniam go najwyżej ze wszystkich jakimi jeździłem.

Awatar użytkownika
KaLi
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 455
Rejestracja: wt, 1 cze 2010, 19:09
Motocykl: sxf 250, TXT 300
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Gielniów
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 6 razy
Status : Offline

Re: BMW G450X

Post autor: KaLi » śr, 29 maja 2019, 22:27

Wymiana tłoka to jeszcze nie "remont" trzeba było i min. korbe zmienić bo wleciał nowy tłok to i korba by się zdałą nowa. Niby luzów wyczuwalnych mogła nie mieć, ale kilka godzin i może stanąć. Oczywiście nie życzę tego tylko wiem jak to jest :) Oby służyła fura jak najdłużej.
360

FB: PatRyk
IG: pkali360

Serwis Motocykli:
Zapraszam do polubienia mojego FanPage na FB:
MOTOFUN
796 280 122

Autor tematu
Limbo
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 98
Rejestracja: śr, 7 cze 2017, 13:49
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: BMW G450X

Post autor: Limbo » czw, 30 maja 2019, 08:43

hej, dzięki za uwagę.
Ten silnik był stosowany w motocyklach CCM, gdzie pierwsza wymiana tłoka wdg. serwisiówki jest proponowana po 35 tys kilometrów.
Mój ma 9k - i 200 mth.
Po jednym tłoku i 200mth raczej nie ma powodów by wymieniać korbę. Tak samo jak w zasadzie nie musiałem tego tłoka zmieniać.

Awatar użytkownika
KaLi
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 455
Rejestracja: wt, 1 cze 2010, 19:09
Motocykl: sxf 250, TXT 300
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Gielniów
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 6 razy
Status : Offline

Re: BMW G450X

Post autor: KaLi » czw, 30 maja 2019, 11:20

To pancerny moto z tego BMW jeśli jest tak jak mówisz. A jak się ma w porównaniu do np KTM exc 450 ? Jaka waga? Nie daleko mnie gośc latał też taką bmw ale chyba już sprzedał więc w sumie z nim nie gadałem na ten temat.
360

FB: PatRyk
IG: pkali360

Serwis Motocykli:
Zapraszam do polubienia mojego FanPage na FB:
MOTOFUN
796 280 122

Autor tematu
Limbo
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 98
Rejestracja: śr, 7 cze 2017, 13:49
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: BMW G450X

Post autor: Limbo » czw, 30 maja 2019, 14:53

Nie jestem zaawansowanym riderem więc ciężko mi porównać to BMW do innych enduro/ cross na torze. Natomiast motor stał trochę w stajni zaznajomionego mi klubu MX w mojej miejscowości i zawodnicy stwierdzili, że do MX to się ten motor średnio nadaje:) nie mniej BMW starało się zdobyć na nim tytuł mistrza w enduro i szło im całkiem nieźle. Ja G450X używam bardziej do zabawy, czasem jakaś hopka, las, pole. Na moje zdolności i umiejętności nie widzę ustępstw od CRF250. Stwierdzam, że BMW jest mocniejsze i lepiej mi się je prowadzi. Ponieważ BMW mam zarejestrowane parę razy pojechałem nim do pracy. BMW świetnie reaguje na gaz, zawieszenie było mi dość trudno zestroić ale gdy to zrobiłem jestem mega zadowolony, płynie po dziurach, znosi dobrze gwałtowne hamowania i ładnie siada.
Silnik ma dwie mapy 40km i 52,5km. Odblokowanie mapy wiąże się z usunięciem katalizatora, wtedy do dyspozycji jest 52,5km. CCM o którym powyżej wspomniałem ma ustawioną tylko mapę na 40km i blokadę obrotów do pewnego momentu. Nie mniej cały silnik jest dokładnie ten sam dlatego myślę, że jak na enduro to jest to bardzo żywotny silnik.
Mam drobne zastrzeżenia co do mocy bo raczej tych 52,5 to nie ma.. mam wrażenie, że nie jest mocniejszy od typowego crossa 250. Ale to też odrobinę inna waga. BMW waży 112 na sucho to podobnie jak inne motocykle enduro. Typowy cross ma też inne przełożenia i nie wiem jakie ma Vmax. Ja BMW leciałem 170 i jeszcze to nie była odcinka :) ale strach takim rowerem lecieć szybciej
Wahacz jest wyraźnie dłuższy niż u konkurencji ma to plusy i minusy- plus taki, że nieźle łapie trakcie ale minus, że trzeba mocniej odkręcić by poszedł na koło.. choć oczywiście nie jest to kłopotem:) w każdym razie jest bardziej przewidywalny- co dla mnie jest plusem bo jak pisałem wcześniej nie jestem zawodowcem :)
Jest sporo ciekawych rozwiązań w tym motorze, które jedni chwalą inni nie. Dobrym przykładem jest napęd, gdzie koło zębate atakujące jest w linii z osią wahacza- upierdliwe przy wymianie napędu.. ale za to napęd zużywa się zdecydowanie wolniej. Zrobilem tym motorem ok 1000km i jeszcze nie mam powodów by napinać łańcuch.
Na zdecydowany plus zasługują koszty części. Oryginalne można dostać w każdej chwili w każdym salonie BMW :) LOL- dodam, że oryginalne części jak np tłok czy uszczelki są droższe od zamienników o niecałe 30%.
Jak będziesz w okolicy to zapraszam!

Awatar użytkownika
KaLi
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 455
Rejestracja: wt, 1 cze 2010, 19:09
Motocykl: sxf 250, TXT 300
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Gielniów
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 6 razy
Status : Offline

Re: BMW G450X

Post autor: KaLi » czw, 30 maja 2019, 22:35

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź, myślałem, że jest bardziej klockowaty i bliżej mu do 130 niż do 110 :) Kaj ta okolica?
360

FB: PatRyk
IG: pkali360

Serwis Motocykli:
Zapraszam do polubienia mojego FanPage na FB:
MOTOFUN
796 280 122

Autor tematu
Limbo
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 98
Rejestracja: śr, 7 cze 2017, 13:49
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: BMW G450X

Post autor: Limbo » pt, 31 maja 2019, 08:33

Lubin, ok 30km od Legnicy 70km od Wrocławia

Awatar użytkownika
KaLi
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 455
Rejestracja: wt, 1 cze 2010, 19:09
Motocykl: sxf 250, TXT 300
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Gielniów
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 6 razy
Status : Offline

Re: BMW G450X

Post autor: KaLi » pt, 31 maja 2019, 11:36

Ło Panie, kawał drogi odemnie, ale może kiedyś :)
360

FB: PatRyk
IG: pkali360

Serwis Motocykli:
Zapraszam do polubienia mojego FanPage na FB:
MOTOFUN
796 280 122

Autor tematu
Limbo
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 98
Rejestracja: śr, 7 cze 2017, 13:49
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: BMW G450X

Post autor: Limbo » pn, 3 cze 2019, 14:17

mam pytanie...
nie serwisowałem nigdy sam przedniego zawieszenia. Ostatnio pojawil mi się wyciek (który sam ustał:) z lagi ale od góry. Przy mostku.
Do naprawy trzeba całość rozbierać.. czy może coś dokręcić. Pierwszy raz coś takiego widzę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”