Strona 1 z 1

Yamaha wr 400 prosze o opinie... kupa zlomu czy fajne enduro

: pt, 23 lut 2007, 16:53
autor: maciosmx
Witam. otweiram ten temat gdyz nie widzialem podobnych na forum. Chaialbym sie dowiedziec doglebnie co sadzicie o tych wr-kach. Prosze o odpowiedzi osob ktore juz maja kilka lat ten motorek, a pytam dlatego ze opinie ktore slyszalem sa podzielone ale wiecej jest tych negatywnych wiec prosze o Wasze sugestie.( konkretnie chodzi mi o zawieszenie i silnik: tj tlok co ile wymiana oraz skrzynia biegow) dzieki z gory i pozdrawiam :lol: :lol: :lol:

: pt, 23 lut 2007, 17:33
autor: Pacian
Jak cię kasa puszcza kup WR 426.

: pt, 23 lut 2007, 19:43
autor: kotmx
W 400 jest jeden kluczowy problem (yz i wr) --> chodzi o mikropękniecia głowicy miedzy zaworami (miedzy kanałami). Jest to nie dostrzegalne gołym okiem , dlatego wielu mechaników mx odradza ten sprzęt.
W 426 już to porawiono i głowica nie pęka :P :D

: pt, 23 lut 2007, 20:07
autor: kruszon
kotmx pisze:W 426 już to porawiono i głowica nie pęka :P :D
Ale za to lubi sobie od czasu do czasu zjeść świece :P

: pt, 23 lut 2007, 20:28
autor: maciosmx
siweca to juz nie taki duzy problem tylko jak gdzies swieca padnie w trasie to nie widzi mi sie rozbierac pol motoru zeby sie do swiecy dostac ale dobrze ze to nie dzieje sie zbyt czesto tylko musze poszukac jakiejs 426 esli macie cos na oku podrzuccie na forum. Moze wiecie jeszcze jaki jest poziom uzycia tloka tzn przy jakim stopniu sprezania trzeba tloka wymienic. Dobrze sie na tym nie znami dreczy mnie jedno pytanie jak sie kupuje moto uzywany to kiedy mozna wiedziec kiedy tloka ma sie zmienic czy to odrazu trzeba wymienic przy zakupie wiadome za ty,m jeszcze idzie korba i regeneracja walu a zarazem lozyska i uszczelniacze czyliu pol silnika :/

: pt, 23 lut 2007, 21:55
autor: kotmx
Ja zawsze po kupnie motocykla wymienial tłok z korbą , tak profilaktycznie.
Jak fura nie kopci czyli jest w miare dobrze, najlepiej odrazu wymienic tłok, ale gdy funduszy brak należy zmieżyć mikrometrem tłok czy jest w normie, jeśli jest ok to tylko nowe pierścienie i ogień.

Luz (pionowy) na korbie trzeba sprawdzić , jeśli niema jest ok :wink:

: sob, 24 lut 2007, 09:34
autor: strzalek
Do wymiany tłoka należy dodać przede wszystkim wymianę łańcuszka rozrządu i oleju wraz z filtrami.

Re: Yamaha wr 400 prosze o opinie... kupa zlomu czy fajne enduro

: wt, 17 mar 2009, 00:03
autor: motocyklecross
witam
dosc sporo mialem stycznosci z roznymi bolaczkami tego modelu
głowne z nich
głowica---- mikropekniecia jak kolega zauwazyl owszem ale o wiele czesciej zatarcie slizgów walka rozrzadu a wtedy glowica smietnik.....
zdarza sie tez pekanie szklanek zaworowych lub ich zacieranie
dzieje sie tak ze wzgledu na slabe smarowanie jak ktos zaniedba filtr lub wymiane oleju ewentualnie padnie pompa

kolejna rzecz
modul dosc typowa awaria yamahy jak padnie motor sie zachowuje jakby mial zapchany gaznik lub zwalona swiece (poniewaz najczesciej odpala w trybie awaryjnym) jednak nie dziala wyprzedzenie kata zaplonu i moto nie wkreca i strzela w tlumik prycha itd itp

gaznik--- przeslona przepustnicy

skrzynia 3/4 bieg

oto glowne usterki niestety bardzo kosztowne w naprawie

moja opinia o tym modelu.....

Jesli trafisz na zadbany egzemplarz oraz POTRAFISZ odpalac 4T bez autodekompresatora to bedziesz zadowolony bo motocykl ogolnie jest udany
ma kilka chorob wieku dzieciecego ora wad wrodzonych ale nie ma motorow idealnych
ogolnie jestem na TAK jak to w pewnym programie mowili hehehe

jednak jesli trafisz na jakas rzezbe albo nie masz cierpliwosci do jej pieprzonych kaprysów przy porannym odpalaniu lub odpalaniu po glebie i wk.... cie ze trzeba majstrowac dekompresatorem i rozbierac pol motoru zeby wymienic swiece jak kilka razy zle kopniesz i sie zaleje to kup KTM EXC SX z okolic 2001-2003 r
fakt sa drozsze w zakupie no i niektorzy nie lubia pomaranczy ;)