Cała prawda o utrzymaniu 250 cmm 4T!

Autor tematu
SEBOOL
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 951
Rejestracja: ndz, 22 sty 2006, 10:12
Motocykl: CRF only
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wlkp.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Cała prawda o utrzymaniu 250 cmm 4T!

Post autor: SEBOOL » czw, 12 paź 2006, 17:16

Witam.
Zamierzam w nastepnym roku przesiaści sie na maszyny do MX i teraz rozmysleam czy na 250 4T czy też na 450 4T (tylko 4T!). I teraz proszę o opinie i informacje jak to jets bo jedni mówia że wcale nie jest to taki drogi sprzet w utrzymaniu jakim jest 250 4T, a inni że pożera kosztami eksploatacji!
pozdr. i dzieki za odp.
RS SERWIS

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » czw, 12 paź 2006, 18:56

Sprawa wygląda tak: Pożera kase i nie pożera, można na to spojrzeć z dwuch stron z tej tej pseudo oszczędnej i tej strony sumiennego serwisu. Owszem można jeździć długo na częściach ponad normy serwisowe i jeździć sezon na jednym tłoku. Może i tłok to wytrzyma i nie wypali się lub co innego się z nim nie stanie. Ale jak wyżej pisałem to jest pseudo oszczędność, bo to się odbija po jakimś czasie, kasę zaoszczędzoną przez rok trzeba będzie wywalić na reperacje na drugi rok. Ten przykładowy tłok wkońcu nie wyrobi. Ja kieruję się zasadą: wymieniaj częściej a dłużej pojeździsz, motor wtedy utrzymuje swoją żywotność na wysokim poziomie i aż lepiej bedzie się jeździć. Taki złużyty tłok niepokoi nas podczas jazdy, że właśnie coś może nie wyrobić to na dodatek niszczy cylinder. Ja się 2 tyg. temu spotkałem z człowiekiem który przejechał na tłoku 250 4T 100mh :!: Wiecie czym się to skończyło? Czemu nie mogł dalej bić tych godzin i olewać ksiażki serwisowej, bo za remont skasowali go 5 tys. zł :lol: . Oczywiście tłok to podstawa i inne drobiazgi, do tego dochodzą płytki, ślizgi, sprężyny. Sama wymiana oleju co 10 mh kosztuje hmm.. niech ja polcze.. Olej 50 zł dobrej jakości syntetyk + filtr oleju 25-30 zł to już się robi 75-80 zł wymiany naprawde częste bo 10 mh robi się w weekend jeden. Co by tu dodoać, nie przychodzi mi do głowy nic więcej jak wygląda sprawa 4T, z czasem rozwoju tematu napewno coś dodam.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » czw, 12 paź 2006, 19:37

hmmm filterek 15 zł tak na marginesie hilfiltro czy jakos tak :wink:
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » czw, 12 paź 2006, 19:41

A gdzie je można załatwić? Bo ja osobiście kupowałem TwinAir do oleju za 25 zł u L.Lonki. To taki krótki oftop oczywiście z gory sorki.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

Autor tematu
SEBOOL
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 951
Rejestracja: ndz, 22 sty 2006, 10:12
Motocykl: CRF only
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wlkp.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: SEBOOL » czw, 12 paź 2006, 21:05

Hehehe przecież Lulek sprzedaje te filterki które z resztą sam polecam.

A jaka jest roznica w koszta eksploatacji np. w sezonie 450 a 250 oczywiście w 4T?
pozdr.
RS SERWIS

Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » czw, 12 paź 2006, 21:06

hmm ja je biore od olekmotocykle one kosztuja 16,90 ale jak osobiscie jade po to to place 15 zl :wink:
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

To.mek
VIP
VIP
Posty: 1067
Rejestracja: pt, 4 lis 2005, 22:56
Motocykl: RM 125 K8, WR 450 K7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myszków-okolice Częstochowy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: To.mek » czw, 12 paź 2006, 21:07

SEBOOL pisze:A jaka jest roznica w koszta eksploatacji np. w sezonie 450 a 250 oczywiście w 4T?
pozdr.
Raczej niewielka :P

Pawel
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 41
Rejestracja: pt, 6 paź 2006, 20:05
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Pawel » czw, 12 paź 2006, 22:33

Korzystając z nowego tematu chciałbym zadać kilka pytań odnośnie 250 4T (YZ 250F), ponieważ planuje zakupić takowa na następny sezon:

1. Co ile mth trzeba wymieniać tłok?
2. Co ile mth trzeba robić zaworki i ile to kosztuje (gdzieś blisko Wawy, np. u braci Kędzierskich)?
3. To pytanie do wszystkich motocykli, odnośnie filtra powietrza. Wszyscy twierdzą, że można nasączać go TYLKO specjalnym olejem do filtra, podczas gdy w orginalnej serwisówce yamahy (TTR-125) oraz mojego taty (WR 450) jest napisane, aby filtr nasączać zwykłym olejem silnikowym LUB specjalnym przeznaczonym do tego specyfikiem.

Pozdrawiam,
Paweł
Pozdrawiam,
Paweł

Yamaha YZ 250f 2008
Yamaha YZ 250f 2009

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » czw, 12 paź 2006, 22:54

Co do punktów 1. i 2. Tematy już były poruszane -> skorzystaj z wyszukiwarki forumowej. A odnośnie filtra może i jest tak napisane, ale jednak polecam olej do filtórw który jest bardzo lepki, nie spływa po filtrze w dół jak jest założony i nie przepuści żadnego kurzu to jest gwarancja bezpieczeństwa dla Twojego silnika. Olej do filtrów ma zupełnie inną konsystęcję.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”