Strona 1 z 2

YZ 250F 2016 LIMITED

: ndz, 7 cze 2015, 23:10
autor: solaris
Co sądzicie o nowej yamaszcze? Limitowana edycja, wygląda świetnie :) Nie wiem czemu tylko nie odwrócili cylindra imo lepiej jak kolektor jest z tyłu a nie z przodu.






Re: YZ 250F 2016 LIMITED

: pn, 8 cze 2015, 18:20
autor: Yamaso
Niebieska raczej ładniejsza. Osobiście nie widza mi się tylnie pola numerowe

Re: YZ 250F 2016 LIMITED

: pn, 8 cze 2015, 18:58
autor: Majster128
Długość układu wydechowego ma bardzo istotne znaczenie. Wcześniej był problem by zamontować długość obliczeniową. Teraz problem jest o wiele mniejszy.

Re: YZ 250F 2016 LIMITED

: pn, 8 cze 2015, 19:13
autor: solaris
Yamaso pisze:Niebieska raczej ładniejsza. Osobiście nie widza mi się tylnie pola numerowe
Akurat te pole numerowe trafiają w mój gust ;) Akurat to limitowana edycja, niebieska jest w standardzie. Tutaj akurat model 450:


Majster128 pisze: Długość układu wydechowego ma bardzo istotne znaczenie. Wcześniej był problem by zamontować długość obliczeniową. Teraz problem jest o wiele mniejszy
Pamiętam, że jakiś producent to zrobił? W sensie odwrócony cylinder. Czy tam też ten problem występował? Tak swoją drogą (bo nie wiem) co ma długość kolektora wydechowego w 4T do poprawnej pracy silnika?

Re: YZ 250F 2016 LIMITED

: wt, 9 cze 2015, 00:39
autor: michu13
Może czas jaki spaliny opuszczą układ wydechowy zanim nastąpi kolejny suw wydechowy. Za krótki wydech, to za szybkie wypuszczenie spalin co spowoduje zassanie powietrza z zewnątrz. Tak główkuje, ale nie wiem czy dobrze.

Re: YZ 250F 2016 LIMITED

: wt, 9 cze 2015, 07:35
autor: Majster128
W układnie wydechowym występują zjawiska gazodynamiczne, które pomagają w opróżnianiu cylindra ze spalin. Doprowadza się do wystąpienia podciśnienia przy zaworze wydechowym w chwili jego zamykania. Ze strony układu układu dolotowego podobnie doprowadza się do powstania nadciśnienia przy zaworze dolotowych przed jego zamknięciem.

Re: YZ 250F 2016 LIMITED

: wt, 9 cze 2015, 11:59
autor: solaris
Majster128 pisze:W układnie wydechowym występują zjawiska gazodynamiczne, które pomagają w opróżnianiu cylindra ze spalin. Doprowadza się do wystąpienia podciśnienia przy zaworze wydechowym w chwili jego zamykania. Ze strony układu układu dolotowego podobnie doprowadza się do powstania nadciśnienia przy zaworze dolotowych przed jego zamknięciem.
No dobra. A co powiesz o tej yzf 450 2010? W 2011, 2012, 2013 także był odwrócony. Dopiero w 2014 powrócili do początkowego układu - wylot spalin z przodu.

[mimg]http://www.motorcycledaily.com/wp-conte ... middle.jpg[/mimg]

[mimg]http://www.uniracing.es/imagenes/uni25485.jpg[/mimg]

Coś mocno było nie tak że już do tego nie wrócili? Widziałeś gdzieś może jakieś testy tego silnika na hamowni, wykresy?

Re: YZ 250F 2016 LIMITED

: wt, 9 cze 2015, 14:55
autor: Majster128
To już jest wymysł konstruktora jak zrealizować doładownie dynamiczne i czy w ogóle realizować. Jak widzisz trochę musieli się nawywijać tej rury za amortyzatorem, żeby jakąś długość uzyskać.
Nie widziałem.

Re: YZ 250F 2016 LIMITED

: wt, 9 cze 2015, 21:34
autor: P.S.
Kiedyś natknołem się na opis tej modyfikacji obróconego kolektora , przekłada się to na uzyskanie lepszych parametrów kompresji przy tym samym stopniu sprężania , do cylindra trafia chłodniejsza mieszanka - coś na zasadzie turbo coolera .

Re: YZ 250F 2016 LIMITED

: wt, 9 cze 2015, 21:40
autor: Majster128
Ładowanie cylindra od góry, tym bardziej bez zagięcia kanału może zwiększyć współczynnik napełnienia cylindra.
Żadne tam coolery czy kompresje.

Re: YZ 250F 2016 LIMITED

: wt, 9 cze 2015, 23:18
autor: solaris
http://motocrossactionmag.com/home-page ... ne-designs

Ciekawy tekst o odwróconych cylindrach. Niestety po angielsku.

Re: YZ 250F 2016 LIMITED

: wt, 16 cze 2015, 12:56
autor: P.S.
Majster128 pisze:Ładowanie cylindra od góry, tym bardziej bez zagięcia kanału może zwiększyć współczynnik napełnienia cylindra.
Żadne tam coolery czy kompresje.
zapewne tak jest jak piszesz , tylko w tym wszystkim należało by wziąsc pod uwagę ze yamaha tłucze teraz silniki na 2 zaworach ssących a nie 3 .Wiec temp podawanej mieszanki tez nie jest bez wpływu na osiągi takiego silnika .