YZ250F 2012
-
Autor tematuseba yamaha yz
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 336
- Rejestracja: śr, 27 maja 2009, 14:24
- Motocykl: Yamaha yz-f 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 1 raz
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
YZ250F 2012
Witam moze ktos sie wypowiedziec na temat tego motocykla wady zalety na co zwrocic szczegolna uwage, i czego pilnowac
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 455
- Rejestracja: wt, 1 cze 2010, 19:09
- Motocykl: sxf 250, TXT 300
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Gielniów
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 6 razy
- Status : Offline
Re: YZ250F 2012
Mam moto z 2010 roku ale to praktycznie to samo. Super motocykl. A wady to może to, że ma 5 zaworów i ewentualny serwis jest droższy. Nie przychodzi mi nic innego do głowy z wad.
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 617
- Rejestracja: ndz, 21 wrz 2014, 18:07
- Motocykl: CRF250R
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wronki
- Podziękował: 1 raz
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
Re: YZ250F 2012
Temat który użytkownikom Yamaha jest dość dobrze znany. Nie wiem co i jak w poszczególnych rocznikach, ale problem powraca jak bumerang. Zwróć uwagę na miejsce spustu oleju silnikowego.
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 455
- Rejestracja: wt, 1 cze 2010, 19:09
- Motocykl: sxf 250, TXT 300
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Gielniów
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 6 razy
- Status : Offline
Re: YZ250F 2012
Wicherek666 co masz na myśli. Sa dwa miejsca spustu, że niby olej się poci tam czy co bo nie łape ?
-
Autor tematuseba yamaha yz
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 336
- Rejestracja: śr, 27 maja 2009, 14:24
- Motocykl: Yamaha yz-f 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 1 raz
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: YZ250F 2012
wydaje mi sie ze jezeli taki problem był w wczesniejszych rocznikach , to napewno niezadowolenie uzytkownikow yamahy doszło do inzynierow i to poprawili
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 617
- Rejestracja: ndz, 21 wrz 2014, 18:07
- Motocykl: CRF250R
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wronki
- Podziękował: 1 raz
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
Re: YZ250F 2012
Miejsce w które wkręca się korek spustu oleju silnikowego, charakteryzuje się niezbyt pokaźną grubością. Konieczność częstego odkręcania tegoż korka, zwłaszcza z pominięciem narzędzi dynamometrycznych może prowadzić do jego uszkodzenia. Należy także pamiętać że inżynierom, a dokładniej koncernom dla których pracują, doskonały produkt nie zawsze może okazać się na rękę.
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 455
- Rejestracja: wt, 1 cze 2010, 19:09
- Motocykl: sxf 250, TXT 300
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Gielniów
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 6 razy
- Status : Offline
Re: YZ250F 2012
No to nie wiedziałem o tym fakcie. Teraz będę zwracał na to większą uwagę, choć w moich korkach wszystko OK, a były wiele razy odkręcane i wkręcane bez użycia klucza dynamometrycznego choć takowe posiadam. Dzieki
-
Autor tematuseba yamaha yz
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 336
- Rejestracja: śr, 27 maja 2009, 14:24
- Motocykl: Yamaha yz-f 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 1 raz
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: YZ250F 2012
A jak u was z luzem zaworowym co ile zagladacie?Czesto musicie korygowac luz?
Mozecie podzielic sie wrazeniami z jazdy? moc, zawieszenie itd
Mozecie podzielic sie wrazeniami z jazdy? moc, zawieszenie itd
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 617
- Rejestracja: ndz, 21 wrz 2014, 18:07
- Motocykl: CRF250R
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wronki
- Podziękował: 1 raz
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
Re: YZ250F 2012
Osobiście polecam zmierzyć luz... prewencyjnie co 15 godzin amatorskiej jazdy. Pomiar taki proponuję zaplanować zazwyczaj przy obsłudze związanej z wymianą oleju. Częstotliwość korekcji luzu jest wymiernie związana z dbałością o układ dolotowy. Mówiąc prościej ... im bardziej dbasz o filtr powietrza tym mniej masz problemów z wymianą płytek przy 4T.
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 455
- Rejestracja: wt, 1 cze 2010, 19:09
- Motocykl: sxf 250, TXT 300
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Gielniów
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 6 razy
- Status : Offline
Re: YZ250F 2012
Jak masz od nowości tytany to się trzymają ale jak zaczną lecieć to już co 2-3 baki musisz regulować, szczególnie dolotowe, a potem jak się skończy zakres to tylko wymiana tak jak w moim przypadku. Teraz mam założone stalówki, sprawdzałem ze dwa razy ale niema potrzeby regulacji. Stalowe powiedzmy, że reguluje się je regularnie ( ale napisałem ) lecz w dalszych odstępach czasowych. Ale to chyba jak w każdym moto, moc, zawieszenie OK. Może poszukasz modeli z 2013? Zdaje się, że ten motocykl był najbardziej dopracowany z nowszych modeli ( tzn po 2010 roku ). Możesz go rozpoznać min. po szerszej ramie nad podnóżkami. Co by nie pisać, bierz Yamaszke jak Ci pasuje, jak trafisz na dobry egzemplarz to będziesz pan zadowolony.
-
Autor tematuseba yamaha yz
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 336
- Rejestracja: śr, 27 maja 2009, 14:24
- Motocykl: Yamaha yz-f 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 1 raz
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: YZ250F 2012
W tym roczniku był montowany mały obieg oleju (mokra miska) czy trzeba robic na własna reke i czy wogole warto?