Strona 1 z 1

BMW G450X

: ndz, 22 lut 2015, 14:40
autor: majasportomoto
Witam, poszukuje informacji na temat tego motocykla, gdyż chciałbym się na niego przesiąść z exc 250 2t. Zależy mi głównie na opiniach na temat prowadzenia, oddawania mocy i ogólnej eksploatacji np.w stosunku do exc 450rfs. Dodam Że motocykl będzie używany głównie do hard enduro lub dalszych ekspedycji .

Re: BMW G450X

: ndz, 15 mar 2015, 15:16
autor: paw^el
Witam
Byłem posiadaczem tego motocykla przez pół sezonu, i nie byłem z niego zadowolony.
Co mnie denerwowało:
- bardzo duża waga. W czasie jazdy nie było aż tak bardzo źle, ale jak się zaczął przewracać to brakowało siły żeby go utrzymać, albo podnieść.
- zawieszenie tylne. Niby jest tam Ohlins, ale chyba z najniższej półki. Nie dało się go ustawić. Cały czas twardy, i zachowywał się jak ping pong. Każdy korzeń albo kamień skutkował wysiadką. Dla porównania, znajomi co zemną jeździli na wr450 albo katach exc to nawet nie zauważali tych przeszkód na których ja miałem problemy.
- i najgorsze to awaryjność. Pierwsze dwa lata produkcji tego modelu miały choroby wieku dziecięcego. Potrafiły rozlecieć się dźwignie popychaczy zaworowych, koła pośrednie pomiędzy sprzęgłem a skrzynią i wiele innych. Podobno od 2010 roku to poprawili.
Ogólnie rzecz biorąc jeździłem na tym motocyklu około 2 miesiące, a następne pół roku naprawiałem go dokładając do niego ponad 3 tysiące.

Żeby nie było że tak wszystko jest beznadziejne w tym motocyklu, to jedyny plus jaki ja znalazłem to układ wtryskowy. Dzięki czemu motor był bardzo mocny i miał w miarę dobrą trakcję. Dawał bardzo dużo frajdy podczas jazdy po szutrowych drogach, ale jak na tej drodze pojawił się jakiś większy kamień albo korzeń to zaczynały się jaja przez tylne zawieszenie.

Dlatego jeżeli chcesz jeździć tym motocyklem hard enduro, czyli jakieś podjazdy albo potoki, albo jakieś bardziej techniczne szlaki, to nie polecam go. Zwłaszcza jak przesiądziesz się z 2t, to przerazisz się jego wagą.

Pozdrawiam
Paweł